“Walk the Talk” Πως πρέπει να προχωρήσει η εκπαίδευση του πελάτη ? ISOPA PRODUCT STEWARDSHIP PROGRAMMES “Walk the Talk” Πως πρέπει να προχωρήσει η εκπαίδευση του πελάτη ? Πως πρέπει να προχωρήσει η εκπαίδευση του πελάτη ? Οι σημειώσεις αυτές αναφέρονται σε αυτή την ενότητα. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατά την εκπαίδευση των συνεργατών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με τον πελάτη. Αυτή η ενότητα δίνει οδηγίες για τον χειρισμό της παρουσίασης, δεν είναι μέρος των διαφανειών που χρησιμοποιούνται στον πελάτη. Ως εκπαιδευτής θα πρέπει να μάθετε και να ασκηθείτε στον βέλτιστο χειρισμό των διαφανειών, πριν από οποιαδήποτε εκπαίδευση πελάτη. Αναθεωρημένη έκδοση 2015
ISOPA Member Companies Αρχικά μερικά λόγια για την Isopa. Αυτή η πρωτοβουλία πραγματοποιείται απο κοινού, απο τα μέλη της ISOPA. Σε αυτή τη διαφάνεια βλέπετε τα λογότυπα των εταιρειών,οι οποίες είναι μέλη.
Γνώση της δυνατότητας βελτίωσης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Πως πρέπει να προχωρήσει το σεμινάριο “Walk The Talk” της ISOPA ? - Σημαντικά σημεία Προσαρμογή του περιεχομένου ανάλογα με τον πελάτη και σε συνεργασία με τα διευθυντικά στελέχη του. Γνώση της δυνατότητας βελτίωσης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Ανάπτυξη θετικού κινήτρου Χρήση δυνατοτήτων διαλόγου Ανάπτυξη,όχι υπέρβαση,της αίσθησης κινδύνου. Ανάπτυξη,από κοινού με τον πελάτη,ρεαλιστικών και κατάλληλων μεθόδων. Χειρισμός προκλητικών ή δύσκολων ερωτήσεων. Αυτή είναι μια λίστα σημαντικών σημείων για να προσεγγίσει κάποιος, με την μορφή παρουσίασης ή διαλόγου, τον στόχο, που είναι η βελτίωση του χειρισμού χημικών.
Προσαρμογή σεμιναρίου ανάλογα με τον πελάτη Περιήγηση του χώρου με τον Υπεύθυνο. Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με χειρισμούς και εξοπλισμό ασφαλείας με τον Υπεύθυνο και προσδιορισμός πιθανών ήδη υπαρχόντων θεμάτων. Το πρόγραμμα ISOPA αφορά στην συνεχή βελτίωση των χειρισμών ασφαλείας. Προσδιορισμός των σημαντικών σημείων με τον Υπεύθυνο - Οχι διαφάνειες TDI για ανθρώπους που χειρίζονται μόνο MDI - Οχι συζήτηση για πεντάνιο με ανθρώπους που χειρίζονται μόνο TDI Το νόημα του πακέτου ISOPA “Walk the Talk” ΔΕΝ είναι: Να απαντήσει σε ΟΛΕΣ τις ερωτήσεις για την ασφάλεια του εργοστασίου Να καλύψει τις νομικές απαιτήσεις Είναι απολύτως σημαντικό, πριν από την παρουσίαση,να εξοικειωθεί κάποιος με τον χώρο του πελάτη.Αυτό επιτρέπει την επιλογή των κατάλληλων διαφανειών και θεμάτων,καθώς και την προσαρμογή της παρουσίασης στην εκάστοτε ομάδα συμμετεχόντων. Μια περιήγηση στον χώρο και η προσυνεννόηση με τον Υπεύθυνο είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Τονίστε στον Υπεύθυνο, οτι πρόκειται για βελτίωση των χειρισμών ασφαλείας και όχι κάλυψη νομικών απαιτήσεων ή υποχρεώσεων του εργοδότη.
Επίσκεψη εργοστασίου – Λίστα ελέγχου Υπάρχει βασικό πρόβλημα στο σύστημα διαχείρισης? Εκτίμηση του επιπέδου ασφαλών χειρισμών χημικών. Ερωτήσεις για την ασφάλεια, σε σχέση με τον τεχνικό εξοπλισμό? Προσδιορισμός ευαίσθητων θεμάτων. Απόφαση από κοινού με την διοίκηση του πελάτη,σχετικά με τα κρίσιμα θέματα. Αυτή η λίστα ελέγχου προορίζεται για την υποστήριξη της προετοιμασίας της συζήτησης με τον Υπεύθυνο του πελάτη. Είναι όμως σημαντικό να σημειωθεί ό,τι το πρόγραμμα ISOPA δεν θεωρείται λογιστικός έλεγχος
Καθοδήγηση για την βελτίωση της συμπεριφοράς 80 % των ατυχημάτων σχετίζονται με την συμπεριφορά . Ανάπτυξη θετικού κινήτρου για βελτίωση της συμπεριφοράς. Ανάπτυξη,όχι υπέρβαση,της αίσθησης κινδύνου. Εστίαση σε θέματα π.χ: κρυφοί κίνδυνοι έκθεσης, συντήρηση, καυτές επιφάνειες, αντιδράσεις σε δοχεία απορριμάτων. C. Προσφορά γνώσης για την αποφυγή έκθεσης και την διαχείριση ατυχημάτων. Αυτή η διαφάνεια υπογραμμίζει την σημασία της ασφαλούς συμπεριφοράς / χειρισμού.
Ανάπτυξη θετικού κινήτρου Το πρόγραμμα ISOPA “Walk the Talk” είναι διαδικασία και όχι μεμονωμένο συμβάν Φάση 1 Η συνεχής βελτίωση της συμπεριφοράς απαιτεί οπωσδήποτε την υποστήριξη και την παρακολούθηση από τους προϊστάμενους του κάθε πελάτη και όλων των παραγωγών Α’ υλών. Φάση 2 Προτροπή για διάλογο σχετικά με την ασφάλεια, με την χρήση των παρουσιάσεων της ISOPA. Φάση 3 Η συνεχής βελτίωση της συμπεριφοράς απαιτεί οπωσδήποτε την υποστήριξη και την παρακολούθηση των προϊσταμένων στον πελάτη και όλων των παραγωγών Α’ υλών. Συμμετοχή σε δημιουργικό διάλογο προσώπων, τα οποία θέλουν να παρενοχλήσουν την διαδικασία βελτίωσης στις φάσεις 2 και 3. Συγκρούσεις και διαφορές απόψεων οφείλουν να διαχειρίζονται σε συνεργασία με τον εκάστοτε προϊστάμενο. Χωρίς σταθερή παρακολούθηση και υποδειγματική συμπεριφορά όλων των παραγωγών και προϊσταμένων, ουδεμία βελτίωση συμπεριφοράς μπορεί να υπάρξει. Παρόλο που μια πρωτοβουλία επιμόρφωσης στον πελάτη είναι πολύ σημαντική, η αλλαγή της συμπεριφοράς μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μια μακροχρόνια διαδικασία. Η διαδικασία έχει τρείς φάσεις και η πρώτη φάση είναι το καλό παράδειγμα ΟΛΩΝ των παραγωγών Α’ υλών ( πολυουρεθάνης ). Είναι απολύτως σημαντικό, ο προϊστάμενος στον πελάτη να συμπεριφέρεται επίσης υποδειγματικά.
Φάση 2 Προτροπή για διάλογο σχετικά με την ασφάλεια Φάση 2 Προτροπή για διάλογο σχετικά με την ασφάλεια Οι μονόλογοι δεν λειτουργούν! Οι άνθρωποι που χειρίζονται χημικά γνωρίζουν πολλά, σχετικά με τα προβλήματά τους. Βοηθήστε, ώστε η ασφαλής συμπεριφορά να γίνει κτήμα τους. Προσπαθήστε να διαθέσετε στους ακροατές τουλάχιστον το 40% του προβλεπόμενου χρόνου. Ακρόαση,προτροπή για διάλογο και συντονισμός - σημαντικό είναι αυτό που τελικά προκύπτει Με τον διάλογο μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη πρόοδος. Οι προσσπάθειες θα προσαρμοστούν περισσότερο στην συγκεκριμένη επιχείρηση και τους εργαζόμενους. Το να ακούει κάποιος είναι εξίσου σημαντικό με το να μιλάει.
Φάση 2 Πως επιτυγχάνεται η προσοχή και ο ανοικτός διάλογος? Φάση 2 Πως επιτυγχάνεται η προσοχή και ο ανοικτός διάλογος? Δώστε την ευκαιρεία στους συμμετέχοντες για μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους και της θέσης τους. Το πακέτο ISOPA περιέχει κάποιες ερωτήσεις που προτρέπουν σε διάλογο για την ασφάλεια. Ρωτήστε τους συμμετέχοντες για τυχόν ατυχήματα στην επιχείρησή τους, χρησιμοποιώντας Α’ ύλες πολυουρεθάνης. Επιτρέψτε στους συμμετέχοντες να ανταλλάξουν εμπειρίες. Προσπαθήστε να ωθήσετε τους συμμετέχοντες σε συζήτηση καθώς και στην δημιουργία κάποιας σχέσης με εσάς. Δώστε την πληροφορία κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σχετική με την συγκεκριμένη επιχείρηση.
Φάση 2 Διάλογος για την ασφάλεια – Αλλά πώς? Φάση 2 Διάλογος για την ασφάλεια – Αλλά πώς? Η αρχική παρουσίαση, σε συννενόηση με τον Υπεύθυνο, πρέπει να γίνει σε αίθουσα σεμιναρίου. Η καθαρή παρουσίαση θα πρέπει να διαρκέσει μία ώρα και με τον διάλογο θα απαιτηθούν συνολικά δύο ώρες περίπου. Απαραίτητα είναι τα οπτικά βοηθήματα ( προβολέας κ.α ). Θα πρέπει να παρίσταται και κάποιος προϊστάμενος. Το σωστό περοβάλλον είναι σημαντικό. Παρακαλέστε τον Υπεύθυνο για την διάθεση κατάλληλου χώρου και χρόνου. Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να παρίσταται στην επιμόρφωση. Προσπαθήστε να κερδίσετε την υποστήριξή του.
Φάση 3 ¨Επανεξέταση¨ Απαιτείται τακτική ¨επανεξέταση¨, π.χ με σύντομες συζητήσεις στο εργοστάσιο του πελάτη, μεταξύ των εκάστοτε προϊσταμένων και των παραγωγών Α’υλών, με συγκεκριμένα θέματα. Ιδίως μην αγνοήσετε άτομα, τα οποία θέλουν να παρενοχλήσουν την διαδικασία βελτίωσης. Κατά περίπτωση, λύση του προβλήματος με τον προϊστάμενό τους. Το κλειδί της επιτυχίας είναι η συνεχής ¨επανεξέταση¨. Χωρίς αυτήν, δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της βελτίωσης της συμπεριφοράς Παρόλο που μια αρχική πρωτοβουλία επιμόρφωσης στον πελάτη είναι πολύ σημαντική, η αλλαγή της συμπεριφοράς μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μια μακροχρόνια διαδικασία. Για τον λόγο αυτό, το πρόγραμμα „Walk the Talk“ θεωρεί πολύ σημαντικές επιπλέον σύντομες συζητήσεις για θέματα ασφαλείας στο εργοστάσιο του πελάτη. Εάν μεμονωμένα άτομα τορπιλλίζουν τον διάλογο, πάρτε το σοβαρά. Κατά περίπτωση, λύστε το πρόβλημα σε συνεννόηση με τον προϊστάμενο εκείνου που ενοχλεί.
ή, εφόσον απαιτείται, άλλο υλικό πληροφόρησης Προσφορά γνώσης για την αποφυγή έκθεσης και για χειρισμούς σε περίπτωση ατυχημάτων Χρησιμοποιείστε τα αντίστοιχα στοιχεία από το πακέτο πληροφόρησης ISOPA “Walk the Talk” ή, εφόσον απαιτείται, άλλο υλικό πληροφόρησης Το καθήκον σας είναι να προσφέρετε σωστούς τρόπους συμπεριφοράς. Εάν απαιτούνται περαιτέρω πληροφορίες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υλικό πληροφόρησης της επιχείρησής σας.
Χειρισμός προκλητικών ή δύσκολων ερωτήσεων Μην υπερασπίζεσθε ακατάλληλες εγκαταστάσεις, όπως έλλειψη εξαερισμού Προωθήστε τέτοιες ερωτήσεις στους παρόντες προϊσταμένους Μην σχολιάζετε και μην υπερασπίζεσθε ελλείψεις της Διοίκησης, όπως π.χ. η απουσία προληπτικών εξετάσεων Σε περίπτωση τέτοιων προβλημάτων διοικήσεως, συμβουλευτείτε τους δικούς σας προϊσταμένους Ερωτήσεις σχετικά με τον κακό χειρισμό χημικών Πρέπει αμέσως να συζητηθούν λεπτομερώς “Φράσεις-δολοφόνοι¨ μπορούν να εμφανισθουν σε κάποιο μεγάλο ακροατήριο. ( π.χ ο εξοπλισμός ασφαλείας δεν είναι για πραγματικούς άνδρες ) Συγκρατήστε τα χαρακτηριστικά του ερωτώντος – πάρτε το σαν αστείο και αντδράστε με συγκεκριμένη ερώτηση περί ασφαλούς χειρισμού,επιτρέποντάς του να επανέλθει στον διάλογο Βοήθεια γιε τυπικές ερωτήσεις (π.χ. Για το Bhopal) Βλ. πακέτο ISOPA Και εάν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε κάποια ερώτηση ειδικού περιεχομένου Πέστε, οτι η απάντηση θα δοθεί, κατόπιν επαφής με τους ειδικούς Κατά την διάρκεια ενός επιτυχημένου διαλόγου, μπορεί επίσης να υπάρξουν δύσκολες ερωτήσεις– εδώ υπάρχουν μερικές απαντήσεις. Σημαντικό: Εάν δεν γνωρίζετε τις απαντήσεις, κρατήστε την ερώτηση. Για ειδικές ερωτήσεις, μπορείτε να συμβουλευτείτε τους ειδικούς της εταιρείας σας ή της ISOPA. Μην προσπαθήσετε να μπλοφάρετε, διότι διακινδυνεύετε την αξιοπιστία.
Αποποίηση ευθύνης Αποποίηση ευθύνης εξωτερικού εγγράφου Παρόλο που η ISOPA και τα μέλη της καταβάλλουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να παράσχουν απολύτως καλόπιστα ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες με βάση τα καλύτερα στοιχεία που είναι επί του παρόντος διαθέσιμα, ο χρήστης θα βασίζεται στις εν λόγω πληροφορίες με δική του ευθύνη. Δεν παρέχεται καμία υπόσχεση ή εγγύηση όσον αφορά την πληρότητα, την ακρίβεια ή την αξιοπιστία τους και δεν αναλαμβάνεται καμία ευθύνη από την ISOPA, ούτε από καμία άλλη εταιρεία που συμμετέχει στην ISOPA, για ζημίες οποιουδήποτε είδους που ενδέχεται να προκύψουν από τη χρήση των πληροφοριών ή την εξάρτηση από αυτές. Αποποίηση ευθύνης