ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Advertisements

Ε.Παπαευσταθίου. J(Joule)V(Volt)Ω(Ωhm)W(Watt) C(Coulomb)A(Ampere)F(farad) ΩmΩm N/CN(Newton) Διαφορά δυναμικού Ένταση Ρεύματος Αντίσταση Ενέργεια Χωρητικότητα.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
ΞΙΦΑΣΚΙΑ.
Isaac Newton Gottfried Wilhelm Leibniz Οι πρόδρομοι της ατομικής θεωρίας Robert Boyle 1627–1691 Roger Boschovich
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: Πολυπλοκότητα αλγορίθμων πολυωνυμικής.
Σχολικό έτος 2011 – Aυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα Τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται ώστε να κινούνται.
Ελλινογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος Εργασία στο Μάθημα της Τεχνολογίας Σχόλικο Έτος 2012 Υπεύθυνη Καθήγτρια Σ.Μαυρόματικη.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ Φαινόμενο ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ Κινητήρας Γεννήτρια.
Κεφάλαιο 5 Ενέργεια συστήματος. Εισαγωγή στην ενέργεια Οι νόμοι του Νεύτωνα και οι αντίστοιχες αρχές μας επιτρέπουν να λύνουμε μια ποικιλία προβλημάτων.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
Μηχανική των Ρευστών Ενότητα 6: Ιδανικά ρευστά – Εξισώσεις κινήσεως και ολοκληρώματα αυτών Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Μεγέθη που διατηρούνται Διατήρηση της Ορμής Διατήρηση της Ορμής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τεχνολογία Ξύλου 1. Ενότητα 1: Θεωρία Τεχνολογίας Ξύλου 1. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής.
Α ΝΩΤΑΤΗ Σ ΧΟΛΗ ΠΑΙ ΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος.
Α ΝΩΤΑΤΗ Σ ΧΟΛΗ ΠΑΙ ΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος.
Εμβιομηχανική Ενότητα 6: Γραμμικά δυναμικά μεγέθη
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Φυσική Α Λυκείου.
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 3.
ΑΠΛΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
2005 Παγκόσμιο έτος Φυσικής 100 χρόνια από «τότε» που συνέβη «κάτι».
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΠΛΥΝΤΡΙΔΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Πρόβλημα 8.2 (σελ. 161) ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΑΕΡΑΣ:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σε παλαιότερες εποχές ήταν σχεδόν αποδεκτή η άποψη του Carl Jacobi ( ) ότι : «Τα μαθηματικά υπηρετούν τίποτε άλλο από την τιμή του ανθρώπινου.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
The Real Number System Το σύστημα των Πραγματικών Αριθμών
Project 1 ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Η Αριστοτελική Φυσική Ο Αριστοτέλης για τα επίγεια σώματα υποστήριξε ότι υπάρχουν δύο είδη κινήσεων : Οι φυσικές και οι βίαιες. Η φυσική κίνηση κάθε επίγειου.
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Δύναμη και Επιτάχυνση Επιταχυνσιόμετρο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Τίτλος Πτυχιακής Εργασίας :
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Βαϊτσάκη Κωνσταντίνα 2ο εξάμηνο ΑΕΜ 3989
ως “ορυχείο” διδακτικού υλικού
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Το φως ήταν και είναι μια βασική αιτία ύπαρξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα φυτά, με τη φωτοσύνθεση, μετατρέπουν την ενέργεια που παρέχει.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Από τον αιθέρα στη θεωρία πεδίων
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
Έλξη Μια ιδιότητα της μάζας.
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
מבנית בחירה בכימיה פיזיקלית- מוליכים מיקרואלקטרוניים וחומרי צבע
Διεθνές Νομισματικό Σύστημα και Χρηματοοικονομικές Δυνάμεις
Διδάσκων Εμμανουήλ Κ. Οικονόμου Διπλ
Η Παγκόσμια Έλξη. Η Παγκόσμια Έλξη Sibi gratulentur Mortales, Tale tantumque exstitisse HUMANI GENERIS DECUS.
Μηχανική Οι Νόμοι της Κίνησης
Απλή Αρμονική Ταλάντωση
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
Κεφάλαιο 2 Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
Υπέρθεση Στάσιμα Κύματα
Φυσική για Μηχανικούς Ενέργεια Συστήματος
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 4.
Η έννοια της δύναμης Οι δυνάμεις προκαλούν μεταβολή στην ταχύτητα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (ΤΙDE) Δρ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΥΜΑΖΗΣ
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝ

Θέμα: τι είναι διανύσματα; Δώστε ένα παράδειγμα διανυσμάτων Είναι η θερμοκρασία διάνυσμα; Είναι ο χρόνος διάνυσμα; Είναι η απόσταση διάνυσμα; Είναι η μετατόπιση διάνυσμα; 1

 Από τα προηγούμενα μεγέθη μόνο η μετατόπιση είναι διάνυσμα. Τα άλλα μεγέθη είναι μονόμετρα

Το διάνυσμα της μετατόπισης Διάνυσμα μετατόπισης: Πρώτη μετατόπιση Ολική μετατόπιση Δεύτερη μετατόπιση

Ακόμη ένα παράδειγμα μετατόπισης Παρατηρούμε ότι η ολική μετατόπιση εξαρτάται από τη θέση της ΑΡΧΗΣ και του ΤΕΛΟΥΣ Η Ολική μετατόπιση ονομάζεται διανυσματικό άθροισμα των επί μέρους μετατοπίσεων Ολική μετατόπιση 1η μετατόπιση Αρχή Ολική μετατόπιση Ολική μετατόπιση 4η μετατόπιση 5η μετατόπιση 2η μετατόπιση Ολική μετατόπιση 3η μετατόπιση Τέλος

Το διάνυσμα της ταχύτητας Πώς ορίζουμε το διάνυσμα της ταχύτητας; Πώς σχεδιάζουμε το διάνυσμα της ταχύτητας; Πώς μεταβάλλεται το διάνυσμα της ταχύτητας; 3

Ορισμός της ταχύτητας Η ταχύτητα ορίζεται από το πηλίκο του διανύσματος της μετατόπισης δια του χρόνου που χρειάστηκε να γίνει αυτή η μετατόπιση 4

Πως σχεδιάζουμε το διάνυσμα της ταχύτητας Το διάνυσμα της ταχύτητας είναι παράλληλο με το διάνυσμα μετατόπισης Μετατόπιση Ταχύτητα 5

Πώς μεταβάλλεται το διάνυσμα της ταχύτητας Αφού η ταχύτητα είναι διανυσματικό μέγεθος θα μεταβάλλεται αν μεταβάλλεται: Το μέτρο της Η κατεύθυνση της Η φορά της

Επιτάχυνση στην καμπυλόγραμμη κίνηση Μεταβολή της ταχύτητας=ταχύτητα2 - ταχύτητα1 Ταχύτητα2 Ταχύτητα1 Ταχύτητα2 που μεταφέρθηκε παράλληλα έτσι που η αρχή της να συμπίπτει με την αρχή της ταχύτητα1 Επιτάχυνση = μεταβολή της ταχύτητας δια του χρόνου που χρειάστηκε να γίνει αυτή η μεταβολή

Θέμα: Χρήση των διανυσμάτων. Τα διανύσματα μπορούμε να τα χειριζόμαστε ευκολότερα όταν τα λογαριάζουμε ΟΛΟΚΛΗΡΑ χωρίς να τα αναλύουμε σε ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ. Αρκεί να τα σχεδιάζουμε σωστά. Για να είναι το άθροισμα των διανυσμάτων μηδέν θα πρέπει να τα τοποθετήσουμε το ένα μετά το άλλο: Η αρχή του ενός να συμπίπτει με το τέλος του προηγούμενου (μύτη του βέλους):

Αν το τέλος του τελευταίου διανύσματος συμπίπτει με την αρχή του πρώτου το ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝ (Όπως στην εικόνα δεξιά). Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ μπορεί να μας χρησιμεύσει ως ένα μοντέλο για τα άλλα διανύσματα. Αν ξαναεπιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε τότε η μετατόπιση είναι μηδέν. Αρχή = Τέλος

Παράλληλη μεταφορά του διανύσματος της τελικής ταχύτητας

Το κλειστό πολύγωνο Εδώ ο φοιτητής έκανε ένα κλειστό πολύγωνο με χρωματιστά βέλη…..Αν τα βέλη αυτά είναι δυνάμεις έχουμε ισορροπία

Αντιπαραβολή κλειστού πολυγώνου και συντρεχουσών δυνάμεων Τα διανύσματα που παριστάνουν δυνάμεις έχουμε μεταφερθεί στο σημείο όπου δρουν.

Κ Προεκτείνεται η γραμμή κατά την οποια δρα το βέλος Π v. Αν μετρήσουμε τις γωνίες α και β τότε έχουμε ισορροπία: Προβάλουμε τα διανύσματα Μ και Κ πάνω στο Π, οπότε Μ b a Μ συν a + Κ συν b = Π Κάθετα προς το Π τα δύο διανύσματα είναι αντίθετα Μ ημ a = Κ ημb Π

Σμίκρυνση της προηγούμενης εικόνας: Προβολές των δύο διανυσμάτων πάνω στην κατεύθυνση του Π: Κ Μ b a Μπλε βέλος Μ συν α Κόκκινο βέλος Κ συν β Π

Μεταφορές των προβολών: Βλέπουμε ότι το άθροισμα τους είναι ίσο με το Π Κ Μ b a Μπλε βέλος Μ συν α Κόκκινο βέλος Κ συν β Μ συν a + Κ συν b = Π Π

Μπλε βέλος (διακεκομμένο) =Μ ημ a Κάθετα:: Προβάλουμε τα Μ και Κ κάθετα προς το Π Κ Μ b a Μπλε βέλος (διακεκομμένο) =Μ ημ a Κόκκινο βέλος= Κ ημb Π

Κάθετα:: Βλέπομε ότι είναι ίσες σε μέτρο και αντίθετης κατεύθυνσης, άρα η μία εξουδετερώνει την άλλη Κ Μ b a Μ ημ a = Κ ημb Π

Πως θα βρω τα μέτρα της κάθετης αντίδρασης και της ΤΡΙΒΗΣ; Από τις δύο άκρες του βάρους φέρω δύο ευθείες: μία παράλληλη προς το κεκλιμένο επίπεδο και μία κάθετη ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΡΙΒΗ Πρώτα σχεδιάζω το Βάρος Βάρος θ Πως θα βρω τα μέτρα της κάθετης αντίδρασης και της ΤΡΙΒΗΣ;

Πάνω σ’ αυτές τις ευθείες σχεδιάζω την τριβή και την κάθετη αντίδραση ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΡΙΒΗ ΤΡΙΒΗ Δυναμοπολύγωνο ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Βάρος θ Προσοχή: Στο σώμα οι 3 δυνάμεις είναι ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΣΕΣ δηλαδή περνάνε από το ίδιο σημείο!

Σ’ αυτό το σύστημα έχουμε δύο νήματα που συνδέονται με δυναμόμετρα Σ’ αυτό το σύστημα έχουμε δύο νήματα που συνδέονται με δυναμόμετρα. Πώς ισορροπούν; Κάνουμε μια μεγέθυνση της περιοχής

Σχεδιάζουμε το διάγραμμα ελεύθερου σώματος για τον κόμβο:

Μεταφέρομε παράλληλα το βάρος και σχεδιάζομε από τις άκρες δύο γραμμές παράλληλες προς τα νήματα:

Μεταφέρομε παράλληλα τις τάσεις των δύο νημάτων.

Διορθώνουμε τα άλλα βέλη έτσι που να δίνουν ένα κλειστό πολύγωνο: Μπορούμε τώρα με κατάλληλη κλίμακα να μετρήσουμε τα μήκη των βελών σε Newton: