Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Bong da city TA ONEIRA MAC
Advertisements

Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Ψυχοκοινωνικά προβλήματα παιδιών με χρόνιες σωματικές παθήσεις Μια πλήρης και συστηματική έρευνα για τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των χρόνιων σωματικών.
UNISTEP PLUS ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ.
9/19/ Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Ευρώπη: Ήπειρος Ευρώπη: Ήπειρος  Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  Διεύρυνση Διεύρυνση  Τα σύμβολα της Ε. Ε.
ΕΦΗ ΚΑΤΣΟΓΙΑΝΝΗ Αντιπρόεδρος ΣΚΑΜ (Σύλλογος Κλασσικού Αθλητισμού Μετεώρων) Οδηγός Βουνού Αθλήτρια Στίβου-Βουνού Διαιτητής Καλαθοσφαίρισης Μέλος της Οργανωτικής.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα από τον έλεγχο συμβάσεων παροχής υπηρεσιών των Δήμων. Ευτ. Κωνσταντάκου, Εισηγήτρια Ελ.Συν. Διημερίδα.
Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων 1 Διοίκηση Λειτουργιών Ενότητα 2: Λειτουργίες και παραγωγικότητα Ανδρέας Νεάρχου Οργάνωση και Διοίκηση.
Έλεγχος του διακοπτικού κυκλώματος Step-Down και η χρήση του σε Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα. Τουλάκη Αρετή Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παρουσίαση: Μίτσης Παναγιώτης
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
9/27/ Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική.
Ανάλυση Ανταγωνισμού. Ανάλυση Ανταγωνισμού: τύποι ΠΟΛΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΛΙΓΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΕΝΑΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Ενέργεια και κλιματική αλλαγή
Η Ψυχοδυναμική Προσέγγιση της Αρρώστιας και της Αναπηρίας
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΜΑΘΗΣΗ Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση στο σχολείο;
Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΘΕ 4 ΑΞΙΕΣ/1.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α΄Λυκείου
Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 9: Εργαλεία και μέθοδοι της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου Διδακτική προσέγγιση της ενότητας H μετανάστευση Ν. Μιμιλίδου Σχ. σύμβουλος Κοινωνιολόγων.
Προσεγγίζοντας την έννοια της αειφόρου τοπικής ανάπτυξης μέσα από τον σχεδιασμό ενός ψηφιακού παιχνιδιού 1ο ΕΠΑ.Λ. Αμαρουσίου Σχ. Έτος 2015-’16 Ευτυχία.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
This is where I live Οδηγίες για το Power Point
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
Γραμμένου Ευαγγελία.
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 1. Εισαγωγικά στο μάθημα
Lego land Malaysia & Τόκιο
Διαχείριση Ποιότητας Λευτέρης Αντωνόπουλος
Έρευνα για την Υιοθέτηση Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Οδυσσέας Κοψιδάς
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΟΜΑΔΑ.
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ : ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΡΡΕΣ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γενικές πληροφορίες Η τιμολόγηση θα πραγματοποιηθεί από τον PCO.
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
Έχεις δοκιμάσει τη ρύπανση, είναι η αιθαλομίχλη και άλλα δηλητηριώδη που αιωρούνται στον αέρα που αναπνέουμε. Σε αρκετές πόλεις στον κόσμο, όπως στο Los.
Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Χριστίνα Κ. Λιβαδά Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Δικηγόρος Ιούνιος 2018
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Έρωτας και συντροφικότητα
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ & ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στο διεθνοποιημένο εταιρικό περιβάλλον
Υποχρεωτική Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σχολείο:
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
ΜΑΘΗΣΗ Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση στο σχολείο;
Στρατηγική Έξυπνης Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών earvanitis@aegean.gr Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα) Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών earvanitis@aegean.gr 9/14/2018

Δραστηριότητα Fordism https://www.youtube.com/watch?v=nQhgC2vIqFQ & https://www.youtube.com/watch?v=lpTecAeYvGU & https://www.youtube.com/watch?v=cOqyhfC6w-w Post Fordism https://www.youtube.com/watch?v=ijMY-LUmzRE https://www.youtube.com/watch?v=2LbPvcLDIRs 9/14/2018

Μεταφορντισμός Σε εποχές ραγδαίων αλλαγών, ποικιλομορφίας και αβεβαιότητας, συχνά δυσκολευόμαστε να περιγράψουμε με ακρίβεια τα όσα βιώνουμε. Οι κοινωνικοί επιστήμονες έχουν επινοήσει σειρά από όρους με το πρόθεμα «μετα-», όπως «μεταβιομηχανικός», «μετανεωτερικός», και «μετααποικιακός», για να περιγράψουν πτυχές των σύγχρονων κοινωνιών στις οποίες ζούμε. Η έννοια του «μεταφορντισμού» αναφέρεται στις αλλαγές που επήλθαν σταδιακά και με διαφορετική κατά τόπους ένταση στον τρόπο οργάνωσης της εργασίας στα τέλη του 20ού αιώνα. Οι αλλαγές στο μοντέλο οργάνωσης της εργασίας ήταν στην κατεύθυνση της αυτοματοποίησης, των πολλαπλών δεξιοτήτων, της ομαδικής εργασίας, της οριζόντιας επικοινωνίας και της αυξημένης διαντίδρασης των εργαζομένων στο χώρο εργασίας. 9/14/2018

μεταφορντισμός/τεχνολογία Το Toyota City στα περίχωρα της ιαπωνικής πόλης Ναγκόγια, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της εφαμοργής του μεταφορντικού μοντέλου εργασίας.   Ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα και η αποδοτικότητα στη γραμμή παραγωγής, αλλά και έντονη διαφοροποίηση. Κάθε δεύτερο αυτοκίνητο που συναρμολογείται στη γραμμή παραγωγής έχει όχι μόνο διαφορετικό χρώμα, αλλά ανήκει και σε διαφορετικό μοντέλο. Διαπιστώνεται μια βαθιά αλλαγή στην τεχνολογική μέθοδο και την οργανωτική λογική του εργοστασίου 9/14/2018

μεταφορντισμός/τεχνολογία Αρχές: απλότητα και της προσαρμοστικότητα άμεση ανταπόκριση και ευελιξία. Πλήρως αυτοματοποιημένα πληροφοριακά συστήματα, που βασίζονται στην αρχή των αυτοελεγχόμενων «βρόγχων ανατροφοδότησης», ρυθμίζουν τη λειτουργία των ρομπότ και της αποθήκης. Τα δεδομένα δεν σταματούν να κυκλοφορούν ποτέ, με το πληροφοριακό σύστημα να παρακολουθεί και να ελέγχει, να αξιολογεί και να προβλέπει τι έχει ήδη συμβεί και τι πρέπει να γίνει αμέσως μετά. «ευέλικτη εξειδίκευση», εργασία σε ομάδες, οριζόντια επικοινωνία, αλληλεπίδραση με τα πληροφοριακά συστήματα, υψηλή κατάρτιση 9/14/2018

μεταφορντισμός/διοίκηση-1 Η εταιρεία Toyota ιδρύθηκε το 1937 σε χαλεπούς καιρούς. Έτσι δημιουργήθηκε το σύστημα «λιτής παραγωγής» της Ιαπωνίας. Σε σχέση με τη μαζική παραγωγή, το νέο σύστημα της Toyota βασιζόταν σε μικρότερες παρτίδες, μικρότερο κεφάλαιο, βραχύτερους χρόνους ανάπτυξης των προϊόντων και μικρότερα αποθέματα. 9/14/2018

μεταφορντισμός/διοίκηση-1 Το σύστημα της κάθετης ενσωμάτωσης, σύμφωνα με το οποίο όλα τα τμήματα της επιχείρησης βρίσκονται υπό τον έλεγχο της ίδιας εταιρείας, αντικαταστάθηκε από σχέσεις «υπεργολαβίας» με ανεξάρτητους προμηθευτές. οι εργαζόμενοι είχαν αναλάβει μερικώς τον έλεγχο του εργοστασίου της Toyota. Μέσω συνδικάτων με θεσμικό ρόλο στη διοίκηση της επιχείρησης. Οι ομάδες εργασίας αναλάμβαναν συγκεκριμένες ευθύνες, ακόμα και τη δυνατότητα να αποφασίσουν τη διακοπή λειτουργίας της γραμμής παραγωγής. Παράλληλα, η Toyota εισήγαγε μια νέα μέθοδο επίλυσης προβλημάτων 9/14/2018

μεταφορντισμός/διοίκηση-2 Τα μέτρα που έλαβε ο Eiji Toyoda αποτελούν ορόσημο στην ιστορία της εργασίας και της διοίκησης επιχειρήσεων τον 20ό αιώνα. ΄Ένα μοντέλο που βασιζόταν στη συλλογική εργασία και στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων και εξουσιών στους εργαζομένους. Στην επιχειρησιακή οργανωτική δομή, οι εργαζόμενοι οργανώνονται σε αυτοδιοικούμενες ομάδες, στο πλαίσιο μιας εργασιακής κουλτούρας που βασίζεται σε «κοινές αξίες». Κατά κανόνα, οι επικεφαλής των ομάδων επιλέγονται όχι μόνο με κριτήριο την τεχνική κατάρτιση και επάρκειά τους, αλλά και την ικανότητά τους στη διαπροσωπική επικοινωνία, στην υποστήριξη των μελών της ομάδας προκειμένου αυτά να αποδώσουν τα μέγιστα. 9/14/2018

μεταφορντισμός/διοίκηση-2 Ο ηγέτης είναι πλέον ένας μέντορας ή ένας δάσκαλος, και όχι μια μορφή εξουσίας Η αποκέντρωση της λήψης αποφάσεων και του ελέγχου σε αυτοδιοικούμενες ομάδες ονομάζεται «επίπεδη ιεραρχία» Ο χώρος εργασίας μετατρέπεται σε κοινότητα. Ιδανικά, οι εργαζόμενοι ταυτίζονται με την «αποστολή και το όραμα» & αφομοιώνουν τις «οργανωτικές αξίες» της επιχείρησης («χειραφετημένος» εργάτης ) Το σύστημα των άνωθεν εντολών αντικαθίσταται από ένα σύστημα παροχής κινήτρων και ενθάρρυνσης της συμμετοχής. 9/14/2018

μεταφορντισμός/δεξιότητες Στον μεταφορντικό χώρο εργασίας, οι μηχανές εκτελούν πλέον, στο πλαίσιο της αυτοματοποίησης της παραγωγής, όλο και περισσότερες από τις εργασίες που είχαν αναλάβει μέχρι τότε οι ανειδίκευτοι εργάτες. Αυτό σημαίνει ότι μειώνονται αντίστοιχα οι ανάγκες σε ανειδίκευτο προσωπικό. Οι νέες θέσεις εργασίας θα έρθουν από τον κλάδο υπηρεσιών και τη βιομηχανία «γνώσης», που δημιουργούν νέους τομείς απασχόλησης. 9/14/2018

μεταφορντισμός/δεξιότητες Οι «πολλαπλές δεξιότητες» & «πολυδιεργασία». ικανοί για ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων. ευέλικτοι ώστε να μπορούν να περνούν σε διαφορετικές φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας Ο μεταφορντικός χώρος εργασίας απαιτεί και διαφορετικές νοοτροπίες – εργαζομένους ικανούς να ενεργούν αυτόνομα και υπεύθυνα, να λύνουν προβλήματα και να δίνουν δημιουργικές λύσεις. 9/14/2018

μεταφορντισμός/αγορές-κοινωνία O μεταφορντικός χώρος προάγει μια σχετική πολιτισμική ομοιομορφία που δεν βασίζεται πλέον σε πιέσεις και όχι σε εντολές συμμόρφωσης. Η επιχείρηση ζητά από τον εργαζόμενο να ενταχθεί ομαλά στην ομάδα και να αποδεχθεί τις αξίες της, να πιστέψει στην αποστολή της και να αποδεχτεί την επιχειρησιακή κουλτούρα. Η αφομοίωση είναι ηπιότερη σε σχέση με αυτήν του φορντισμού («γυάλινη οροφή») Στη σφαίρα της κατανάλωσης υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογής, αν και είναι συχνά μόνο φαινομενική Π.χ. Δεν μπορείς να επιλέξεις την αποχή από την κατανάλωση ή να ξεφύγεις από τον κύκλο μισθού-κατανάλωσης τα αφεντικά γίνονται πολύ πλουσιότερα. Η ανισότητα αυξάνεται. άνιση ανάπτυξη (αναπτυγμένος-αναπτυσσόμενος κόσμος). 9/14/2018

μεταφορντισμός/αγορές-κοινωνία Η λειτουργία του μεταφορντισμού σε μια περιοχή είναι η ύπαρξη του φορντισμού σε μια άλλη Οι αδυναμίες και τα μειονεκτήματα του μεταφορντισμού συμπίπτουν με τις αδυναμίες και τα μειονεκτήματα της αυθεντικής εκπαίδευσης Οι εργάτες ασκούν μεγαλύτερο έλεγχο επί της εργασίας τους, όμως οι προτεραιότητες και οι αξίες τις οποίες καλούνται να ενστερνιστούν και να υπηρετήσουν ορίζονται από το αφεντικό. 9/14/2018

Δραστηριότητα 15’ Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του μεταφορντικού μοντέλου; (brainstorming) Μεταφέρετε το μεταφορντικό μοντέλο εργασίας στον τρόπο διοίκησης του σχολείου; Τι είδος διοίκησης και τι δεξιότητες? (Σε 4αδες) 9/14/2018

Χαρακτηριστικά μεταφορντισμού Αυτοματοποιημένη παραγωγή Εργαζόμενοι με πολλαπλές δεξιότητες Επίπεδη ιεραρχία Ομαδική εργασία και εκχώρηση εξουσίας στους εργαζομένους Όραμα, αποστολή και κουλτούρα της εταιρείας Κοινές αξίες Λανθάνουσα απαίτηση για ομοιομορφία Αυθεντική εκπαίδευση για την αγορά εργασίας 9/14/2018

Δραστηριότητα: αναλύοντας λειτουργικά 30’ Οργάνωσε μια συζήτηση με αντικείμενο τη σύγχρονη εργασία. Αναπαράστησε με χιουμοριστική διάθεση χαρακτηριστικές σκηνές από: έναν φορντικό χώρο εργασίας, έναν μεταφορντικό χώρο εργασίας (Σε 6άδες) 9/14/2018

Συγγράμματα Kalantzis, Μ. & Cope, Β. 2013. Νέα Μάθηση: Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. (κεφ.3) 9/14/2018