Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση Καινοτομιών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση Καινοτομιών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση Καινοτομιών
Δρ. Γεώργιος Θερίου

2 Διαχείριση Καινοτομιών
Κεφάλαιο 2: Κοινωνική Καινοτομία

3 Μαθησιακοί Στόχοι Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου θα έχετε αναπτύξει μια βαθύτερη κατανόηση για το τι σημαίνει: Κοινωνική επιχειρηματικότητα και κοινωνική καινοτομία. Κοινωνική επιχειρηματικότητα ως μια οργανωμένη διαδικασία που διέπεται από αρχές παρά μια καλοπροαίρετη αλλά χωρίς σαφή στόχο παρέμβαση. Δυσκολίες στη διαχείριση αυτού που είναι μια αβέβαιη και ριψοκίνδυνη διαδικασία όπως και η «συμβατική» καινοτομία που λαμβάνει χώρα λόγω οικονομικών κινήτρων. Καίρια θέματα που είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική διαχείριση της διαδικασίας. Παραδείγματα Κοινωνικής Καινοτομίας Grameen Bank Open University National Health Service (UK) Ζητήστε από τους φοιτητές/φοιτήτριές σας να παρουσιάσουν παραδείγματα γι' αυτήν την ιδέα, δηλαδή την καινοτομία για το κοινωνικό όφελος και όχι απαραίτητα για το εμπορικό όφελος.  Οφθαλμολογικές κλινικές Aravind Δίκτυο Anil Gupta HoneyBee Suzana Moreira και Mowoza Samasource Helle Vibeke Carstensen Ηχητικό κλιπ Lynne Maher   Περίπτωση NHS RED Περίπτωση Open Door Αυτό το βιντεοκλίπ της συνέντευξης με τον Simon Tucker του Young Foundation αφορά την υποστήριξη της κοινωνικής καινοτομίας. Μια άλλη καλή πηγή είναι ο ιστότοπος NESTA που περιλαμβάνει αναφορές, περιπτώσεις, εργαλεία και άλλες πληροφορίες για την κοινωνική καινοτομίας.

4 Κοινωνική καινοτομία Η καινοτομία αφορά τη δημιουργία αξίας και μια σημαντική πλευρά αυτού είναι η επίτευξη κοινωνικά ωφέλιμης αλλαγής (καινοτομία για το κοινό καλό / δημιουργία κοινωνικής αξίας). Οι «κοινωνικοί επιχειρηματίες»- άτομα και οργανισμοί-αντιλαμβάνονται την ύπαρξη ενός κοινωνικού προβλήματος και οργανώνουν μια διαδικασία καινοτομίας για να διευκολύνουν την κοινωνική αλλαγή. Παράδειγμα: Grameen Bank

5 Χαρακτηριστικά της κοινωνικής καινοτομίας
Οι κοινωνικές καινοτομίες είναι συνήθως νέοι συνδυασμοί ή υβρίδια ήδη υπαρχόντων στοιχείων, παρά κάτι αυτό καθαυτό νέο. Η ανάπτυξη στην κοινωνική καινοτομία έχει επιταχυνθεί και λόγω των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. Είναι ευκολότερο σήμερα να προσελκύσεις διαφορετικούς φορείς και να πετύχεις της δημιουργία νέων και πολύτιμών τύπων λύσεων. Για παράδειγμα η κινητοποίηση ασθενών και φροντιστών σε συμμετοχή σε μια παγκόσμια διαδικτυακή κοινότητα που ασχολείται με τις σπάνιες ασθένειες.

6 Χαρακτηριστικά της κοινωνικής καινοτομίας
Χαρακτηριστικά της κοινωνικής καινοτομίας Η κοινωνική καινοτομία δημιουργεί νέες κοινωνικές σχέσεις μεταξύ προηγουμένως ξεχωριστών ατόμων και ομάδων συμβάλλοντας έτσι στη διάχυση και την ενσωμάτωση της καινοτομίας, και αυξάνει τη δυναμική για την επίτευξη περαιτέρω καινοτομιών. Επίσης, η κοινωνική καινοτομία φαίνεται ότι αναπτύσσει τις εγγενείς δυνατότητες μεμονωμένων ατόμων και κοινοτήτων γεγονός που καθιστά ιδιαιτέρως σχετική την ιδέα της καινοτομίας ανοιχτού τύπου.

7 Χαρακτηριστικά των κοινωνικών
επιχειρηματιών Φιλόδοξοι Παλεύουν με σημαντικά κοινωνικά ζητήματα – τη φτώχεια, την παροχή περίθαλψης, τις ίσες ευκαιρίες κτλ με το πάθος να αλλάξουν κάτι. Αφοσιωμένοι στην αποστολή τους Το κύριο ενδιαφέρον τους εστιάζεται στη παραγωγή κοινωνικής αξίας παρά πλούτου. Με στρατηγική Εκμεταλλεύονται ευκαιρίες που οι άλλοι δεν αντιλαμβάνονται καν. Εφευρετικοί Βρίσκονται σε καταστάσεις με περιορισμένη πρόσβαση σε κεφάλαια και σε παραδοσιακά συστήματα υποστήριξης της αγοράς, εξαιρετικά ικανοί στην κινητοποίηση ανθρώπινου δυναμικού και χρηματοοικονομικών και πολιτικών πόρων. Προσανατολισμένοι προς το αποτέλεσμα Στόχος μετρήσιμα αποτελέσματα που «κάνουν τον κόσμο καλύτερο».

8 Για ποιο λόγο να ασχολείται κάποιος με την κοινωνική επιχειρηματικότητα;
Οι κοινωνικοί επιχειρηματίες δεν αρκούνται απλά στο να δώσουν ένα ψάρι σε κάποιον ή να του διδάξουν τον τρόπο να ψαρεύει. Δε θα αναπαυθούν έως ότου έχουν επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στον κλάδο της αλιείας. — Bill Drayton, CEO, πρόεδρος και ιδρυτής της Ashoka, ενός παγκοσμίου μη κερδοσκοπικού οργανισμού προσηλωμένου στην ανάπτυξη του επαγγέλματος του κοινωνικού επιχειρηματία

9 Για ποιο λόγο να ασχολείται κάποιος με την κοινωνική επιχειρηματικότητα;
Οι κοινωνικοί επιχειρηματίες: Έχουν υψηλή ανάγκη επίτευξης στόχων. Επιθυμούν να αφήσουν το στίγμα τους στον κόσμο. Λαμβάνουν ικανοποίηση από τη δημιουργία κοινωνικής αξίας.

10 Η κοινωνική ταυτότητα έχει σημασία...
Θεωρία της κοινωνικής ταυτότητας…

11 Τοποθέτηση της κοινωνικής καινοτομίας στο βασικό μοντέλο διαδικασίας
Σχήμα 1.3 Το μοντέλο που προκύπτει από τα ανωτέρω: αυτά που χρειάζεται να προσέξει κανείς προκειμένου να διαχειριστεί σωστά τη διαδικασία παραγωγής καινοτομίας.

12 Διαδικασία κοινωνικής καινοτομίας

13 Διαδικασία κοινωνικής καινοτομίας

14 Διαδικασία κοινωνικής καινοτομίας

15 Διαδικασία κοινωνικής καινοτομίας

16 Προκλήσεις στην κοινωνική καινοτομία
Το ότι δεν υπάρχει άμεσο οικονομικό κίνητρο δεν σημαίνει αυτόματα ότι έχουν εξαλειφθεί οι οικονομικές προκλήσεις από τον χάρτη.

17 Ελληνικές κοινωνικές επιχειρήσεις
Ασκήσεις Πράξης Ελληνικές κοινωνικές επιχειρήσεις Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με τις παρακάτω ελληνικές εταιρείες στο διαδίκτυο. Περιγράψτε το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Τι είδους κοινωνική αξία παράγουν; Το ότι δεν υπάρχει άμεσο οικονομικό κίνητρο δεν σημαίνει αυτόματα ότι έχουν εξαλειφθεί οι οικονομικές προκλήσεις από τον χάρτη.

18 Ασκήσεις Πράξης Ερωτήσεις ανά ομάδες
Βρείτε έναν τομέα κοινωνικής ανάγκης και αναπτύξτε μερικές ιδέες για πιθανές καινοτόμες λύσεις, που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αυτήν την πρόκληση. Κατόπιν σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να μετατρέψετε όλα αυτά σε επιχειρηματικό σχέδιο και να πείσετε άλλους ανθρώπους να υποστηρίξουν την ιδέα σας ή να σας βοηθήσουν να την προωθήσετε. Σκεφτείτε ποιες θα ήταν οι πιθανές ερωτήσεις που θα έκαναν και πώς θα μπορούσατε να βρείτε ισχυρά επιχειρήματα για να πείσετε τα πιο επιφυλακτικά μέλη του ακροατηρίου σας. Καταγράψτε τις ιδέες σας με τη μορφή ενός περιληπτικού επιχειρηματικού σχεδίου.

19 Ασκήσεις Πράξης Παιχνίδι ρόλων
Το «Dragon’s Den» (« η φωλιά του δράκου») είναι μια δημοφιλής εκπομπή του BBC TV όπου εν δυνάμει επιχειρηματίες ζητούν χρήματα από επιτυχημένους επιχειρηματίες και επενδυτές κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών για να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες. Χωριστείτε σε ομάδες των 6-8 ατόμων. 3 άτομα θα παίξουν το ρόλο του σκληρού, ξεροκέφαλου επιχειρηματία-δράκου που έχει στο μυαλό του μόνο την επιχείρηση. Τα υπόλοιπα μέλη να ετοιμάσουν μια παρουσίαση, μέσω της οποίας θα ζητούν χρήματα, όπου θα περιγράφουν πώς θα υλοποιήσουν μια κοινωνική καινοτομία. Οι «επιχειρηματικές ομάδες» θα πρέπει να αφιερώσουν μερικά λεπτά αναζητώντας βασικούς τομείς κοινωνικών αναγκών –και ταυτόχρονα οι «δράκοι» θα πρέπει να βρουν μερικά βασικά ερωτήματα που θα θέσουν στους επιχειρηματίες, ώστε να αξιολογήσουν πόσο σοβαρά έχουν σκεφτεί την επιχειρηματική τους ιδέα.


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση Καινοτομιών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google