Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Η προώθηση στον αθλητικό χώρο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 12.1 Σχεδιασμός της διάδοσης: στόχοι και διαδικασία.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Στρατηγική Προώθησης.
Τμηματοποίηση της Αγοράς
Προώθηση / Επικοινωνία
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Προώθηση / Επικοινωνία
Η Χορηγία στον Αθλητισμό
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Προώθηση / Επικοινωνία
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 18 : ΠΡΟΒΟΛΗ IΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 Διάλεξη 10 η (2015 – 16) Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ.
Στρατηγική Προώθησης.
Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Εισαγωγικά στοιχεία στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Το μαρκετινγκ του alia palace
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Cannes 2016 winner campaigns Glade Uni-Noodle Hermes 2015 case study
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Η προώθηση στον αθλητικό χώρο Αθλητικό Μάρκετινγκ Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Η προώθηση στον αθλητικό χώρο

Διαδικασία επικοινωνίας Κωδικοποίηση Μετάδοση - Media Πηγή Μήνυμα Δέκτης Αποκωδικοποίηση Επανατροφοδότηση …..θόρυβος

Διαδικασία επικοινωνίας Πηγές μηνυμάτων Αποτελεσματικότητα πηγών Μεμονωμένοι αθλητές Ομάδες αθλητών Ομάδες Λίγκα Αντιπρόσωποι εταιρειών Ηθοποιοί σε ρόλο συμμετέχοντα σε σπορ Τα logo ή κούκλες ή κινούμενα σχέδια σε διαφημίσεις Αξιοπιστία Ικανότητες (π.χ. Γνωστοί αθλητές) Εμπιστοσύνη (φίλοι, οικογένεια, απλοί καταναλωτές) Συμφωνία μεταξύ εικόνας πηγής (π.χ. αθλητή) και προϊόντος (π.χ. Jordan & αθλητικά παπούτσια – αντοχή, αξιοπιστία, δύναμη, απόδοση)

Διαδικασία επικοινωνίας Κωδικοποίηση Το μήνυμα Πηγή και δέκτης πρέπει να μιλούν την ίδια γλώσσα Εικόνες, logos, λέξεις που σημαίνουν κάτι για τους δέκτες καθώς και σύμβολα χρησιμοποιούνται στη κωδικοποίηση Πολλά ΜΜΕ για ταυτόχρονη χρήση ήχου και εικόνας Ξεκάθαρη, οργανωμένη παρουσίαση μηνύματος Εξαρτάται από τους στόχους της επικοινωνίας Λογική, συναισθηματική ή μικτή νύξη Θετικό ή μικτό μήνυμα Συγκριτικό ή όχι

Διαδικασία επικοινωνίας - κανάλια Εφημερίδες, περιοδικά Ραδιόφωνο, τηλεόραση (+ cable & satellite) Απευθείας ταχυδρόμηση (direct mail) Υπαίθρια διαφήμιση Κινηματογράφος Πινακίδες στο γήπεδο, πίνακες ανακοινώσεων & σκορ, στολές αθλητών Ειδική διαφήμιση (ημερολόγια, δώρα) Πωλητές Διάφορα (προγράμματα αγώνων, οδηγοί αθλήματος) Internet Συσκευασίες προϊόντων Άδειες συσχέτισης με αθλητές ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Εύρος κοινού Συχνότητα Ποιότητα μετάδοσης Κόστος Timing Είδος & έκταση μηνύματος Μέγεθος επίδρασης (impact)

Διαδικασία επικοινωνίας Αποκωδικοποίηση Ο δέκτης Πηγή και δέκτης πρέπει να μιλούν την ίδια γλώσσα Άλλο δέχομαι και άλλο ερμηνεύω το μήνυμα όπως πρέπει Ο δέκτης μπορεί να κατανοήσει λάθος το μήνυμα λόγω προσωπικών χαρακτηριστικών ή προηγούμενης εμπειρίας Όσο πιο πολύπλοκο το μήνυμα τόσο πιο δύσκολη η αποκωδικοποίηση (π.χ. Johnnie Walker ads) Εξαρτάται από τους στόχους της επικοινωνίας Είναι η αγορά στόχος Τα δημογραφικά, ψυχογραφικά & γεωγραφικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν την κατανόηση του μηνύματος Γι’αυτό δεν μας αρέσουν κάποιες διαφημίσεις, δεν είμαστε ο στόχος

Διαδικασία επικοινωνίας Επανατροφοδότηση Θόρυβος Η ανταπόκριση στο μήνυμα Δείχνει αν πρέπει να αλλάξει το μήνυμα Αγορά ή μη αγορά Αλλαγή στάσεων απέναντι στο διαφημιζόμενο προϊόν που οδηγεί σε αγορά Δίνει στοιχεία για αλλαγή του μίγματος μάρκετινγκ Είναι άμεση στην προσωπική πώληση (γλώσσα σώματος, ενδιαφέρον, ερωτήσεις) Οι εταιρείες δίνουν επανατροφοδότηση στα μηνύματα των πελατών αλλάζοντας τιμές, αθλητές, προϊόντα, μηνύματα Πινακίδες στο στάδιο – θόρυβος από το παιχνίδι Διαφήμιση στη τηλεόραση – θόρυβος από οικογένεια και φίλους Ραδιόφωνο ή πινακίδες στο δρόμο – οδήγηση Πολλά μηνύματα ταυτόχρονα Οτιδήποτε παρεμβάλλεται στη διαδικασία επικοινωνίας Ambush marketing (χορηγοί και μη χορηγοί – π.χ. Ολυμπιακοί

Το πρόγραμμα προώθησης Τι περιλαμβάνει; Στόχοι επικοινωνίας Πληροφόρηση, πειθώ, υπενθύμιση Ιεραρχία ανταπόκρισης (hierarchy of effects model) Αγορά - στόχος της επικοινωνίας (push & pull strategies) Πόροι επιχείρησης – πρϋπολογισμός επικοινωνίας Καθορισμός του άριστου επικοινωνιακού μίγματος HIERARCHY OF EFFECTS Μη γνώση (unawareness) Γνώση προϊόντος (awareness) Πληροφόρηση για το προϊόν (knowledge) Του αρέσει το προϊόν (Liking) Προτίμηση (Preference) Πεπεισμένος (Conviction) Δοκιμή (Action)

Το επικοινωνιακό μίγμα Διαφήμιση Προσωπική πώληση Προώθηση πωλήσεων Δημόσιες Σχέσεις Άμεσο ΜΚΤ Δημοσιότητα Χορηγία

Παράγοντες επιλογής μίγματος Διαφήμιση Προσωπική πώληση Προώθηση πωλήσεων PR & Χορηγία Άμεσο Μάρκετινγκ Έκταση ελέγχου του μηνύματος από την πηγή Χαμηλή Υψηλή Μέτρια προς χαμηλή Μεγάλη Ποσότητα επανατροφοδό-τησης Μικρή Μικρή προς μεσαία Μεσαία προς μεγάλη Ταχύτητα επανατροφοδό-τησης Καθυστε- ρημένη Άμεση Διαφέρει ανά περίπτωση Κατεύθυνση μυνήματος Μονόπλευρη Διπλή Ταχύτητα πρόσβασης σε μαζικές αγορές Ευελιξία μηνύματος Καμία Μεγάλη ανά πελάτη Κάποια Τύπος επικοινωνίας Έμμεση - απρόσωπη Άμεση – κατά πρόσωπο

Διαφήμιση & στόχοι Η πληρωμένη και απρόσωπη παρουσίαση ιδεών, προϊόντων ή παραγωγών από μια μονάδα που εύκολα αναγνωρίζεται Άμεσοι – στόχος η δράση (αγορά εισιτηρίων ή αθλητικών ειδών) Διαφήμιση προς τελικούς καταναλωτές – στόχος η άμεση ανταπόκριση του πελάτη, η αγορά – μέτρηση με αύξηση πωλήσεων Διαφήμιση της προώθησης πωλήσεων (διαγωνισμοί, προσφορές, κουπόνια) – στόχος η συμμετοχή των πελατών στην προώθηση – μέτρηση με το πόσοι συμμετέχουν Έμμεσοι (αντιδράσεις πριν την αγορά) Αύξηση της γνώσης του προϊόντος Καλυτέρευση της εικόνας του προϊόντος Ενδυνάμωση ή αλλαγή στάσεων Εκπαίδευση των πελατών

Διαφήμιση Οφέλη προϊόντος (γιατί να το αγοράσω) & νύξεις Διαφήμιση Οφέλη προϊόντος (γιατί να το αγοράσω) & νύξεις Λογικές νύξεις (rational appeals) Υγείας Γυμναστήριο που διαφημίζει τα οφέλη για την υγεία από την άσκηση Ιδιαίτερα χρήσιμες για προώθηση στις ώριμες ηλικίες που ανησυχούν για την υγεία τους Τεχνολογικά προτερήματα ή άλλα χαρακτηριστικά προϊόντος Συναισθηματικές νύξεις (emotional appeals) Φόβος Γυμναστήρια – φόβος γηρατειών και καθιστικής ζωής Αγώνες – θα τελειώσουν τα εισιτήρια Κράνη ή επιγονατίδες – κίνδυνοι ατυχήματος Sex Προώθηση της αισθησιακής εικόνας των αθλητών μιας ομάδας ή μεμονωμένων αθλητών Ευχαρίστηση – διασκέδαση Τονίζονται τα οφέλη των σχέσεων που αναπτύσσονται στην παρακολούθηση ή συμμετοχή σε αγώνες και σπορ γενικά (παρέες φίλων, μπαμπάς & γιός)

Είδη Διαφημίσεων – ύφος υλοποίησης Μόνο οφέλη ή και μειονεκτήματα τα μειονεκτήματα αυξάνουν την αξιοπιστία της πηγής του μηνύματος & μειώνουν προσδοκίες πελατών π.χ. οι προπονητές και τα αδύνατα σημεία της ομάδας Συγκριτική διαφήμιση Το καλύτερο προϊόν στην αγορά Άμεση σύγκριση συνήθως απαγορεύεται Αποτελεσματική για προϊόντα με ξεκάθαρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα & για τεχνολογικές καινοτομίες (π.χ. Ρακέτες, μπαλάκια & μπαστούνια γκόλφ) Γενικές διαφήμισες όπως «ο αγώνας της χρονιάς» Κομμάτι ζωής ή τρόπος ζωής (slice or life – lifestyle) Campbell soup – γνωστοί αθλητές να τρώνε σούπα που έφτιαξε η μαμά Αθλητές να πίνουν γάλα, Nike “Just do it” Επιστημονικής απόδειξης για τεχνολογική υπεροχή, αντοχή, απόδοση κλπ. Μαρτυρίες διασήμων Αθλητών, ομάδων,προπονητών, μάνατζερ, ιδιοκτητών ή και μασκότ Επικίνδυνο λόγω του κινδύνου δυσφήμισης του διάσημου Εξαρτάται από αξιοπιστία, ικανότητες, & ελκυστικότητα του διάσημου

Προσωπική Πώληση Η προφορική και άμεση επικοινωνία με έναν ή περισσότερους πιθανούς αγοραστές με σκοπό τη διενέργεια πώλησης Ατομική, σε εταιρείες, ομαδικές, τηλεμάρκετινγκ, σε ομάδες εθελοντών Χρειάζεται στον αθλητισμό γιατί…… Για να αντιμετωπιστεί ο πιστός πελάτης (π.χ. εισιτήρια διαρκείας, παλιά μέλη γυμναστηρίων) ή για να γίνει ο πελάτης πιστός Το προϊόν ικανοποιεί εξειδικευμένη ανάγκη και είναι πολύπλοκη η χρήση του (νέα αθλητικά μηχανήματα vibration – Bosco, Power Plate κλπ.) Το ρίσκο αγοράς είναι μεγάλο και πρέπει να το μειώσει ο πωλητής (π.χ. 3 χρόνια συνδρομή σε γυμναστήριο, αγορά αθλητικών μηχανημάτων) Είναι σημαντικό να αναπτυχθούν μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες

Σχέσεις με πελάτες στον αθλητισμό Oι San Diego Padres The Compadres Club Πρόγραμμα που ανταμείβει τους θεατές όταν παρακολουθούν ένα συγκεκριμένο αριθμό αγώνων. Οι θεατές επίσης παίρνουν πόντους βάσει της απόδοσης των αθλητών Οι πόντοι εξαργυρώνονται με αναμνηστικά αντικείμενα της ομάδας κάποιες φορές υπογεγραμμενα από αθλητές, πόστερς ή βραδινά δείπνα σε εστιατόρια. Στόχος: η συλλογή στοιχείων για τους πελάτες της ομάδας για να τους γνωρίσουν και να αναπτύξουν μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους

Προώθηση Πωλήσεων Οι δραστηριότητες και τα υλικά με τα οποία παρακινούνται άμεσα οι μεταπωλητές, οι πωλητές και οι καταναλωτές Premiums (π.χ δωρεάν προϊόντα σε αγώνες) Εκπτώσεις (ομάδες, φοιτητές) Κληρώσεις και διαγωνισμοί Δείγματα προϊόντων (ή επιδείξεις αθλημάτων- το Tour της Alpha Bank με τα ολυμπιακά αθλήματα) Κουπόνια (σε περιοδικά ή εφημερίδες, μαζί με το προϊόν, ταχυδρομικά) Έκθεση στο σημείο αγοράς (π.χ. Βιτρίνες καταστημάτων) Προσκλήσεις συμμετοχής (π.χ. Σε γυμναστήρια) Πακέτα παροχών (π.χ. Σε γυμναστήρια) Ειδικά εισιτήρια (π.χ. Οικογενειακό – 4 εισιτήρια, πάρκινγκ, αναψυκτικά) Προσφορές προϊόντων (ειδικές τιμές εισιτηρίων για τον Αύγουστο ή ειδικές τιμές στα αθλητικά προϊόντα της προηγούμενης σεζόν) Πάρτυ Προώθηση στο δρόμο (κέντρα αδυνατίσματος, intersport)

Προώθηση Πωλήσεων - Σκοποί Προσέλκυση νέων πελατών Πώληση συγκεκριμένου προϊόντος ή αγώνα ή θεάματος Πώληση προϊόντων που αποσύρονται ή πωλούνται επειδή άλλαξε η μόδα Εισαγωγή νέου προϊόντος Τόνωση πωλήσεων προϊόντων που δεν έχουν απήχηση Ομαλοποίηση πωλήσεων σε εποχιακά προϊόντα

Άμεσο Μάρκετινγκ Οι δραστηριότητες άμεσης επικοινωνίας με συγκεκριμένους πελάτες οι οποίες στοχεύουν σε άμεση ανταπόκριση Κατάλογοι, τηλέφωνο, γράμμα, email, sms Γράμματα σε μέλη ομάδων ή γυμναστηρίων ή σε μερίδα του γενικού πληθυσμού Διαγωνισμοί με SMS Emails για προσφορές εισιτηρίων

Δημόσιες Σχέσεις Το στοιχείο του μίγματος προώθησης που εντοπίζει, διαμορφώνει και διατηρεί αποτελεσματικές σχέσεις των αθλητικών οργανισμών με τις διάφορες ομάδες κοινού που επηρεάζουν την επιτυχία και αποτυχία τους Ομάδες κοινού Εξωτερικές Κοινωνία (πολίτες, εταιρείες, δήμοι, κυβερνήσεις) Οργανισμοί που επιβάλλουν κυρώσεις Ενδιάμεσα κοινά όπως οι εταιρείες αθλητικού μάρκετινγκ Ανταγωνισμός (άλλα αθλήματα ή άλλοι τρόποι διασκέδασης) Δημοσιογράφοι Διασημότητες Εσωτερικές εργαζόμενοι, προμηθευτές, αθλητές, θεατές, εθελοντές – όλοι όσοι σχεδιάζουν, διαθέτουν και καταναλώνουν το σπορ

Δημόσιες Σχέσεις Μέσα Δημοσίων Σχέσεων Δημοσιότητα – η απρόσωπη, μη πληρωμένη παρουσίαση από τα ΜΜΕ μιας επιχείρησης, προϊόντος ή ιδέας Δελτία τύπου και συνεντεύξεις τύπου (press conference) Γεγονότα με γνωστούς παίκτες ή συνεντεύξεις παικτών που εμφανίζονται στα ΜΜΕ Υπάρχει και αρνητική δημοσιότητα η οποία δεν ελέγχεται από τον οργανισμό ή εταιρεία την οποία αφορά (Nike & sweatshops, Tyson & οι κατηγορίες για βιασμό, ΦΑΓΕ & μούχλα στα γιαούρτια) Θεωρείται πιο αξιόπιστη πηγή πληροφοριών από την ίδια την εταιρεία (διαφήμιση) Ανάμειξη στην κοινωνία Δωρεάν εργασία αθλητών ή άλλων εργαζομένων σε κοινωφελή ιδρύματα Δωρεές για κοινωφελείς σκοπούς & δημιουργία ιδρυμάτων Χορηγία κοινωφελών προγραμμάτων Επίσκεψη αθλητών σε ιδρύματα και υπογραφή αυτογράφων ή διανομή δωρεάν εισιτηρίων για αγώνες Εμφανίσεις παικτών σε εκδηλώσεις Αλληλεπίδραση επικοινωνία με φιλάθλους

Δημόσιες Σχέσεις Στόχοι προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων Ενημέρωση των διαφόρων ομάδων κοινού για το προϊόν ή/και τον οργανισμό (απόδοση, ιστορία, δραστηριότητες, στόχοι) Διαμόρφωση και βελτίωση της εικόνας του αθλητικού οργανισμού ή οποιασδήποτε εταιρείας που σχετίζεται με τον αθλητισμό (συσχετισμοί μάρκας, πιστοί πελάτες, νέοι πελάτες) Δημιουργία υπαλλήλων που υποστηρίζουν τον οργανισμό και διαδίδουν καλά νέα για αυτόν (εκπαίδευση υπαλλήλων που διαφημίζουν τον οργανισμό στην κοινωνία) Κάλυψη από τους πολιτικούς και λαϊκή υποστήριξη Προσέλκυση των καλύτερων υπαλλήλων και παικτών Επιτυχημένη εισαγωγή ενός νέου προϊόντος στην αγορά (π.χ. Νέο άθλημα ή ομάδα) Συλλογή στοιχείων για τις προτιμήσεις και τα παράπονα των πελατών και τις αλλαγές στο περιβάλλον Αποτελεσματικός χειρισμός κρίσεων (π.χ. Nike & sweatshops, ομάδες που τιμωρήθηκαν για βία στα γήπεδα)

Δημόσιες Σχέσεις Συντονισμός με τα άλλα στοιχεία του μίγματος προώθησης και σε δεύτερο επίπεδο με τα άλλα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ Ολοκληρωμένη επικοινωνία μάρκετινγκ Διαφήμιση Προσωπική πώληση Προώθηση πωλήσεων Άμεσο Μάρκετινγκ Δημόσιες Σχέσεις Χορηγία Συμφωνία με: Το προϊόν ή την υπηρεσία Τη διανομή Την τιμολόγηση Που εξαρτώνται από: Στόχους εταιρείας ή οργανισμού Τοποθέτηση προϊόντος ή υπηρεσίας Πόρους

ΧΟΡΗΓΙΑ Η χρηματοδότηση και στήριξη μη κερδοσκοπικών οργανισμών ή/και δραστηριοτήτων από επιχειρήσεις με αντάλλαγμα την κοινωνική αναγνώριση της προσφοράς τους Η χορηγία αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς γιατί: Το μήνυμα φτάνει σε περισσότερους πελάτες με λιγότερα λεφτά από ότι με διαφήμιση Ο χορηγός συσχετίζεται με τα καλά του αθλήματος ή της διοργάνωσης (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες) Υπάρχει δυνατότητα για στόχευση συγκεκριμένου πληθυσμού που παρακολουθεί ένα άθλημα (π.χ. Glaxo με το Levitra, αντίπαλο του Viagra – χορηγία του NFL για να φτάσει στους συγκεκριμένους φιλάθλους) Η τηλεοπτική κάλυψη αθλητικών γεγονότων αυξάνεται ραγδαία και νέα συνδρομητικά κανάλια εμφανίζονται Ο κόσμος συμμετέχει και παρακολουθεί περισσότερο διάφορα σπορ – η άσκηση επιβάλλεται για διατήρηση καλής υγείας και για διασκέδαση

Τα οφέλη της Χορηγίας Πρόσβαση στην αγορά στόχο της εταιρείας που χορηγεί Οι συμμετέχοντες σε αθλήματα έχουν συγκεκριμένο τρόπο ζωής και δημογραφικά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στα προϊόντα κάποιων εταιρειών Wendy’s – πρωταθλήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, General Motors – Γυναικείο Πρωτάθλημα Μπάσκετ Πιο αποτελεσματικό μήνυμα που μεταδίδεται σε ελεύθερο χρόνο των καταναλωτών & συνδυάζεται με την αθλητική εμπειρία Η αξιοπιστία της ομάδας ή του αθλήματος περνάει και στον χορηγό Παροχή αποκλειστικότητας κατηγορίας για κάποιες διοργανώσεις ή πρωταθλήματα (π.χ. Ολυμπιακοί αγώνες) Δημοσιότητα από την προβολή του ονόματος της εταιρείας (π.χ. Vodafone Formula 1, Benetton Treviso)

Οι στόχοι της Χορηγίας Επίπεδο γνώσης (awareness) Αύξηση της ενημέρωσης των καταναλωτών για το προϊόν ή τα προϊόντα των χορηγών ή για την ίδια την εταιρεία χορηγό Iιδιαίτερα χρήσιμο για νέα προϊόντα ή εταιρείες Αύξηση της γνώσης του αθλητικού γεγονότος ή της ομάδας λόγω συσχέτισης με το χορηγό Χειρισμός ανταγωνισμού Για να αντιμετωπίσεις ανταγωνιστές που είναι ήδη χορηγοί Για να προλάβεις τους ανταγωνιστές χορηγώντας πριν από αυτούς Χορηγία = ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όταν είναι αποκλειστική Πρόσβαση σε νέες και δύσκολα προσβάσιμες αγορές που έχουν κοινά ψυχογραφικά χαρακτηριστικά Paralympics & το κοινό των ατόμων με αναπηρία Γυναίκες - WNBA

Οι στόχοι της Χορηγίας Η δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους χορηγούς Επιπλέον παροχές προς τους χορηγούς (παροχή φιλοξενίας σε αγώνες, γεγονότα για τους χορηγούς και του συνεργάτες τους) Συλλογή στοιχείων για πελάτες μέσω των ομάδων που χορηγούνται Η δημιουργία συγκεκριμένης εικόνας για την εταιρεία χορηγό Η μάρκα της εταιρείας και τα προϊόντα της συσχετίζονται με την εικόνα του αθλητικού γεγονότος ή της ομάδας ή του αθλητή που χορηγεί Summer extreme games, diving challenge Χορηγός η Red Bull David Beckam – Adidas Όσο περισσότερο συμφωνεί η εικόνα χορηγού και χορηγούμενο, τόσο πιο αποτελεσματική η χορηγία Πωλήσεις, αύξηση μεριδίου – ο τελικός στόχος οποιασδήποτε χορηγίας

Ambush Marketing Η προγραμματισμένη προσπάθεια επικοινωνίας ενός οργανισμού ή εταιρείας με στόχο τη δημιουργία συσχετίσεων με ένα γεγονός έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί τα οφέλη των επίσημων χορηγών χωρίς να είναι χορηγός Ολυμπιακοί Σίδνεϋ Quantas – μεγάλη καμπάνια πριν τους αγώνες με πρωταγωνιστές 2 ολυμπιονίκες (Cathy Freeman & Ian Thorpe) Adidas – έδωσε μεγάλη δημοσιότητα στα μαγιό που είχε φτιάξει για την αυστραλιανή ομάδα κολύμβησης Coca Cola – μοίραζε κύπελα με το σήμα της στους θεατές στο World Football Cup παρόλο που δεν ήταν χορηγός Έρευνες δείχνουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι μη επίσημοι χορηγοί έχουν μεγαλύτερα ποσοστά αναγνώρισης από ότι οι επίσημοι χορηγοί Νέα νομοθεσία και εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού πριν από αγώνες γίνεται για να περιορίσει τις προσπάθειες για ambush marketing

Διαδικασία επιλογής του στόχου χορηγίας Συλλογή προτάσεων για χορηγία Αξιολόγηση προτάσεων από την ομάδα της εταιρείας που ασχολείται με την επιλογή χορηγιών βάσει: Αριθμού οπαδών και συχνότητα θέασης αθλήματος Διάρκεια χορηγίας και κόστος Έκταση κάλυψης ΜΜΕ Άλλα οφέλη Επιλογή χορηγίας Έκταση χορηγίας (διεθνής, πολυεθνική, εθνική, ή τοπική) Αθλητική πλατφόρμα (γεγονός, αγώνα, πρωτάθλημα, άθλημα, ομάδα ή αθλητή) Συγκεκριμένη αθλητική μονάδα (π.χ. Ποιόν αθλητή)

Παράγοντες επιτυχίας – αποτυχίας της χορηγίας Μάρκετινγκ παράνομης συσχέτισης (Ambush Marketing) Λάθος επιλογή στόχου χορηγίας ή λάθος επιλογή έκτασης χορηγίας Μη μετρήσιμοι στόχοι για τη χορηγία Έλλειψη πόρων Βραχυχρόνια στρατηγική χορηγίας Ανεπαρκές προσωπικό για ενασχόληση με τη χορηγία Ύπαρξη πολλών χορηγιών που μπερδεύει τους καταναλωτές (sponsorship clutter) Στήριξη από τα κανάλια διάθεσης Ενίσχυση του μηνύματος για το προϊόν από άλλα μέσα προβολής