ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Λυκείου Διαλυτότητα ουσιών Παράγοντες διαλυτότητας.
Advertisements

ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Οργανική Χημεία Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Η ενίσχυση της κτηνοτροφίας στη Νέα ΚΑΠ Εισήγηση: Πεβερέτος Παναγιώτης Πρόεδρος ΣΕΚ Μέλος ΔΣ ΠΑΣΕΓΕΣ Απρίλιος, 2015 Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή.
Οι βάσεις Και γιατί να τα μάθω όλα αυτά εγώ;
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημική Κινητική Εισηγητές
Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Κυριότερες οξειδωτικές και αναγωγικές ουσίες.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
6. ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
Καταστάσεις του νερού – μορφές
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Ξήρανση Η απομάκρυνση νερού από ένα οργανικό διαλύτη (μετά από εκχύλιση). Η ποσότητα του νερού διαφέρει από διαλύτη σε διαλύτη. (διαιθυλαιθέρας ☞ 1,5%
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα μαγικά ποτήρια Ερμηνεία: Το υγρό-τσάι που γεμίζει τα ποτήρια είναι το ζουμί από βρασμένο κόκκινο λάχανο και περιέχει μια φυσική χρωστική (ανθοκυανίνη)
Συγκριτική Φυσιολογία Ζώων
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
2.2.1– Μείγματα.
Χημική αντίδραση.
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Ανάλυση – Διόρθωση - Οινοποίηση του γλεύκους
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΑΦΥΔΡΑΛΟΓΟΝΩΣΗ ΑΛΚΥΛΑΛΟΓΟΝΙΔΙΩΝ. Οδηγεί σε αλκένια
Μετουσίωση πρωτεϊνών (ωολευκωματίνης)
Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων
Οι φυσικές καταστάσεις.
Οξυγόνο.
Περί Ελαιολάδου… Το μάζεμα της ελιάς.
Μεσογειακή διατροφή.
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
ΤΙΤΛΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ – ΑΝΑΓΩΓΗΣ RED-OX TITRATIONS
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 23 Νοεμβρίου 2017
פחמימות - סוכרים כתבו ידידה גוטליב אורית מולוידזון
פחמימות לטוב ולרע הכתוב בכחול לא להוראה לתלמידים
Теориялық мүмкіндікпен салыстырғанда зат шығымын есептеу.
אנרגיה בקצב הכימיה הוראת פרק ב וייסלברג & כרמי.
الطاقة.
Διοξείδιο του άνθρακα Το CO2 εισέρχεται στα φυσικά νερά από τις εξής οδούς: Από την ατμόσφαιρα Με το νερό της βροχής (ελαφρώς όξινο) Ως προϊόν αποσύνθεσης.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Ενώσεις με γενικό τύπο CnH2n+2O Αλκοόλες και Αιθέρες
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Κινητική Χημικών Αντιδράσεων
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Χημεία Διαλυμάτων.
Үй тапсырмасын тексеру
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Αραίωση διαλυμάτων Νόμος της Αραίωσης Ερώτημα
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ Εργαστηριακή άσκηση 2 Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ 2 Δοκιμαστικοί σωλήνες μικροί, ξύλινη λαβίδα Ψιλό σύρμα για κατσαρόλες Λύχνος εργαστηρίου, τρίποδο, πλέγμα Απιονισμένο νερό 1 κωνική φιάλη των 250mL 6 ποτήρια ζέσης των 100ml 2 Ογκομετρικοί κύλινδροι των 50 ml και 1 των 10mL Ογκομετρική φιάλη 1000 ml 2g διαλυτού αμύλου Διαλύματα CuSO4 0,1M, KIO3 0,02M, H2SO4 1M, K2S2O5 0,0045M (ή Na2SO3), αιθανόλη Χρονόμετρο, Ζυγός

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Ρίχνουμε λίγο από το διάλυμα CuSO4 σε δύο δοκιμαστικούς σωλήνες. Θερμαίνουμε στη φλόγα του λύχνου τον ένα. Ρίχνουμε σε κάθε ένα δοκιμαστικό σωλήνα από ένα μικρό κομμάτι «σύρμα κουζίνας», που το έχουμε κάνει σαν μικρό μπαλάκι . Κάνουμε τις παρατηρήσεις μας

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΑΜΥΛΟΥ Στην κωνική φιάλη, ζυγίζουμε 2g άμυλο και προσθέτουμε 50mL νερό. Θερμαίνουμε μέχρι βρασμού υπό συνεχή ανάδευση (μέχρι να γίνει διαυγές). Ψύχεται με τη βοήθεια νερού βρύσης σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και προστίθενται άλλα 50mL νερό. Διατηρείται για λίγες μέρες στο ψυγείο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ Α Το διάλυμα Α είναι διάλυμα ΚΙΟ3 0,02Μ, οπότε ζυγίζεται ποσότητα στερεάς ουσίας 4,28g σε ποτήρι ζέσης, προστίθεται απιονισμένο νερό και μεταγγίζεται σε ογκομετρική φιάλη 1000mL. Διάλυμα A: KIO3(aq)  IO3-(aq) + K+(aq)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ Β Σε 1L νερό διαλύουμε 1g K2S2O5 (διάλυμα K2S2O5 0,0045M). Προσθέτουμε 1,6mL H2SO4 και 5mL αιθανόλης) Διάλυμα B: H2O(l) + K2S2O5(s)  2HSO3- (aq) + 2K+(aq)

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ KIO3 Η αντίδραση του ΚΙΟ3 με όξινα θειώδη ιόντα πραγματοποιείται σε δύο στάδια. Το πρώτο, που είναι βραδύ καθορίζει την ταχύτητα της αντίδρασης Α (βραδύ): IO3- + 3HSO3-  I- + 3ΗSO4- B (ταχύ): IO3- + 5 I- + 6H3Ο+  3I2 + 9 H2O Το δεύτερο στάδιο δεν πραγματοποιείται αν δεν ολοκληρωθεί το πρώτο και δεν εξαντληθεί το όξινο θειώδες ιόν. Έτσι το χρώμα από την αντίδραση του Ιωδίου με το άμυλο θα εμφανιστεί απότομα.

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ KIO3 Για την ακρίβεια το Ι2 που σχηματίζεται από το δεύτερο στάδιο, ανάγεται αμέσως σε ιωδιούχα: I2 + HSO3- + 3H2O  2I- + ΗSO4- + 2H3Ο+ οπότε, μόνο όταν το HSO3- καταναλωθεί πλήρως, θα πάρουμε το σκούρο μπλε χρώμα του συμπλόκου αμύλου –Ιωδίου

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Σε ποτήρι ζέσης των 100mL προσθέτουμε 10mL από το διάλυμα Α και 1,5mL διαλύματος αμύλου. Αναδεύουμε ήπια. Προσθέτουμε 20mL από το διάλυμα Β και πατάμε το χρονόμετρο Συμπληρώνουμε στον πίνακα του φύλλου εργασίας το χρόνο που απαιτείται για να εμφανιστεί το χρώμα

Επαναλαμβάνουμε με 7,5mL από το διάλυμα Α και 2,5mL απιονισμένο νερό (+1,5mL διαλύματος αμύλου)

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Διάλυμα Α (mL) Απιονισμένο νερό (mL) Διάλυμα Αμύλου (mL) Διάλυμα Β (mL) Χρόνος εμφάνισης χρώματος (s) 10 1,5 20 7,5 2,5 5 Από τα δεδομένα του παραπάνω πίνακα μπορούμε να μελετήσουμε την επίδραση της συγκέντρωσης του διαλύματος Α στο χρόνο εμφάνισης του χρώματος (ολοκλήρωση της αντίδρασης)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Να γίνει η γραφική παράσταση της ταχύτητας (1/s) σε συνάρτηση με τη συγκέντρωση του αντιδρώντος Α. Με βάση την καμπύλη της γραφικής παράσταση, να υπολογιστεί η τάξη της αντίδρασης ως προς Α. Τι συμπέρασμα βγάζουμε για την επίδραση της θερμοκρασίας στην ταχύτητα της αντίδρασης;