Το γεφύρι της Άρτας (παραλλαγές)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το γεφύρι της Άρτας (παραλλαγές) Ονοματεπώνυμο:Ερίσα Σέου Τάξη/τμήμα:Γ'2 Μάθημα:Νέα Ελληνική Γλώσσα Έτος:2017/2018

Γενικεσ πληροφοριεσ: Το Γιοφύρι της Άρτας(Κερκυραική παραλλαγή):Αναφέρεται στην δυσκολία του χτισίματος του γιοφυριού της Άρτας το οποίο για να μπορέσει να στερεωθεί χρειάστηκε την θυσία της γυναίκας του πρωτομάστορα για το κοινό καλό.  Το Κάστρο της Ροζάφα(Αλβανική παραλλαγή):Αναφέρεται στην προσπάθεια τριών αδελφών να χτίσουν το κάστρο της Ροζάφα στην κορυφή του λόφου το οποίο την νύχτα κατέρρεε.Για να μπορέσουν όμως να το στερεώσουν είναι υποχρεωμένοι να θυσιάσουν μια από τις τρείς συννυφάδες. Ο Βαλιαντής τζ''η Μαρδουκίας(Κυπριακή παραλλαγή):Αναφέρεται στο χτίσιμο του γιοφυριού στη μέση του Μόου το οποίο γκρεμιζόταν την νύχτα.Όμως για να μπορέσει να στερεωθεί θα πρέπει να θυσιαστεί ένα άτομο από την γενιά του πρωτομάστορα. Γεφύρι της Άρτας(πομάκικη παραλλαγή):Αναφέρεται στο χτίσιμο του γεφυριού από τρία αδέλφια τα οποία λογο του γκρεμίσματος του,αποφασίζουν πως για να μπορέσει να στερεωθεί πρέπει να θυσιάσουν την γυναίκα που θα φτάσει πρώτη στο γεφύρι.

Κάστρο της Ροζάφα Γεφύρι της Άρτας

Κερκυραϊκή με Αλβανική Συγκριση: Ομοιότητες: Κερκυραϊκή με Αλβανική  Και στις δύο παραλλαγές:  τα έργα χτίζονταν το πρωί ενώ το βράδυ γκρεμίζονταν. υπάρχει ένας μάντης ο οποίος φέρνει την λύση στο πρόβλημα.(Κερκυραϊκή:πουλί,Αλβανική:γέροντας) πρέπει να θυσιαστεί γυναίκα στα θεμέλια του έργου. η γυναίκα που θυσιάζεται είναι πιστή σύντροφος. οι γυναίκες προσπαθούν να προστατέψουν ένα αγαπημένο τους πρόσωπο. Διαφορές: στην Κερκυραϊκή χτίζεται γεφύρι ενώ στην Αλβανική κάστρο. το γεφύρι χτιζόταν από πλήθος ατόμων ενώ το κάστρο από τρία αδέλφια. το πουλί ήταν και μάντης και αγγελιοφόρος ενώ ο γέροντας μόνο μάντης. την γυναίκα στην Κερκυραϊκή την ξεγέλασαν ενώ στην Αλβανική της είπαν την αλήθεια Η γυναίκα του πρωτομάστορα καταριέται το γεφύρι ενώ η μικρότερη συννυφάδα όχι.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ: Ομοιότητες:Κερκυραϊκή με Κυπριακή Διαφορές: Και στις δύο παραλλαγές: τα έργα χτίζονται πρωί ενώ το βράδυ γκρεμίζονται. υπάρχει ένας μάντης που φέρνει λύση στο πρόβλημα(πουλί,στοιχείο του ποταμού). ο άντρας στεναχωριέται όταν αντικρίζει την γυναίκα του. θυσιάζεται γυναίκα . καμία από τις γυναίκες υποψιάζεται κάτι κακό. προσπαθούν να ξεγελάσουν τις γυναίκες λέγοντας πως έχει πέσει το δαχτυλίδι τους στα θεμέλια. οι γυναίκες είναι πιστές προς τον σύζυγο τους. Διαφορές:  Στην Κυπριακή παραλλαγή ο πρωτομάστορας προσπαθεί να σώσει την γυναίκα του μόλις την βλέπει, από την θυσία λέγοντας της πως δεν την χρειάστηκε για τίποτα ενώ στην Κερκυραϊκή αυτό δεν συμβαίνει. Η γυναίκα στην Κυπριακή παραλλαγή φτιάχνει ένα σκοινή με τα μαλλιά της και κατεβαίνει στα θεμέλια ενώ στην Κερκυραϊκή την κατέβασαν με αλυσίδα.

Και στις δύο παραλλαγές: ΣΥΓΚΡΙΣΗ: Ομοιότητες:Κερκυραϊκή με Πομάκικη    Και στις δύο παραλλαγές: τα έργα χτίζονται το πρωί ενώ το βράδυ γκρεμιζόνται. Ο πρωτομάστορας όπως και ο μικρός γιός προσπαθούν να καθυστερήσουν τις γυναίκες τους. Προσπαθούν να ξεγελάσουν τις γυναίκες λέγοντας πως το δαχτυλίδι τους έχει πέσει μέσα στα θεμέλια. Η γυναίκα είναι πιστή στον σύζυγο. Διαφορές: Στην Κερκυραϊκή παραλλαγή:  το γεφύρι το χτίζει πλήθος ανθρώπων ενώ στην Πομάκικη τρία αδέλφια. εμφανίζεται ο μάντης(πουλί)που τους δίνει την λύση ενώ στην Πομάκικη τα τρία αδέρφια βρίσκουν λύση μόνοι τους. Χτίζουν την γυναίκα με ασβέστη ενώ στην Πομάκικη με πέτρες και ξύλα.

Συμπερασμα: Διαβάζοντας και τις τρείς παραλλαγές του γιοφυριού της Άρτας συμπεραίνω πως κάθε μια από αυτές είναι επηρεασμένη από την νοοτροπία,ήθη και έθιμα της χώρας προελευσής τους αλλά και την ιστορία της με αποτέλεσμα να την κάνει ξεχωριστή και η κάθε μια να έχει διαφορετική μορφή από την άλλη.Όμως όλες δίνουν το ίδιο μήνυμα,δηλαδή πως κάποιες φορές πρέπει να θυσιάζουμε το προσωπικό μας συμφέρον για το κοινό καλό.

Ευχαριστώ για την παρακολούθηση. Ευχαριστώ για την παρακολούθηση. ΤΕΛΟΣ Ευχαριστώ για την παρακολούθηση. Ευχαριστώ για την παρακολούθηση.