Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
Advertisements

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
Γενικά Ο αρακάς (ή μπιζέλι) είναι ένα όσπριο που καταναλώνεται νωπό. Δεν ευνοείται από τη ζέστη και αναπτύσσεται καλύτερα την άνοιξη και τα δροσερά καλοκαίρια.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΥ ΧΡΥΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων οστρακοειδών και ανάλυση βασικών παραμέτρων/κινδύνων Υπεύθυνος καθηγητής:
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Μεγέθη που διατηρούνται Διατήρηση της Ορμής Διατήρηση της Ορμής.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Δομή και λειτουργία νευρικών
Παίζω – Μαθαίνω – Αποφασίζω
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Μελέτη Στροφικής Κίνησης Στερεού Σώματος
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Στόχοι-Σκοποί: Ευαισθητοποίηση των μαθητών στις ήπιες μορφές ενέργειας
Εργασία Φυσικής.
Αυτοματισμοί κινητήρων
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
DataStudio ένα πρόγραμμα
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010.
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
Διατήρηση της Ενέργειας
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
Равномерно убрзано праволинијско кретање
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Υπολογισμός της σταθεράς του ελατηρίου
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
ΟΡΜΗ –ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΟΡΜΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής ΑΣΚΗΣΗ 6 Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής Σκοπός είναι: Ο υπολογισμός της ώθησης Ω δύναμης  και η σχέση της με τη μεταβολή της ορμής Δp υλικού σημείου στο οποίο ασκείται η δύναμη αυτή. Να δούμε επίσης την εξάρτηση της μέγιστης ασκούμενης δύναμης στην επιφάνεια κρούσης  σε σχέση με το χρονικό διάστημα στο οποίο ασκείται. Ο υπολογισμός της ώθησης θα γίνει με τη βοήθεια της γραφικής παράστασης  της δύναμης σε σχέση με το χρόνο Η μεταβολή της ορμής θα υπολογιστεί μετρώντας τις ταχύτητες πριν και μετά. Την εξάρτηση της δύναμης θα τη δούμε χρησιμοποιώντας σκληρό και μαλακό ελατήριο.   

Φωτογραφία της Διάταξης Η/Υ- Data Studio Αισθητήρας κίνησης Αισθητήρας δύναμης Αμαξίδιο Τράπεζα κίνησης Ελατήριο

Το πείραμα Ανοίγω το αρχείο του Data Studio που αντιστοιχεί στην άσκηση 6. Το magos_6

Το πείραμα Στην οθόνη βλέπω, κάτω τους άξονες της γραφικής παράστασης της δύναμης σε σχέση με το χρόνο και πάνω τους άξονες της γραφικής παράστασης της ταχύτητας σε σχέση με το χρόνο.

Το πείραμα Βιδώνουμε το ελατήριο στον αισθητήρα δύναμης.

Το πείραμα Πατάμε το κουμπί zero για να μηδενίσουμε τον αισθητήρα δύναμης.

Το πείραμα Τοποθετούμε το αμαξίδιο 20 cm περίπου από τον αισθητήρα κίνησης.

Το πείραμα Αφήνουμε το αμαξίδιο και αμέσως πατάμε το Start στην οθόνη. Μετά που θα κτυπήσει στο ελατήριο και αφού φτάνει περίπου στο μέσο της τράπεζας επιστρέφοντας, πατώ Stop.

Το πείραμα Στην οθόνη βλέπω, κάτω,  τη γραφική παράσταση της δύναμης σε σχέση με το χρόνο και πάνω τη γραφική παράσταση της ταχύτητας σε σχέση με το χρόνο.

Μέτρηση της αρχικής ταχύτητας Vαρχ και της τελικής Vτελ Με το Zoom Select φτιάχνω τις γραφικές παραστάσεις να φαίνονται καλύτερα.

Μέτρηση της αρχικής ταχύτητας Vαρχ και της τελικής Vτελ Smart Tool Επιλέγω τη γραφική παράσταση της ταχύτητας και στη συνέχεια το Smart Tool.

Μέτρηση της αρχικής ταχύτητας Vαρχ και της τελικής Vτελ Μετακινώ το εργαλείο του Smart Tool στο σημείο που αρχίζει η κρούση και διαβάζω την ταχύτητα 0,72 . Άρα Vαρχ =0,72 m/s. Όμοια βρίσκω και τη Vτελ = -0,71 m/s

Μέτρηση της ώθησης Ω Εμφανίζεται έτσι στο πλαίσιο το εμβαδόν (Area) που αντιστοιχεί στην ώθηση της δύναμης. Άρα Ω=0,397 N*s και από το Σ επιλέγω Area (εμβαδόν). Στη γραφική παράσταση της δύναμης μαρκάρω το κομμάτι της καμπύλης που αντιστοιχεί στην κρούση και από το Σ επιλέγω Area (εμβαδόν). Εμφανίζεται έτσι στο πλαίσιο το εμβαδόν που αντιστοιχεί στην ώθηση της δύναμης Ω. Άρα Ω=0,397 Ns

Μέτρηση της διάρκειας κρούσης και της μέγιστης δύναμης Επιλέγω το Smart Tool και το μετακινώ στο σημείο που αρχίζει η κρούση. Φέρνω το κέρσορα στη γωνία του οπότε εμφανίζεται ένα τρίγωνο

Μέτρηση της διάρκειας κρούσης και της μέγιστης δύναμης Σέρνω τότε τον κέρσορα κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο μέχρι το τέλος της κρούσης και μέχρι τη μέγιστη δύναμη. Διαβάζω τότε τη διάρκεια κρούσης 0,10 s και τη μέγιστη δύναμη 7,0 N

Μέτρηση της μάζας m του αμαξιδίου  Ζυγίζουμε το αμαξίδιο: m = 256,99 g = 256,9910-3 kg

Μετρήσεις - αποτελέσματα Βρήκαμε τη μάζα του αμαξιδίου: m = 256,99 g = 256,9910-3 kg Την ταχύτητα πριν την κρούση Vαρχ =0,72 m/s Άρα η αρχική ορμή είναι Pαρχ =mVαρχ=256,9910-3kg0,72 m/s = 0,185 kgm/s Βρήκαμε επίσης την ταχύτητα μετά την κρούση Vτελ =- 0,71 m/s Άρα η τελική ορμή είναι Pτελ =mVτελ =256,9910-3kg(-0,71) m/s =-0,182 kgm/s Συνεπώς το μέτρο της μεταβολής της ορμής ΔP είναι ΔP=| Pτελ - Pαρχ| = |-0,182kgm/s-0,185kgm/s|=0,367kgm/s Από τη γραφική παράσταση της δύναμης βρήκα την ώθηση Ω = 0,397 Ns Την διαρκεια κρούσης 0,10 s και τη μέγιστη δύναμη 7,0 N Επαναλαμβάνω το πείραμα με άλλο ελατήριο αλλά με όλες τις υπόλοιπες συνθήκες ίδιες. Παρατηρώ τότε παρόμοια αποτελέσματα για Vαρχ , Vτελ , Pαρχ , Pτελ, ΔP, και Ω. Αλλάζουν η διάρκεια κρούσης  και η μέγιστη δύναμη.