Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1o Συνέδριο Chain Reaction– ΗΡΑΚΛΕΙΟ– ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με Διερεύνηση Δημήτρης Σταύρου ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Advertisements

WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ TRANSFORMERS Reference : ΤΕΙ Κρήτης - Ηλεκτρικές Μηχανές Συλλιγνάκης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Curriculum Syllabus Lesson planning Nelly Zafeiriadou, MA, Ed D ELT School Advisor
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
Small spaces Big ideas! ΜΙΚΡΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ. ΠΟΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΩΡΟΣ/ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΑ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ.
Έρευνα στις επιχειρήσεις IΟΒΕ – ΕΒΕΟ / ΕΜΠ Υλοποίηση έρευνας PUBLIC ISSUE 13/12/11 ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Ενότητα 1: Εισαγωγή Αντιγόνη Παρούση - Βασίλης Τσελφές Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
Empowering Teachers in Challenging times for Science and Environmental Education (Kynigos C., Daskolia M., Smyrnaiou Z.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
Λήψη αποφάσεων στην Εκπαίδευση Ελευθερία Αργυροπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης Πανεπιστήμιο Κύπρου, Οκτώβριος 2015.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
Η επικοινωνία στην εξ αποστάσεως Κ. Βασιλάκης & Μ. Καλογιαννάκης
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Προσχολική Παιδαγωγική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Σύστημα Ταξινόμησης & Κωδικοποίησης
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ευρωπαϊκά Προγράμματα 2013 Περ/κης Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πληροφορική και Εκπαίδευση
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΤΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οδηγός βιβλιογραφίας Δώστε προσοχή στα σημεία της βιβλιογραφίας που πρέπει να γράφονται με πλάγια γράμματα.
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Διδάσκουσα : κα Πόταρη Μπούρα Αναστασία 111 Τίκα Πηνελόπη
Πρόγραμμα για την περιβαλλοντική μετανάστευση
Επαναληπτική Διάλεξη (2017 – 18).
Ιδέες και προβλήματα κατανόησης των μαθητών
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
TEACHERS 4 EUROPE «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την αρχαία Ελλάδα στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ένωση» Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αρετή Αλμπανούδη.
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (ΤΙDE) Δρ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΥΜΑΖΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες Άννα Σπύρτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία 14/10/2017

Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου

Η δύση του «Λάθους» ?Επιστημονικό Σωστό? Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση: Μεταφορά/Εξήγηση Επιστημονική γνώση Scientific Knowledge alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding

Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση Αλληλεπίδραση Οικοδόμηση alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding, implicit theories, preconceptions,…

Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών Ενέργεια Φωτεινά φαινόμενα Κίνηση Ηλεκτρικά φαινόμενα Δύναμη Μαγνητισμός Θερμικά φαινόμενα Ηχητικά φαινόμενα Ρευστά

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 1. Παγκόσμιες - Βιωματικές: Παρόμοιες 2. Λανθάνουσες: Υποσυνείδητες-Ανάδειξη των ιδεών-Επίγνωση των ιδεών τους 3. Συνοχή: κοινή λογική-λογικοφανείς, απρόθυμοι να τις εγκαταλείψουν Ένα σώμα κινείται όταν πάνω του ασκείται δύναμη

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 4. Αδιαφοροποίητες: Συγχέουν έννοιες Ενέργεια-Δύναμη-Ισχύς, Δύναμη-Πίεση, Θερμότητα-Θερμοκρασία 5. Αναγνώριση φαινομένων – αισθήσεις: δυσκολία να «αισθητοποιήσουν» – να κατασκευάσουν αναπαραστάσεις Το νερό, όταν γίνεται ατμός, παύει να υπάρχει Η ζάχαρη όταν διαλύεται στο νερό, παύει να υπάρχει

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 6. Προκύπτουν σε διαδικασίες αλλαγών Αλλαγή θέσης: Δύναμη Αλλά η ισορροπία είναι φυσική κατάσταση 7. Όμοιες με αντιλήψεις στην Ιστορία των ΦΕ

Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών 8. Αιτιακοί συλλογισμοί σε τοπικό επίπεδο: αιτία (ενεργός πηγή) –παθητικός αποδέκτης Το ηλεκτρικό μάτι θερμαίνει το νερό (δίνει θερμότητα) Τα παγάκια ψυχραίνουν το νερό (δίνουν ψυχρότητα)

Η περίπτωση των δυνάμεων

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη Ασκούνται δυνάμεις ανάμεσα σε δύο ακίνητα σώματα που βρίσκονται σε απόσταση;

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη Σε μια ακίνητη καρέκλα, πέτρα αυτοκίνητο ασκείται δύναμη;

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη οι δυσκολίες των μαθητών να χρησιμοποιούν τη δύναμη στην πρόβλεψη και ερμηνεία φαινομένων ηρεμίας και κίνησης οφείλεται στο ότι δεν κατανοούν τη δύναμη ως το μέτρο της αλληλεπίδρασης δυο σωμάτων

Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη

Ιδέες των μαθητών για δύναμη-κίνηση Αριστοτελική λογική η κίνηση συνεπάγεται την άσκηση μιας δύναμης στην κατεύθυνση της κίνησης Θεωρούμε ότι μια τέτοια σκέψη οφείλεται στο γεγονός, ότι οι μαθητές θεωρούν τη δύναμη ως εσωτερική ή αποκτώμενη ιδιότητα των σωμάτων

Student-teachers’ conceptions about gravity interaction Sample: 264 104 Primary Student Teachers 160 Early Childhood Education Three different contexts: gravitational, magnetic, electric interactions Kariotoglou, P., Spyrtou, A., & Tselfes, V., (2005).