ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναδρομικοί Αλγόριθμοι
Advertisements

Το αλφαριθμητικό (string)
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός αθροίσματος με επαναληπτική εντολή: για...από...μέχρι... με βήμα Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των άρτιων αριθμών από.
Αλγόριθμοι Αναζήτησης
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
Πολυδιάστατοι Πίνακες, Δομές, Ενώσεις
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Δείκτες, Πίνακες και Δείκτες, Δείκτες σε Συναρτήσεις
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΜΑΘ-3122/106 Προγραμματισμός
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Γιάννης Σταματίου Μη αποδοτική αναδρομή και η δυναμική προσέγγιση Webcast 8.
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
Μήτρες (templates)  Μία μήτρα είναι ένα κομμάτι κώδικα που περιέχει παραμέτρους οι οποίες δέχονται ως τιμές τύπους δεδομένων.  Είναι ένας μηχανισμός.
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Δομημένος Προγραμματισμός και Δομές.
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Νήματα Οι διεργασίες έχουν τα παρακάτω συστατικά:
Δυναμικός Προγραμματισμός
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλγόριθμοι και Προγράμματα.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Δείκτες, Πίνακες σε Δείκτες, Δείκτες σε Συναρτήσεις
Σχεδίαση αλγορίθμων (2ο μέρος)
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Recursion - Αναδρομή.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
Πάνω προς Κάτω Σχεδιασμός και Συναρτήσεις
Δυναμικη Δεσμευση Μνημης Συνδεδεμενες Λιστες (dynamic memory allocation, linked lists) Πως υλοποιουμαι προγραμματα που δεν γνωριζουμε πριν την εκτελεση.
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
ΗΥ150 – Προγραμματισμός Ξ. Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Δομές Δεδομένων.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Ανάλυση Αλγορίθμων b Θέματα: Ορθότητα Χρονική αποδοτικότητα Χωρική αποδοτικότητα Βελτιστότητα b Προσεγγίσεις:
ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμούΞενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα προγραμματισμού Συναρτήσεις.
1 ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ Αλγόριθμοι Αναζήτησης Εργασία 1 Τυφλή Αναζήτηση.
ΗΥ 150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης 1 Δείκτες σε συναρτήσεις Δείκτης σε συνάρτηση – Περιέχει τη διεύθυνση του κώδικα της συνάρτησης – Ό π ως ένας.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις.
HY Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Runtime Environment.
2/28/00epl-1311 Παραδειγματα Aλγοριθμων Αριθμος λεξεων που διαβαστηκαν απο εισοδο Εκτυπωση περιφερειας τετραγωνων με * Υπολογισμος exp(x,n) = 1 + x/1!
ΗΥ 150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Αρχεία.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞ. Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αρχεία.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις.
ΗΥ150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης 1 getchar() /* char_count.c A program to count characters of input. */ main() { int c ; int count = 0; while.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Συναρτήσεις.
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
Ταξινόμηση Ορισμός: Δοθέντων των στοιχείων a1,a2,… ,an η ταξινόμηση συνίσταται στην αντιμετάθεση της θέσης των στοιχείων ώστε να τοποθετηθούν με μια νέα.
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αναδρομή Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)

Κλήσεις Συναρτήσεων Όταν καλείται μια συνάρτηση, πρέπει Να θυμάται σε ποιο σημείο του προγράμματος θα επιστρέψει Να δεσμεύσει χώρο για την τιμή που θα επιστρέψει Να δεσμεύσει χώρο για τα ορίσματα της Να δεσμεύσει χώρο για τις τοπικές μεταβλητές της Η μνήμη για στατικές και καθολικές μεταβλητές δεσμεύεται από την αρχή της εκτέλεσης του προγράμματος

Επιστρεφόμενη Τιμή (a+x) Παράδειγμα Stack Frame for function f Επιστρεφόμενη Τιμή (a+x) Ορίσματα x Τοπικές Μεταβλητές: a Διεύθυνση Επιστροφής

Εμφωλιασμένες Κλήσεις Συναρτήσεων Stack Frame of f Επιστρεφόμενη Τιμή (a+x) Ορίσματα x Τοπικές Μεταβλητές: a Διεύθυνση Επιστροφής Επιστρεφόμενη Τιμή a+b+c Stack Frame of g Ορίσματα x Τοπικές Μεταβλητές: a, b, c Διεύθυνση Επιστροφής

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f();

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Execution

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Execution Frame Stack: f

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: g

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: g Frame Stack: q

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: g Frame Stack: q

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: g Frame Stack: m

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: g

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution Frame Stack: h

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Frame Stack: f Execution

Η Στοίβα (stack) f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); Frame Stack: main Execution

Το Δέντρο Κλήσεων των Συναρτήσεων f() { g() + h(); } g() m(q()); main() f(); main f g h q m Calls Returns

ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (2/2)

Γενική Ιδέα Αναδρομής Γιατί σπάμε το πρόγραμμα σε συναρτήσεις; Κάθε συνάρτηση λύνει ένα «μικρότερο» (υπό)πρόβλημα Συνδυάζουμε τα μικρότερα προβλήματα με τέτοιο τρόπο που να λύσουμε το συνολικό πρόβλημα Παράδειγμα: Φτιάξτε ένα πρόγραμμα που να διαχειρίζεται μια βάση δεδομένων με φοιτητές Συναρτήσεις Για διαχείριση της εισόδου του χρήστη, τι θέλει να κάνει Για εισαγωγή/διαγραφή/αλλαγή/αναζήτηση στοιχείων Για εκτύπωση της βάσης δεδομένων κτλ

Γενική Ιδέα Αναδρομής Αναδρομική Συνάρτηση είναι μια συνάρτηση που έμμεσα ή άμεσα καλεί τον εαυτό της Κάθε (κλήση) συνάρτησης λύνει ένα «μικρότερο» (υπό)πρόβλημα του ίδιου τύπου. Συνδυάζουμε τα μικρότερα προβλήματα με τέτοιο τρόπο που να λύσουμε το συνολικό πρόβλημα Κάποια στιγμή πρέπει να λύσουμε τα «πολύ μικρά προβλήματα» απευθείας Σε τι μας βοηθάνε οι αναδρομικές συναρτήσεις Ο κώδικας γίνεται συνήθως πολύ πιο απλός και μπορούμε να λύσουμε πολύ εύκολα προβλήματα που θα φαινόταν πολύ δύσκολα με επανάληψη Το μέγεθος (γραμμές κώδικα) της συνάρτησης συνήθως «ελαχιστοποιείται»

Παράδειγμα: Sierpinski Sieve “The Sierpinski sieve is a fractal described by Sierpinski in 1915 and appearing in Italian art from the 13th century” MathWorld Φτιάξτε ένα πρόγραμμα που να παράγει το παρακάτω σχήμα:

Sierpinski Sieve: Αναδρομική Λύση Ξεκίνα από ένα μαύρο τρίγωνο Τ1 «Αφαίρεσε» το τρίγωνο που σχηματίζεται από τις τρεις μέσους των ακμών Επανέλαβε την ίδια διαδικασία στα τρία (υπο)τρίγωνα που σχηματίζονται, ας τα ονομάσουμε Τ1,1, Τ1, 2, Τ1, 3 Επανέλαβε αναδρομικά την διαδικασία από το βήμα 2

(Άμεση) Αναδρομή Τα τρία βασικά συστατικά της αναδρομής Για να λύσουμε ένα πρόβλημα μεγέθους n Η βασική περίπτωση(περιπτώσεις) (base-case): Όταν το n είναι αρκετά μικρό δίνουμε μια άμεση (χωρίς άλλη αναδρομή) λύση του «μικρότερου» προβλήματος Αναδρομική κλήση: σπάσε το πρόβλημα σε «μικρότερα» ίδια προβλήματα και λύσε τα με αναδρομική κλήση (κλήση στην ίδια) συνάρτηση Συγχώνευση: συνδύασε τις λύσεις των μικρότερων προβλημάτων, για να λύσεις το πρόβλημα μεγέθους n Το 3ο βήμα δεν είναι απαραίτητο Το «μέγεθος» του προβλήματος μπορεί να είναι το μέγεθος ενός ορίσματος, το μέγεθος ενός πίνακα, το μέγεθος μιας δομής (π.χ., γράφος), κτλ

Στοίβα και Αναδρομή Σε αναδρομικές συναρτήσεις η στοίβα μπορεί να περιέχει περισσότερα από ένα stack frames της ίδιας συνάρτησης Η αναδρομή απλουστεύει το γράψιμο του κώδικα αλλά η κλήση συνάρτησης κοστίζει Κάθε αναδρομική συνάρτηση μπορεί να υλοποιηθεί και επαναληπτικά (χωρίς αναδρομή) με χρήση στοίβας

Παράδειγμα 1 int power(int x, int n) { if (n == 0) return 1; else return (x * power(x, n-1)); } Βασική Περίπτωση: το μικρότερο πρόβλημα, άμεση λύση Λύσε αναδρομικά ένα μικρότερο πρόβλημα Συγχώνευση λύσεων μικρότερων προβλημάτων Το «μέγεθος/δυσκολία» του προβλήματος καθορίζεται από τον εκθέτη

Παράδειγμα 1: Επαναληπτική Λύση int power( int x, int n) { int i = 1; int result = 1; /* check for n >= 0 */ for ( i = 1; i <= n; i++) result *= x; } return result;

Παράδειγμα 2 int factorial( int n) { if ( n <= 1) return 1; else return n*factorial(n-1); } ΠΡΟΣΟΧΗ: η power και factorial δεν ενδείκνυνται για αναδρομική υλοποίηση, παρουσιάζονται μόνο ως παραδείγματα (γιατι;).

The Fibonacci example

Ακολουθία Fibonacci Κάθε αριθμός είναι άθροισμα των δύο προηγούμενων του! Δηλαδή f(n)=f(n-1)+f(n-2) Αρκεί αυτό; f(1)=1, f(0)=0, f(n) ορίζεται για n≥0

Ακολουθία Fibonacci Κάθε αριθμός είναι άθροισμα των δύο προηγούμενων του! Δηλαδή f(n)=f(n-1)+f(n-2) f( 3 ) f( 1 ) f( 2 ) f( 0 ) return 1 return 0 return +

The Fibonacci example Figure from I. Oikonomides MSc

Ακολουθία Fibonacci 1 /* Fig. 5.15: fig05_15.c 2 Recursive fibonacci function */ 3 #include <stdio.h> 4 5 long fibonacci( long ); 6 7 int main() 8 { 9 long result, number; 10 11 printf( "Enter an integer: " ); 12 scanf( "%ld", &number ); 13 result = fibonacci( number ); 14 printf( "Fibonacci( %ld ) = %ld\n", number, result ); 15 return 0; 16 } 17 18 /* Recursive definition of function fibonacci */ 19 long fibonacci( long n ) 20 { 21 if ( n == 0 || n == 1 ) 22 return n; 23 else 24 return fibonacci( n - 1 ) + fibonacci( n - 2 ); 25 }

Άλλα παραδείγματα Πως θα λύναμε αναδρομικά Υπολογισμός συναρτήσεων που δίδονται από αναδρομική σχέση, λ.χ. Fibonacci Αναζήτηση Ταξινόμηση Βρες την έξοδο από τον λαβύρινθο Balance Φτιάξε ένα fractal δέντρο