“Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παρουσίαση έχει δοκιμαστεί στην τάξη ως εξής:
Advertisements

39 η Γενική Συνέλευση Θεσσαλονίκη, 26 Μαΐου 2014 Πεπραγμένα 2013.
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι και το παιδί: Επιδράσεις και προοπτικές
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Ηλεκτρονικό Παιχνίδι (videogame)
Απόσπασμα στα ελληνικά από το eTwinning in the classroom: a showcase of good practice ( ) της Κεντρικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.
Καλώς ήρθατε στην Σεγκόβια, Πόλη Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ!
Ο Gerhard από την Γερμανία, ο Franchua από την Γαλλία, ο Mario από την Ιταλία,
Αξιοποίηση Τεχνολογικών Εργαλείων Employment of contemporary technological tools in conducting research and dissertation preparation Marios Pittalis
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή. Η γεωγραφική θέση της ΕΟΚΕ.
Unity Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Gustave Flaubert – «Ο μάρτυρας του ύφους»
«Το κάθε φύλλο της ελιάς έσταζε... φως» -
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος 1 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος - ιστορικός, ( Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ ’ το Α. Π. Θ.) Υπεύθυνη Σχολικής.
Ρήξη ανευρύσματος Κοιλιακής αορτής : Σύγχρονη Αντιμετώπιση
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
Πως άλλαξε η ιστορία της μουσικής γενικότερα με την εφεύρεση μιας συσκευής που παγιδεύει τον ήχο; Οι αρχικές μέθοδοι της ελεύθερης ηχογράφησης ήχου περιλαμβάνουν.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΚΕΛΕΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΕΛΕΣΗ ΕΛΠΙΔΑ
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
40 η Γενική Συνέλευση Θεσσαλονίκη, 28 Μαΐου 2015 Πεπραγμένα 2014.
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφικές συνήθειες, σωματική άσκηση και υγεία» Σχολικό έτος ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ.
Γνωστικό αντικείμενο:Νεοελληνική Λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 12ο ΦΑΡΜΑΚΟΔΙΕΓΕΡΣΗ.
ΤΟ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ.
1 ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΜΣ : ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ Υπεύθυνος : Καθηγητής Λ.Χ.Μαργαρίτης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Στρατηγικές στοχευμένης.
CHAMPIONS FOR CHARITY ΑΘΗΝΑ 23/8/2006 Οι διοργανωτές Το ‘‘Foundation Mondiale Piloti per la Solidarieta’’ και Η Negotiation Know How Advertising.
Διδάσκοντας Παιδική Λογοτεχνία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τζιάνι Ροντάρι: Περιπέτεια με την τηλεόραση. Εργαστήριο Λόγου και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ. ΜΑΘΗΜΑ 1 ο Εισαγωγή σε βασικούς όρους και έννοιες.
Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών.
1. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Κύπρος Κάτω Χώρες 72 Ιταλία Ισπανία 12 Ιρλανδία Ην. Βασίλειο Εσθονία 22 Ελλάδα 1313 Δανία.
Ανάλυση Ευχρηστίας Εφαρμογών με χρήση παρακολούθησης κίνησης βλέμματος και κεφαλιού χωρίς εξειδικευμένο υλικό Στυλιανός Αστεριάδης Εργαστήριο Ψηφιακής.
Ιταλία Αξιολόγηση. Luigi Berlinguer 2000 Maria Stella Gelmini.
ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι Διάγραμμα. Παγκόσμια λογοτεχνία Γκαίτε – Έκκερμαν, Weltliteratur Διεθνείς λογοτεχνικές ανταλλαγές Παγκοσμιοποίηση, media,
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΛΕΣΙΟΣ
Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση: 500 εκατομμύρια κάτοικοι – 28 χώρες
Ζητήματα πρακτικής εφαρμογής του δικαιώματος στη λήθη στο διαδίκτυο
Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες
Από τη συμπεριφορά και το gameplay στην εμπειρία των παικτών παρατηρώντας και ...παρακολουθώντας τους παίκτες Κώστας Καρπούζης, Αμαρυλλίς Ραουζαίου ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ.
Από τη συμπεριφορά και το gameplay στην εμπειρία των παικτών παρατηρώντας και ...παρακολουθώντας τους παίκτες Κώστας Καρπούζης, Αμαρυλλίς Ραουζαίου ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ.
Ο Gerhard από την Γερμανία, ο Francois από την Γαλλία, ο Mario από την Ιταλία, και ο Johan από την Ολλανδία, ευχαριστούν.
Ιχθυολογία Ενότητα 3η. Μετακίνηση – Πλευστότητα
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η Νομισματική Πολιτική της
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Παιχνιδομηχανές από παλιά μέχρι σήμερα
Βιντεοπαιχνίδια Α6 3ο ΓΕΛ ΟΜΑΔΑ 4.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ μέσα από τις ΤΠΕ
ΓΕΛ ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Θεμα : Περι επιςτημης Κονςολες
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
Το ελληνικό θέατρο των Νεωτέρων Χρόνων Β´
MEZIVÁLEČNÁ AVANTGARDA
The Space Complexity of Approximating the Frequency Moments
Κριτική προσέγγιση των νέων θεραπειών της πολυκυστικής νόσου των νεφρών Κ. Μαυροματίδης Νεφρολόγος.
ODREĐIVANJE PARAMETARA SEGMENATA TIJELA
ODREĐIVANJE PARAMETARA SEGMENATA TIJELA
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ”

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ "Η Στρατιωτική ζωή εν Ελλάδι" είναι μια χειρόγραφη αυτοβιογραφία ενός Υπαξιωματικού, η ταυτότητα του οποίου παραμένει άγνωστη Τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1870 στην Βραϊλα της Ρουμανίας από τον Χ.Δημόπουλο Δεν βρήκε μεγάλη απήχηση στο κοινό και δεν γνώρισε ιδιαίτερη ανάπτυξη Το 1970 θα γνωρίσει άλλη μια επανεκτύπωση.Παρόλο την ευρύτατη διάδοση που γνώρισε στην δεύτερη έκδοση εξακολούθησε να βρίσκεται εκτός του λογοτεχνικού κύκλου Ο πρώτος που επισήμανε την ύπαρξή του έργου ήταν ο Κ.Θ. Δημαράς Το 1958 ο Απόστολος Σαχίνης κάνει μια δεύτερη αναφορά Το 1974, ο Mario Vitti καταπιάνεται με το συγκεκριμένο χειρόγραφο

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ Οι πληροφορίες που έχουμε στην διάθεσή μας είναι ελάχιστες εως μηδαμηνές Επιθυμεί να κρατήσει κρυφή την πραγματική του ταυτότητα γι'αυτό επινοεί ένα πλαστό όνομα,ένα λογοτεχνικό προσωπείο Μας συστήνεται με το ψευδώνυμο Ερρίκος Σκράδης (μισό Ευρωπαϊκό και μισό Αρβανίτικο) Έχει διατυπωθεί η άποψη ότι πίσω από το προσωπείο "Ερρίκος Σκράδης" κρύβεται ο πραγματικός συντάκτης Χ.Δημόπουλος.Ωστόσο,κάτι τέτοιο δεν αληθεύει

Γεννήθηκε στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης Πρέπει να δημοσίευσε το έργο του σε ηλικία τριάντα ή τριανταενός χρονών Ολοκλήρωσε όλα τα έτη στο Ελληνικό Σχολείο της Ενορίας του Σφοδρή επιθυμία και όνειρο του ήδη από νεαρή ηλικία ήταν να καταταγεί εθελοντής στον Ελληνικό στρατό Ο δάσκαλός του στο Ελληνικό Σχολείο μιλούσε πάντοτε με μεγάλο ενθουσιασμό για την απελευθερωμένη πατρίδα Καταλυτική επίδραση για την μετάβαση του αφηγητή στην Αθήνα

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Η ιστορία διαδραματίζεται μετά τον Κριμαϊκό πόλεμο(Οκτώβριος 1853-Φεβρουάριος 1856) και έχει ως θεματικό πυρήνα την καταδίωξη της ληστείας στην Αθήνα Στο επίκεντρο βρίσκεται η ζωή του αφηγητή Αφηγείται με ζωντανό και ρεαλιστικό τρόπο,την λειτουργία του στρατιωτικού μηχανισμού και την πλήρη διάψευση των ονείρων του Το βιβλίο έχει ως αφετηρία την άφιξη του αφηγητή στην Αθήνα σε ηλικία δεκαοχτώ χρονών και ολοκλήρωνεται με την αναχώρηση του από την Ελλάδα,ως μεταφραστής στο στρατιωτικό λογιστήριο Αποτελείται από τρία μέρη

Το Α’ μέρος αναφέρεται στην άφιξη του αφηγητή στην Αθήνα,στις αντιξοότητες που συνάντησε,στην κατάταξή του στο τάγμα των Ακροβολιστών,την εκγύμνασή του και την πρώτη του στρατιωτική εμπειρία στην Χαλκίδα Το Β’ μέρος καλύπτει την μετάβαση στην Αταλάντη,την περιγραφή της τραγικής κατάστασης του χωριού μετά την επιδρομή των ληστών Το Γ’ μέρος πραγματεύεται τις καταχρήσεις τόσο σε χρηματικό επίπεδο όσο και σε υλικό των ανωτέρων εις βάρος των φαντάρων.Την αδιαφορία για τον συνάνθρωπο και την τοποθέτηση του εγώ στο επίκεντρο Μετά την συνεισφορά του στο Στρατιωτικό Υπουργείο αναχωρεί οριστικά για το εξωτερικό

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΕΙΔΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ Δεν έχουμε ακόμα διαμορφώσει μια αποκρυσταλλωμένη άποψη Υπότιτλος «Χειρόγραφον Έλληνος Υπαξιωματικού»: ο συγγραφέας θέτει πολλά ερωτήματα Τα χρόνια εκείνα δεν υπάρχει γραφομηχανή ,συνεπώς το ότι το κείμενο έφτασε στο τυπογραφείο της Βραϊλας σε χειρόγραφη μορφή ήταν αναμενόμενο.Η σημείωση πρέπει να είχε κάποια άλλη σημασία Αισθητή γίνεται η προσπάθεια για μια πιο οργανική σύνδεση των μερών του έργου,κάτι που του προσδίδει αρκετά χαρακτηριστικά του μυθιστορήματος Μια αυτοβιογραφία:ένα αφήγημα που γράφεται από πραγματικό πρόσωπο με κεντρικό άξονα την ίδια του την ζωή

Ένα απολογητικό σύγγραμμα Ένα απολογητικό σύγγραμμα. Ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο να προστρέχει κάποιος σε απολογισμούς μετά την παραίτησή του από κάποιο αξίωμα Ωστόσο όλες οι παραπάνω απόψεις έχουν απορριφθεί Ο πιο δόκιμος όρος είναι αφήγημα και συγκεκριμένα «δημιουργικό αφήγημα» ή αλλιώς διήγημα Πρόκειται για ένα βιβλίο που αν και το περιεχόμενό του είναι αυτοβιογραφικό,είναι κάτι περισσότερο από αυτοβιογραφία.Είναι κάτι ανάμεσα σε αυτοβιογραφία και χρονικό,με μυθιστορηματική υφή

ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Το βιβλίο παρουσιάζει συνάφεια γραμματολογική και χρονική με την «Πάπισσα Ιωάννα» του Ροϊδη καθώς και με τον «Λουκά Λάρα» του Βικέλα Αφήγημα γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο,το οποίο δεν είναι ένα πλαστό,εικονικό αλλά αληθινό.Συνεπώς, συγγραφέας και αφηγητής ταυτίζονται Με βάση τα αφηγηματικά επίπεδα κατά τον Genette ο αφηγητής μας είναι εξωδιηγητικός-ομοδιηγηματικός ,καθώς αφηγείται την κύρια ιστορία που αποτελεί και την προσωπική του ιστορία(αυτοδιηγηματικός),έχει εσωτερική εστίαση και ως παρατηρητής/αυτόπτης μάρτυρας αφηγείται όσα υποπέφτουν στην αντιλήψη του Δεν παρεμβαίνει στο αφηγηματικό του υλικό,αλλά αφήνει τα γεγονότα να μιλήσουν γι'αυτόν

Μετά από την επιστροφή του Ερρίκου στην Χαλκίδα η αφήγηση αποκτά μια πιο διδακτική διάθεση Στο τρίτο μέρος ο αφηγητής επιδιώκωντας να παρουσιάσει τα σαθρά θεμέλια στα οποία στηρίζεται το ελληνικό σύστημα,μετατρέπει την αφήγηση σε ειδησεογραφικό ρεπορτάζ Οι περιγραφές μέσα στο κειμένο,είναι ελάχιστες (περιγραφή του χωριού του Μαρτινίου,διοικητή τάγματος,ληστή) Βεβαίως,δεν εκλείπουν και οι ευτράπελες περιγραφές Διακρίνουμε ένα σατιρικό και χιουμοριστικό πνεύμα που αποσκοπεί στο να ξεκουράσει τον αναγνώστη-ακροατή από το άφθονο μιλιταριστικό πνεύμα

ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Υπάρχει σκοτάδι σχετικά με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας Ένα κείμενο που γράφτηκε ενιαία και όχι σε διαδοχικές φάσεις Αναφέρεται σε γεγονότα που διαδραματίστηκαν περίπου μια δεκαετία πρίν .Ο αφηγητής όταν εξιστορεί τα γεγονότα του στρατού,έχει παραιτηθεί από το καθήκον του και βρίσκεται στο εξωτερικό  Όσον αφορά το έτος συγγραφής γίνεται μια νύξη γι'αυτό κατά την διάρκεια της αφήγησης για το τελεσίγραφο της 11ης Δεκεμβρίου(Κρητικό Ζήτημα και Επανάσταση) Ο Υπαξιωματικός γράφει μέσα στον χειμώνα του 1869-1870,την περίοδο του γενικού παροξυσμού Ο συγγραφέας περιορίζει το θέμα του μέσα στον χρόνο.Απομονώνει μόνο εκείνα τα περιστατικά που συμπίπτουν με την στρατιωτική του θητεία,συμβάλλοντας στην αφηγηματική οικονομία του έργου  

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Είναι ένα έργο καινοτόμο,το οποίο εισάγει μια μεταβατική περίοδο Δημοσιεύεται το 1870,σε μια εποχή που βρίσκεται στο μεταίχμιο ανάμεσα στην παρακμή του Ρομαντισμού (1830-1880) και στην εμφάνιση των πρώτων δειγμάτων ηθογραφίας στα ελληνικά μυθιστορήματα (1880-1930) Ανήκει στην ρεαλιστική ηθογραφία,η οποία επικεντρώνεται στην αντικειμενική αναπαράσταση της ελληνικής ζωής χωρίς παραχάραξη της πραγματικής κατάστασης Έχει κοινωνικό προσανατολισμό Μπορούμε να χαρακτήρισουμε το χειρόγραφο ως πρόδρομο του ρεαλισμού,ο οποίος κάνει αισθητή την παρουσία του στο ελληνικό λογοτεχνικό προσκήνιο κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα

ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Όλο το έργο βρίθει από ρεαλισμό,με ποιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα τα εξής: Το ίδιο το θέμα του βιβλίου Για εκείνη την εποχή ήταν ένα θέμα ταμπού .Κόντρα στο κατεστημένο,ο Υπαξιωματικός,καταγγέλει την ανηθικότητα και την χρησιμοθηρία της εποχής Η φυσιογνωμία του μπάρμπα Τσούγκα.Πρόκειται για ένα μέσο με το οποίο ο συγγραφέας κάνει ορατή την σκέψη του στο κοινό και εκφράζει τις ιδεολογικές του πεποιθήσεις Ακέραιος χαρακτήρας,αυθάδης αντιτίθεται στους ανωτέρους του.Διακρίνεται για το αίσθημα δικαιοσύνης Δεν διεκδικεί ιδιοτελή δικαιώματα,αλλά αγωνίζεται για την ευημερία των εγκαταλελλειμμένων χωρικών

Άθλιες συνθήκες διαβίωσης στο στρατό Σκληρή και ταπεινωτική μεταχείριση των φαντάρων Φαινόμενο δωροδοκίας (φρουρός) Ο πονηρός ξενοδόχος μπαρμπα Νικολός,ο οποίος αρνείται αρχικά να παραχωρήσει δωμάτιο στον συγγραφέα μας καθώς δεν τον θεωρεί ευκατάστατο.Αποτελεί ενσάρκωση της φιλοκερδίας και φιλοχρηματίας των εργαζομένων Συναναστροφή με ανθρώπους που βρίσκονται υψηλά στην κοινωνική ιεραρχία αλλά και στην ιεραρχία του στρατού Φιλίες όχι αληθινές αλλά που βασίζονται στο οικονομικό όφελος Περιστατικό ληστείας που σημειώθηκε στην Αταλάντη.Ενώ ο στρατός βρισκόταν στην Χαλκίδα κανείς δεν έσπευσε να βοηθήσει τους κατοίκους γιατί οι στρατιώτες κοιμόνταν εκείνη την ώρα

ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Συναντάμε ελάχιστα, ρομανικά στοιχεία,ειδωμένα όμως και εκφρασμένα μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα Τα αισθήματα που έτρεφε ο Υπαξιωματικός για μια κοπέλα,η εξ αποστάσεως "γνωριμία" με μια άλλη κοπέλα,η μετά από χρόνια συνάντηση του μπάρμπα Τσούγκα με την Λουλούλα αλλά και η συγκινητική σκηνή με το τραυματισμένο ελάφι Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το κείμενο στερείται συναισθηματικού στοιχείου.Ο συγγραφέας δεν συγκινείται αλλά ακόμα και αν ευαισθητοποιηθεί αντικαθιστά την συγκινητικότητα με άλλα αφηγηματικά μέσα (διάλογος) Ακόμα και στο περιστατικό με την Λουλούλα η στοργή του συγγραφέα προς τον μπάρμπα Τσούγκα δεν προέρχεται από το μέρος της ψυχής αλλά από επιστράτευση της λογικής

ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ Αφήγημα που στην μεγαλύτερη έκτασή του κυλά με την χάρη του προφορικού λόγου. Καταγραφή αυθόρμητης ομιλίας,η οποία είναι πηγαία και αδίστακτη Κοφτός,μικροπερίοδος λόγος με παρατακτική σύνδεση των προτάσεων.Ενσωματώνει τον διάλογο και τον ευθύ λόγο Προσδίδει χάρη,ζωντάνια,αμεσότητα,παραστατικότητα Δημιουργεί σχέση οικειότητας με τον αναγνώστη και τον καθιστά κοινωνό στην εξέλιξη των γεγονότων Συχνά χρησιμοποιεί προσφωνήσεις σαν να μην πρόκειται το βιβλίο του να διαβαστεί αλλά να απαγγελθεί

Αναφορικά με την γλώσσα,στο μεγαλύτερο μέρος του κειμένου κυριαρχεί η καθαρεύουσα,η οποία όμως στους διαλόγους εισχωρεί στην δημοτική και ίσως να πλησιάζει στην ιδιωματική διάλεκτο. Ακόμα και σε περιπτώσεις πολυγλωσσίας δεν μεταφράζει τα λόγια στα Ελληνικά αλλά τα παραθέτει όπως ακριβώς τα διατύπωσαν οι φυσικοί ομιλητές