Σήμερα θα σας μιλήσουμε για...

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση Έργου: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προτύπου μοντέλου ποιότητας στην κατ΄οίκον φροντίδα και αυτό-φροντίδα ασθενών με νεοπλασίες.
Advertisements

Βελτίωση για καλύτερη, ασφαλέστερη Υγεία και Κοινωνική Φροντίδα
Transactions & P2P Systems Διονύσης Αθανασόπουλος Βασίλης Φωτόπουλος.
Η ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων στην κινητή μονάδα
Ε ΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ 3 Ο ΕΤΟΣ. Ε ΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ 3 Ο ΈΤΟΣ Μόνο 8 μήνες για να αποφοιτήσετε Παρόλα αυτά χρειάζεται πολύ δουλειά για ΑΠΌ ΕΣΑΣ για να φτάσετε με επιτυχία.
Το περιβάλλον ….στο Διαδίκτυο! Στην εποχή της τεχνολογίας, των κλιματικών αλλαγών και της παγκοσμιότητας, το ΕΝΟ διεκδικεί μια θέση.
Οδοντιατρική πληροφορική
OTCΜ.Υ.ΣΥ.ΦΑΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. Βασίλης Σερέτης Βασίλης Σερέτης Πρόεδρος ΕΦΕΧ Ε.Ε.ΦΑ.Μ. 7 Φεβρουαρίου 2004.
Το αλφάβητο των ζώων.
ΚΟΚΚΥΤΗΣ: ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΑΚΟΜΗ
Entity-Relationship Παραδείγματα Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων Φροντιστήριο 1 Δαμιανός Χατζηαντωνίου.
Eπικίνδυνες για τη ζωή αναπνευστικές διαταραχές της οξεοβασικής ισορροπίας Μπούτου Αφροδίτη NIHR Respiratory Biomedical Research Unit at Royal Brompton.
1 Ανικειμενοστραφής & Αντικειμενο-Σχεσιακές Βάσεις Δεδομένων.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Λοιμώξεις από Λιστέρια
Διασφάλιση της ποιότητας της ιατρικής πληροφορίας στο Διαδίκτυο Γκουνταβά Ευφροσύνη.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΨΥΧ-261)
1 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάθημα: Οικονομικές Πολιτικές και Εξελίξεις στην Ελληνική Οικονομία Ακαδημαϊκό έτος: Διδάσκων:
Εργαστήριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Θέμα: Οδοντιατρικό Blog Θεοδοσίου Σωτήρης Μαρία Κάββουρα.
Δια-εθνικός πολιτικό-οικονομικός μετασχηματισμός; Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Γ. Μαυρομμάτης.
Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κάμπου Ζακύνθου “Let us travel with the “Time- Machine” in our country before and after the E.U.“ Comenius.
Έρευνα κόστους υπηρεσιών 2009 Κ. Sultan ‘SID’ Dajani MRPharmS, Ταμίας, Royal Pharmaceutical Society Φαρμακοποιός & Αντιπρόσωπος της PGEU.
Πληροφορική Κεφάλαιο 5 ο : Κωδικοποίηση και ταξινόμηση Ιατρικής Πληροφορίας Κλεπετσάνης Παύλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής.
Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση: Πρωτόκολλο επικοινωνίας με ERPs, φακέλους ασθενή. Δρ. Δημήτριος Κουναλάκης Ειδικότητα Γενικής Ιατρικής.
ΔΙΑΡΡΟΙΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ Βασιλική X. Πιτυρίγκα Ιατρός Βιοπαθολόγος Επίκουρη Καθηγήτρια Μικροβιολογίας Ε.Κ.Π.Α.
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΑΘΗΜΑ 5 ο Παρουσίαση Συστημάτων Υγείας επιλεγμένων χωρών Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD 1.
“Δεν θα μπορέσουμε να ελέγξουμε τον HIV, αν δεν θέσουμε υπό έλεγχο τη φυματίωση” NELSON MANDELA.
Οικονομική Αξιολόγηση στις Υπηρεσίες Υγείας Γενικό Νοσοκομείο «ATTIKON» Dr. Βασίλειος Φραγκουλάκης Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας Αθήνα, 2015 Εθνική Σχολή.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
ΠΡΟΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ (Screening) Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
1 Εισαγωγή στα Συστήματα Διεπιχειρησιακών Διεργασιών /Ροών Εργασίας (Cross-Organizational Process/Workflow Systems) Dan C. Marinescu (2002). Internet-Based.
ΕΣΔ 232: Οργάνωση Δεδομένων στη Κοινωνία της Πληροφορίας © 2012 Nicolas Tsapatsoulis Το σχεσιακό μοντέλο βάσεων δεδομένων ΕΣΔ232 – Οργάνωση Δεδομένων στη.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 8: Επιλεγμένα παραδείγματα Ευρωπαϊκών χωρών (Ηνωμένων Βασίλειο, Ιρλανδία, Σουηδία και Γερμανία) Γιώργος.
Φοιτητές Λάππα Κυριακή Λαρδής Δημήτρης Ξανθοπούλου Βερόνικα Τσαλούκα Αναστασία ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
Διαγνωση και Θεραπεια λοιμωξεων ουροποιητικου της κοινοτητας : κατευθυντηριες οδηγιες Καρολινα Ακινόσογλου MD, PhD Παθολογος- Εξειδ.Λοιμωξεων ΠΓΝΠ Πανεπιστημ.
Ανοιχτά δεδομένα στη δημόσια υγεία Το παράδειγμα των ΗΠΑ και η προστιθέμενη αξία του για την Ευρωπαϊκή Ένωση Εβίκα Καραμαγκιώλη, Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου,
Βάσεις Δεδομένων και Ευφυή Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρηματικότητας
Επίκουρος Καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΡΟΥ
Σήμερα θα σας μιλήσουμε για...
Διδάσκουσα: Ευαγγελία Πιτουρά
Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD
...στα «κρυφά» συμπτώματα που προκαλεί η νόσος
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ
Arjaan - Dubai Media City hotel
DREMEL: Interactive Analysis of Web-Scale Datasets
Δεν αναμένονται νέα μέλη της ομάδας
Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη
ΔΙΕΚ ΣΥΡΟΥ Β. ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ
Διαχείριση Καινοτομιών
Ένα απαραίτητο βιολογικά δραστικό στοιχείο Πρωτεϊνες Zn-zinc fingers
Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ A.M.E.A.
της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ
الفصل 2 الأيونات في المحاليل المائية والخصائص التجميعية
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 קרן לייבסון ורפאל פלג, פרוייקט "אורט אקדמיה",
FeAsS → FeS + As 2As2O3 + 6C → 4As + 6CO
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Βιομηχανική Φαρμακευτική
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΡΟΥ
Χημικός Εμπλουτισμός Χημικός εμπλουτισμός είναι η χημική επεξεργασία που στοχεύει στην εκλεκτική δράση χημικών αντιδραστηρίων στα στείρα που συνοδεύουν.
Εμβολιασμοί και Επείγον στην Παιδιατρική
Database Programming Using Oracle 11g
The Case for the Study of the Effectiveness of Active Learning Strategies at Community Colleges David Lieberman, Department of Physics, CUNY/Queensborough.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σήμερα θα σας μιλήσουμε για... …Τα δοντάκια μας !!! Γεια σας παιδιά!!! Σήμερα θα σας μιλήσουμε για... Αρχή παρουσίασης, συστηνόμαστε, αναφέρουμε το θέμα, ρωτάμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για το θέμα για να ξέρουμε πώς θα κινηθούμε. Πολλές φορές το θέμα είναι ήδη επεξεργασμένο στα πλαίσια του σχολείου, οπότε το κάνουμε με μορφή ερωταπαντήσεων. Πρόγραμμα Πρόληψης και Αγωγής Στοματικής Υγείας «Δόντια δυνατά - Χαρούμενα Παιδιά» 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης Δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εργασίας για την Πρωτοβάθμια Οδοντιατρική Φροντίδα της 7ης ΥΠΕ Κρήτης: ΑΛΕΞΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΠΑΡΑΣΥΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Άραγε γιατί χρειαζόμαστε τα δόντια; ..για να δαγκώνουμε ..για να μασάμε.. …για να μιλάμε Ρωτάμε και τα παιδιά σηκώνουν τα χέρια τους και απαντούν. Στο τέλος αποκαλύπτουμε σταδιακά τις εικόνες, αφού τα παιδιά τις έχουν συνήθως ήδη πει. Και για να χαμογελάμε!!!

Ας δούμε… πώς είναι φτιαγμένα τα δοντάκια μας; Ρωτάμε αν κάποιο παιδί ξέρει από τι είναι φτιαγμένα τα δόντια. Ας δούμε ένα δοντάκι, π.χ. ένα πίσω δόντι, πώς είναι εσωτερικά

Ας δούμε… πώς είναι φτιαγμένα τα δοντάκια μας; Αδαμαντίνη: σκληρή σαν διαμάντι Οδοντίνη: πιο μαλακή, βασική ουσία δοντιού Πολφός: εσωτερικά «καλώδια» με νεύρα και αγγεία Από έξω προς τα μέσα : «Αδαμαντίνη» σαν διαμάντι, όπως λέει και το όνομα της, η πιο σκληρή ουσία στο σώμα μας. Πιο σκληρή κ απ τα κόκαλα… «Οδοντίνη», όπως λέει και το όνομά της, η κύρια ουσία απ την οποία είναι φτιαγμένο το δόντι. «Πολφός», είναι η εσωτερική μαλακή ουσία του δοντιού, η «καρδιά» του. Το δοντάκι στηρίζεται μέσα στο κόκαλο, όπως τα φυτά μέσα στο χώμα, και είναι τυλιγμένο με μια ροζ κουβερτούλα φτιαγμένη από ούλα. Ούλα: αγκαλιάζουν το δόντι σαν «κουβέρτα» Κόκαλο γνάθου: μέσα σ’ αυτό στηρίζεται το δοντάκι

Είναι όλα τα δοντάκια μας ίδια; Ρωτάμε αν τα παιδιά γνωρίζουν τις διαφορές στο σχήμα ή στις «δουλειές» που κάνουν τα δόντια μας.

Μπροστινά δόντια : τομείς ή κοπτήρες (κόβουν, ροκανίζουν) Δείχνουμε 2 κεντρικούς και 2 πλάγιους τομείς άνω κ εξηγούμε ότι αυτά τα δόντια «τεμαχίζουν ή κόβουν» γ αυτό και το όνομά τους. Υπάρχουν στην άνω κ κάτω γνάθο, και τα έχουν και όλα τα ζώα που «ροκανίζουν» το φαγητό τους, όπως το Cid κ ο φίλος του.

Κυνόδοντες: πολύ δυνατά και τα πιο μυτερά δόντια (τρυπάνε) Κυνόδοντες ή «Σκυλόδοντα». Είναι μυτερά δόντια και τρυπάνε την τροφή. Τα έχουν τα ζώα που κυνηγάνε πιο έντονα και μυτερά, είναι τα «δόντια- όπλα» για κάποια ζώα. Οι πιο μεγάλοι κυνόδοντες; Του ελέφαντα!

Γομφίοι ή τραπεζίτες: πίσω δόντια, δυνατά και μεγάλα (μασάνε, λιώνουν) Δόντια μετά τους κυνόδοντες : Προγόμφιοι (μόνο στα μόνιμα δόντια) και γομφίοι ή τραπεζίτες. Μ’ αυτά τα δόντια, αφού έχουμε κόψει και τρυπήσει την τροφή την λειώνουμε και τη μασάμε. Λέγονται και τραπεζίτες γιατί είναι κάπως τετράγωνα σαν τραπέζια. Είναι 4 πάνω και 4 κάτω στα παιδικά δόντια. Είναι 4 προγόμφιοι πάνω κ 4 κάτω και 6 γομφίοι πάνω και 6 κάτω στα μόνιμα.

Άραγε πόσα δοντάκια έχουμε; Ρωτάμε τα παιδιά και κάνουμε «ψηφοφορία» για τον αριθμό των δοντιών. Λέμε ότι υπάρχουν 2 σωστές απαντήσεις.

Άραγε πόσα δοντάκια έχουμε; 2 Κεντρικοί Τομείς 2 Πλάγιοι Τομείς 2 Κυνόδοντες ΑΝΩ ΓΝΑΘΟΣ 2 Πρώτοι Γομφίοι Παιδικα (Νεογιλα) Δοντακια Συνολο 20 2 Δεύτεροι Γομφίοι Παιδικά δόντια : Είναι τα δόντια που μόλις είδαμε. Τα μετράμε όλοι μαζί. 2 Δεύτεροι Γομφίοι 2 Πρώτοι Γομφίοι ΚΑΤΩ ΓΝΑΘΟΣ 2 Κυνόδοντες 2 Πλάγιοι Τομείς 2 Κεντρικοί Τομείς

Άραγε πόσα δοντάκια έχουμε; Κεντρικοί Τομείς ή Κοπτήρες Πλάγιοι Τομείς ή Κοπτήρες Κυνόδοντες Πρώτοι Προγόμφιοι Δεύτεροι Προγόμφιοι Πρώτοι Γομφίοι Μονιμα Δοντακια Συνολο 32 Δεύτεροι Γομφίοι Έχουμε και τα μόνιμα δοντια που έρχονται όταν πέσουν τα παιδικά. Τα μετράμε. Δεύτεροι Γομφίοι Πρώτοι Γομφίοι Δεύτεροι Προγόμφιοι Πρώτοι Προγόμφιοι Κυνόδοντες Πλάγιοι Τομείς ή Κοπτήρες Κεντρικοί Τομείς ή Κοπτήρες

Πώς αλλάζουμε τα δόντια μας; Το βίντεο είναι στα Αγγλικά, ελεύθερης πρόσβασης από το NHS. Δεν βάζουμε ήχο και το εξηγούμε στα Ελληνικά. Πιθανόν να έχετε δει έναν φίλο που του λείπει ένα δοντάκι. Τα παιδικά δοντάκια «χαλαρώνουν» και πέφτουν γιατί οι ρίζες τους κονταίνουν και διαλύονται. Γι’ αυτό όταν πέφτει ένα παιδικό δοντάκι φαίνεται τόσο μικρό. Μέχρι να γίνουμε 14 ετών συνήθως όλα τα παιδικά δόντια έχουν πέσει και έχουν φανεί τα μόνιμα.

Τι κάνει καλό στα δοντάκια μας; Ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια μας και γιατί; Γάλα και γαλακτοκομικά, γιατί έχουν ασβέστιο που βοηθάει τα κόκαλά μας και πολλές βιταμίνες. Φρέσκα φρούτα και λαχανικά, γιατί έχουν πολλές βιταμίνες και μήλα, αγγούρια και καρότα που είναι και «σκληρά» βοηθάνε στον αυτοκαθαρισμό των δοντιών μας. Ψάρια και κοτόπουλο, είναι τροφές πολύ δυναμωτικές για όλο μας το σώμα.

Τι μπορεί να κάνει κακό στα δοντάκια μας; Ρωτάμε τα παιδιά τι κάνει κακό. Τα γλυκά σίγουρα γιατί έχουν πολύ ζάχαρη αλλά και κολάνε στα δόντια μας και τα λερώνουν. Ζύμες, κρουασάν, παγωτά, έχουν κ αυτά ζάχαρη. Κρυμμένη ζάχαρη υπάρχει ακόμη στα σάντουιτσ, και στο ψωμάκι και στην κέτσαπ, στα αναψυκτικά τύπου κόλα αλλά και στους χυμούς που δεν είναι φυσικοί. Σ΄αυτά τα τελευταία φτάνει η κρυμμένη ζάχαρη τα 7 έως 12 κουταλάκια του γλυκού. Ακόμη και τα πατατάκια έχουν κρυμμένη ζάχαρη.

Πώς χαλάνε τα δοντάκια μας; … όταν βρίσκουν υπολείμματα από τις τροφές που έχουμε φάει.. Στο στόμα μας έχουμε πολλά μικρόβια .. … παράγουν οξέα!!! … δημιουργείται ΤΕΡΗΔΟΝΑ και χαλάει το δοντάκι !!! Όταν στο υγιές δόντάκι .. … επιδράσουν τα οξέα ... …για 20 λεπτά ή περισσότερο.. Πώς χαλάνε τα δόντια μας: Στο στόμα μας έχουμε πολλά, καλά κ κακά μικρόβια. Όταν τρώμε κάποια τροφή, ειδικά αν είναι μαλακή ή έχει ζάχαρη, μένουν γύρω απ τα δόντια μας υπολλείματα απ’ αυτή. Τα μικρόβια «τρώνε» αυτή την τροφή και παράγουν οξέα (δηλαδή καυστικά υγρά που καίνε και «διαλύουν» τα δόντια). Εάν αυτά τα οξέα μείνουν γύρω απ τα δόντια μας για 20 λεπτά ή περισσότερο, «μαλακώνουν» και «τρώνε» το δοντάκι και έτσι δημιουργείται η αρρώστια του δοντιού τερηδόνα.

Πώς χαλάνε τα δοντάκια μας; Το βίντεο είναι στα Αγγλικά, ελεύθερης πρόσβασης από το NHS. Δεν βάζουμε ήχο και το εξηγούμε στα Ελληνικά. Εδώ βλέπουμε τα εκατομμύρια μικροσκοπικά μικρόβια που είναι μέσα στο στόμα μας. Κάποια απ’ αυτά παράγουν τα οξέα και κάνουν την τερηδόνα. Όσο πιο συχνά τρώμε κάτι, τόσο πιο πολύ τα οξέα επιτίθενται στα δόντια μας. Τι μπορούμε να κάνουμε για να είμαστε υγιείς και να πολέμίσουμε την τερηδόνα; Μπορούμε να βουρτσίζουμε πρωί και βράδυ με οδοντόκρεμα με φθόριο που κάνει τα δόντια πιο δυνατά και δεν αφήνει τα οξέα να τους κάνουν ζημιά.

Πώς χαλάνε τα δοντάκια μας; Και σιγά σιγά χαλάνε τα δόντια μας… Ποιο δόντι προτιμάτε; Εδώ βλέπουμε πώς γίνεται το δόντι όταν χαλάει…. Ποιο δόντι προτιμάτε;

Τι κάνουμε για να προστατεύουμε τα δοντάκια μας; Βουρτσίζουμε !!! Τι κάνουμε λοιπόν για να είναι γερά τα δόντια μας; Βουρτσίζουμε! Και ο σούπερ μαν βουρτσίζει!

Τι κάνουμε για να προστατεύουμε τα δοντάκια μας; Τι κάνουμε λοιπόν για να είναι γερά τα δόντια μας; Βουρτσίζουμε! Και ο σούπερ μαν βουρτσίζει! Βουρτσίζουμε !!!

..Πώς βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Βάζουμε ΛΙΓΗ οδοντόκρεμα σε στεγνή βούρτσα μας ..αλλά και από μέσα.. ..μετράμε ως το 10.. Βουρτσίζουμε καλά από όλες τις μεριές.. από έξω .. και από πάνω.. .. και από μέσα.. Πώς βουρτσίζουμε; Όλες τις πλευρές των δοντιών , μετράμε, ποσότητα οδοντόκρεμας όσο μία φακή ή το μικρό μας νύχι, κτλ. Και τέλος περνάμε οδοντικό νήμα γύρω από κάθε δόντι .. Και τη γλώσσα μας..

..Πώς βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Όταν τελειώσουμε το βούρτσισμα Φτύνουμε την οδοντόκρεμα καλά και αποφεύγουμε να ξεπλύνουμε Προτιμάμε να φτύνουμε καλά παρά να ξεπλένουμε, ή ξεπλένουμε μία μόνο φορά για να μείνει η επίδραση της οδοντόκρεμας στα δόντια μας. Έως την ηλικία των 7 , καλύτερα να βουρτσίζουμε μαζί με κάποιον ενήλικα, 2 φορές τη μέρα, ΜΕΤΑ το φαγητό! Καλύτερα να βουρτσίζουμε μαζί με το μπαμπά ή τη μαμά, πρωί και βράδυ, μετά το φαγητό

..Πώς βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Το βίντεο είναι στα Αγγλικά, ελεύθερης πρόσβασης από το NHS. Δεν βάζουμε ήχο και το εξηγούμε στα Ελληνικά. Βουρτσίζουμε την έξω, μέσα και μασητική επιφάνεια κάθε δοντιού και τέλος τη γλώσσα μας. Πηγαίνουμε τακτικά στον οδοντίατρο για έλεγχο και τοποθέτηση φθορίου πάνω στα δόντια για να είναι πιο δυνατά.

Πότε πάμε στον οδοντίατρο; Για έλεγχο: 2 φορές το χρόνο Συχνότερα: εάν έχουμε κάποιο πρόβλημα στα δόντια Έλεγχος από οδοντίατρο : 2 φορές το χρόνο ή και συχνότερα.

Και τι θα κάνουμε στον οδοντίατρο; Ρωτάμε ποιά παιδιά έχουν πάει στον οδοντίατρο και τι έχουν κάνει εκεί.

Θα εξετάσουμε τα δοντάκια μας Θα καθίσουμε στην οδοντιατρική καρέκλα Ίσως βγάλουμε και καμιά ακτινογραφία.. Ζητάμε από τα παιδιά να περιγράψουν το οδοντιατρείο και εξηγούμε.

Θα βάλουμε «ασπίδες» sealants στα δόντια Θα κάνουμε φθορίωση Για δυνατά δόντια Ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τι έκανα στο οδοντιατρείο. Δείχνουμε και εξηγούμε τη φθορίωση : Το φθόριο κάνει τα δόντια πιο δυνατά και δεν παθαίνουν εύκολα τερηδόνα. Τα sealants (προληπτικές καλύψεις οπών και σχισμών ) μπαίνουν στην πάνω επιφάνεια των μονίμων τραπεζιτών και εμποδίζουν τα μικρόβια να καθήσουν πάνω τους. Απλώνεται ένα ειδικό υλικό πάνω στο δόντι, που φωτίζεται με ένα ειδικό φως και γίνεται σκληρή «ασπίδα» που δεν αφήνει μικρόβια και τροφές να «φωλιάσουν» πάνω στο δόντι και να κάνουν τερηδόνα.

Αν λοιπόν θέλουμε γερά δοντάκια πρέπει να τρώμε σωστά … Να πλένουμε τα δοντάκια μας Ρωτάμε τα παιδιά τί πρέπει να κάνουν για να έχουν γερά δοντιά. Και φυσικά να πηγαίνουμε και στον οδοντίατρο !!!

Γεια σας!! Τέλος παρουσίασης.