ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Advertisements

Καταστάσεις των υλικών
Νόμοι αερίων.
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Εκπαίδευση Π.Φάληρο 9-10 Μαϊου 2013 Επίδειξη συστήματος και συσκευών τηλεϊατρικής Προμήθεια Εξοπλισμού ΤΠΕ, Αναλώσιμου Υλικού, Εφαρμογών και Υπηρεσιών.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
των διαλυμάτων των οξέων
G.I.Pservice.
Μεταβολές καταστάσεων της ύλης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σημαντικό!!! Στις διαφάνειες.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
Νόμοι αερίων.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
6.1 ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
4.3 ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΙΕΣΗ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Νόμοι αερίων.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
Κων/νος Θέος, Χημεία Α΄Λυκείου 4 ο κεφάλαιο Ιδανικά αέρια Νόμοι των αερίων Καταστατική εξίσωση των αερίων.
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
Νόμος Boyle π ί ε σ η (P) ό γ κ ο ς (V) Μικρός όγκος, Μεγάλη πίεση Μεγάλος όγκος, Μικρή πίεση (θερμοκρασία σταθερή)
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ο. ΣΑΚΧΑΡΑ Τα σάκχαρα αποτελούν το βασικότερο συστατικό (12–30 %), συντίθενται και συσσωρεύονται στις ράγες όσο προχωρεί η ωρίμανση.
ΘΕΩΡΙΑ Καταστατική εξίσωση των τέλειων αερίων Καταστατική εξίσωση των τέλειων αερίων P V = n R T.

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΦΥΣΙΚΗ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Κινητική θεωρία των αερίων
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ιδιότητες λογαρίθμων Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Νόμοι των αερίων.
Δομή του μαθήματος Το σύστημα και το περιβάλλον του συστήματος
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Ισόθερμες μεταβολές Ισόχωρες μεταβολές Ισοβαρείς μεταβολές
Πίεση Ρ Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η ατμοσφαιρική πίεση,
Κινητική θεωρία των αερίων
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.3 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Σε 500 mL διαλύματος HCl 1M θερμοκρασίας 25.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ Μιχαήλ Π. Μιχαήλ Φυσικός 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Β. 2 ποτήρια ζέσεως, των 400mL και των 200mL ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ Α.Συσκευή νόμων των αερίων GLA01 (γκρι βαλιτσάκι από ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ). Β. 2 ποτήρια ζέσεως, των 400mL και των 200mL Γ. Μπουκάλια του 1-1,5 L για το ζεστό Η2Ο και το Η2Ο βρύσης Δ. Γυάλινη λεκάνη Δ. Κομπιουτεράκι, μολύβι, χαρτί    13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΙΕΣΗΣ atm bar cmHg Torr (=1 mmHg) Pa (=N/m2) PSI 1 atm 1 1,01325 76 760 101325 14,69595 1 bar 0,98692 75,00617 750,0617 105 14,50377 1 cmHg 0,01315 0,01333 10 1333,224 0,19336 1 Torr (=1 mmHg) 0,00131 0,00133 0,1 133,3224 0,01933 1 Pa (=N/m2) 9,8692∙10-6 10-5 0,00075 0,0075 0,00014 1 PSI 0,06804 0,06894 5,17149 51,71493 6894,757 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Πριν χρησιμοποιήσουμε τη συσκευή για μετρήσεις ελέγχουμε: α) Το υδατόλουτρο από PVC να μην έχει διαρροή νερού στη βάση του. β) Στο πολύμετρο συνδέουμε το βύσμα του θερμοζεύγους (αισθητήρα θερμοκρασίας) στην υποδοχή, με τις βίδες του κίτρινου φις προς τα έξω (βλ. εικόνα εγχειριδίου χρήσης σελ. 7). Το φις του καλωδίου έχει δυο λαμάκια διφορετικού πλάτους. Το λαμάκι με το μεγαλύτερο πλάτος πρέπει να είναι προς τα πάνω δηλαδή προς την πλευρά της οθόνης. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

γ) Το καλώδιο του θερμοζεύγους όταν το στερεώσουμε στο μεταλλικό κυλινδρικό σωλήνα και τον βάζουμε ή τον βγάζουμε στο κυλινδρικό υδατόλουτρο, προσέχουμε να περνά από την εγκοπή για να μην φθείρεται (βλ. εικόνα εγχειριδίου χρήσης σελ. 6). δ) Οι τρίοδες στρόφιγγες με τα βελάκια τους δείχνουν σε ποιες θέσεις επιτρέπουν την δίοδο του αέρα και σε ποια όχι. ε) Να μη βάζουμε στο υδατόλουτρο περισσότερο από 800mL νερό γιατί θα ξεχειλίσει. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

στ) Το πολύμετρο να έχει μπαταρία (να μην είναι τελειωμένη) και αν η θερμοκρασία που δείχνει είναι η σωστή θερμοκρασία περιβάλλοντος. ζ) Προσέχουμε να είναι καλά βιδωμένο το σωληνάκι του μανομέτρου για να μην έχουμε αλλαγή στην ένδειξη λόγω διαρροής. Δεν το σφίγγουμε πολύ μη σπάσει. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Α. ΙΣΟΘΕΡΜΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ (Νόμος του Boyle) Μπορούμε να κάνουμε την ισόθερμη μεταβολή με τρεις διαφορετικούς τρόπους: α) σε θερμοκρασία περιβάλλοντος (1η φορά) β) σε υψηλότερη θερμοκρασία, π.χ. 70°C, με ίδιο αριθμό mol αέρα, όπως την 1η φορά (2η φορά) γ) σε θερμοκρασία, π.χ. 70°C, με μικρότερο αριθμό mol αέρα, από την 1η φορά (3η φορά) 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Πειραματική διαδικασία 1. Μέσω του χειροκίνητου μηχανισμού μετακινούμε το έμβολο μέσα στο θάλαμο και ρυθμίζουμε τον όγκο του αέρα μέσα στο δοχείο στη δική μας περίπτωση στα 230ml 2. Αλλάζουμε τη θέση της στρόφιγγας ώστε να διακοπεί η επικοινωνία με τον εξωτερικό ατμοσφαιρικό αέρα 3. Μέσω του χειροκίνητου μηχανισμού αλλάζουμε σταδιακά τον όγκο που καταλαμβάνει ο αέρας στο δοχείο, σημειώνουμε τις ενδείξεις όγκου 4.Σημειώνουμε και τις αντίστοιχες ενδείξεις στο μανόμετρο Διατηρούμε σταθερή τη θερμοκρασία στη συγκεκριμένη περίπτωση στους 25 °C Προσέχουμε!!! 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: 1. Για να έχουμε ορισμένη ποσότητα αέρα (ίδια mol) όταν κάνουμε μετρήσεις σε διαφορετικές θερμοκρασίες και για να μπορούμε να συγκρίνουμε τα διαγράμματα, πρέπει πρώτα να κλείσουμε τη στρόφιγγα (π.χ στα 230mL), που απομονώνει το δοχείο από το περιβάλλον στη θερμοκρασία περιβάλλοντος και μετά να βάλουμε ζεστό νερό στο υδατόλουτρο. Έτσι το γινόμενο p·V τη 2η φορά θα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της 1ης μέτρησης. 2. Αν πρώτα βάλουμε ζεστό νερό στο υδατόλουτρο και μετά κλείσουμε τη στρόφιγγα, τότε θα φύγει ποσότητα αέρα από τον κύλινδρο προς το περιβάλλον λόγω μεγαλύτερης θερμοκρασίας, θα έχουμε λιγότερα mol αέρα στο μεταλλικό δοχείο και το γινόμενο p·V θα είναι ίδιο, όπως και την 1η φορά, που μετρήσαμε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Όταν βάζουμε ζεστό νερό στο υδατόλουτρο πρέπει να κάνουμε τις μετρήσεις σχετικά γρήγορα, γιατί η θερμοκρασία του νερού σε μικρό χρόνο ελαττώνεται κατά δύο ή τρεις βαθμούς. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Κάθε στιγμή η πίεση του αέρα στο δοχείο είναι: όπου pατμ η ατμοσφαιρική πίεση και pμαν η ένδειξη του μανομέτρου. Η ατμοσφαιρική πίεση στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 1atm = 1,01325 bar. Άρα όταν το μεταλλικό μανόμετρο μετράει την ατμοσφαιρική πίεση και δείχνει 0 bar, πρέπει να διορθώνουμε την ένδειξη βάζοντας 1,01bar. 5. Προσέχουμε να τοποθετηθεί σωστά ο αισθητήρας της θερμοκρασίας pαέρα= pατμ+ pμαν= (1,013+pμαν) bar 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

5. Ενδεικτικές μετρήσεις για σταθερή θερμοκρασία 25°C φαίνονται στον παρακάτω πίνακα: P μαν (bar) 0,48 0,52 0,58 0,65 0,8 Pαερίου (bar) 1,493 1,533 1,593 1,663 1,813 P αερίου (atm) 1,47 1,51 1,57 1,64 1,8 V (ml) 230 210 190 170 150 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

6. Η γραφική παράσταση πίεσης – όγκου (p-V), για τις μετρήσεις που πήραμε είναι η παρακάτω: 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

7.Οι αποκλίσεις από τα θεωρητικά αναμενόμενα αποτελέσματα οφείλονται: α) στα σφάλματα των οργάνων, β) στα σφάλματα ανάγνωσης των τιμών μέτρησης, γ) στο ότι ο αέρας δεν είναι ιδανικό αέριο και δ) στο ότι οι μεταβολές δεν είναι αντιστρεπτές. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Β. ΙΣΟΧΩΡΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ (Νόμος του Charles) Πειραματική διαδικασία 1. Γεμίζουμε το υδατόλουτρο με νερό θερμοκρασίας 50 – 60 ο C βαθμών περίπου. 2. Ετοιμάζουμε το δοχείο με το κρύο νερό και το δοχείο με τα παγάκια. 3. Ρυθμίζουμε τη στρόφιγγα να είναι ανοικτή ώστε να εισέρχεται αέρας. 4. Μέσου του χειροκίνητου μηχανισμού ρυθμίζουμε τον όγκο στο δοχείο στα 190 ml. 5. Γυρίζουμε τη στρόφιγγα ώστε θάλαμος αερίου να επικοινωνεί μόνο με το μανόμετρο. Καταγράφουμε την πίεση για την αρχική θερμοκρασία για μας 500C. 6. Αρχίζουμε και ρίχνουμε κρύο νερό από τον μαύρο σωλήνα του υδατόλουτρου ενώ ταυτόχρονα εξέρχεται νερό από το άσπρο σωληνάκι . 7. Για κάθε τιμή της θερμοκρασίας παίρνουμε τις ενδείξεις του μανομέτρου. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

5.Κάθε στιγμή η πίεση του αέρα στο δοχείο είναι pαέρα= pατμ+ pμαν= (1,013+ pμαν) bar, έτσι στον πίνακα συμπληρώνουμε την τιμή που διαβάζουμε στο μανόμετρο αυξημένη κατά 1,013 bar. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Ενδεικτικές μετρήσεις και το διάγραμμα p-Τ φαίνονται παρακάτω: 6. Δημιουργούμε πίνακα από τις ενδείξεις μανομέτρου-θερμομέτρου για V=190ml (τιμές που πήραμε στο εργαστήριο μας). Ενδεικτικές μετρήσεις και το διάγραμμα p-Τ φαίνονται παρακάτω: P μαν (bar) 1 0,94 0,9 0,82 0,78 P αερίου (bar) 2,013 1,953 1,913 1,833 1,793 Pαερίου (atm) 1,987 1,928 1,89 1,81 1,77 Θ (οC) 50 42 34 25 20 Τ (ο Κ) 323 315 307 298 293 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Πειραματική διαδικασία Γ. ΙΣΟΒΑΡΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ (Νόμος του Gay-Lussac) Πειραματική διαδικασία Τραβάμε το έμβολο της σύριγγας προς τα έξω (όγκος 60ml), ρυθμίζουμε τον όγκο του δοχείου στα 320ml περίπου. Επομένως ο αρχικός συνολικός όγκος του αερίου είναι V=320+60=380ml Ρυθμίζουμε σωστά τις στρόφιγγες (όπως φαίνεται στην επόμενη διαφάνεια), ώστε να διακοπεί η επικοινωνία με τον εξωτερικό ατμοσφαιρικό αέρα Γεμίζουμε το υδατόλουτρο με νερό θερμοκρασίας 60οC περίπου Μέσω της χειροκίνητης λαβής αλλάζουμε τον όγκο του δοχείου έστω στα 305ml (σύνολο 305+60=365 ml) Σημειώνουμε την ένδειξη του μανομέτρου στην δική μας περίπτωση είναι 0,1 bar.Αυτή η ένδειξη του μανομέτρου,είναι και η ένδειξη αναφοράς. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Αρχίζουμε και ρίχνουμε κρύο νερό από τον μαύρο σωλήνα του υδατόλουτρου ενώ ταυτόχρονα εξέρχεται νερό από το άσπρο σωληνάκι Για κάθε διαφορά 10 βαθμών πιέζοντας το έμβολο της σύριγγας αλλάζουμε τον όγκο του αερίου, έτσι ώστε στο μανόμετρο να δείχνει πάντα 0,1 bar Συμπληρώνουμε τον παρακάτω πίνακα σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουμε πάρει. Θ(o C) 60 50 35 25 20 Τ(o K) 333 323 308 298 293 V(ml) 365 355 340 325 320 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ

Ευχαριστούμε. 13/11/2018 E.K.Φ.Ε ΣΕΡΡΩΝ