Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ

2 Εισαγωγικές παρατηρήσεις
Ποιος είναι ο ρόλος των Χρηματιστηρίων; Μετοχή είναι ένα μερίδιο στο κεφάλαιο μιας Α.Ε. Το μετοχικό κεφάλαιο διαιρείται σε ίσα μερίδια, τις μετοχές Κάθε μέτοχος είναι εν μέρει και ιδιοκτήτης

3 Τιμές μετοχών Ονομαστική τιμή: (μετοχικό κεφάλαιο / αριθμός μετοχών).
Ονομαστική τιμή: (μετοχικό κεφάλαιο / αριθμός μετοχών). Προκύπτει κατά την πρώτη έκδοση Λογιστική τιμή: (ιδία κεφ./ αριθμός μετοχών ). Ιδία κεφάλαια: μετοχικό κεφάλαιο+εκδόσεις υπέρ το άρτιο+αποθεματικά κεφάλαια+αποτελέσματα εις νέο + Προβλέψεις Πραγματική (εσωτερική) τιμή: Δίνει την πραγματική εικόνα του ενεργητικού Χρηματιστηριακή τιμή:Τιμή μετοχής στο Χρηματιστήριο. Χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση: Χρηματιστηριακή τιμή * αριθμός μετοχών

4 Κατηγορίες μετοχών (1/2)
Κοινές μετοχές. Συμμετοχή: στα κέρδη σε νέες εκδόσεις στην εκκαθάριση στη Γ.Σ. Έπονται των προνομιούχων σε περίπτωση διάλυσης. Προνομιούχες μετοχές. Επιπλέον προνόμια: σε νέες αυξήσεις στη διάλυση. Δεν παρέχουν δικαίωμα ψήφου και συμμετοχής.

5 Αγορά και μελλοντικές εξελίξεις
Η αγορά απεικονίζει τις προσδοκίες των επενδυτών αναφορικά: με την πορεία των εταιριών και τις εξελίξεις στο πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο. Οι προσδοκίες είναι είτε θετικές είτε αρνητικές

6 Παράγοντες που επηρεάζουν το Χρηματιστήριο
Η οικονομική κατάσταση της χώρας Νέα των εταιριών Πληθωρισμός Επιτόκια Φορολογία Συναλλαγματικές ισοτιμίες Πολιτικές εξελίξεις Διεθνή γεγονότα Ψυχολογία επενδυτών Πληροφόρηση του κοινού Οργάνωση χρηματιστηρίου

7 Δυνάμεις Προσφοράς-Ζήτησης (1/2)
Παράγοντες επηρεασμού της προσφοράς: Ρευστοποίηση κερδών Φήμες για επερχόμενους κινδύνους Μικρότερα κέρδη από τα αναμενόμενα Διαφορετική επένδυση Οικονομική κρίση Αύξηση φορολογίας επί μετοχών

8 Δυνάμεις Προσφοράς-Ζήτησης (2/2)
Παράγοντες επηρεασμού της ζήτησης: Καλό οικονομικό περιβάλλον Αναζήτηση υψηλού κέρδους Φήμες για μελλοντικές αυξήσεις Ευνοϊκό ψυχολογικό κλίμα Καλά οικονομικά αποτελέσματα Δημιουργία νέων προϊόντων

9 Θεωρίες για την αξιολόγηση και επιλογή μετοχών
1. Θεμελιώδης Ανάλυση Μελέτη οικονομίας, κλάδου, εταιρίας Πορεία μετοχής ≈ συνάρτηση οικονομίας, κλάδου, εταιρίας Εμπειρικές μελέτες: Σημαντική είναι η ανάλυση αγοράς. Μέρος της διακύμανσης οφείλεται στην αγορά Μικρό ρόλο ο κλάδος συγκριτικά με την αγορά. Διαφορές μεταξύ κλάδων

10 Ανάλυση οικονομίας Μακροοικονομικά μεγέθη: ΑΕΠ, πληθωρισμός, επιτόκια.
Μακροοικονομικά μεγέθη: ΑΕΠ, πληθωρισμός, επιτόκια. Δείκτες: Βιομηχανικής παραγωγής Μεταποιητικής παραγωγής Απασχόλησης και ανεργίας Κόστους εργασίας και παραγωγικότητας Ποσότητα χρήματος Προσωπικό εισόδημα Τιμών χονδρικής πώλησης Πιστωτική επέκταση Φάσεις Οικονομικού κύκλου και συμπεριφορά δεικτών

11 Ανομοιομορφία στη συμπεριφορά μεταξύ των διαφόρων κλάδων
Ανάλυση κλάδου Ανομοιομορφία στη συμπεριφορά μεταξύ των διαφόρων κλάδων Προοπτικές κλάδου Κυριότεροι παράγοντες επηρεασμού λειτουργίας του κάθε κλάδου Επίπεδο ανταγωνισμού μέσα στον κλάδο

12 Ανάλυση εταιρίας Όγκος πωλήσεων και τιμολογιακή πολιτική
Εξέλιξη μεγεθών τα τελευταία τρία ή πέντε έτη Ρυθμοί ανάπτυξης Συνέπεια προβλέψεων Πορεία μετοχής. Μεταβλητότητα Σημερινή τιμή σε σχέση με υψηλότερα και χαμηλότερα επίπεδα Μερισματική πολιτική Σχέση τιμής προς κέρδη (P/E) σε σύγκριση με άλλες εταιρίες του κλάδου

13 Δείκτες θεμελιώδους ανάλυσης
Κέρδη ανά μετοχή = κέρδη / αριθμό μετοχών Μέρισμα ανά μετοχή = συνολικό μέρισμα / αριθμό μετοχών Μερισματική απόδοση = (μέρισμα ανά μετοχή / χρηματιστηριακή αξία) * 100 P/E = τιμή μετοχής / κέρδη ανά μετοχή Τιμής προς εσωτερική αξία = χρηματιστηριακή αξία / εσωτερική αξία Αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων = κέρδη / ιδία κεφάλαια Δανειακή επιβάρυνση = ξένα κεφάλαια / ιδία κεφάλαια Συντελεστής Βήτα

14 2. Τεχνική ανάλυση Ο τεχνικός αναλυτής ενδιαφέρεται
2. Τεχνική ανάλυση Ο τεχνικός αναλυτής ενδιαφέρεται για την συμπεριφορά μιας μετοχής στο και όχι για τα αίτια που την προκαλούν Δεν ενδιαφέρουν τα οικονομικά στοιχεία, αλλά τα διαγράμματα

15 Παραδοχές Τεχνικής Ανάλυσης
..οι τιμές κινούνται σε τάσεις... ...στην καμπύλη τιμών διαγράφονται επαναλαμβανόμενες φιγούρες... οι επενδυτές διακατέχονται από επαναλαμβανόμενα συναισθήματα ελπίδας, φόβου πανικού, απογοήτευσης, ενθουσιασμού, πλεονεξίας η πληροφορία ούτε διαχέεται ταυτόχρονα σε όλες τις ομάδες επενδυτών και οι επενδυτές δεν εκδηλώνουν την ίδια αντίδραση

16 3. Θεωρία Αποτελεσματικών Αγορών
3. Θεωρία Αποτελεσματικών Αγορών Οι τιμές των μετοχών ακολουθούν έναν τυχαίο περίπατο (random walk) Οι τιμές των μετοχών δεν μπορούν να προβλεφθούν Οι τιμές των μετοχών είναι σωστές Οι αγορές είναι αποτελεσματικές όταν οι τρέχουσες τιμές αντανακλούν όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες και προσαρμόζονται γρήγορα και άμεσα σε νέες πληροφορίες

17 Τρεις (3) μορφές αποτελεσματικότητας:
Αδύνατη μορφή. Τιμές προσαρμοσμένες σε ιστορικά στοιχεία. Η Τεχνική ανάλυση δεν έχει αξία Ημιαδύνατη μορφή. Οι τιμές προσαρμόζονται στις νέες πληροφορίες. Παρατηρούνται ανωμαλίες Ισχυρή μορφή. Οι τιμές αντικατοπτρίζουν όλες τις πληροφορίες (διαθέσιμες και μη)

18 Θεμέλια σωστής επένδυσης
Επενδυτικός σχεδιασμός Στόχοι Επιλογή προϊόντων Επιλογή συμβούλου Τακτική επανεξέταση και αναπροσαρμογή σχεδίων Καλή πληροφόρηση Κατανόηση και ανάλυση δημοσιευμένων στοιχείων. Ισολογισμός, Αποτελέσματα χρήσης, Πίνακας Διάθεσης κερδών, Ταμειακές Ροές Χρήση συμβούλων. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή Ποτέ δεν επενδύουμε σε κάτι που δεν καταλαβαίνουμε

19 Κάποιοι απλοί κανόνες Αγόραζε όταν οι άλλοι πωλούν
Μην βιάζεστε να πουλήσετε Μην ερωτεύεστε μια μετοχή Πουλάτε όταν όλοι αγοράζουν Ποτέ δεν ξέρετε τα άκρα Κανείς δεν τα ξέρει όλα Συμφωνείτε;

20 Είδη χαρτοφυλακίων Το χαρτοφυλάκιο αποτελείται από δύο ή περισσότερα χρηματοπιστωτικά προϊόντα Κατηγορίες χαρτοφυλακίου: Αμυντικό (10%-55%-35%) Συντηρητικό (30%-60%-10%) Δυναμικό (50%-40%-10) Μακροπρόθεσμο (70%-25%-5%) Κερδοσκοπικό (παράγωγα)


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google