ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ομάδα “άντερ κονστράξιον” - EXIT Η ομάδα «άντερ κονστράξιον» δημιουργεί στο πλαίσιο του ZONE D, στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη, ένα περιβάλλον.
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Νέα κοινωνικά κινήματα: Οι ευρωπαϊκές προσεγγίσεις
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Οι Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της Κρίσης: επιπτώσεις, κατανόηση, συλλογικές δράσεις Ιορδάνης Ψημμένο ς.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΦΥΡΚ 295: ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ Παπαγεωργίου Γ. Εαρινό
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Μισθολογικό χάσμα: Μισθός των γυναικών ως % του μισθού των ανδρών στην ΕΕ Λουξ/βούργο86Πολωνία80Τσεχία76 Σλοβενία86Ουγγαρία80Αυστρία75 Δανία82Γαλλία79Γερμανία74.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
Alberto Melucci (Ιταλία)
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Πώς τα παιδιά κατανοούν την οικονομία
Alain Touraine (Γαλλία)
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΦΥΛΛΟ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΣΎΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΈΣ ΕΤΕΡΌΤΗΤΑΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ►Σύνορα και μορφές της ετερότητας ►Διδάσκων: Ευάγγελος Αυδίκος ►Ντούρου Μαρία Γεωργία.

Εαυτός και ‘Άλλος’ Εννοιολόγησεις, ταυτότητες και πρακτικές στην Ελλάδα και την Κύπρο. (Δήμητρα Γκέφου-Μαδιανού)

«στο προσωπο του ανΔρα μου εμενα βλεπουν» : to «δημοσιο» και «ιδιΩτικο» ως τοποι κατασκευησ της εμφυλησ ταυτοτητασ! Δημοσιο / ιδιΩτικο - οικιακο σε συρνατηση ανδρεσ - γυναικες και οι σχεσεις αναμεσα τους σε διαφορεσ κοινωνιεΣ. στοχοσ : α) την αναλυση και κατανοηση των παραπανω εννοιων «δημοσιο» / «οικιακο/ ιδιΩτικο». β) να διερευνησει τη διαπλοκη ανδρικης και γυναικειασ σφαιρασ σε μια τοπικη κοινωνια ( μεσογεια , αττικησ ).

Έργα που εστίασαν το ενδιαφέρον τους στο μοντέλο «δημόσιο / οικιακό-ιδιωτικό» : 1. Woman , Culture and Society ( Michaelle Rosaldo , luise Lamphere ). 2. Toward an anthropology of women ( Rayna Reiter ). 3. Percieng women ( Shinley Ardener ).

Michaelle Rosaldo (1974) β) γυναικεσ – οικιακη σφαιρα – μητροτητα. α) σχεσεισ γυναικων με την οικιακη σφαιρα σε αντιθεση με την κυριαρχια των ανδρων στην κοινωνικη σφαιρα. β) γυναικεσ – οικιακη σφαιρα – μητροτητα. γ) αντρες – κοινωνικη σφαιρα – συλλογικοτητα Κ.Λ.Π

Sherry Ortner «Is Female to Male as Nature is to Culture» Γυναικα-μητερα-φυση/πολιτισμος : «η θεση της γυναικασ είναι στο σπιτι» Λεβιστρωσιανη διχοτομηση «φυση-πολιτισμοσ» / «ανδρεσ-φυναικεσ»

Οι παραπάνω τοποθετήσεις δέχθηκαν κριτικές από διάφορους ερευνητές , υποστηρίζοντας ότι κάθε μοντέλο ποικίλει ανάλογα την κοινωνία και ότι η ανισότητα που υπάρχει ανάμεσα στα δύο φύλα έχει πολιτισμικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Rosaldo σε άλλο κείμενο της για το «δημόσιο» - «οικιακό» στο’’ Thoughts on domestic/public’’ να τροποποιήσει την προηγούμενη τοποθέτησή της , υποστηρίζοντας ότι η γυναικεία υποτέλεια δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί οικουμενική , διότι αποτελεί προϊόν ιστορικών διαδικασιών σε δυτικές κοινωνίες.

«Δημόσιο» / «οικιακό - ιδιωτικό» «Δημόσιο» / «οικιακό - ιδιωτικό» Φεμινιστικές εργασίες Μαρξιστικού προσανατολισμού για τον καταμερισμό γυναικείας εργασίας. Ο F. Engels υποστήριζε ότι ήταν δύσκολο για μια γυναίκα να ενσωματωθεί στον εργασιακό χώρο , αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον αναπαραγωγικό ρόλο (οικιακός χώρος). Χαρακτήρας εθνοκεντρικός , καθώς ήταν στραμμένη σε βιομηχανικές , ταξικές κοινωνίες και δεν μπορούσε να εξηγήσει κοινωνίες μη οικονομικά ανεπτυγμένες.

Συμπέρασμα Τα δυτικά μοντέλα αδυνατούν να εξηγήσουν τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές των φύλων σε διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά πλαίσια.

«Δημόσιο» «κοινωνικό» / «πολιτικό» χαρακτήρα ( ανδρικό πληθυσμό) «Οικιακό- ιδιωτικό» «ατομικό» / «μη συλλογικό» / «μη κοινωνικό» χαρακτήρα… (γυναικείο πληθυσμό)

Συμπέρασμα H ανδρική «συλλογική» ζωή στο δημόσιο χώρο, είναι πιο σημαντική από την οικογενειακή ( οικιακό – ιδιωτικό).

Ανάλυση εθνογραφικού παραδείγματος ( επιτόπια έρευνα) Το «δημόσιο» και «ιδιωτικό – οικιακό» δεν καθορίζονται σε σχέση με τα φύλα, αλλά αποτελούν πολιτισμικά αναγνωρίσιμες και ευρύτερες συμβολικές κατηγορίες, με βάση τις οποίες τα υποκείμενα εξηγούν, το εγώ τους, καθώς και τον κόσμο γύρω τους. Συγκρότηση των χώρων «δημόσιο» / «ιδιωτικό», καθώς και τις έμφυλες ταυτότητες «άνδρας» / «γυναίκας» και πως διαπλέκονται μεταξύ τους. Σε αυτό το εθνογραφικό πλαίσιο συνυπάρχουν πολλά μοντέλα , καθώς και πολλοί αντιφατικοί λόγοι για τη συγκρότηση των φύλων σε σχέση με το χώρο στον οποίο αναπτύσσονται.

Μεσόγεια, Αττικής (εθνογραφικό παράδειγμα) σύμφωνα με το παρακάτω παράδειγμα , τι μπορεί να σημαίνουν οι έννοιες «δημόσιο» / «ιδιωτικό- οικιακό»; ο τόπος ‘παίζει’ κάποιο ρόλο στην διάκριση αυτή;

Συνεχίζει διεξάγοντας επιτόπια έρευνα δίνοντας έμφαση σε μια οικογενειακή καθημερινότητα . Τα πρόσωπα που λαμβάνουν χώρα είναι : Α) η σύζυγος , η κυρ. Τασούλα Β) η νύφη της , η Εύη Γ) ο σύζυγος , ο κυρ. Σπύρος Δ) ο γιος τους , ο Τάκης Τι μας δείχνουν αυτές οι μικρές αποσπασματικές εικόνες ;

‘ Έμφυλη τάξη και αταξία : «φυσικός ανδρισμός και άσκηση εξουσίας» (Κώστας Γιαννακόπουλος) Η έμφυλη διάσταση των σχέσεων εξουσίας και συγκεκριμένα του φύλου ως πρωταρχικού τρόπου νοηματοδότησης και της συνακόλουθης σύστασης, εδραίωσης και νομιμοποίησης ευρύτερων σχέσεων εξουσίας , όπως εκείνων ανάμεσα σε έθνη ή πολιτικές ομάδες ( παράδειγμα στην ελληνική πολιτική σκηνή)

Επιτόπια έρευνα σε μια ερασιτεχνική ομάδα ποδοσφαίρου και στη στρατιωτική του θητεία ( αποτελούν χώρους μύησης στην άσκηση εξουσίας και εκμάθησης στην ελληνική κοινωνία) Lancaster : ο ανδρισμός αποκτάται , κατασκευάζεται ως πρακτική κυριαρχίας και επιβολής , η οποία πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεται και να επιδεικνύεται στο πεδίο των σχέσεων στο πεδίο μόνο των ανδρών. Α) machistas ( άνδρες) – Β) cochones (ομοφυλόφιλοι)

Στο ποδόσφαιρο , το παιχνίδι πολλές φορές εκφράζεται με σεξουαλικούς όρους , αφού αποσκοπεί στον εκφοβισμό των παιχτών της αντίπαλης ομάδας . Χαρακτηρισμοί , όπως «κότες» - «κυρίες» . Ανδρισμός : «καθαρός»- «βρώμικος»

Στο στρατό , η εκμάθηση επιβολής κυριαρχίας είναι το κυριότερο μέσο μύησης στον ανδρισμό. Η κυριαρχία , ασκείται από τους ανώτερους.( αξιωματικούς – στρατιώτες , παλιούς – νέους) Colette Guillaumin (1992) : το κυριότερο μέσο επιβολής των ανδρών , είναι η ένταση της φωνής. Θεωρείτε πως η ανδρική ταυτότητα καθορίζεται απαραίτητα μέσω ενός αθλήματος ή μέσω μιας κοινωνικής υποχρέωσης;