ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ν.Α.Μ.Ε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ν.Α.Μ.Ε ΘΕΜΑ: «OIKONOMIKH ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: ΠΟΛΥΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜΑΛΛΙΑ ΑΛΙΜΠΕΡΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΠΙΖΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ενότητες Επιπτώσεις οικονομικής κρίσης Οικονομική κρίση και Ι.Χ. Οικονομική κρίση και ΜΜΜ Συμπεράσματα Προτάσεις
Οικονομική κρίση Απολύσεις Μειώσεις Μισθών Αύξηση ανεργίας Χαμηλοί μισθοί Μείωση εισοδήματος νοικοκυριού Μείωση των μετακινήσεων
Source : http://epp. eurostat. ec. europa. eu/tgm/refreshTableAction
Source : http://epp. eurostat. ec. europa. eu/tgm/refreshTableAction
Μειώσεις Μισθών Για το νεοπροσλαμβανόμενο, ηλικίας έως 25 ετών ο πρώτος μεικτός μισθός είναι στα 510,94 ευρώ, έναντι 751,39 ευρώ, για πλήρη απασχόληση Για τον άγαμο χωρίς προϋπηρεσία στα 586,08 ευρώ από 751,39 ευρώ, με 1 τριετία στα 634,91 ευρώ από 813,99 ευρώ, με 2 τριετίες 692,63 ευρώ από 887,99 ευρώ και με 3 τριετίες στα 750,35 ευρώ από 961,99 ευρώ. Για τον έγγαμο χωρίς προϋπηρεσία 644,70 από 826,54 ευρώ, με 1 τριετία στα 693,52 ευρώ από 889,13 ευρώ, με 2 τριετίες 751,24 ευρώ από 963,13 ευρώ και με 3 τριετίες στα 808,96 ευρώ από 1.037,13 ευρώ
Πως επηρέασε η οικονομική κρίση τα ΜΜΜ; Σύμφωνα με τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία κατανοούμε την επιρροή της οικονομικής κρίσης στα νοικοκυριά, η οποία οδήγησε στην αλλαγή τρόπου ζωής και μετακίνησης των ατόμων. Πως επηρέασε η οικονομική κρίση την επιλογή του αυτοκινήτου ως μέσου μεταφοράς; Πως επηρέασε η οικονομική κρίση τα ΜΜΜ;
Οικονομική κρίση και Ι.Χ. Από τα τέλη του 2008 μέχρι και σήμερα παρατηρείται : αύξηση της τιμής των καυσίμων. αύξηση των τελών κυκλοφορίας. αύξηση των τιμών των θέσεων στάθμευσης. αύξηση των τιμών των διοδίων. θέσπιση νέου Φόρου Πολυτελείας.
Οικονομική κρίση και Ι.Χ. cont’d Year 1st Registration Vehicles 2009 242.571 2010 152.304 2011 106.953 Year ΦΠΑ 01/08/92 18,0 % 01/10/92 01/01/95 20/04/05 19,0 % 15/03/10 21,0 % 01/07/10 23,0 % http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/brochures/transport_indicators_2010e.pdf Year Euro-super 95 (kt) consumption 2011 3152 2010 3301 2009 3604 2008 3520 2007 3504 2006 3330 http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm Year Καταθ. Πινακίδων 2007 51.045 2008 66.082 2009 136.320 2010 131.102 2011 148.083 http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE
Οικονομική κρίση και Ι.Χ. cont’d Source : Γ. Γ. ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Οικονομική κρίση και MMM Το τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε : αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. βελτίωση προσφερόμενων υπηρεσιών είσοδος ποδηλάτων στους συρμούς χρήση λεωφορειολωρίδας από ποδήλατα δημιουργία νέων σταθμών τροποποιήσεις δρομολογίων αύξηση των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων των ΜΜΜ άλλων ομάδων εργαζομένων
Οικονομική κρίση και MMM cont’d http://www.oasa.gr/news/el/stoixeia_pol_2011.pdf
Οικονομική κρίση και MMM cont’d http://www.oasa.gr/news/el/stoixeia_pol_2011.pdf
Οικονομική κρίση και MMM cont’d http://www.oasa.gr/news/el/stoixeia_pol_2011.pdf
Συμπεράσματα Οικονομική κρίση οδήγησε σε μείωση των μετακινήσεων των ατόμων. Η μείωση του αριθμού αυτοκινήτων οδήγησε σε μια ελάττωση του κυκλοφοριακού φόρτου της τάξης του 10-25%. Στροφή των οδηγών στην επιλογή οικονομικότερων καυσίμων όπως υγραέριο.
Συμπεράσματα cont’d Μείωση του επιβατικού κοινού λόγο της κρίσης και της αύξησης των εισιτηρίων. Αύξηση της λαθρεπιβίβασης Τα ΜΜΜ παραμένουν πρώτη επιλογή μετακίνησης αναφορικά με τα Ι.Χ., παρ’ όλες τις αυξήσεις των εισιτηρίων, εφόσον δεν περιλαμβάνουν το κόστος στάθμευσης και η εναλλακτική επιλογή του ταξί είναι και αυτή ακριβότερη.
Συμπεράσματα cont’d Εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης που κερδίζουν σιγά σιγά έδαφος που πρέπει να επισημανθούν περπάτημα ποδήλατο μικρού κυβισμού δίκυκλα Car pooling
Προτάσεις Αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των συγκοινωνιακών υποδομών, με στόχο τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μετακινήσεων με χρήση των ΜΜΜ καθώς υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς πολύ περισσότερων επιβατών απ’ αυτά. Οι βαριές σιδηροδρομικές υποδομές (μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός) πρέπει να αποτελέσουν τον κορμό των μετακινήσεων ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να λειτουργούν τροφοδοτικά.
Προτάσεις cont’d Μείωση της υπάρχουσας τιμολογιακής πολιτικής των ΜΜΜ, σε συνδυασμό με αύξηση του κόστους ελεγχόμενης στάθμευσης με στόχο την αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ. και αυστηρότεροι έλεγχοι της παράνομης στάθμευσης. Δημιουργία λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων και χώρους στάθμευσης τους σε σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού κτλ.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ…!!! <3 <3 <3