Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Advertisements

Wibisono Sukmo Wardhono, ST, MT TIF 4102 calculus.
ΤιτλοΣ: Η διαφορετικότητα και ο ρατσισμοσ μεσα από τα εξι σκεπτομενα καπελα του De Bono, τη διδασκαλια μεσω σχεδιασμου και του Εντεχνου συλλογισμοΥ Δημοτικο.
Όλο το διήμερο είναι αφιερωμένο σε τρόπους ενεργοποίησης σκέψης και στη διαμόρφωση μιας στάσης για τη σκέψη (Κριτικής και δημιουργικής). Visible thinking.
ΝΟΜΟΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ, NOMOI TOY NEWTON ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΟΣ ΔΥΝΑΜΗ
ICS-FORTH February 23, Το CIDOC CRM, ένα π ρότυ π ο για Ενο π οίηση Πολιτισμικών Πληροφοριών Martin Doerr Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας Ινστιτούτο.
Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εισαγωγή-Παρουσίαση Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας
Ναυτικά Πληροφοριακά Συστήματα & Ηλεκτρονικό Εμπόριο Δρ. Θεόδωρος Λίλας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ Καθηγητής: Δ. Β. Παπούλιας.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
1 Α. Ι. Ζουμπούλης Τομέας Χημικής Τεχνολογίας & Βιομηχανικής Χημείας, Τμήμα Χημείας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 8 – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων ΥΠΠΕΘ,
Μεθοδολογία Έρευνας Εισαγωγή στην έννοια και αναγκαιότητα της έρευνας Προσεγγίσεις - είδη επιστημονικής έρευνας Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Βασικής.
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Σχεδιασμός μαθήματος σε Δημοτικό – Γυμνάσιο
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικές τεχνικές με βάση την Τέχνη και το Εκπαιδευτικό Δράμα
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού για την Α’ & Β’ Δημοτικού
ΔιαλογιΚΕΣ και συμμετοχΙΚΕΣ πρακτιΚΕΣ στην ΠροσχολικΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Προσόντα διοικητικών στελεχών του αθλητισμού
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Anastasia Panagiotidou Learning by six thinking hats
Προσωπικότητα και αξίες
observation methods in a differentiated classroom
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Μεταπτυχιακό - M.Sc. «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία» Πλήρους Φοίτησης
βασιλικη μητροπουλου, αναπλ. καθηγητρια
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
Προγραμματισμός Διαδικτύου
Επιμέλεια: Ραμαντάνη Ανθή
Διδακτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Μια θεωρεία η οποία εξετάζει την ανθρώπινη αντίληψη...
Δ.Ε.21: ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΜ. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ
Μάρτιν Χάιντεγκερ: Η προέλευση του έργου τέχνης (1935-6)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Προγραμματισμός Διαδικτύου
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1o Συνέδριο Διοικητικών Επιστημόνων «Διοικητική Θεωρία και Πράξη :
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01 Διδάσκοντας Θρησκευτικά μέσα από έργα τέχνης: Διδακτικές προσεγγίσεις του νέου Π.Σ. Θρησκευτικών στην Ελλάδα 17ο Συνέδριο Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου «Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στο δημόσιο σχολείο. Προτάσεις και Προοπτικές» Λευκωσία, 03/01/2018

Εκπόνηση νέων Π.Σ. Θρησκευτικών (2011-15) Εκπόνηση νέων Π.Σ. Θρησκευτικών (2011-15) Προγράμματα Σπουδών: Α) Δημοτικού-Γυμνασίου Β) Λυκείου Οδηγοί Εκπαιδευτικού: Φάκελος Μαθήματος κατά τάξη Ιστότοπος: http://iep.edu.gr/el/thriskeftika

Αλλαγές στα νέα Π.Σ. Μεταξύ άλλων… Σκοπός της θρησκευτικής εκπαίδευσης είναι ο θρησκευτικός γραμματισμός Αναδιάταξη διδακτικών θεμάτων Προώθηση πολυτροπικής διδακτικής και ανακαλυπτικής/βιωματικής μάθησης Κατεξοχήν αξιοποίηση έργων τέχνης στη διδασκαλία

Διδάσκοντας μέσω έργων τέχνης επιδιώκουμε: Διδάσκοντας μέσω έργων τέχνης επιδιώκουμε: Ερμηνευτική κατανόηση της θρησκευτικής καλλιτεχνικής κληρονομιάς Κριτική επεξεργασία θρησκευτικών διδακτικών θεμάτων  Υπέρβαση της αντιμετώπισης των έργων τέχνης απλώς ως εποπτικών μέσων

Η τέχνη στα νέα Π.Σ. Πλούσια συλλογή πολυτροπικού διδακτικού υλικού και έργων τέχνης Διδακτικές προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση και τη διερεύνηση έργων τέχνης (Artful Thinking)

Γιατί τέχνη; Η τέχνη: Άρα: Γιατί τέχνη; Η τέχνη: εκφράζει συναισθήματα, εμπειρίες, διανοητικές λειτουργίες διαμορφώνεται σε συγκυρίες τις οποίες εκφράζει και προσπαθεί να ερμηνεύσει Άρα: διεισδύει στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου απεικονίζει το φυσικό, ιστορικό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιό του Ενεργοποιεί δημιουργικά και κριτικά

Η «παλέτα» του Artful Thinking Ρωτώ, αναρωτιέμαι, ερευνώ Παρατηρώ, περιγράφω Συγκρίνω, συνδέω Διερευνώ την πολυπλοκότητα Εξετάζω από διαφορετικές γωνίες Αιτιολογώ

Τα μοτίβα (routines) Διάρκεια: 10΄- 15΄ Εναλλάσσονται ανάλογα με τον διδακτικό στόχο Εφαρμόζονται σε: παραστατικές τέχνες, μουσικά έργα, λογοτεχνικά έργα

Artful Thinking Μοτίβο: «Βλέπω, Ισχυρίζομαι, Αναρωτιέμαι» - Τι βλέπεις, - Τι νομίζεις, - Τι αναρωτιέσαι;

Artful Thinking Μοτίβο: «Αντιλαμβάνομαι, Γνωρίζω, Φροντίζω» - Ποιοι είναι; - Τι σκέφτονται; - Γιατί ανησυχούν;

Artful Thinking Μοτίβο: «Σκεφτείτε, Αμφιβάλλετε, Εξερευνήστε» Ποια ερωτήματα σου προκαλεί; Tι θέλεις να ερευνήσεις περισσότερο;

Artful Thinking Μοτίβο: «Εκτίμηση, Υποστήριξη, Διερώτηση» Πώς ερμηνεύεις το έργο που βλέπεις; Γιατί το λες αυτό; Ποια ερωτήματα συνεχίζεις να έχεις;

«Βάζοντας τίτλους»

«Η αρχή, η μέση και το τέλος» - Αν αυτή είναι η αρχή μιας ιστορίας άραγε τι ακολουθεί; - Αν ήταν το μέσο της άραγε τι προηγήθηκε και τι ακολούθησε; - Αν ήταν το τέλος της ποια θα ήταν η ιστορία;

«Ήμουν κι εγώ εκεί» - Μελετήστε το έργο - Μεταφερθείτε νοερά μέσα σε αυτό, αναλαμβάνοντας ένα ρόλο - Ετοιμάστε μια φάση (ή φράσεις) που θέλετε να πείτε συμμετέχοντας στα δρώμενα

Άκουσε το τραγούδι: https://www.youtube.com/watch?v=DI5qu1Ioiss Οι Γιαπωνέζοι ναυτικοί, προτού να κοιμηθούν, βρίσκουν στην πλώρη μια γωνιά που δεν πηγαίνουν άλλοι κι ώρα πολλή προσεύχονται βουβοί, γονατιστοί μπρος σ’ ένα Βούδα κίτρινο που σκύβει το κεφάλι [...] Οι Ευρωπαίοι τα χέρια τους κρατώντας ανοιχτά, εκστατικά προσεύχονται γιομάτοι από ικεσία και ψάλλουνε καθολικές ωδές μουρμουριστά, που εμάθαν όταν πήγαιναν μικροί στην εκκλησία. Και οι Έλληνες, με τη μορφή τη βασανιστική, από συνήθεια κάνουνε, πριν πέσουν, το σταυρό τους κι αρχίζοντας με σιγανή φωνή «Πάτερ ημών...» το μακρουλό σταυρώνουνε λερό προσκέφαλό τους. Οι προσευχές των ναυτικών (1986) Στίχοι: Νίκος Καββαδίας, Μουσική: Ξέμπαρκοι Ζωγράφισε - βάλε ένα τίτλο - εξήγησε

«Παγωμένες εικόνες» - Μελετούμε σκέψεις/συναισθήματα των εικονιζόμενων - Τα αναπαριστούμε με ένα δικό μας τρόπο (στάση σώματος, έκφραση προσώπου)

«10 Χ 5» Άκουσε το τραγούδι Γράψε αυθόρμητα 10 λέξεις σχετικά με αυτό https://www.youtube.com/watch?v=Dd7cdLKErFE Άκουσε το τραγούδι Γράψε αυθόρμητα 10 λέξεις σχετικά με αυτό Ξανάκουσε προσεκτικά, αφού διαβάσεις και το κείμενο του Ρ. Φολλερώ Ξαναγράψε 10 λέξεις σχετικά με αυτό

Τα χέρια τ' αδειανά Είδα αυτό το όνειρο: Ένας άνθρωπος παρουσιαζόταν στο κριτήριο του Κυρίου: - "Κοίταξε, Θεέ μου ", του έλεγε· "τήρησα τον νόμο σου ", δεν έκανα τίποτε το αισχρό, κακό ή αντίθρησκο. Κύριε, τα χέρια μου είναι καθαρά ". - "Ασφαλώς, ασφαλώς", του απαντούσε ο καλός Θεός... "αλλά είναι άδεια ". Ραούλ Φολλερώ, Γάλλος ανθρωπιστής και ιεραπόστολος

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Γεώργιος Στριλιγκάς Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01