ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η δημιουργικότητα στη μάθηση Εργάστηκαν οι: Κωνσταντέλλου Μαρίνα Θεοτόκη Ελένη Ελευθερίου Κριστέλη Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Advertisements

PAY AND CONTRACTS OF EMPLOYMENT ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗΣΗΣ.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 Η Αξιολόγηση της Απόδοσης των Εργαζομένων.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ISPS Code N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Γ.ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Γεώργιος Απλαδάς 3 ο μάθημα
Στάδια υποκειμενικής μονοφθαλμικής διάθλασης 1. Εξετάζουμε την όραση (χωρίς διόρθωση). Εξετάζουμε την οπτική οξύτητα (Ο.Ο) (με διόρθωση αν ο ασθενής φορά.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΤΣΙΚΟΥΡΑ.
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αναδοχή & σχεδιασμός ελέγχου
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
Ηγεσία Διαδικασία Λήψης Απόφασης
Ιδέες για λανσάρισμα.
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία
Εισαγωγή στην επιλογή μονάδων και τη δειγματοληψία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγικό Πλαίσιο
Παραγωγή προϊόντος με 2 συντελεστές
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού Ο Στέφανος πεθαίνει για το Χριστό
Συστημα διαχΕΙρισης επιστημονικΩν Εργων
2. Φορτώστε το αρχείο 21_example.gms
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
από την αγάπη του Χριστού; Τι λοιπόν μπορεί να μας χωρίσει από
Όλγα Δέσποινα Λεωνίδας
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
που έχουν χάσει το δρόμο τους
Ψαλμός 86:11 Το δρόμο σου Κύριε δίδαξε με θα στην αλήθεια σου και πάνω
γιατί είναι Κύριος Κυρίων,
Είσαι το Οικοδόμημα του Θεού
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
Δημιουργία και σχεδιασμός Πειραματικού Πρωτοκόλλου
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενέργεια και περιβάλλον
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ζωντανός και δραστικός.
Αυτός είναι ο Αμνός του Θεού την αμαρτία που παίρνει πάνω του
Δομή Παρουσίασης Έκθεσης Προόδου Διδακτορικών Φοιτητών
Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Να τον ο ένας άλλο όπως εγώ σας Ιωάννης 15:12 αγάπησα
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.2: Επιχειρηματικό Σχέδιο, Δεξιότητες Διαχείρισης και.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ.
ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 2Β.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
12η ΕΝΟΤΗΤΑ «ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ».
Κεφάλαιο 2: Η Ιστορία της Διοικητικής Σκέψης
Chapter 28 Perfective Adverbial.
Imperfective Adverbial
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Chapter 1, part 1

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1 Ανταποκρινόμενοι στις Παρούσες και στις Αναδυόμενες Προκλήσεις της Στρατηγικής Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων 2 Μελετώντας τις Ροές Εργασιών και Κάνοντας Ανάλυση Θέσης Εργασίας 3 Κατανοώντας τα Θέματα Ίσων Ευκαιριών και το Νομικό Περιβάλλον 4 Διοικώντας τη Διαφορετικότητα 5 Αναζητώντας και Επιλέγοντας Εργαζομένους 6 Διοικώντας τις Αποχωρήσεις Εργαζομένων, τη Μείωση του Αριθμού τους και την Επανατοποθέτησή τους 7Αξιολογώντας και Διοικώντας την Απόδοση 8 Εκπαιδεύοντας το Εργατικό Δυναμικό 9 Αναπτύσσοντας Σταδιοδρομίες 10 Διαχείριση Αμοιβών 11 Ανταμείβοντας την Απόδοση 12 Σχεδιάζοντας και Προσφέροντας Πακέτα Παροχών

1 Ανταποκρινόμενοι στις Παρούσες και στις Αναδυόμενες Προκλήσεις της Στρατηγικής Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό. Κάθε οργανισμός μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά μόνο εάν έχει στην διάθεση του τους αναγκαίους πόρους. Υλικοί Ανθρώπινοι - κεφάλαιο - στελέχη - εγκαταστάσεις - ανώτερα στελέχη - τεχνολογικός εξοπλισμός - πληροφόρηση (Η εκπαίδευση, εμπειρία, κρίση, εξυπνάδα, ενόραση, προσαρμοστικό - τητα, αφοσίωση,άλλες σημαντικές ικανότητες )

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι διοικήσεις των επιχειρήσεων πρέπει να λάβουν υπόψη τους τρία στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικά για την εξέλιξη τους: Οι συγκεκριμένοι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Οι περιορισμένοι πόροι και Η συμβολή των ανθρώπων στην επίτευξη των στόχων.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι ανθρώπινοι πόροι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής από τη Διεύθυνση της επιχείρησης, διότι: Στελεχώνουν και διοικούν μια επιχείρηση. Ενεργοποιούν και αξιοποιούν όλους τους συντελεστές παραγωγής ώστε ο κάθε οργανισμός να επιτύχει τους προκαθορι-σμένους στόχους. Χρησιμοποιούν τους υλικούς πόρους και τους μετατρέπουν σε προϊόντα και υπηρεσίες.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η Διοίκηση των ανθρώπινων πόρων, στο ιδιαίτερο εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον της κάθε επιχείρησης, είναι έργο δύσκολο, πολύπλοκο και απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία από τους Managers για την αποτελεσματική αξιοποίηση τους. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξετάσει και να παρουσιάσει τις στρατηγικές και πολιτικές, τα συστήματα και τις διαδικασίες που αφορούν τη σύγχρονη και αποτελεσματική διοίκηση των ανθρώπινων πόρων, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί, να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, και να αποτελέσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της.

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Σκοπός της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού είναι: Απόκτηση ικανών ανθρώπινων πόρων. Συνεργασία διαφορετικών ανθρώπων (ως προς τις ανάγκες, τους στόχους, τις γνώσεις, τις ικανότητες κ.α.) με συστήματα και διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων της επιχείρησης

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων είναι: Όλες οι προγραμματισμένες και ελεγχόμενες δραστηριότητες ενός οργανισμού (συστημάτων ανταμοιβής , επιλογή, εκπαίδευση) που απαιτούνται για το χτίσιμο και τη διατήρηση της σχέσης μεταξύ των εργαζομένων και του οργανισμού και οι οποίες ανταποκρίνονται τόσο στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων όσο και των προσδοκιών των εργαζομένων.

Τα βασικα πεδια δρασης της διοικησης ανθρωπινων πορων αναφέρονται στα παρακάτω θέματα: Πόσους εργαζομένους θα χρειαστεί ο οργανισμός μας στο μέλλον ; Τι είδος ανταγωνισμό θα αντιμετωπίσουμε; Πως θα βρούμε τους κατάλληλους εργαζόμενους, πως θα αποκτήσουμε, θα προσλάβουμε ταλαντούχα άτομα ; Πως θα επιλέξουμε έναν υποψήφιο, τι μεθόδους θα χρησιμοποιήσουμε;( τεστ, συνεντεύξεις, κτλ) Πως θα γίνεται η αμοιβή των εργαζομένων, τι επιπρόσθετες παροχές θα τους παρέχουμε; Πως θα εκπαιδεύονται, πως θα σχεδιαστεί η εκπαίδευσή τους; Πως θα αναπτύσσονται οι ταλαντούχοι εργαζόμενοι μας;

Η Στρατηγική Ανθρώπινων Πόρων Αφορά: την σκόπιμη χρήση των ανθρωπίνων πόρων από μέρους της επιχείρησης, προκειμένου να αποκτήσει ή να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της στην αγορά.

Ανθρώπινο Δυναμικό και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Μία επιχείρηση για να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει να διαθέτει ένα ή περισσότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, καθώς χάρη σε αυτά δύναται να επιτύχει τη διαφοροποίηση των προϊόντων ή υπηρεσίες της έναντι των ανταγωνιστών της. Κατά αυτόν τον τρόπο θα επιτύχει την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς. Στη σύγχρονη εποχή λίγο πολύ όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε όμοιες τεχνολογίες, επομένως η τεχνολογία κάθε αυτή δεν αρκεί από μόνη της για να πετύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μία επιχείρηση. Οι εργαζόμενοι και το σύστημα διοίκησης παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη προσπάθεια της επιχείρησης.

Οργανωσιακό Περιβάλλον Λειτουργίες ΔΑΠ Εξωτερικό Περιβάλλον Οργανωσιακό Περιβάλλον Προγραμματισμός Ανθρώπινου Δυναμικού Ανάλυση και περιγραφή θέσης Προσέλκυση Εργασιακές Σχέσεις Επιλογή Προφορική Ανάλυση των κελιών Αξιολόγηση Εργαζομένων Αμοιβές - Παροχές Εκπαίδευση - Ανάπτυξη Διοίκηση Απόδοσης Οργανωσιακή και Διοικητική Ανάπτυξη Εσωτερική Επικοινωνία Στόχοι ΔΑΠ

Στόχοι ΔΑΠ Αύξηση Ανταγωνιστικότητας Βελτίωση Ποιότητας και Παραγωγικότητας Τήρηση Νομικών και Κοινωνικών Υποχρεώσεων Εργασιακή Ικανοποίηση και Ανάπτυξη Προσωπικού Επίτευξη Επιχειρησιακών Στόχων

Εξέλιξη Διοίκησης προσωπικού σε Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Διοίκηση Προσωπικού Φιλοσοφία Ανώτατης Ηγεσίας Προγράμματα Ολικής Ποιότητας Εργασιακές σχέσεις Βελτίωση Ομαδικής Συνεργασίας & Διάθεσης για Απόδοση Σχεδιασμός & Ανάλυση Θέσεων Εργασίας Προγραμματισμός Α.Δ. Ανάπτυξη Ηγεσίας Οργανωσιακή Μάθηση και διαχείριση Γνώσης Υγιεινή & Ασφάλεια Αμοιβές &Παροχές Οργανωσιακή Κουλτούρα & Κλίμα Προσέλκυση & Επιλογή Οργανωσιακή & Διοικητική Ανάπτυξη Οργανωσιακή & Διοικητική Ανάπτυξη Εσωτερική Επικοινωνία Εκπαίδευση & ανάπτυξη

Σχέση ΔΑΠ με τις Ομάδες ενδιαφέροντος Jackson & Schuler (1996), p8 Επιχείρηση (Διοίκηση) Παραγωγικότητα Κέρδη Επιβίωση Μέτοχοι και επενδυτές Απόδοση Μετοχικού Κεφαλαίου Απόδοση ανά πωλήσεις Απόδοση επενδύσεων Στρατηγικοί Εταίροι Προμηθευτές Συνδικάτα Εργαζομένων Πελάτες Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Κοινωνικό Σύνολο Συμμόρφωση με νομικές επιταγές Κοινωνική υπευθυνότητα Διοικητική Ηθική Πελάτες Υπηρεσίες Ποιότητας Προϊόντα Ποιότητας Ταχύτητα και ετοιμότητα Χαμηλό Κόστος Καινοτομία Εργαζόμενοι Δίκαιη μεταχείριση Εργασιακή ικανοποίηση Ενδυνάμωση Ευθυνών Υγιεινή και ασφάλεια

Αλλαγές στο Περιβάλλον που επηρεάζουν τη ΔΑΠ Αλλαγές στο Εξωτερικό Περιβάλλον Αλλαγές στο εσωτερικό Περιβάλλον Ταχύτητα Αλλαγών Ραγδαία ανάπτυξη του Ιντερνετ Πολυπολιτισμικότητα του εργατικού δυναμικού(Διαφορετικότητα Εργαζομένων) Διεθνοποίηση/ Παγκοσμιοποίηση Αλλαγές στη Νομοθεσία Μεταβαλλόμενοι ρόλοι στην Οικογένεια και την εργασία Έλλειψη επαγγελματικών δεξιοτήτων και απότομη ανάπτυξη του Τριτογενούς Τομέα Φυσικές καταστροφές Ανάπτυξη μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) Συγκεντροποίηση – Συγχωνεύσεις – Εξαγορές Διοίκηση Ολικής ποιότητας Ανασχεδιασμός Επιχειρησιακών Διαδικασιών Ενδυνάμωση Προσωπικού Συγκριτική Προτυποποίηση Οργανωσιακή Μάθηση – Διαχείριση Γνώσης Οργανωσιακή Κουλτούρα/Κλίμα Εξωτερίκευση Λειτουργιών Προστιθέμενη Αξία Μείωση Ιεραρχικών επιπέδων Αποκέντρωση Μείωση Προσωπικού Νέες μορφές εργασίας και απασχόλησης (τηλε-εργασία, μερική απασχόληση κ.α.): μείωση βαθμού αφοσίωσης & παρακίνησης, εργασιακού κόστους, απαίτηση διαφορετικών συστημάτων ανταμοιβής

Αλλαγές στο Εξωτερικό Περιβάλλον Ταχύτητα Αλλαγών= Ευμετάβλητο περιβάλλον στο οποίο οι αλλαγές είναι συνεχείς Οι ανθρώπινοι πόροι βρίσκονται πάντα στην καρδιά ενός συστήματος αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις αλλαγές. Ραγδαία ανάπτυξη του Ιντερνετ Το ίντερνετ έχει μια εκτεταμένη επίδραση στον τρόπο διοίκησης των ανθρώπινων πόρων. Διότι: Καθιστά αναγκαία την ύπαρξη καλύτερων δεξιοτήτων γραπτής επικοινωνίας Διαχείριση της πληθώρας πληροφοριών Καταργώντας τους φραγμούς της αγοράς εργασίας Χρήση της διαδικτυακής εκπαίδευσης