ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ.
Διδακτικό Σενάριο Ομήρου Ιλιάδας Α 1-612
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
«Οδύσσεια» του Ομήρου 28/5/2013.
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, βασιλιάς της Ιθάκης , είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο άλλο.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΥΒΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
ΚΟΙΝΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δρ. Χαρά Κοσεγιάν Οκτώβρης 2011 Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες.
Οδυσσέας.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Κάντε κλικ για να επεξεργαστείτε τον υπότιτλο του υποδείγματος Η ΥΒΡΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
9Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΑΨΩΔΙΑ ε στίχοι
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Αφήγηση αφήγηση.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
ΕΝΟΤΗΤΑ 14 ι
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΕΝΟΤΗΤΑ 15 ι
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
ΥΛΗ 2017  1) Γενικά για το έπος (βασικά από το έγγραφο στο eclass με όνομα: 1.ΑΕΦ120.ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Cambridge Companion to Homer, κεφ. 14 Α. Lesky, Iστορία.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
«Το μοτίβο των διακεκομμένων μύθων στον Βακχυλίδη» Ευαγγελία Κεραμάρη
Η ΥΒΡΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ.
ΤΙΤΛΟΣ:Οδύσσεια ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Γιάννης Σμυρνιωτάκης ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ:Ελληνική μυθολογία ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ:Ηρωικό έπος ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ:Εκδόσεις Καλοκαθή ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25) ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25) ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΠΡΟΟΙΜΙΟ, α 1-25 Προοίμιο ★ είναι η εισαγωγή ενός έργου λογοτεχνικού ή άλλου Η Οδύσσεια έχει δύο προοίμια το προοίμιο του ποιητή (στ. α 1 - 13) το προοίμιο της Μούσας (στ. α 14 - 25).

ΠΡΟΟΙΜΙΟ, α 1-25 Προοίμιο ποιητή ★ επίκληση στη Μούσα Καλλιόπη, προστάτιδα της επικής ποίησης και κόρη της Μνημοσύνης (θεόπνευστο και δύσκολο το έργο του αοιδού-ραψωδού, βασισμένο στην απομνημόνευση και στην έμπνευση, εξασφάλιση αποδοχής της αρχής in medias res) ★ παρουσίαση του πρωταγωνιστή: ιδιότητες ★ χώρος - χρόνος έναρξης του μύθου (ορισμός) ★ απουσία του ονόματος του Οδυσσέα, ο οποίος μας συστήνεται με τη δεικτική αιτιατική ἄνδρα και παρουσιάζεται μέσα από τις ιδιότητές του. ★ προβολή της ηθικής αρχής Οδύσσειας: ευθύνη του ανθρώπου για τις συμφορές του (παράδειγμα συντρόφων του Οδυσσέα που δεν σεβάστηκαν τα βόδια του θεού Ήλιου, εξόργισαν τους θεούς και πλήρωσαν γι’ αυτό: «ύβρις» → «νέμεσις» → «τίσις»).

ΠΡΟΟΙΜΙΟ: χώρος και χρόνος Χώρος - Χρόνος Χώρος: ο Οδυσσέας βρίσκεται στην Ωγυγία, το νησί της Καλυψώς Χρόνος: τα γεγονότα της Οδύσσειας διαρκούν 10 χρόνια, αλλά ο Όμηρος μας παρουσιάζει τις τελευταίες 41 ημέρες (σελ. 13 - 14, εισαγωγή σχολικού βιβλίου)

ΠΡΟΟΙΜΙΟ: Οδυσσέας - σύντροφοι και άλλοι πολεμιστές (ζωντανός – δεν έχει ακόμη επιστρέψει στην Ιθάκη) σύντροφοι πολύτροπος κοσμογυρισμένος καστροκατακτητής πολύπειρος πολύπαθος φιλέταιρος πιστός σύζυγος και καλός οικογενειάρχης θεϊκός νήπιοι και μωροί ασεβείς ανυπάκουοι τιμωρήθηκαν επειδή διέπραξαν «ύβρη» άλλοι πολεμιστές βρήκαν ηρωικό θάνατο στην Τροία επέστρεψαν στα σπίτια τους

Μορφή προοιμίου: αφηγηματικές τεχνικές - σχήματα λόγου ★ αφηγηματική τεχνική in media res ★ μεταφορές (στ. 6, 11, 24) ★ αντιθέσεις (Οδυσσέας - σύντροφοι, Οδυσσέας - άλλοι ήρωες του Τρωικού πολέμου, Ποσειδώνας - άλλοι Θεοί) ★ σχήμα κύκλου (στ. 1 και 12 - 13)

ΠΡΟΟΙΜΙΟ: 3 μεγαθέματα του έπους ΠΡΟΟΙΜΙΟ: 3 μεγαθέματα του έπους Θέμα του πολέμου Θέμα του νόστου (η επιστροφή στην πατρίδα -αποκατάσταση της τάξης μετά το τέλος ενός ανατρεπτικού πολέμου) Θέμα του οἴκου (υπαινικτικά) Ένα ακόμη πολύ βασικό θέμα της Οδύσσειας θίγεται είναι το θέμα της θείας δικαιοσύνης. Υποδηλώνονται επίσης οι αξιακές μετατοπίσεις που καθιστούν το ηρωικό ήθος της Οδύσσειας και βεβαίως του Οδυσσέα διαφορετικό απ’ ότι στην Ιλιάδα. Προτάσσεται η επιβίωση του ήρωα και η επιστροφή στην πατρίδα του, όχι η τιμή και το κλέος, που επεδίωκαν οι ήρωες στην Ιλιάδα.