Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Άσκηση 1. Θεωρούμε το ακόλουθο κομμάτι κώδικα int i,j; double result, a[110][4]; for(i=0; i
Advertisements

Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Ανάπτυξη, Δοκιμή κ Λανσάρισμα Νέων.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ Για ποιους λόγους φεύγουν οι πελάτες και δεν ξανάρχονται Τρόποι να τους ξανακερδίσετε.
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Στρατηγική Ανάλυση 8/12/2015 Δρ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Ιδέες για διαχείριση του εστιατορίου. Συχνή ερώτηση τι είδους εστιατόριο να ανοίξω.
Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Συστήματα Παραγωγής Διδάσκων: Βασιλική Καζαντζή Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
58 Ζητήματα Συγκριτικών Μελετητών της Εκπαίδευσης Η πορεία ανάπτυξης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής κατέδειξε την απουσία συναίνεσης των Συγκριτικών Μελετητών.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΑΠΑΝΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Επιλογή τοποθεσίας και προγραμματισμός των εγκαταστάσεων
Αξιολόγηση επενδύσεων
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Α ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
Οι τεχνικές των Πωλήσεων
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
ΧΟΡΗΓΙΑ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Οδηγία 2002/91/ΕΚ για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ισοδύναμα Τροφίμων Αποτελούν τη βάση για το σχεδιασμό των γευμάτων και αναπτύχθηκαν από μια επιτροπή του Αμερικανικού Συλλόγου Διαιτολόγων και του Αμερικανικού.
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
ΕΙΣΟΔΗΜΑ – ΔΑΠΑΝΕΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Τεχνολογία Εστιατορικης Τεχνης
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
Διδάσκουσα Δρ. Γεωργία Κηπουροπούλου
Ειδικά θέματα δικαίου 5ο μάθημα – 22 Μαρτίου 2018 Αιμιλία Γ. Ευθυμίου
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ ΕΤΟΥΣ 2015
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση) συνηγορία υπερ της σχετικής απονομικοποίησης μιας υπερμετρα εκνομικευμένης διοικητικής οργάνωσης και δράσης (Προτάσεις για τον απεγκλωβισμό τους από τον ιστό του νομοθετικού πληθωρισμού και του νομικού φορμαλισμού) Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση) Του Αντώνη Μανιτάκη Ομότιμου καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Α.Π.Θ. Πρώην Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύμισης

Περίληψη Με βάση την σύντομη εμπειρία μου, ως Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, και αξιοποιώντας τις νομικές μου γνώσεις, ως καθηγητού του δημοσίου δικαίου, θα σκιαγραφήσω τις απαραίτητες, κατά την γνώμη μου, μεταρρυθμιστικές ενέργειες που χρειάζεται να αναληφθούν για να απαγκιστρωθεί η δημόσια διοίκηση : από…

a)από τον ιστό της πολυνομίας, της κακονομίας, των μη εφαρμόσιμων ή ανεφάρμοστων νόμων και της αφόρητης νομικής τυπολατρίας και β) για να μετασχηματιστεί σε μια Διοίκηση ευέλικτη, παραγωγική και αποτελεσματική

Οι προτάσεις θα επικεντρωθούν σε 10 δέκα άξονες: 1) Στην επιτακτική ανάγκη πλήρους αξιοποίησης από τους εκάστοτε Υπουργούς της διοικητικής τεχνογνωσίας των ειδικών επιστημόνων και της εμπειρίας των προϊσταμένων της διοίκησης, πριν από κάθε νομοθέτηση.

2) Στην αναγνώριση ευρύχωρων πεδίων δράσης στην διοικητική πρακτική και στην απελευθέρωσή της από την ασφυκτική εκνόμευση της δράσης της

3) Στην ανάγκη καταπολέμησης του άκρατου νομοθετικού «βολονταρισμού» από τον οποίο διακατέχεται ολόκληρη η πολιτική τάξη και απεξάρτησης από τη «φετιχοποίηση» που Νόμου, που λουστήκαμε την εποχή της Μεταπολίτευσης

4) Στην πρόταξη της διοικητικής πρακτικής και της άρτιας τεχνοκρατικής προεργασίας καθώς και της προηγούμενης πλήρους τεκμηρίωσης κάθε επικείμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας, που εμπλέκει τη διοίκηση. Η διοικητική πρακτική προηγείται, οι νομοπαρασκευαστικές επιτροπές και η νομοθέτηση έπονται.

5) Έμφαση στον λειτουργικό προσανατολισμό των δημόσιων υπηρεσιών 5) Έμφαση στον λειτουργικό προσανατολισμό των δημόσιων υπηρεσιών. Καθόσον υπάρχουν και οφείλουν δρούν με στόχο την εκπλήρωση της δημόσιας αποστολής τους (service public fonctionnel), καθώς και στην επίτευξη αποτελεσμάτων (result-oriented administration) στο πλαίσιο βέβαια του Νόμου, πέρα όμως από την τυφλή και άκριτη εφαρμογή του.

6) Μια διοίκηση ευέλικτη και λειτουργική βαρύνεται, ακόμη, με την υποχρέωση να εκπληρώνει στρατηγικούς και επιχειρησιακούς στόχους στο πλαίσιο της ισχύουσας νομιμότητας και να συμμετέχει στην διαμόρφωση και εκτέλεση δημόσιων πολιτικών, όπως καθορίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση. Οφείλει να τηρεί τον Νόμο φροντίζοντας παράλληλα και για την αποτελεσματική πραγμάτωση (implementation) των δημόσιων πολιτικών.

7) Ευέλικτη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση χρειάζεται απαραίτητα «περιγραφές αποστολών» των διευθύνσεων και «περιγράμματα θέσεων εργασίας» των δ. υπαλλήλων. Και..

8) Και… Οργανισμούς των δημοσίων υπηρεσιών, μικρούς, λιτούς και περιεκτικούς και όχι όπως είναι σήμερα: ένα ανελαστικό, χαοτικό σύμπλεγμα «προσωπικών» αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων.

9) Μα πρίν απ΄όλα, η ελληνική δημόσια διοίκηση έχει ανάγκη από την οικοδόμηση «ικανοτήτων», από την διάπλαση ικανών και όχι απλώς τυπικά προσοντούχων υπαλλήλων. Έχουμε πολλούς τυπικά προσοντούχους δ.υ. αλλά όχι πολλούς ικανούς και αποδοτικούς

10) Από την τυπική στην ουσιαστική ή ήπια νομιμότητα α) Η τήρηση της νομιμότητας είναι το απαραίτητο μέσο και όχι ο αυτοσκοπός της δημόσιας δράσης. Η διοίκηση ναι μεν οργανώνεται με βάση το νόμο και δρα πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας, εξυπηρετώντας ‘όμως αποτελεσματικά σκοπούς γενικότερου δημοσίου συμφέροντος, όπως αποτυπώνονται στο Νόμο ή συνάγονται από αυτόν.

b) Αυτό συνεπάγεται και μία διαφορετική πρόσληψη της διοικητικής νομιμότητας: η διοικητική δράση κρίνεται και αξιολογείται νόμιμη όχι μόνον όταν είναι τυπικά σύμφωνη με το νόμο αλλά και όταν εξυπηρετεί αποτελεσματικά την δημόσια αποστολή της. Νομιμότητα όχι μόνον ως προς την διαδικασία και τους τύπους, αλλά και ως προς τον δημόσιο σκοπό. .  

γ) Μια σύγχρονη και λειτουργική διοίκηση είναι αναγκασμένη, σήμερα, προκειμένου να πετύχει τους σκοπούς της να δρα με διακριτική ευχέρεια, να μπορεί να εκτιμά και να αξιολογεί και να χαρακτηρίζει, νομικά, πραγματικές καταστάσεις και να κρίνει και αποφασίζει σταθμίζοντας και εκτιμώντας κατά περίπτωση τις ειδικές και εξατομικευμένες περιστάσεις της κάθε υπόθεσης, υπό τον έλεγχο, πάντα, βέβαια, του δικαστή της νομιμότητας.  

δ) Από την μεριά τους, ο διοικητικός δικαστής ελέγχει, τελικά, τη νομιμότητα της διοικητικής δράσης προσφεύγοντας στις ρήτρες και στις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου και κυρίως στις ρήτρες του δημοσίου συμφέροντος και στην αρχή της αναλογικότητας, της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης κ. ά. Δικάζει με γνώμονα και με τα κριτήρια μιας ήπιας και ουσιαστικής νομιμότητας, ελέγχοντας μια διοίκηση που χρειάζεται να αποφασίζει σε ένα κράτος δικαίου με ευελιξία και αποτελεσματικότητα για το κοινό καλό της Πολιτείας.