Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ Καθηγητής: Δ. Β. Παπούλιας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ Καθηγητής: Δ. Β. Παπούλιας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ Καθηγητής: Δ. Β. Παπούλιας

2 …ας μιλήσουμε για Management… Εικόνες από τρία πολύ γνωστά και πολύ σημαντικά βιβλία Εικόνες από τρία πολύ γνωστά και πολύ σημαντικά βιβλία Χωρίς μια, έστω μακρο – γνώση, εικόνα του Management και της θεωρίας του, θα υπάρχουν πάντα μεγάλα κενά στη ζωή και στην καριέρα σας Χωρίς μια, έστω μακρο – γνώση, εικόνα του Management και της θεωρίας του, θα υπάρχουν πάντα μεγάλα κενά στη ζωή και στην καριέρα σας

3 Τι είναι το Management ; Τι είναι το Management ; “What Management is”, Joan Magretta, 2002 “What Management is”, Joan Magretta, 2002

4 Ποιες ήταν οι μεγάλες ανακαλύψεις του περασμένου αιώνα ; Management: όλες οι ανακαλύψεις μετασχημάτισαν τη ζωή μας, αλλά καμία δεν θα προχωρούσε δυνατά χωρίς τις άλλες. Η πιο σημαντική ανακάλυψη είναι ο Επιστημονικός Κλάδος του Management Management: όλες οι ανακαλύψεις μετασχημάτισαν τη ζωή μας, αλλά καμία δεν θα προχωρούσε δυνατά χωρίς τις άλλες. Η πιο σημαντική ανακάλυψη είναι ο Επιστημονικός Κλάδος του Management Προορισμός του Management: είναι η δημιουργία επιχειρήσεων (organizations) που δουλεύουν. Κάτω από τη θεωρία και τα εργαλεία βρίσκεται η δέσμευση της αποτελεσματικότητας, η οποία άλλαξε την οικονομία και τη ζωή μας. Για τον λόγο αυτό, το Management είναι δουλειά του καθενός. Προορισμός του Management: είναι η δημιουργία επιχειρήσεων (organizations) που δουλεύουν. Κάτω από τη θεωρία και τα εργαλεία βρίσκεται η δέσμευση της αποτελεσματικότητας, η οποία άλλαξε την οικονομία και τη ζωή μας. Για τον λόγο αυτό, το Management είναι δουλειά του καθενός.

5 ΜΕΡΟΣ 1: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ “Γιατί ο κόσμος δουλεύει μαζί και πώς” Μια ομάδα ανθρώπων είναι μαζί και υπάρχει σαν ένας Θεσμός (Institution), τον οποίο καλούμε Εταιρία, έτσι ώστε να μπορούν να πραγματοποιήσουν συλλογικούς στόχους, οι οποίοι δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν χωριστά Μια ομάδα ανθρώπων είναι μαζί και υπάρχει σαν ένας Θεσμός (Institution), τον οποίο καλούμε Εταιρία, έτσι ώστε να μπορούν να πραγματοποιήσουν συλλογικούς στόχους, οι οποίοι δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν χωριστά Έτσι έχουν μια συνεισφορά στην κοινωνία, μια έκφραση λίγο υπερβολική, η οποία είναι θεμελιώδης Έτσι έχουν μια συνεισφορά στην κοινωνία, μια έκφραση λίγο υπερβολική, η οποία είναι θεμελιώδης

6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: “Δημιουργία Αξίας: Από έξω προς τα μέσα” “ Τιμή (Price) είναι αυτό που πληρώνεις Αξία (Value) είναι αυτό που παίρνεις ” Αξία (Value) είναι αυτό που παίρνεις ” Warren Buffet Warren Buffet Οι πελάτες ορίζουν την Αξία Οι πελάτες ορίζουν την Αξία Η Αξία ως αποτελεσματικότητα Η Αξία ως αποτελεσματικότητα Μεγιστοποιώντας την Αξία των Μετόχων: το Νέο Δόγμα Μεγιστοποιώντας την Αξία των Μετόχων: το Νέο Δόγμα Πώς δημιουργείται η αξία Πώς δημιουργείται η αξία Η Αξία σαν ένα ολόκληρο σύστημα (System) Η Αξία σαν ένα ολόκληρο σύστημα (System) Τι είναι Αξία;

7 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: “Επιχειρησιακά Μοντέλα: Κάνοντας τη βαθιά γνώση χρήσιμη στην επιχείρηση ” “ Ένα καλό μοντέλο λέει μια καλή ιστορία” Μοντέλο: είναι μια ¨βαριά¨ λέξη που θυμίζει μαυροπίνακες με μαθηματικά μοντέλα. Τα επιχειρησιακά μοντέλα είναι κάτι πολύ περισσότερο από κουραστικά μαθηματικά μοντέλα... Μοντέλο: είναι μια ¨βαριά¨ λέξη που θυμίζει μαυροπίνακες με μαθηματικά μοντέλα. Τα επιχειρησιακά μοντέλα είναι κάτι πολύ περισσότερο από κουραστικά μαθηματικά μοντέλα... Τι κάνει μια καλή ιστορία καλύτερη; Τι κάνει μια καλή ιστορία καλύτερη; Πώς δουλεύουν οι αγορές; Πώς δουλεύουν οι αγορές; Οι σχέσεις των αγορών είναι σχέσεις δύναμης... Οι σχέσεις των αγορών είναι σχέσεις δύναμης... Ιστορίες που άλλαξαν τον κόσμο... Ιστορίες που άλλαξαν τον κόσμο...

8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: “Στρατηγική: Η λογική της ανώτερης αποτελεσματικότητας ” "Η ουσία της στρατηγικής είναι η επιλογή του τι να μην κάνεις M. E. Porter M. E. Porter Είναι καλύτερος εκείνος που είναι διαφορετικός Είναι καλύτερος εκείνος που είναι διαφορετικός Ο δεσμός μεταξύ στρατηγικής και αποτελεσματικότητας Ο δεσμός μεταξύ στρατηγικής και αποτελεσματικότητας Πώς παίζεται το παιχνίδι της στρατηγικής; Πώς παίζεται το παιχνίδι της στρατηγικής; Η στρατηγική σκέψη Η στρατηγική σκέψη Από το καλό στο καλύτερο: Από το καλό στο καλύτερο: Στρατηγική για μη κερδοσκοπικές οργανώσεις Στρατηγική για μη κερδοσκοπικές οργανώσεις

9 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: “ Οργάνωση: Που τραβάμε τις γραμμές" " Εκπαιδευόμαστε σκληρά,..., αλλά κάθε φορά που φτιάχναμε νέες ομάδες έπρεπε να κάνουμε αναδιοργάνωση." Πετρόνιος, Σατυρικόν (1ος αιώνας π.χ.) Πετρόνιος, Σατυρικόν (1ος αιώνας π.χ.) Ford vs Sloan: Δύο στρατηγικές – Δύο δομές Ford vs Sloan: Δύο στρατηγικές – Δύο δομές Ford Motor Company / General Motors Company Ford Motor Company / General Motors Company Manage or Buy: Το outsourcing είναι μόδα Manage or Buy: Το outsourcing είναι μόδα Οι αγορές δεν είναι πανάκεια Οι αγορές δεν είναι πανάκεια Οργάνωση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της κοινωνίας Οργάνωση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της κοινωνίας

10 ΜΕΡΟΣ ΙΙ: "Πραγματοποίηση (execution): Να το κάνεις να συμβαίνει" " Στο τέλος, ένα όραμα χωρίς την ικανότητα πραγματοποίησης, είναι πιθανόν μια παραίσθηση." S. M. Case Chairman, AOL Time Warner

11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: " Αντιμετωπίζοντας την πραγματικότητα: Ποιοί αριθμοί αξίζουν και γιατί" " Όχι οτιδήποτε μπορεί να υπολογιστεί είναι χρήσιμο, και όχι οτιδήποτε χρήσιμο μπορεί να υπολογιστεί. ” A. Einstein A. Einstein Αριθμοί: καμία επιχείρηση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς αυτούς Αριθμοί: καμία επιχείρηση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς αυτούς

12 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: "The real bottom line: Όραμα και στοιχεία (measures)" "Το bottom line είναι κάτω όπου ανήκει, στο βάθος. Πολύ πιο πάνω σε σπουδαιότητα είναι οι άπειροι αριθμοί γεγονότων που παράγουν κέρδη ή ζημιές." P. Wawken P. Wawken Ιδρυτής της Smith & Hawken Ιδρυτής της Smith & Hawken Σε αναζήτηση του παγκόσμιου μέτρου (measure) Σε αναζήτηση του παγκόσμιου μέτρου (measure) Το κρίσιμο όραμα Το κρίσιμο όραμα Ταιριάζοντας τις μετρήσεις στο όραμα Ταιριάζοντας τις μετρήσεις στο όραμα

13 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 (1) : " Στοιχηματίζοντας για το μέλλον: Καινοτομία και αβεβαιότητα" Εξισορροπώντας το παρόν και το μέλλον Εξισορροπώντας το παρόν και το μέλλον Το καλό μάνατζμεντ είναι επιχειρηματικό Το καλό μάνατζμεντ είναι επιχειρηματικό Thinking inside the Box Thinking inside the Box Το πρόβλημα με τις εννιά τελείες Το πρόβλημα με τις εννιά τελείες Thinking outside the box

14 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 (2) Οι πληροφορίες που χρειάζονται Οι πληροφορίες που χρειάζονται Παίρνονται αποφάσεις για ένα αβέβαιο μέλλον Παίρνονται αποφάσεις για ένα αβέβαιο μέλλον Τι είναι εκείνο που αξίζει Τι είναι εκείνο που αξίζει Σχεδιάζοντας το μέλλον, Σχεδιάζοντας το μέλλον, δουλεύοντας για τα παράξενα (odds) δουλεύοντας για τα παράξενα (odds)

15 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: " Επιτυγχάνοντας Αποτελέσματα: First You Focus" "Αποτελέσματα επιτυγχάνονται με τη διερεύνηση ευκαιριών και όχι με την επίλυση προβλημάτων" P.F. Drucker

16 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: "Managing people: Ποιές αξίες έχουν σημασία και γιατί" "Κάποιος είπε κάποτε ότι όταν προσλαμβάνεις ανθρώπους, κοιτάς τρία βασικά σημεία: 1. Ακεραιότητα 1. Ακεραιότητα 2. Εξυπνάδα 2. Εξυπνάδα 3. Ενεργητικότητα 3. Ενεργητικότητα Εάν δεν υπάρχει το πρώτο, τα άλλα δύο θα σε σκοτώσουν." W. Buffet W. Buffet

17 …managing people… Διαχείριση της κουλτούρας (culture management): Η κοινωνική διάσταση Διαχείριση της κουλτούρας (culture management): Η κοινωνική διάσταση Κάνε τις αξίες (values) να βγαίνουν ζωντανές Κάνε τις αξίες (values) να βγαίνουν ζωντανές Trust: O Χρυσός κανόνας του Management Trust: O Χρυσός κανόνας του Management Σεβασμός στον άνθρωπο Σεβασμός στον άνθρωπο Managing ourselves: Κοιτάζοντας από μέσα πρός τα έξω Managing ourselves: Κοιτάζοντας από μέσα πρός τα έξω

18 ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Πρώτον, ζήτησε να καταλάβεις πώς τα πάει η εταιρία την οποία αναλαμβάνεις Πρώτον, ζήτησε να καταλάβεις πώς τα πάει η εταιρία την οποία αναλαμβάνεις Δεύτερον, αξιολόγησε τα στελέχη σου στο πλαίσιο όλης της επιχείρησης. Ο σκοπός του Management υπερβαίνει τις ικανότητες κάποιων προσώπων. Γιαυτό χρειάζονται ομάδες για να "κουμαντάρουν" επιχειρήσεις Δεύτερον, αξιολόγησε τα στελέχη σου στο πλαίσιο όλης της επιχείρησης. Ο σκοπός του Management υπερβαίνει τις ικανότητες κάποιων προσώπων. Γιαυτό χρειάζονται ομάδες για να "κουμαντάρουν" επιχειρήσεις Τρίτον, όπως δοκιμάζουμε τους περιορισμούς του Management στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σαν πολίτες, χρειάζεται να πάρουμε αποφάσεις γύρω από το είδος της αξίας που θέλουμε το Management να δημιουργήσει Τρίτον, όπως δοκιμάζουμε τους περιορισμούς του Management στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σαν πολίτες, χρειάζεται να πάρουμε αποφάσεις γύρω από το είδος της αξίας που θέλουμε το Management να δημιουργήσει

19 CONTENTS:

20 ….CONTENTS…

21 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ : Μια συστημική και ενδεχομενική ανάλυση των διοικητικών λειτουργιών Από το βιβλίο του Η. Koontz – C. O. Donnell, 1976 μεταφρασμένο στα Ελληνικά από Παπαζήση, τρείς Τόμοι, 1980 Από το βιβλίο του Η. Koontz – C. O. Donnell, 1976 μεταφρασμένο στα Ελληνικά από Παπαζήση, τρείς Τόμοι, 1980

22 ΜΕΡΟΣ 1: Η Βάση της Διοικητικής Επιστήμης ΜΕΡΟΣ 2 : Σχεδιασμός – Προγραμματισμός ΜΕΡΟΣ 3 : Οργάνωση ΜΕΡΟΣ 4 : Στελέχωση ΜΕΡΟΣ 5 : Διεύθυνση και Ηγεσία ΜΕΡΟΣ 6 : Έλεγχος - Συντονισμός

23 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

24 …ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ…

25

26 Ηγεσία και Χάος Η Νέα Επιστημονική Διοίκηση Επιχειρήσεων Leadership and the new science Από το βιβλίο της M.J. Wheatley, 1999 Μεταφρασμένο στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Καστανιώτη, 2003

27 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

28 …ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


Κατέβασμα ppt "Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ Καθηγητής: Δ. Β. Παπούλιας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google