ΕΝΟΤΗΤΑ 1 το υποκειμενο – μορφες του υποκειμενου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 το υποκειμενο – μορφες του υποκειμενου ΕΝΟΤΗΤΑ 1 το υποκειμενο – μορφες του υποκειμενου Ν. ΕΛΛ. ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Υποκείμενο είναι ο όρος της πρότασης –πρόσωπο, ζώο ή πράγμα- που κάνει ή δέχεται μια ενέργεια ή βρίσκεται σε μια κατάσταση: Ο μαθητής προετοιμάζει τα μαθήματά του Η γη θερμαίνεται από τον ήλιο Το μωρό κοιμάται

Το υποκείμενο βρίσκεται όταν απαντάμε στην ερώτηση ποιος και δείχνει ποιος κάνει αυτό που λέει το ρήμα της πρότασης.

Οι μορφες του υποκειμενου Το υποκείμενο του ρήματος μπορεί να έχει τις εξής μορφές: Ουσιαστικό: Το λεωφορείο εμφανίστηκε στη στροφή του δρόμου. Αντωνυμία: Εμείς αποφασίσαμε να πάμε εκδρομή. Ουσιαστικοποιημένο επίθετο: Ο καλύτερος ας νικήσει - Το πρωινό είναι ένα πλήρες γεύμα. Ουσιαστικοποιημένη μετοχή: Ο πικραμένος κάποτε θα γελάσει. Άκλιτη λέξη με άρθρο: Το αύριο μας περιμένει. Πρόταση με άρθρο: Το ότι έχεις καλές προθέσεις δεν αρκεί. Πρόταση χωρίς άρθρο*: Είναι φανερό ότι η ζέστη θα κρατήσει για μέρες. Πρέπει να διαβάσουμε για το διαγώνισμα.

Υποκειμενο απροςωπων ρηματων και εκφραςεων *Πρόταση χωρίς άρθρο που εισάγεται με το ότι (δευτερεύουσα ειδική) ή με το να (δευτερεύουσα βουλητική) χρησιμοποιείται ως υποκείμενο σε απρόσωπα ρήματα (αξίζει, μπορεί, φαίνεται, λέγεται, επιτρέπεται κ.λπ.) και απρόσωπες εκφράσεις (είναι σίγουρο, είναι φανερό, είναι γνωστό, είναι κρίμα, είναι ανάγκη, είναι καιρός κ.λπ.).

ΠαρΑλειψη υποκειμΕνου Το υποκείμενο παραλείπεται όταν: ΠαρΑλειψη υποκειμΕνου Το υποκείμενο παραλείπεται όταν: είναι α΄ και β΄ προσώπου, αφού φαίνεται εύκολα από την κατάληξη του ρήματος. Π.Χ. Θα διαβάσετε (εσείς) το επόμενο μάθημα. Είμαι αποφασισμένος να γράψω καλά στις εξετάσεις. είναι στο γ΄ πρόσωπο και εννοείται από τα συμφραζόμενα. Π.χ. Η Νίκη ξεκίνησε να διαβάζει το πρωί και τελείωσε (η Νίκη) το απόγευμα. είναι μια γενική έννοια. Π.χ. Πώς σε λένε (οι άνθρωποι). εννοείται μόνο ένα υποκείμενο στην έννοια του ρήματος. Π.χ. Σημαίνει την αρχή της λειτουργίας (η καμπάνα) πρόκειται για φυσικά φαινόμενα. Π.χ. Χαράζει σε λίγο (η μέρα).

αςκηςεις 1. Οι αιχμάλωτοι βρέθηκαν δεμένοι. 1. Οι αιχμάλωτοι βρέθηκαν δεμένοι. 2.    Είναι καλύτερα να φύγεις. 3.    Ο φοβισμένος δεν ενεργεί σωστά. 4.   Όποιος φοβάται, ας φύγει. 5.   Άνθισαν οι μυγδαλιές! 6.   Την παράσταση έκλεψε ένα σκυλάκι. 7.   Το άκουσαν κι εκείνοι. 8.   Το άριστα είναι δύσκολο. 9.   Οι νέοι έχουν δικαίωμα στο όνειρο. 10. Είναι δύσκολο να τα ξέρεις όλα!

11. Στο πίσω μέρος της αίθουσας υπήρχαν ελεύθεροι σκοπευτές. 12 11. Στο πίσω μέρος της αίθουσας υπήρχαν ελεύθεροι σκοπευτές. 12. Οι μικροί σέβονται τους μεγάλους. 13. Όσοι δεν έρθουν, θα χάσουν. 14. Η συντροφιά σου είναι πολύ ευχάριστη. 15. Το τώρα με ενδιαφέρει πιο πολύ. 16. Κι εσύ ήρθες πολύ αργά! 17. Οι δραστηριότητες θα παρουσιαστούν αύριο. 18. Κάποιοι δεν συμμερίζονται αυτή την άποψη. 19. Το ότι έφυγες γρήγορα δεν είναι δικαιολογία. 20. Έρχονται και ξανάρχονται στο νησί οι ξένοι.

21. Είναι ανάγκη επιτακτική να μιλήσουμε οι δυο μας. 22 21. Είναι ανάγκη επιτακτική να μιλήσουμε οι δυο μας. 22. Ο βρεγμένος τη βροχή δε την φοβάται. 23. Το χθες και το σήμερα είναι αυτό που γνωρίζουμε. 24. Και βέβαια, ο σύλλογος διδασκόντων θα παραστεί στην τελετή. 25. Έφυγαν μακριά τα πουλιά, τα χελιδόνια.

ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ