Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Δραστηριότητες προσομοίωσης
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΟΜΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:……………………………… ΤΙΤΛΟΣ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ: (το θέμα της ιστοεξερεύνησης)………………………………………….. Θα αναφέρετε το μάθημα στο οποίο θα γίνει η ιστοεξερεύνηση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τίτλος Δραστηριότητας
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Βιολογία Γυμνασίου.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ. Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ. Βιωματικές δράσεις Α΄ Γυμνασίου

7ο Γυμνάσιο Καβάλας Εκπαιδευτικός: Μαλγαρινός Αθανάσιος ΠΕ 12 Αριθμός μαθητών: 17 Επιστημονικό πεδίο: «Το σχολείο ως κοινότητα: Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο» Τίτλος θέματος: «Το δικό μας σχολείο – Αγωγή ελεύθερου χρόνου»

η ομάδα . . .

Σκοπός του θέματος ήταν να αναγνωριστεί και να κατανοηθεί η ποιοτική και ποσοτική διάσταση του ελεύθερου χρόνου της εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας και να διερευνηθούν μορφές δημιουργικής εκμετάλλευσης του ελεύθερου χρόνου των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι διακρίθηκαν σε τρία επίπεδα: α. Γνωστικοί στόχοι ή γνώσεις: α1. να προσδιορίζουν την έννοια του σχολικού και του ελεύθερου χρόνου. α2. να κατανοήσουν τη ατομική και κοινωνική ανάγκη του ελεύθερου χρόνου. β. Ψυχοκινητικοί στόχοι ή ικανότητες: β1. να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας. β2. να ικανοποιήσουν την ανάγκη επικοινωνίας μεταξύ τους. β3. να αναπτύξουν σχέσεις αμοιβαιότητας με τους συνομήλικους τους. β4. να αξιολογούν τις κατάλληλες δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στον ελεύθερο χρόνο. γ. Θυμικοί στόχοι ή αυτογνωσία ή συμπεριφορά: γ1. να αποκτήσουν μεγαλύτερη συνείδηση της ταυτότητας του εγώ. γ2. να ενθαρρυνθούν να διερευνήσουν την ιδιαιτερότητα τους ως άτομα. γ3. να ενεργοποιηθούν για τη μελέτη θεμάτων «ανοικτά προς τα πάνω». γ4. να καλλιεργούν και να αξιοποιούν κάθε δυνατότητα και χάρισμα που διαθέτουν.

που πραγματοποιήθηκαν Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια Της σχολικής χρονιάς

Αναζητήθηκαν πληροφορίες, παρουσιάστηκαν στην τάξη και έγινε συζήτηση για τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα: Ποια είναι η έννοια του σχολικού χρόνου; Γιατί είναι πολύτιμος για τους νέους ο ελεύθερος χρόνος; Τι πρέπει να περιλαμβάνει ο ελεύθερος χρόνος; Ποιες είναι οι δραστηριότητες δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

Κατέγραψαν οι μαθητές τον ελεύθερο χρόνο τους, παρουσιάστηκαν οι «μετρήσεις» στη τάξη, συζητήθηκαν, έγιναν παρατηρήσεις, βγήκαν συμπεράσματα. Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

Internet Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . . Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα των δραστηριοτήτων που κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους και τους τυχόν κινδύνους που υπάρχουν . . . Συγκεκριμένα αναφερθήκαμε στο: Internet Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

μέσα κοινωνικής δικτύωσης Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . . συζητήσαμε για τα: μέσα κοινωνικής δικτύωσης

στα ηλεκτρονικά παιχνίδια αναφερθήκαμε στα ηλεκτρονικά παιχνίδια Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

αθλητικές δραστηριότητες Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . . κατατέθηκαν εμπειρίες από αθλητικές δραστηριότητες

Γνωρίσαμε άλλες δραστηριότητες και ενδιαφέροντα των μαθητών όπως: Μουσική - Ωδεία Σκάκι – Σκακιστικός Όμιλος Καβάλας «Εξωσχολικό διάβασμα» – Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας Εθελοντισμός Πολιτιστικοί Σύλλογοι Σχολές χορού Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . . συζητήσαμε για διασκέδαση . . . συζητήσαμε για διασκέδαση . . . «βόλτες» «καφέ» κινηματογράφος εκδρομές Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

γνωρίσαμε το «δασάκι του σχολείου» Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . . Κάναμε «κενό» μια διδακτική ώρα και στη συνέχεια συζητήσαμε τις εμπειρίες μας . . . Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς . . .

Αξιολόγηση της «βιωματικής δράσης: Μαθησιακά οφέλη: αναπτύχθηκε η ικανότητα για λογική και κριτική σκέψη. συνεργάστηκαν οι μαθητές μεταξύ τους και μοιράστηκαν ιδέες και γνώσεις. δημιουργήθηκε κώδικα συμπεριφοράς με τους συμμαθητές τους. κατόρθωσαν να περιγράφουν και να συζητούν τους παράγοντες που επηρεάζουν τον ελεύθερο χρόνο τους. ανέπτυξαν την ικανότητα για την εφαρμογή θεωρητικών γνώσεων στην πράξη, καθώς και για την εξαγωγή συμπερασμάτων σαν αποτέλεσμα πραγματικών εμπειριών. πήραν αποφάσεις για θέματα που τους αφορούν και θα διαπραγματευθούν.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (ιδεατά): Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (ιδεατά): Κατανοώντας οι μαθητές τη σημασία του ελεύθερου χρόνου και τη σωστή αξιοποίηση του να μπορούν: να διοχετεύουν εποικοδομητικά το δυναμισμό, την ενεργητικότητα και τη ζωντάνια τους. να απελευθερώνουν δημιουργικά τη φαντασία τους. να αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους. να αποκτούν κίνητρα για δημιουργία. να πετυχαίνουν τη ψυχική ισορροπία. να έρχονται σε γνήσια και αληθινή επαφή με τους φίλους τους και να γεφυρώνουν έτσι το πιθανό χάσμα της μοναξιάς τους. να περιορίζουν τις πιθανότητες να αναπτύξουν αντικοινωνική συμπεριφορά και να οδηγηθούν σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές.

Αδυναμίες: η ύπαρξη βαθμολογίας, δημιουργεί την τάση να θεωρούν οι μαθητές την όλη διαδικασία, ως ένα ακόμη μάθημα. η δυσκολία αποδοχής από τους μαθητές του νέου ρόλου τους, αφού είναι συνηθισμένοι να είναι κυρίως δέκτες πληροφοριών, ενώ μέσω της βιωματικής δράσης καλούνται να εμπλακούν σε μια διαδικασία εξερεύνησης, αυτογνωσίας, πιθανόν και λήψης αποφάσεων. οι δυσκολίες στο να μάθουν να λειτουργούν σαν ομάδα, αφού εθίζονται από την πρώτη Δημοτικού σε μια δασκαλοκεντρική διαδικασία. Ο ρόλος του καθηγητή είναι κυρίως ρόλος καθοδηγητή, διαχειριστή, διεκπεραιωτή των προβλημάτων των μαθητών. Άρα ο καθηγητής , ο κύριος συντελεστής για την επιτυχία της βιωματικής δράσης, θα πρέπει: να έχει παιδαγωγικές γνώσεις . . . να πιστεύει στις ικανότητες των μαθητών . . . να έχει γνώσεις σχετικά με τα στάδια της ανθρώπινης ανάπτυξης και ικανότητα να διακρίνει το στάδιο ανάπτυξης του κάθε μαθητή . . . να επιμορφώνεται συνεχώς . . . να είναι «ολοκληρωμένη προσωπικότητα» με ποικιλία ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων . . .