795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Έχεις δύο επιλογές! από το
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Forum : Χρήση στη διδακτική πρακτική Μανώλης Αλισαβάκης Forum : Τρόποι χρήσης στη διδακτική πρακτική. Η εμπειρία μέσα από την πλατφόρμα "Espace Numerique"
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
Συνέντευξη με νήπια.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Η πλατφόρμα Βασίλης Γαργανουράκης Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος Βαλή Ευτυχία – Δαφνοπούλου Δανάη Εαρινό εξάμηνο 2016-2017

Κρίσιμο συμβάν 1 «Σκέφτομαι το κενό...» Ζήτησα από τα παιδιά να διαβάσουν σιωπηλά την πρώτη δραστηριότητα και τους έδωσα λίγο χρόνο να τη σκεφτούν (2-3 λεπτά). Έπειτα τους ρώτησα να μου πουν τις σκέψεις τους. Οι πρώτες απαντήσεις που πήρα ήταν σωστές και οι μαθητές έδειχναν να θεωρούν αρκετά εύκολο το ζητούμενο. Έτσι τους ζήτησα να σημειώσουν στη φωτοτυπία την απάντηση. Καθώς περνούσα πάνω από τα θρανία είδα δύο μαθήτριες που κοιτούσαν άπραγες τη φωτοτυπία, τότε τις ρώτησα τι είναι αυτό που τις προβληματίζει. Με κοίταξαν αλλά δεν απάντησαν. Ρώτησα μία από τις δύο τι σκεφτόταν και μου απάντησε :«Σκέφτομαι το κενό. Τίποτα...»

Διδακτικά διλήμματα Αναγκάστηκα να διακόψω τη ροή του μαθήματος Υπήρξε ζήτημα διαχείρισης της τάξης καθώς οι μαθητές που το είχαν κατανοήσει το θεώρησαν εύκολο και άρχισαν να μιλάνε μεταξύ τους Δεν μπορούσα να γενικεύσω την απορία της μαθήτριας ώστε να επικεντρώσω τη συζήτηση της τάξης σε αυτό Δεν ήξερα πώς να ανακαλύψω τις σκέψεις της ώστε να καταλάβω που ήταν η δυσκολία Προσπαθούσα να ανοίξω διάλογο ώστε να ανακαλύψω σταδιακά τι ήταν αυτό που δεν είχε καταλάβει

Τελικά... Τι έκανα : Προσπαθώντας να μαντέψω το σημείο που τη δυσκόλεψε άρχισα να της εξηγώ το πρόβλημα. Εξακολουθώντας η μαθήτρια να μην μπορεί να εντοπίσει το σημείο που τη δυσκόλευε , θεώρησα ότι ίσως είχε κολλήσει λόγω του διαγράμματος οπότε της εξήγησα και το διάγραμμα. Από τις ερωτήσεις που της έκανα έδειχνε να το καταλαβαίνει αλλά όταν φτάσαμε στο ζητούμενο εξακολουθούσε να μην μπορεί να εντοπίσει τη δυσκολία της. Τελικά της επανέλαβα τη λύση :«ο συμμαθητής σου είχε μια ιδέα...» και όταν ολοκλήρωσα μου απάντησε «α! Το μέσο όρο δηλαδή?! Αυτό ζητάει?»και άρχισε να γράφει στη φωτοτυπία

Τι θα άλλαζα Θα ζητούσα από έναν μαθητή να διαβάσει δυνατά το πρόβλημα Θα ζητούσα από έναν μαθητή να διαβάσει δυνατά το πρόβλημα Θα ζητούσα έπειτα από τους μαθητές να το εξηγήσουν : «Ποιος θα μας πει τι λέει το πρόβλημα;» «Τι ζητάει;» «Τι στοιχεία μας δίνει;» ώστε να ενισχύσω περισσότερο το διάλογο Ακόμη και όταν θα χρειαζόταν να επεξηγήσω κάτι (μονόλογος) θα απευθυνόμουν σε όλη την τάξη Θα ενεργοποιούσα τη διαμαθητική επικοινωνία [«Τρόποι ενεργοποίησης της μαθητικής προσοχής κατά τη διδακτική διαδικασία» της Αικατερίνης Μ. Ρεβάνογλου]

Κρίσιμο συμβάν 2 Ερώτηση: Ένας ρόμβος είναι παραλληλόγραμμο; 1)Μαθητής: Είναι ένα πλάγιο παραλληλόγραμμο το οποίο είναι γυρισμένο. Διαχείριση του συμβάντος : Δημιούργησα ένα παραλληλόγραμμο στο geogebra το οποίο περιέστρεψα σε πρότυπη μορφή ρόμβου. 2)Εγώ: Αυτό είναι ρόμβος; Είπες πλάγιο παραλληλόγραμμο. Τι εννοείς πλάγιο παραλληλόγραμμο; Αν το γυρίσω αυτό εννοείς; 3)Μαθητής: όχι. Αν το κοιτάξεις έτσι κάπως. (Γυρνούσε το κεφάλι του) 4) Εγώ: Αν το κοιτάξεις έτσι κάπως είναι σαν να το γυρνάς κάπως. 5) Μαθητής: Σαν να το γυρνάς έτσι.(Γύρισε το κεφάλι του από τη μία πλευρά) 6)Εγώ: Όταν γυρνάς το κεφάλι σου έτσι το βλέπεις ή έτσι ή έτσι.(Περιέστρεφα το σχήμα στο λογισμικό) Σου φαίνεται για ρόμβος; 7)Μαθητής: Όχι 8) Εγώ: Άρα μπορώ να πω ότι ένα παραλληλόγραμμο που είναι πλάγιο είναι ρόμβος; 9) Μαθητής: Όχι 10)Εγώ: Που καταλήξαμε ο ρόμβος είναι παραλληλόγραμμο; Δημιουργήθηκε σύγχυση στην τάξη για το αν είναι ή όχι.

Ανάλυση συμβάντοσ Η διαχείριση ενός συμβάντος που αφορά έναν μαθητή επηρεάζει παράλληλα όλη την τάξη. Οι μαθητές σκέφτονται διαφορετικά, άρα κάτι το οποίο βοηθάει έναν μαθητή να καταλάβει μπορεί να μπερδέψει κάποιον άλλο. Η διαχείριση ενός κρίσιμου συμβάντος μπορεί να οδηγήσει και σε άλλο κρίσιμο συμβάν. Επαναλαμβανόμενα κρίσιμα συμβάντα αποτελούν κακή διαχείριση; Διδακτικό δίλλημα: Πότε διαχειρίζομαι ένα κρίσιμο συμβάν μεμονωμένα και πότε με τη συμμετοχή όλης της τάξης;

Εναλλακτική διαχείριση Δημιουργία ενός παραλληλογράμμου του οποίου οι άνισες πλευρές να έχουν μεγάλη διαφορά ώστε να τονιστεί ότι κάθε παραλληλόγραμμο δεν είναι ρόμβος. Να τεθεί η ερώτηση: Υπάρχει κάποιο παραλληλόγραμμο το οποίο θα ήταν τελικά ρόμβος; Ο σκοπός της ερώτησης είναι να κινητοποιήσει τους μαθητές να σκεφτούν αν γίνεται αυτό και μέσω του λογισμικού να γίνει κάποια διερεύνηση Να επιτρέψω στους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους ώστε να βοηθήσουν το συμμαθητή τους αλλά και να συζητήσουν τις απορίες τους. Δημιουργία ενός ρόμβο και περιστροφή του σε πρότυπη μορφή παραλληλογράμμου. Αφού θέλουμε να ελέγξουμε αν ο ρόμβος είναι παραλληλόγραμμο.

Τι έμαθα... Όσο περισσότερες είναι οι πηγές(διδακτικό υλικό, άρθρα για τις αντιλήψεις των μαθητών) τόσο καλύτερος είναι ο σχεδιασμός. Η ανταλλαγή απόψεων με πιο έμπειρους μαθηματικούς συμβάλλει στην βελτίωση του σχεδιασμό. Η αποτίμηση της κάθε διδασκαλίας και η ανάλυση της επηρεάζει τον επόμενο σχεδιασμό. Τίποτα δεν είναι δεδομένο : ακόμα και όταν οι μαθητές δείχνουν ότι κάτι το κατανοούν δε συνεπάγεται ότι ισχύει πραγματικά Να δημιουργώ εύφορο έδαφος ώστε να μπορούν οι μαθητές να εντοπίζουν και να εκφράζουν τις απορίες τους Οι στόχοι που θέτω να καθοδηγούν τις διδακτικές επιλογές μου και αντίστροφα οι επιλογές να επαληθεύουν τους στόχους

Ευχαριστούμε πολύ!