Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Δυαδικη παρασταση αριθμων και συμβολων
Προσημασμένοι Ακέραιοι Δυαδικοί Αριθμοί
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
9 Οκτώβρη 2002.
MAΘHMATIKA ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Χ.
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΠΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 6Η ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΥΠΙΚΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ Β΄
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας - Βόλου Μακρή Βαρβάρα
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
Αφαίρεση δύο ρητών αριθμών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Προσπάθησε να εκφράσεις με κατάλληλους αριθμούς τις θέσεις του αεροπλάνου, του ψαριού και του τζετ σκι σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα αεροπλάνο.
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
Ο πολλαπλασιασμός με το 11 πολύ απλά και γρήγορα Επιμέλεια: Κων/νος Κλουβάτος (από το icks.html#20x20«)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΣχεδΙαση ΨηφιακΩν ΣυστημΑτων Συστηματα αριθμησησ Δυαδικοι αριθμοι
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ Εικόνα: Παραγωγή υδρογόνου με διάσπαση νερού.
Γιώργος Δημητρίου Μάθημα 11-12: Σύνθετες Πράξεις
Επαλήθευση κάνω, όταν θέλω να σιγουρευτώ ότι έκανα σωστά μια πράξη.
Θετικοί & αρνητικοί αριθμοί
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική -Ι Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Άθροισμα ρητών αριθμών.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
Η ΑΡΙΘΜΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
ΕΔΏ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΑΣ
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ποια είναι η προπαίδεια;
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Δυνάμεις μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη Πράξεις Ακεραίων (με αναπαράσταση) ΣΔΕ Τυλίσου Απρίλιος 2006 Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη

Αναπαραστάσεις ακεραίων Οι ακέραιοι αριθμοί Θετικοί ακέραιοι: +1, +2, +3, +4,… Αρνητικοί ακέραιοι: -1, -2, -3, -4,… Το μηδέν: 0 Αναπαραστάσεις ακεραίων Μία θετική μονάδα παριστάνεται με Μία αρνητική μονάδα παριστάνεται με Το 0 παριστάνεται με κενό.

Πρόσθεση ακεραίων Στις επόμενες διαφάνειες εξετάζουμε Την πρόσθεση ομόσημων ακεραίων Την πρόσθεση αντίθετων ακεραίων Την πρόσθεση ετερόσημων ακεραίων

Πρόσθεση ομόσημων ακεραίων Αφιερώστε 1 – 2 λεπτά στην επόμενη διαφάνεια για να μελετήσετε την πρόσθεση ομόσημων ακεραίων. Στο παράδειγμά μας βλέπουμε ότι (-5) + (-4) = -9

(-5) + (-4) = -9

Πρόσθεση αντίθετων ακεραίων Όταν προσθέσουμε μια αρνητική και μια θετική μονάδα, το αποτέλεσμα είναι 0 όπως φαίνεται και παρακάτω:

Αφιερώστε 1 – 2 λεπτά στις δύο επόμενες διαφάνειες για να μελετήσετε την πρόσθεση αντίθετων ακεραίων. Στα παραδείγματά μας (-3) + (+3) = 0 (-5) + (+5) = 0

(-3) + (+3) = 0

(-5) + (+5) = 0

Πρόσθεση ετερόσημων ακεραίων Η πρόσθεση ετερόσημων ακεραίων γενικεύει την πρόσθεση των αντίθετων ακεραίων, όπως φαίνεται και στα επόμενα παραδείγματα.

Πρόσθεση ετερόσημων ακεραίων Αφιέρωσε 1 – 2 λεπτά στις επόμενες δύο διαφάνειες για την μελέτη της πράξης. Στα παραδείγματα: (-7) + (+4) = -3 (-4) + (+7) = +3

(-7) + (+4) = -3

(-4) + (+7) = +3

Αφαίρεση ακεραίων Στόχος των επόμενων παραδειγμάτων είναι να κατανοήσουμε το εξής: Για να βρούμε την διαφορά δύο ακεραίων αριθμών αρκεί να προσθέσουμε στον μειωτέο τον αντίθετο του αφαιρετέου.

Πώς από τις –5 μονάδες θα αφαιρέσουμε +4; (-5) – (+4) = -9

Εναλλακτικά: Παρατηρούμε ότι αρκεί να προσθέσουμε στις –5 μονάδες – 4 μονάδες. (-5) – (+4) = (-5) + (-4) = -9

Πώς από τις –3 μονάδες θα αφαιρέσουμε -5; (-3) – (-5) = +2

Εναλλακτικά: Παρατηρούμε ότι αρκεί να προσθέσουμε στις –3 μονάδες +5 μονάδες. (-3) – (-5) = (-3) + (+5) = +2

Πώς από τις –5 μονάδες θα αφαιρέσουμε -3; (-5) – (-3) = -2

Εναλλακτικά: Παρατηρούμε ότι αρκεί να προσθέσουμε στις –5 μονάδες +3 μονάδες. (-5) – (-3) = (-5) + (+3) = -2

Φυσικά υπάρχει και απλούστερος τρόπος για να αφαιρέσουμε από τις –5 μονάδες –3: (-5) – (-3) = -2

Πολλαπλασιασμός ακεραίων. Στόχος των επόμενων διαφανειών είναι να εξηγήσουμε μέσα από παραδείγματα τους κανόνες πολλαπλασιασμού των προσήμων: (+)·(+) = + (–)·(–) = + (+)·(–) = – (–)·(+) = –

(+2)·(+3) = +6 Tην πράξη (+2)·(+3) την ερμηνεύουμε ως εξής: Σε ένα άδειο κουτί προσθέτουμε 2 φορές (το + 2) θετικές τριάδες (το +3). Το αποτέλεσμα είναι 6 θετικές μονάδες (το +6). (+2)·(+3) = +6

(+2)·(-3) = -6 Tην πράξη (+2)·(-3) την ερμηνεύουμε ως εξής: Σε ένα άδειο κουτί προσθέτουμε 2 φορές (το + 2) αρνητικές τριάδες (το -3). Το αποτέλεσμα είναι 6 αρνητικές μονάδες (το -6). (+2)·(-3) = -6

(-2)·(+3) = -6 Tην πράξη (-2)·(+3) την ερμηνεύουμε ως εξής: Από ένα άδειο κουτί αφαιρούμε 2 φορές (το - 2) θετικές τριάδες (το +3). Το αποτέλεσμα είναι 6 αρνητικές μονάδες (το -6). (-2)·(+3) = -6

(-2)·(-3) = +6 Tην πράξη (-2)·(-3) την ερμηνεύουμε ως εξής: Από ένα άδειο κουτί αφαιρούμε 2 φορές (το - 2) αρνητικές τριάδες (το -3). Το αποτέλεσμα είναι 6 θετικές μονάδες (το +6). (-2)·(-3) = +6

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΑΚΕΡΑΙΩΝ Συμπεράσματα: ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ Οι αντίθετοι αριθμοί έχουν πάντα άθροισμα 0. ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ Για να βρούμε την διαφορά δύο ακεραίων, προσθέτουμε στο μειωτέο τον αντίθετο του αφαιρετέου. ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΑΚΕΡΑΙΩΝ Ισχύουν οι κανόνες: (+)·(+) = + (–)·(–) = + (+)·(–) = – (–)·(+) = –

ΠΗΓΕΣ: Ακέραιοι Αριθμοί – Πράξεις αυτών. Καίτη Σεντελέ, http://users.auth.gr/~lemonidi/sde (κείμενα των Μαθηματικών των ΣΔΕ) Ένα εμπειρικό μοντέλο διδασκαλίας για την εισαγωγή των πράξεων προσημασμένων αριθμών. Δημήτρης Πολυτίδης, http://users.auth.gr/~lemonidi/sde (παραδείγματα διδασκαλιών)