ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές Της ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΙΑΔΟΥ Μ. Σφυρόερα.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΑΝΟΙΑ ΑΠΟ ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ Περιτογιάννης Β 1, Φωτοπούλου Β 1, Γκόγκου Α 1, Γιώτη Π 1, Μανθοπούλου.
1 ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Α ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ Διατροφή & Δημόσια Υγεία.
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.
Μάθημα Διάλεξη Νο 61 Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης Διάλεξη Νο 6 Βήματα για την οργάνωση ενός προγράμματος παρέμβασης για την προώθηση.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Πίνακας :Κλινικά δεδομένα του δείγματος
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ERASMUS+ ERASMUS + Cooperation and Innovation for good practices (ΚΑ2)
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Α ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΑ 061 ΠΡΟΛΗΨΗ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ ΣΕ ΟΥΔΕΤΕΡΟΠΕΝΙΚΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Τσιγκάρη Κυριακή1, Τζιαφέρη Στυλιανή2 , Καλατζή Παναγιώτα3
ΑΑ024 - ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗΣ ΜΑΤΙΩΝ – ΕΙΔΗ (ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ)
ΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
ΝΕΦΡΟΛΙΘΙΑΣΗ KAI ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Ουζουνάκης Πέτρος1, Κουρκούτα Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
ΧΗΜΙΚΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ & ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Ηλιάδης Χρήστος1, Καραβοκύρη Μαρία2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΟ ΔΕΡΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΝΕΡΟΥ
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. Τσώνη Αλεξία, Μετ. Φοιτήτρια , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ
Εταιρεία Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Ηπείρου
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Παθολόγος –Ογκολόγος, ΓΝΑ «Ο Ευαγγελισμός»
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΒΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ Μόνιος Αλέξανδρος1, Αμπραχίμ Σάρα – Ελένη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Καθηγητής,
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΜΟΡΦΕΣ ΑΚΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ Κουρκούτα Λαμπρινή1, Βαγενά Κωνσταντίνα2, Παπαεμμανουήλ Αγάπη2 1, Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Α.Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης 2,
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ KAI ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΚΟΗΘΩΝ ΕΞΕΛΚΩΣΕΩΝ
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
ΑΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ Γεωργοπούλου Αθανασία1, Κουκουρίκος Κων/νος2 1. ΤΕ Νοσηλεύτρια, Απόφοιτος Τμήματος Νοσηλευτικής,
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΟ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδαμοπούλου Χαρούλα1 , Αδαμοπούλου Βασιλική2, Βγενοπούλου Ιωάννα2 1Παιδαγωγός ΠΕ Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΚΔΑΠ Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ναυπακτίας 2Νοσηλεύτρια ΠΕ, MS©, Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο σχεδιασμός προγραμμάτων αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προσανατολισμένων στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων καθίσταται αδήριτη ανάγκη για τη σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία του παιδιού καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.   ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση των προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα προγράμματα αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορούν να αποτελέσουν το κίνητρο μιας ομαλής διάδρασης του παιδιού τόσο με τον ίδιο του τον εαυτό όσο και με το περιβάλλον του. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να ελαχιστοποιηθούν ακόμη και να εξαλειφθούν ακραίες συμπεριφορές που θα εμπόδιζαν το παιδί να δημιουργήσει και να αυτονομηθεί.   ΜΕΘΟΔΟΣ Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική αναζήτηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων "PubMed", “Google Scholar” και στην ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) με τις λέξεις κλειδιά: school health education, health promotion programs, primary education για το χρονικό διάστημα 2000 - 2018. Κριτήρια αποκλεισμού άρθρων αποτέλεσαν η γλώσσα, εκτός της ελληνικής και της αγγλικής. Τελικά, συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση 32 άρθρα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η ανάλυση των προγραμμάτων αγωγής υγείας έδειξε ότι το σχολείο οφείλει να αποτελέσει το εφαλτήριο προάσπισης μιας αγωγής, επικεντρωμένη στις ανάγκες της κοινωνικής πραγματικότητας του παιδιού μέσα στην οποία εντάσσεται, αλληλεπιδρά και διαμορφώνεται. Η σχεδίαση αγωγής υγείας του παιδιού θα διαπραγματεύεται άξονες όπως οι διατροφικές συνήθειες, η φροντίδα του σώματος, οι διαπροσωπικές σχέσεις, η ψυχική υγεία, η κυκλοφοριακή αγωγή , η φυσική άσκηση, οι πρώτες βοήθειες, το περιβάλλον και ο ελεύθερος χρόνος. Τέλος, ο WHO και η Ευρωπαϊκή κοινότητα υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα προγραμμάτων αγωγής υγείας μέσω μιας ενεργητικής και ταυτόχρονα βιωματικής μάθησης που θα συμβάλλουν στη χάραξη μιας δημιουργικής ζωής που θα τη χαρακτηρίζει η αυτονομία, η προσαρμοστικότητα, η κοινωνική ευεξία, η κριτική στάση και η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών στη ζωή του παιδιού. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. Adelman HS, Taylor L. Mental Health in schools and Public Health. Public Health Reports. 2006, 121(3): 294-298. 2. Kolbe L. A Framework for School Health Programs in the 21st Century. Journal of School Health. 2005, 75(6): 226-8 3. Leger LS. Schools, health literacy and public health: possibilities and challenges. Health promotion International. 2001, 16(2): 197-205. 4. Licence K. Promoting and protecting the health of children and young people. Child Care Health Dev. 2004, 30(6): 623-35. 5. Wells J, Barlow J, Stewart‐Brown S. A systematic review of universal approaches to mental health promotion in schools. Health Education. 2003, 103 (4): 197-220. .