2ο ΓΕΛ Αλίμου «Γεώργιος Καραϊσκάκης» Σχολικό έτος: 2016-17 Τάξη: Α’ Λυκείου Ερευνητική Εργασία Β’ τετραμήνου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κυριακή Κεφάλα Επιμέλεια παρουσίασης: Βλάχου Αργυρώ «ΠΟΙΕΙΝ ΕΑΥΤΟΝ» Η Εφηβεία ως μεταβατική περίοδος, από την οπτική γωνία των εφήβων που την βιώνουν…
Εφηβεία και βιολογία Σωματικές αλλαγές: Εφηβεία και βιολογία Σωματικές αλλαγές: Αγόρια: ανάπτυξη μυών και οστών αλλαγή φωνής τριχοφυΐα (προσώπου, ηβικής χώρας, μασχάλης κ.ά.) αύξηση ύψους και βάρους ανάπτυξη εξωτερικών γεννητικών οργάνων αλλαγές στο κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό και νευρικό σύστημα Κορίτσια: ανάπτυξη λίπους (πρόσωπο, λεκάνη) τριχοφυΐα (ηβικής χώρας, μασχάλης κ.ά.) αύξηση ύψους και βάρους ανάπτυξη στήθους αλλαγές στο κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό και νευρικό σύστημα
Η φιλία στην εφηβεία
«Πραγματικός φίλος είναι αυτός που έρχεται κοντά όταν όλος ο υπόλοιπος κόσμος απομακρύνεται». -Walter Winchell
Πώς χαλάει μια φιλία; Λόγω: της αλλαγής των ενδιαφερόντων και των προτεραιοτήτων. της απομάκρυνσης.
Σχέσεις των φύλων στην εφηβεία
Πόσο και πώς συμβάλλουν τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης στην ερωτική ζωή των εφήβων σήμερα;
Μαθαίνοντας την ταυτότητα του φύλου μας
Συναισθήματα και συναισθηματική αστάθεια
Προβλήματα και διαταραχές της ψυχικής υγείας στους εφήβους Κατηγορίες διαταραχών: διαταραχές άγχους διαταραχές διάθεσης ειδικές μαθησιακές δυσκολίες διαταραχές διατροφής διαταραχή ελλειμματικής προσοχής –υπερκινητικότητας
Αίτια των διαταραχών χρήση ουσιών κακοποίηση, παραμέληση χρόνιες σωματικές ασθένειες και προβλήματα ψυχικής η σωματικής υγείας γονέα
Επιπτώσεις στη ζωή των εφήβων χρήση ναρκωτικών ουσιών και σκέψεις αυτοκτονίας αντικοινωνική συμπεριφορά στην ενήλικη ζωή
Παραβατική – αποκλίνουσα συμπεριφορά
Αντιμετώπιση της Αποκλίνουσας Συμπεριφοράς αποφυγή επιθετικών αντιδράσεων παρατήρηση ύπαρξης πολλαπλών μορφών του προβλήματος εξέταση της συμπεριφοράς σε σχέση με άλλους παράγοντες • εξέταση των παραγόντων σε εξελικτική προοπτική • Δεν ξεχνούμε την ύπαρξη πραγματικού κινδύνου παρερμηνείας • Δεν ξεχνούμε την βασική αρχή της αποτελεσματικότητας του σχολείου: δηλαδή της αναγνώρισης σε κάθε παιδί της δυνατότητας να ξεπερνάει δύσκολες καταστάσεις και να ελέγχει αρνητικά συναισθήματα και συμπεριφορές
Αντιμετώπιση της Αποκλίνουσας Συμπεριφοράς • Αν δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος: Αναζήτηση βοήθειας από σχολικό ψυχολόγο, ειδικό δάσκαλο ή άλλο ειδικό. • Αν εκτιμηθεί ότι το πρόβλημα είναι σοβαρό: Ενημέρωση αμέσως των γονέων και ζήτηση της συνεργασίας τους, αν χρειάζονται παρεμβάσεις που αφορούν το παιδί. • Αν ένα παιδί βρεθεί εκτός ελέγχου και απειλείται ή τίθεται σε κίνδυνο η ζωή του ή η ζωή άλλων ατόμων: 1. Ειδοποίηση επειγόντως της διοίκησης του σχολείου και του σχολικού ψυχολόγου, του σύμβουλου, των γονέων. 2. Αποφυγή αυταρχικών αντιδράσεων, επιθετικών κινήσεων, απειλών. 3. Προσέγγιση του παιδιού μόνον από άτομα που μπορούν να το ηρεμήσουν, επικοινωνώντας μαζί του με ανοιχτές ερωτήσεις.
Βασικά χαρακτηριστικά των νέων με παραβατικές τάσεις: επιθετικότητα αδυναμία συνεργασίας με το κοινωνικό περιβάλλον αποτυχία διαπροσωπικών σχέσεων απειθαρχία, ισχυρογνωμοσύνη, δεν δέχονται τιμωρίες και έχουν ενοχές σχολική διαρροή
Χρωματικές επιλογές στην εφηβεία
Αθλητισμός στην εφηβεία
Στόχοι της αθλητικής δραστηριότητας των εφήβων διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης αίσθημα επιτυχίας, προόδου και εκπλήρωσης στόχων ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της αθλητικής ομάδας.
Ερευνητική εργασία των μαθητών (κατά αλφαβητική σειρά): Ερευνητική εργασία των μαθητών (κατά αλφαβητική σειρά): ΒΛΑΧΟΥ ΑΡΓΥΡΩ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΕΦΕΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΕΡΒΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΔΑΦΝΗ ΚΑΓΚΑΡΑ ΔΑΝΑΗ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΡΑΤΣΗ ΑΘΗΝΑ ΜΠΟΥΤΣΙΚΑ ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΙΚΟΥΛΑ ΔΑΝΑΗ ΠΡΙΤΣΙΟΛΑΣ ΕΥΘΥΜΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΓΑΛΗΝΗ ΣΦΟΥΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΦΛΟΥΤΣΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΟΝΔΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ