Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
Advertisements

Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Παράδειγμα:Να γραφεί πρόγραμμα που να δέχεται ως είσοδο κείμενο, να απαριθμεί τις εμφανίσεις των ψηφίων 0-9, τα λευκά διαστήματα.
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Παράδειγμα 2:Υπολογισμός μέγιστης και ελάχιστης θερμοκρασίας Αλγόριθμος Ελάχιστη_Μέγιστη !Αρχή αλγορίθμου.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (μΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΗΝΙΑ ΙΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΣΕ 10 ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΟΥΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Λυμένες ασκήσεις με δομές επανάληψης και επιλογής
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)» ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Εφαρμογές Υπολογιστών
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΟΡΦΕΣ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Επανάληψη.
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Μονοδιάστατοι πίνακες
ΣΤΟΙΒΑ.
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
Σειριακή ή Γραμμική Αναζήτηση 1.Μοναδικό Κλειδί (key)
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα Υποπρογράμματα Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα

2005 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) Εκατό (100) υποψήφιοι του ΑΣΕΠ διαγωνίζονται σε τρία μαθήματα για την κάλυψη θέσεων του Δημοσίου. Να γραφεί κύριο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που να κάνει τα παρακάτω: Διαβάζει τα ονόματα των 100 υποψηφίων του ΑΣΕΠ και τη βαθμολογία καθενός υποψηφίου σε τρία διαφορετικά μαθήματα.(Θεωρήστε ότι η βαθμολογία κάθε μαθήματος είναι από 1 έως 20). Μονάδες 4 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[κ]  ΓΙΑ λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3 ΔΙΑΒΑΣΕ Β[κ, λ]  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2005 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) Βρίσκει και τυπώνει τον ελάχιστο και τον μέγιστο βαθμό καθενός υποψηφίου στα τρία μαθήματα που εξετάστηκε. Μονάδες 6 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 min  Β[κ, 1] max  Β[κ, 1] ΓΙΑ λ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 3 ΑΝ Β[κ, λ] < min ΤΟΤΕ min  Β[κ, λ] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΝ Β[κ, λ] > max ΤΟΤΕ max  Β[κ, λ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ ΟΝ[κ], min, max ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2005 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) Να γραφεί υποπρόγραμμα, το οποίο να καλείται από το κύριο πρόγραμμα, για τον υπολογισμό και την εκτύπωση του μέσου όρου κάθε υποψηφίου στα τρία μαθήματα που διαγωνίστηκε. Μονάδες 10 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 ΓΡΑΨΕ ΜΟ(Β[κ, 1], Β[κ, 2], Β[κ, 3]) ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2005 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟ(α, β, γ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, γ ΑΡΧΗ ΜΟ  (α + β + γ)/3 ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Θέμα3_2005_Επαναληπτικές ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: κ, λ, Β[100, 3], min, max ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[100] ΑΡΧΗ ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[κ] ΓΙΑ λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3 ΔΙΑΒΑΣΕ Β[κ, λ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ min  Β[κ, 1] max  Β[κ, 1] ΓΙΑ λ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 3 ΑΝ Β[κ, λ] < min ΤΟΤΕ min  Β[κ, λ] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΝ Β[κ, λ] > max ΤΟΤΕ max  Β[κ, λ] ΓΡΑΨΕ ΟΝ[κ], min, max ΓΡΑΨΕ ΜΟ(Β[κ, 1], Β[κ, 2], Β[κ, 3]) ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟ(α, β, γ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, γ ΑΡΧΗ ΜΟ  (α + β + γ)/3 ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) Σε ένα πάρκινγκ η χρέωση γίνεται κλιμακωτά, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα: ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΩΡΑ Μέχρι και 3 ώρες 2 € Πάνω από 3 έως και 5 ώρες 1,5 € Πάνω από 5 ώρες 1,3 € Να κατασκευάσετε πρόγραμμα το οποίο: περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) για κάθε αυτοκίνητο που στάθμευσε στο πάρκινγκ: διαβάζει τον αριθμό κυκλοφορίας μέχρι να δοθεί το 0. Να θεωρήσετε ότι ο αριθμός κυκλοφορίας μπορεί να περιέχει τόσο γράμματα όσο και αριθμούς. Μονάδες 2 ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0 ποσό  Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια) ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ πλήθος  πλήθος + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) διαβάζει τη διάρκεια στάθμευσης σε ώρες και τη δέχεται μόνο εφ’ όσον είναι μεγαλύτερη από το 0. Μονάδες 3 ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0 ποσό  Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια) ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ πλήθος  πλήθος + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) καλεί υποπρόγραμμα για τον υπολογισμό του ποσού που πρέπει να πληρώσει ο κάτοχός του. Μονάδες 2 ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0 ποσό  Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια) ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ πλήθος  πλήθος + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) εμφανίζει τον αριθμό κυκλοφορίας και το ποσό που αναλογεί. Μονάδες 2 ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0 ποσό  Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια) ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ πλήθος  πλήθος + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) εμφανίζει το πλήθος των αυτοκινήτων που έμειναν στο πάρκινγκ μέχρι και δύο ώρες. Μονάδες 4 πλήθος  0 ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0 ποσό  Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια) ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ πλήθος  πλήθος + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ πλήθος 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2006 Θέμα 3ο (επαναληπτικές) Να κατασκευάσετε το υποπρόγραμμα που καλείται στο ερώτημα b) iii. Μονάδες 5 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολόγισε_Χρέωση (ώρες): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ώρες ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χρέωση ΑΡΧΗ ΑΝ (ώρες <= 3) ΤΟΤΕ χρέωση  2* ώρες ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (ώρες <= 5) ΤΟΤΕ χρέωση  2* 3 + 1.5*(ώρες - 3) ΑΛΛΙΩΣ χρέωση  2* 3 + 1.5* 2 + 1.3*(ώρες - 5) ΤΕΛΟΣ_ΑΝ Υπολόγισε_Χρέωση  χρέωση ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πάρκινγκ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: διάρκεια, πλήθος   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ποσό   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: αρ_κυκλοφορίας ΑΡΧΗ   πλήθος  0   ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας   ΟΣΟ (αρ_κυκλοφορίας <> "0") ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ     ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ       ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια     ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0     ποσό ← Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια)      ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας, ποσό     ΑΝ διάρκεια <= 2 ΤΟΤΕ       πλήθος ← πλήθος + 1     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ     ΔΙΑΒΑΣΕ αρ_κυκλοφορίας   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ   ΓΡΑΨΕ πλήθος ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Πάρκινγκ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολόγισε_Χρέωση (ώρες): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ώρες   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χρέωση ΑΡΧΗ   ΑΝ (ώρες <= 3) ΤΟΤΕ     χρέωση ← 2* ώρες   ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (ώρες <= 5) ΤΟΤΕ     χρέωση ← 2* 3 + 1.5*(ώρες - 3)    ΑΛΛΙΩΣ     χρέωση ← 2* 3 + 1.5* 2 + 1.3*(ώρες - 5)    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ   Υπολόγισε_Χρέωση ← χρέωση ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2007 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) Μια σύγχρονη πτηνοτροφική μονάδα παρακολουθεί την ημερήσια παραγωγή αυγών και καταγράφει τα στοιχεία σε ηλεκτρονικό αρχείο. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαχειρίζεται τα στοιχεία της μονάδας στη διάρκεια ενός έτους. Για το σκοπό αυτό: Α. Να κατασκευάσετε κύριο πρόγραμμα το οποίο: 1. να ζητάει το έτος παρακολούθησης, ελέγχοντας ότι πρόκειται για έτος του 21ου αιώνα (από 2000 μέχρι και 2099). Ο αλγόριθμος να δημιουργεί πίνακα με τον αριθμό των ημερών για καθέναν από τους δώδεκα μήνες του έτους που δόθηκε. Ο αριθμός των ημερών του μήνα θα υπολογίζεται από υποπρόγραμμα το οποίο θα κατασκευάσετε για το σκοπό αυτό. Η λειτουργία του υποπρογράμματος περιγράφεται στο ερώτημα Β. Μονάδες 3 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ έτος ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ έτος >= 2000 ΚΑΙ έτος <= 2099 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12 ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ] ← Ημέρες(έτος, κ) ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2007 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) 2. να ζητάει την ημερήσια παραγωγή (αριθμό αυγών) για κάθε μέρα του έτους και να καταχωρίζει τις τιμές σε πίνακα δύο διαστάσεων, με μια γραμμή για κάθε μήνα. Μονάδες 3 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12 ΓΙΑ λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ]  ΔΙΑΒΑΣΕ ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΡΑΓΩΓΗ[κ,λ]  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2007 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) 3. να εμφανίζει τον τρίτο κατά σειρά από τους μήνες του έτους που έχουν ο καθένας μέσο όρο ημερήσιας παραγωγής μέχρι και δέκα ποσοστιαίες μονάδες πάνω ή κάτω από τον ετήσιο μέσο όρο. Αν δεν βρει τέτοιο μήνα, να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα. Μονάδες 8 Μέσο όρο ημερήσιας παραγωγής Ετήσιο μέσο όρο 3ο κατά σειρά μήνα με διαφορά δέκα ποσοστιαίες μονάδες 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

Υπολογισμός μέσης ημερήσιας παραγωγής ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12 άθροισμα  0 ΓΙΑ λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ] άθροισμα  άθροισμα + ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΡΑΓΩΓΗ[κ,λ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΟ[κ]  άθροισμα/ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ] 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

Υπολογισμός ετήσιου μέσου όρου σύνολο  0 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12 άθροισμα  0 ΓΙΑ λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ] άθροισμα  άθροισμα + ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΡΑΓΩΓΗ[κ,λ] σύνολο  σύνολο + ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΡΑΓΩΓΗ[κ,λ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΟ[κ]  άθροισμα/ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[κ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΑΝ ΗΜΕΡΕΣ_ΜΗΝΑ[2] = 28 ΤΟΤΕ ημέρες_έτους  365 ΑΛΛΙΩΣ ημέρες_έτους  366 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΜΟ  σύνολο/ημέρες_έτους 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

Εύρεση 3ου κατά σειρά μήνα κ  1 λ  0 βρέθηκε  ΨΕΥΔΗΣ ΟΣΟ κ <= 12 ΚΑΙ βρέθηκε = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ διαφορά  Α_Τ(ΜΟ[κ] - ΓΜΟ) ποσοστό  διαφορά/ΓΜΟ*100 ΑΝ ποσοστό <= 10 ΤΟΤΕ λ  λ + 1 ΑΝ λ = 3 ΤΟΤΕ βρέθηκε  ΑΛΗΘΗΣ ΓΡΑΨΕ κ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ κ  κ + 1 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΑΝ βρέθηκε = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Δε βρέθηκε τέτοιος μήνας‘ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2007 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) Β. Να κατασκευάσετε υποπρόγραμμα το οποίο να δέχεται ως παραμέτρους κάποιο έτος και τον αριθμό κάποιου μήνα (1 έως 12), και να επιστρέφει τον αριθμό των ημερών του συγκεκριμένου μήνα. Όταν το έτος είναι δίσεκτο, ο Φεβρουάριος έχει 29 ημέρες, διαφορετικά έχει 28. Δίσεκτα είναι τα έτη που διαιρούνται με το 4 αλλά όχι με το 100, καθώς και εκείνα που διαιρούνται με το 400. Για τους υπόλοιπους μήνες, πλην του Φεβρουαρίου, ισχύει το εξής: μέχρι και τον Ιούλιο (7ος μήνας) οι μονοί μήνες έχουν 31 ημέρες και οι ζυγοί 30. Για τους μήνες μετά τον Ιούλιο, ισχύει το αντίστροφο. Μονάδες 6 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Ημέρες(έτος, μήνας): ΑΚΕΡΑΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: έτος, μήνας ΑΡΧΗ ΕΠΙΛΕΞΕ μήνας ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2 ΑΝ ((έτος DIV 4 = 0) ΚΑΙ (έτος DIV 100 <> 0)) Ή (έτος DIV 400 = 0) ΤΟΤΕ Ημέρες  29 ΑΛΛΙΩΣ Ημέρες  28 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1, 3, 5, 7, 8, 10, 12 Ημέρες  31 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 4, 6, 9, 11 Ημέρες  30 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 3ο Μία εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων έχει νοικιάσει 30 αυτοκίνητα τα οποία κατηγοριοποιούνται σε οικολογικά και συμβατικά. Η πολιτική χρέωσης για την ενοικίαση ανά κατηγορία και ανά ημέρα δίνεται στον παρακάτω πίνακα. ΗΜΕΡΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ 1-7 30€ ανά ημέρα 40€ ανά ημέρα 8-16 20€ ανά ημέρα 30€ ανά ημέρα 17+ 10€ ανά ημέρα 20€ ανά ημέρα Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο: Περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων μεταβλητών. Μονάδες 2 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 3ο Για κάθε αυτοκίνητο το οποίο έχει ενοικιαστεί: Διαβάζει την κατηγορία του («ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ» ή «ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ») και τις ημέρες ενοικίασης. Μονάδες 2 Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου και τις ημέρες ενοικίασης και υπολογίζει με βάση τον παραπάνω πίνακα τη χρέωση. Εμφανίζει το μήνυμα “χρέωση” και τη χρέωση που υπολογίσατε. Υπολογίζει και εμφανίζει το πλήθος των οικολογικών και των συμβατικών αυτοκινήτων. Μονάδες 4 οικ  0 συμβ  0 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30 ΔΙΑΒΑΣΕ κατηγορία, ημέρες χρέωση  Υπολογισμός(κατηγορία, ημέρες) ΓΡΑΨΕ 'χρέωση', χρέωση ΑΝ κατηγορία = 'ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ' ΤΟΤΕ οικ  οικ + 1 ΑΛΛΙΩΣ συμβ  συμβ + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ οικ, συμβ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 3ο Να κατασκευάσετε το κατάλληλο υποπρόγραμμα του ερωτήματος 1.b.ii . Μονάδες 8 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: 1)Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας για τα δεδομένα εισόδου και 2) Ο υπολογισμός της χρέωσης δεν πρέπει να γίνει κλιμακωτά. ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολογισμός(κατ, ημρ): ΑΚΕΡΑΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ημρ, χρ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: κατ ΑΡΧΗ ΑΝ κατ = 'ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ' ΤΟΤΕ ΑΝ ημρ <= 7 ΤΟΤΕ χρ  30* ημρ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ημρ <= 16 ΤΟΤΕ χρ  20* ημρ ΑΛΛΙΩΣ χρ  10* ημρ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ χρ  40* ημρ Υπολογισμός  χρ ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εταιρεία ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, ημέρες, χρέωση, οικ, συμβ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: κατηγορία ΑΡΧΗ οικ  0 συμβ  0 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30 ΔΙΑΒΑΣΕ κατηγορία, ημέρες χρέωση  Υπολογισμός(κατηγορία, ημέρες) ΓΡΑΨΕ 'χρέωση', χρέωση ΑΝ κατηγορία = 'ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ' ΤΟΤΕ οικ  οικ + 1 ΑΛΛΙΩΣ συμβ  συμβ + 1 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ οικ, συμβ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εταιρεία ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολογισμός(κατ, ημρ): ΑΚΕΡΑΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ημρ, χρ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: κατ ΑΡΧΗ ΑΝ κατ = 'ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ' ΤΟΤΕ ΑΝ ημρ <= 7 ΤΟΤΕ χρ  30* ημρ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ημρ <= 16 ΤΟΤΕ χρ  20* ημρ ΑΛΛΙΩΣ χρ  10* ημρ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ ΑΝ ημρ <= 7 ΤΟΤΕ χρ  40* ημρ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ημρ <= 16 ΤΟΤΕ χρ  30* ημρ ΑΛΛΙΩΣ χρ  20* ημρ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ Υπολογισμός  χρ ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) Στο άθλημα των 110 μέτρων μετ’ εμποδίων, στους δύο ημιτελικούς αγώνες συμμετέχουν δέκα έξι (16) αθλητές (8 σε κάθε ημιτελικό). Σύμφωνα με τον κανονισμό στον τελικό προκρίνεται ο πρώτος αθλητής κάθε ημιτελικού. Η οκτάδα του τελικού συμπληρώνεται με τους αθλητές που έχουν τους έξι (6) καλύτερους χρόνους απ’ όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με ίδιους χρόνους. 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) 1. Να γράψετε πρόγραμμα στη «ΓΛΩΣΣΑ» το οποίο α. περιλαμβάνει το τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2 β. καλεί τη διαδικασία ΕΙΣΟΔΟΣ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία διαβάζει το όνομα του αθλητή και τον χρόνο του (με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου). γ. καλεί τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία ταξινομεί τους αθλητές ως προς τον χρόνο τους με αύξουσα σειρά. δ. δημιουργεί τον πίνακα ΟΝ με τα ονόματα και τον πίνακα ΧΡ με τους αντίστοιχους χρόνους των αθλητών που προκρίθηκαν στον τελικό. Μονάδες 6 ε. εμφανίζει τα ονόματα και τους χρόνους των αθλητών που θα λάβουν μέρος στον τελικό. 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Θέμα4_2008_Επ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ_Α[8], ΟΝ_Β[8], ΟΝ[8] ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΧΡ_Α[8], ΧΡ_Β[8], ΧΡ[8] ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, κ, λ ΑΡΧΗ ΚΑΛΕΣΕ Είσοδος(ΟΝ_Α, ΧΡ_Α) ΚΑΛΕΣΕ Είσοδος(ΟΝ_Β, ΧΡ_Β) ΚΑΛΕΣΕ Ταξινόμηση(ΟΝ_Α, ΧΡ_Α) ΚΑΛΕΣΕ Ταξινόμηση(ΟΝ_Β, ΧΡ_Β) ΑΝ ΧΡ_Α[1] < ΧΡ_Β[1] ΤΟΤΕ ΧΡ[1]  ΧΡ_Α[1] ΟΝ[1]  ΟΝ_Α[1] ΧΡ[2]  ΧΡ_Β[1] ΟΝ[2]  ΟΝ_Β[1] ΑΛΛΙΩΣ ΧΡ[1]  ΧΡ_Β[1] ΟΝ[1]  ΟΝ_Β[1] ΧΡ[2]  ΧΡ_Α[1] ΟΝ[2]  ΟΝ_Α[1] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ α  2 β  2 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 3 ΜΕΧΡΙ 8 ΑΝ ΧΡ_Α[α] < ΧΡ_Β[β] ΤΟΤΕ ΧΡ[κ]  ΧΡ_Α[α] ΟΝ[κ]  ΟΝ_Α[α] α  α + 1 ΑΛΛΙΩΣ ΧΡ[κ]  ΧΡ_Β[β] ΟΝ[κ]  ΟΝ_Β[β] β  β + 1 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8 ΓΡΑΨΕ ΟΝ[κ], ΧΡ[κ] ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) 2. Να γράψετε α. τη διαδικασία ΕΙΣΟΔΟΣ. Μονάδες 2 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Είσοδος(Ονόματα, Χρόνοι) ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ονόματα[8] ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χρόνοι[8] ΑΚΕΡΑΙΕΣ: κ ΑΡΧΗ ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8 ΔΙΑΒΑΣΕ Ονόματα[κ], Χρόνοι[κ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

2008 Θέμα 4ο (επαναληπτικές) β. τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ. Μονάδες 4 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Ταξινόμηση(Ονόματα, Χρόνοι) ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ονόματα[8], όνομα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χρόνοι[8], χρόνος ΑΚΕΡΑΙΕΣ: κ, λ ΑΡΧΗ ΓΙΑ κ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 8 ΓΙΑ λ ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ κ ΜΕ_ΒΗΜΑ -1 ΑΝ Χρόνοι[λ - 1] > Χρόνοι[λ] ΤΟΤΕ χρόνος  Χρόνοι[λ - 1] Χρόνοι[λ - 1]  Χρόνοι[λ] Χρόνοι[λ]  χρόνος όνομα  Ονόματα[λ - 1] Ονόματα[λ - 1]  Ονόματα[λ] Ονόματα[λ]  όνομα ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ 14/11/2018 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης