«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ» Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Εαρινό εξάμηνο 2017-18 Διδάσκων: Γρηγοράκης Γιάννης i.grigorakis@edc.uoc.gr
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν επιστημονικούς κλάδους, οι οποίοι μελετούν ζητήματα σχετικά με την αγωγή ή/και την εκπαίδευση Παιδαγωγική Ψυχολογία Εκπαιδευτική Ψυχολογία Ψυχοπαιδαγωγική Ψυχολογία της Εκπαίδευσης Ψυχολογία των Εκπαιδευτικών Συστημάτων Σχολική Ψυχολογία Η Διδακτική Μεθοδολογία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις αρχές και στα πορίσματα της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, τα οποία και εφαρμόζει στη διαμόρφωση μεθόδων διδασκαλίας των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων
Ψυχοπαιδαγωγική της προσχολικής ηλικίας
Ψυχοπαιδαγωγική της προσχολικής ηλικίας
Ψυχοπαιδαγωγική της προσχολικής ηλικίας
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Θεωρίες για τη μάθηση και εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική πράξη Θεωρίες μάθησης Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην προσχολική αγωγή
Θεωρίες για τη μάθηση και εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική πράξη
Θεωρίες μάθησης
Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην προσχολική αγωγή
Θεωρίες μάθησης και εφαρμογές τους στην προσχολική αγωγή Θεωρίες μάθησης και εφαρμογές τους στην προσχολική αγωγή
Online readings: http://www.youtube.com/watch?v=M244b2aDcz8 (χρήσιμο για την κατανόηση του προλειτουργικού σταδίου του Piaget) http://www.youtube.com/watch?v=I1JWr4G8YLM (χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Piaget) http://www.youtube.com/watch?v=-SpC0INWo3o (χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Vygotsky και των εφαρμογών στην προσχολική αγωγή) http://www.youtube.com/watch?v=0BX2ynEqLL4 (χρήσιμο για την κατανόηση της έννοιας της «ζώνης της εγγυτέρης ανάπτυξης» στη θεωρία του Vygotsky) http://www.literacyworks.org/mi/home.html (χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Gardner) http://www.slideshare.net/ccapozzoli/howard-gardner- 35446 (χρήσιμες διαφάνειες για την κατανόηση της θεωρίας του Gardner) http://www.spannj.org/BasicRights/appendix_b.htm (χρήσι μο για την αξιολόγηση των πολλαπλών μορφών νοημοσύνης του Gardner)
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού στην προσχολική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εκπαιδευτικές εφαρμογές
Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού στην προσχολική ηλικία
Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή
Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εκπαιδευτικές εφαρμογές
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία Η μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση
Η μάθηση στην προσχολική ηλικία
Η μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Ατομικές διαφορές μαθητών Ατομικές διαφορές και μάθηση Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία
Ατομικές διαφορές μαθητών
Ατομικές διαφορές και μάθηση
Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Έλεγχος σχολικής τάξης Έλεγχος και διοίκηση της σχολικής τάξης Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης
Έλεγχος σχολικής τάξης
Έλεγχος και διοίκηση της σχολικής τάξης
Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης
Αναζητώντας όρους που υποδηλώνουν θεματικούς άξονες (π.χ.) Γονείς και ανάπτυξη των παιδιών κατά την προσχολική και σχολική ηλικία Σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας
Γονείς και ανάπτυξη των παιδιών κατά την προσχολική και σχολική ηλικία
Σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας
Ο ρόλος του οικογενειακού περιβάλλοντος στη μάθηση των παιδιών: χρησιμοποιούμε συνώνυμους τίτλους
Διαφοροποίηση της μάθησης στο σχολείο
Η επίδραση των ατομικών διαφορών στη μάθηση