ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Ελληνογερμανική Αγωγή
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΡΩΜΕ» Α΄ΤΑΞΗ 1ΟΥ 6/ΘΕΣΙΟΥ ΔΗΜ. ΣΧ. ΘΑΣΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΑΡΓΙΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΑΦΟΡΜΗΣΗ Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών την ώρα των διαλειμμάτων και οι προτιμήσεις τους σε ορισμένα προϊόντα.

ΣΚΟΠΟΣ Η συμβολή του Προγράμματος στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στις διατροφικές τους συνήθειες, που αποτελούν τη μέγιστη φροντίδα στη προαγωγή της σωματικής και της ψυχικής Υγείας και την πρόληψη ασθενειών.

ΣΤΟΧΟΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΕ.Π.Π.Σ Σύμφωνα με τα ΔΕ.Π.Π.Σ (2002) τα προγράμματα Αγωγής Υγείας αποβλέπουν στην αναβάθμιση της σχολικής ζωής και στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνική πραγματικότητα. Οι δραστηριότητες επιδιώκουν την απόκτηση δημιουργικής και κριτικής σκέψης των παιδιών, την καλλιέργεια αυτενέργειας και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών των μαθητών. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός, ενισχυτικός και συντονιστικός ώστε δράση να αναλάβουν οι μαθητές.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΘΑΡΡYΝΟΝΤΑΙ ΓΙA: Να ευαισθητοποιηθούν για μια σωστή διατροφή και να μάθουν να διατρέφονται σωστά. Να μάθουν ποια είναι η επίδραση της τροφής στην υγεία των δοντιών και ποια η υγιεινή των δοντιών. Να μάθουν τις κατηγορίες, την προέλευση και τα θρεπτικά συστατικά στοιχεία των τροφών. Να καταλάβουν ότι η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη για την υγεία του ανθρώπου. Να μάθουν για τις βιολογικές, μεταλλαγμένες τροφές.

ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ…. Να αποκτήσουν σωστή καταναλωτική αγωγή (ημερ. λήξης των προϊόντων κλπ). Να ενημερωθούν για τον ασφαλή τρόπο συντήρησης των τροφίμων. Να έρθουν σε επαφή με το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον. Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο. Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν. Να αποκτήσουν πρωτοβουλία ,υπευθυνότητα και ικανότητα συνεργασίας.

ΜΕΘΟΔΟΙ Σχέδιο εργασίας (επιλογή θέματος, καθορισμός στόχων, σχεδιασμός εργασιών, συγκρότηση ομάδων, σύνταξη συμβολαίου ομάδας, ανάθεση εργασιών, συζήτηση ,συναντήσεις με γονείς) Έρευνα στο πεδίο δράσης στα πλαίσια εκδρομής. Παιχνίδι ρόλων (μανάβικο) Ερωτηματολόγιο Χρήση ημερολογίου Συνέντευξη Καταιγισμός ιδεών-χάρτης ιδεών Μέθοδος έρευνας με υποβολή ερωτήσεων και αντιπαράθεση απόψεων.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΛΩΣΣΑ: Συνταγές ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ:Η Κολοτούμπα (σελ. 60) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Αγοράζω - πληρώνω ΜΕΛΕΤΗ: Πολιτισμός – Διατροφικές συνήθειες. ΤΕΧΝΙΚΑ: Πυραμίδα υγιεινής διατροφής ΜΟΥΣΙΚΗ: Τραγούδια με φρούτα και λαχανικά

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Συζητήσαμε πολλές φορές για την υγιεινή διατροφή. Κάναμε εργασίες, συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια, ζωγραφίσαμε. Φάγαμε αρκετές φορές στην τάξη υγιεινό πρωινό. Διαβάσαμε βιβλία με θέμα τη διατροφή. Τραγουδήσαμε τραγούδια με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά. Κατασκευάσαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής. Φτιάξαμε το αλφάβητο της διατροφής. Μίλησε στην τάξη μας η οδοντίατρος κ. Νικολέτα Σιδηροπούλου για το πώς επηρεάζει τα δόντια μας , η διατροφή μας. Σκάψαμε ,σπείραμε και καλλιεργήσαμε κήπο στο παρτέρι του σχολείου μας με μαρουλάκια, κολοκυθιές, άνηθο και γευτήκαμε τα ραπανάκια μας. Επισκεφτήκαμε το φούρνο, είδαμε πως γίνεται το ψωμί και οι μαθητές ζύμωσαν και έπλασαν ψωμάκια. Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θάσου και είδαμε τα σκεύη στα οποία έτρωγαν, μαγείρευαν και διατηρούσαν τους σπόρους τους οι άνθρωποι από τα προϊστορικά χρόνια.

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ… Συμμετείχαμε στο δίκτυο του Κ.Π.Ε της Αρναίας που είχε θέμα «Μελισσών έργα» και κατασκευάσαμε το παιχνίδι «Μελισσοδρομίες». Πήραμε έπαινο συμμετοχής. Συμμετείχαμε σε διαγωνισμό φιλαναγνωσίας, διαβάσαμε «Το ξωτικό που ήθελε να ψηλώσει» , «Ο κ. Κιουκ έχει λόξυγκα», «Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» και συμπληρώσαμε έντυπο ερωτηματολόγιο. Συμμετείχαμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό παραμυθιού «Τα παιδιά δημιουργούν» και όλη μαζί η Α΄ τάξη γράψαμε το παραμύθι «Το μυστικό της πράσινης βαλίτσας» με θέμα την υγιεινή διατροφή. Τον πρόλογο του παραμυθιού (πρώτη παράγραφος) τον έγραψε η Κάρμεν Ρουγγέρη. Στα πλαίσια του προγράμματος , πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στη Δράμα και επισκεφτήκαμε εργαστήριο χαλβά και το εργοστάσιο της Νεογάλ. Κάναμε έντυπο το παραμύθι, δέσαμε τις εργασίες, φτιάξαμε σουπλά της υγιεινής διατροφής, πήρε κάθε παιδί cd με φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας. Έγινε παρουσίαση του προγράμματος, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του 1ου 6/θεσιου Δημοτικού σχολείου Θάσου και μοιράστηκε έντυπο με κανόνες υγιεινής διατροφής.  

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

ΜΕΛΙΣΣΟΔΡΟΜΙΕΣ

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕΛΙΣΣΟΔΡΟΜΙΕΣ

Δημιουργία του παραμυθιού με τον παραμυθά με το καπέλο.

ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ

ΕΚΔΡΟΜΗ Εκδρομή είναι μέρος στη διαδικασία επεξεργασίας του προγράμματος και αποτελεί διδακτικό μέσο για βιωματική μάθηση, εμπειρίες και ψυχαγωγία.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Γονείς της Α΄ τάξης Οδοντίατρο Χημικό της ΝΕΟΓΑΛ Υπεύθυνη εργαστηρίου χαλβά στη Δράμα Γυμνάστρια του σχολείου μας

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Με power point Έντυπο παραμύθι Εργασίες παιδιών Cd με φωτογραφίες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ο βασικός στόχος ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές ,συμπεριφορές και συνήθειες σωστής διατροφής και η αξιολόγηση για την απήχηση του προγράμματος έγινε με : Φύλλα εργασίας Παρατήρηση στην ανταπόκριση των παιδιών στις διάφορες δραστηριότητες. Από τη θετική διάθεση των μαθητών σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Από την αλλαγή διατροφικών τους συνηθειών σε πιο υγιεινά. Από τα θετικά σχόλια και την ευμενή στάση των γονιών , στη συζήτηση ενημέρωση που έγινε με το τέλος του προγράμματος μας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Προβλήματα στον κοινωνικό και συναισθηματικό τομέα. Χαμηλό επίπεδο λειτουργικότητας στην τάξη. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Βασικοί στόχοι (Για όλη την τάξη) Ειδικοί στόχοι (Ανάλυση στόχου σε στάδια, παράγοντες που επηρεάζουν, τι μπορεί να πετύχει) Πλαίσιο παρέμβασης (Συμμαθητές, δασκάλα, τάξη, χώροι επισκέψεων) Δραστηριότητες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ Έκοβε, κολλούσε, ζωγράφιζε σε πλαίσια (Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας) Συμμετείχε σε συζητήσεις, άκουγε,¨ έπιανε¨ λέξεις, επαναλάμβανε. (Εμπλουτισμός λεξιλογίου, δημόσια έκφραση σκέψης) Μαγειρική (Ενεργό εμπλοκή) Παιχνίδια τραγούδια (Ενεργό συμμετοχή σε δραστηριότητες) Δημιουργία παραμυθιού (Ενθάρρυνση για αυτοέκφραση) Επισκέψεις (Άμεση διδασκαλία για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Μαθησιακές δυσκολίες και Εκπαιδευτική πράξη (Παντελιάδου) Εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ειδικές γλωσσικές διαταραχές(Σπανούδης) ΜΕΘΟΔΟΙ Σχέδιο εργασίας με βάση τις ικανότητες, διαθεματική προσέγγιση, δυαδική και ομαδική εργασία, εβδομαδιαίος προγραμματισμός, ανάλυση έργου-στόχου, αλληλοδιδακτική ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Σε ερώτηση που απευθυνόταν στους μαθητές, τι θα θυμόμαστε από την Α΄ τάξη , η μαθήτρια απάντησε : αυτό που κάναμε με τα φαγητά!!!

ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ιστοσελίδες για τη διατροφή Παραμύθια Βιβλία: Διατροφή και διατροφικές συνήθειες Σωστή διατροφή και καλή υγεία Χτίζω σωστά εμένα, Ειρήνη Μαραζιώτη Αγωγή Υγείας , Υπουργείο Παιδείας Ομαδοκεντρική διδασκαλία και μάθηση, Ματσαγγούρας Βιωματική-Επικοινωνιακή διδασκαλία, Χρυσαφίδης Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών, Υπουργείο Παιδείας.

ΤΕΛΟΣ…. Ο Ιπποκράτης το 400 π.Χ είπε: Το φαγητό πρέπει να είναι το φάρμακό σας και το φάρμακό σας πρέπει να είναι το φαγητό σας!!!!!