Συνεργασία και ομαδική εργασία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Advertisements

Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
By Sanjay and Arvind Seshan
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Μαθηματα προγραμματισμου μεσαιου επιπεδου
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Η δύναμη της εικόνας Το φετινό μήνυμα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Η υποκατηγορία «Η δύναμη.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Επιμορφωτική Ενότητα 17 Εμπλοκή των παιδιών στην αξιολόγηση Υποστήριξη της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στη διδασκαλία και τη μάθηση των φυσικών.
Φύση της Δημιουργικότητας
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Επιμορφωτική Ενότητα 5 Πρακτική έρευνα που στηρίζει τη δημιουργικότητα
Σύνδεση της μάθησης εντός και εκτός σχολείου
Επιμορφωτική Ενότητα 2 Οι πόροι και το περιβάλλον μάθησης ως ουσιώδεις παράγοντες για τη δημιουργικότητα και τη διερεύνηση.
Επιμορφωτική Ενότητα 3 Έμφαση στη φύση της επιστήμης
Επιμορφωτική Ενότητα 4 Εστίαση στη διερευνητικές φυσικές επιστήμες - Σύνδεση με τη δημιουργικότητα.
Διάφοροι τρόποι έκφρασης
Εισαγωγή στο έργο CEYS (χρησιμοποιήστε ανάλογα με το πλαίσιο)
Επιμορφωτική Ενότητα 7 Ο ρόλος του παιχνιδιού και της εξερεύνησης στη διερεύνηση και τη δημιουργικότητα.
Επιμορφωτική Ενότητα 16 Aξιολόγηση για τη μάθηση Ποικιλία στρατηγικών που υποστηρίζουν δημιουργικές, διερευνητικές προσεγγίσεις της μάθησης.
Επιμορφωτική ενότητα 9 Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Ερμηνεύνοντας την Πολιτική - άνοιγμα ευκαιριών για δημιουργικότητα
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μαθημα προγραμματισμου αρχαριων
Κλίμακα PEGI.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνεργασία και ομαδική εργασία Επιμορφωτική Ενότητα 6 Συνεργασία και ομαδική εργασία

Εισαγωγή στο έργο CEYS (χρησιμοποιήστε ανάλογα με το πλαίσιο) Ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ Εταίροι σε Βέλγιο, Ελλάδα, Ρουμανία, ΗΒ Συνέχιση του έργου «Creative Little Scientists» (Δημιουργικοί Μικροί Επιστήμονες) http://www.creative-little-scientists.eu Στόχοι Ανάπτυξη της πορείας εξέλιξης του/της δασκάλου/ας και ανάπτυξη του συνοδευτικού υλικού Προώθηση της χρήσης δημιουργικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση και στα πρώτα χρόνια της δημοτικής εκπαίδευσης (μέχρι την ηλικία των οκτώ)

Σύνδεση IBSE και CA (Creative Little Scientists, 2012) Χαρακτηριστικά διερεύνησης Δημιουργικές προδιαθέσεις Ερωτήσεις Σχεδιασμός και προγραμματισμός ερευνών Συλλογή αποδεικτικών στοιχείων Δυνατότητα να κάνουν συσχετισμούς Εξήγηση αποδεικτικών στοιχείων Παρουσίαση αποδεικτικών στοιχείων Αίσθηση πρωτοβουλίας Κίνητρο Δυνατότητα να παράγουν κάτι νέο Δυνατότητα να κάνουν συσχετισμούς Φαντασία Περιέργεια Δυνατότητα να εργάζονται από κοινού Δεξιότητες σκέψης

Ορισμοί δημιουργικότητας που υιοθετούνται από το έργο CEYS (Creative Little Scientists, 2014) Ορισμός της Δημιουργικότητας: H σκόπιμη διαδικασία της φαντασίας η οποία παράγει πρωτότυπα και αξιόλογα αποτελέσματα για το μαθητή. Ορισμός της Δημιουργικότητας στις Φυσικές Επιστήμες: Η γένεση ιδεών και στρατηγικών ως άτομο ή ως κοινότητα, η κριτική επιχειρηματολογία μεταξύ αυτών και η παραγωγή αληθοφανών εξηγήσεων και στρατηγικών σύμφωνων με τα διαθέσιμα στοιχεία.

Στόχοι της ενότητας Εξερεύνηση των οφελών της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας στη διδασκαλία φυσικών επιστημών στην πρώιμη ηλικία. Δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να σχεδιάσουν δραστηριότητες που να περιλαμβάνουν ομαδική εργασία και συνεργασία για την ενίσχυση της δημιουργικότητας στις φυσικές επιστήμες. Εισαγωγή στα χαρακτηριστικά του διαλόγου, της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας που είναι σημαντικά στην προώθηση της διερεύνησης και της δημιουργικότητας. Ανταλλαγή στρατηγικών για την τόνωση και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας των παιδιών μέσα από τη συνεργασία σε ομάδες. Αύξηση της συνειδητοποίησης των διαφορετικών τρόπων παροχής ευκαιριών για τη δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από τη συνεργασία και την ομαδική εργασία.

Σύνδεση με τις αρχές και τα αποτελέσματα σχεδιασμού περιεχομένου 1 (Για χρήση κατά τις ανάγκες) 15. Η εκπαίδευση των δασκάλων θα πρέπει να προωθεί τη χρήση της ομαδικής εργασίας από τους /τις δασκάλους/ες για τη στήριξη των διερευνητικών διαδικασιών και της δημιουργικής μάθησης των παιδιών. 15.1 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να γνωρίζουν την αξία της συνεργασίας για τη διερεύνηση και τη δημιουργική σκέψη και μάθηση. 15.2 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν συνειδητά πληθώρα τρόπων συνεργασίας, εναλλάσσοντας τις ατομικές με ομαδικές δραστηριότητες με την πάροδο του χρόνου, για να στηρίξουν τις διερευνητικές διαδικασίες και τη δημιουργική μάθηση των παιδιών.

Σύνδεση με τις αρχές και τα αποτελέσματα σχεδιασμού περιεχομένου 2 (Για χρήση κατά τις ανάγκες) 15.3 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να οργανώνουν την ομαδική εργασία, συνδυάζοντας τρόπους ομαδοποίησης των παιδιών, σχεδιασμού εργασιών, στρατηγικών διδασκαλίας και αξιολόγησης με διαφορετικούς τρόπους για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά. 15.4 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν κατάλληλα τους πόρους και τη διδακτική παρέμβαση για τη στήριξη της συνεργασίας στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά. 15.5 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογούν την ομαδική εργασία. 15.6 Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν αποτελεσματικές στρατηγικές για την ανταλλαγή ιδεών και συζητήσεων από διαφορετικές ομάδες.

Σκεπτικό της ενότητας Η συνεργασία θεωρείται καθοριστική πτυχή της διερευνητικής μάθησης Αυξημένη αναγνώριση της κοινωνικής, συλλογικής και συνεργατικής φύσης των δημιουργικών διαδικασιών Η συνεργασία προσφέρει ευκαιρίες για διάλογο - σημαντικό χαρακτηριστικό και για τη δημιουργική εκπαίδευση και για τη διερευνητική εκπαίδευση Η διαλογική ομιλία βοηθά τα παιδιά να εξωτερικεύουν τη σκέψη τους, να εξερευνούν, να μοιράζονται και να αξιολογούν εναλλακτικές ιδέες και στρατηγικές

Ζητήματα για τους δασκάλους Στήριξη της συνεργατικής συλλογιστικής των παιδιών και της δημιουργικής συμμετοχής τους Χρήση ερωτήσεων και ενθάρρυνση της διερευνητικής ομιλίας χωρίς να κυριαρχείτε στις διαλογικές ανταλλαγές Σχεδιασμός εργασιών για την προώθηση της ισότιμης εμπλοκής και της ποιότητας αυτής Ανάπτυξη υποστηρικτικού περιβάλλοντος στην τάξη που να ενθαρρύνει τη συζήτηση εναλλακτικών ιδεών Υιοθέτηση στρατηγικών ομαδοποίησης για τη μεγιστοποίηση της εμπλοκής, της συμμετοχής και της προόδου των παιδιών

Περίγραμμα ενότητας Εισαγωγή, στόχοι και σκεπτικό της ενότητας Εργασία επίλυσης προβλήματος - ευκαιρίες για συνεργασία και διάλογο - ο ρόλος τους στην ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης Ανταλλαγή εμπειριών ομαδικής εργασίας - αποτελεσματικές προσεγγίσεις, προκλήσεις Ανάλυση παραδειγμάτων από την τάξη - αποδεικτικά στοιχεία ομαδικής εργασίας, ρόλος του/της δασκάλου/ας στη στήριξη της συνεργασίας Επιπτώσεις στον σχεδιασμό  Αναστοχασμός πάνω σε ό,τι έχει προκύψει ως όφελος από την ενότητα.

Εργασία επίλυσης προβλήματος Φτιάξτε την πιο ψηλή, πιο στέρεη κατασκευή που μπορείτε για να στηρίξετε ένα αυγό χρησιμοποιώντας μακαρόνια και μάρσμελοου! Εργαστείτε σε ομάδες των 4/6 20 λεπτά Χωριστείτε σε 2 ομάδες των 2/3 Αυτοί που αναλαμβάνουν το πρόβλημα εκτελούν την εργασία Οι παρατηρητές κρατούν σημειώσεις αυτών που λένε και κάνουν αυτοί που αναλαμβάνουν το πρόβλημα

Ώρα για ανάλυση Ανταλλαγή εμπειριών και παρατηρήσεων Ώρα για ανάλυση Ανταλλαγή εμπειριών και παρατηρήσεων Πού βλέπετε στοιχεία της διερεύνησης και της δημιουργικότητας στη δραστηριότητα; Με ποιους τρόπους εργάστηκαν από κοινού αυτοί που ασχολήθηκαν με το πρόβλημα; Για ποιο πράγμα μίλησαν; 10 λεπτά Με ποιους τρόπους στήριξαν τη διερεύνηση και την δημιουργικότητα ο διάλογος και η συνεργασία;

Συνεργασία Η συνεργατική εργασία υπερβαίνει αυτό που συνήθως βλέπουμε μέσα σε μια τάξη, όπου τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες εργασίες που συνδέονται μεταξύ τους αλλά είναι ξεχωριστές και αυτό γίνεται με υποστηρικτικό τρόπο (συνεργασία) Η συνεργασία αφορά τη «συμμετοχή σε κοινή δραστηριότητα που να είναι αμοιβαία υποστηρικτική, επιδιώκοντας έναν κοινό στόχο και αναπτύσσοντας κοινή κατανόηση» (McGregor 2012:78) Η βασική ιδέα εδώ είναι ότι η συνεργασία βοηθά την ομάδα να επιτύχει περισσότερα από όσα θα μπορούσε να καταφέρει εάν δρούσε το κάθε μέλος της ανεξάρτητα.

Χαρακτηριστικά του διαλόγου στήριξη της διερεύνησης και της δημιουργικότητας Διατύπωση ερωτήσεων Ανάπτυξη κοινών ερμηνειών και νέας γνώσης Έκφραση και επεξήγηση των απόψεών μας Ενεργός σχολιασμός και αξιοποίηση των ιδεών των άλλων Συμφωνία και διαφωνία με ευγενικό τρόπο Αλλάζοντας γνώμη με βάση περαιτέρω στοιχεία/δεδομένα Μπορείτε να προσδιορίσετε συσχετισμούς με τους ορισμούς της δημιουργικότητας;

Ανταλλαγή εμπειριών Καταγράψτε την εμπειρία σας σε αυτοκόλλητα χαρτάκια, σε ζεύγη Θετικές στρατηγικές και προκλήσεις στη στήριξη της συνεργασίας και του διαλόγου στην τάξη Οφέλη για διερεύνηση και δημιουργικότητα 10 λεπτά Συζητήστε με την ομάδα στο τραπέζι σας Αναστοχαστείτε για κοινά θέματα/ζητήματα φύση της εργασίας σύνθεση ομάδας ρόλος δασκάλου/ας

Συνεργασία και ομαδική εργασία Ανάλυση παραδειγμάτων από την τάξη Συνεργασία και ομαδική εργασία Ανάλυση παραδειγμάτων από την τάξη Πλαίσιο για τα παραδείγματα από την τάξη Διαμορφώνοντας το πλαίσιο - Εστίαση, σκεπτικό, υπόβαθρο Σημεία αφετηρίας Αναπτύσσοντας το ταξίδι της μάθησης – δραστηριότητες και σκεπτικό αυτών, παραδείγματα αντιδράσεων των παιδιών, αναστοχασμούς του/της δασκάλου/ας και επιπτώσεις για την επόμενη ενότητα. Αναστοχασμός – πρόοδος των παιδιών, ο ρόλος του/της δασκάλου/ας, περιβάλλον τάξης, επόμενα βήματα Υλικά Μπάλες οξυγόνου

Υλικά Παιδιά ηλικίας 5-6 ετών

Υλικά

Μπάλες οξυγόνου Παιδιά ηλικίας 3-5 ετών

Ανάλυση παραδειγμάτων από την τάξη Τι προώθησε τη συνεργασία και τον διάλογο στα παραδείγματα από την τάξη; Πώς αυτό ενίσχυσε τη διερεύνηση και τη δημιουργικότητα; Προσδιορίστε ευκαιρίες για αξιολόγηση. 10 λεπτά Συζητήστε και καταγράψτε τις αντιδράσεις στις ερωτήσεις αναστοχασμού στο διαθέσιμο φύλλο καταγραφής.

Σχέδιο δράσης Σε ζεύγη, εντοπίστε δύο πράγματα για να έχετε ως αφετηρία στον σχεδιασμό ερευνών για τη στήριξη της συνεργασίας και του διαλόγου. Εντοπίστε μια έρευνα που μπορείτε να κάνετε: α) Πότε θα γίνει; β) Πώς θα ομαδοποιηθούν τα παιδιά; γ) Πώς θα δομήσετε τη δραστηριότητα για να προωθήσετε τη συνεργασία και τον διάλογο μεταξύ των παιδιών; δ) Τι προσεγγίσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την αξιολόγηση; Λάβετε υπόψη – τη φύση της εργασίας, την ομαδοποίηση, τον δικό σας ρόλο

Αναστοχασμός σχετικά με την ενότητα Αναστοχασμός σχετικά με την ενότητα Με ποιον τρόπο στήριξαν οι διάφορες δραστηριότητες την ανάπτυξη της σκέψης; 2. Σε ποιο βαθμό εκπληρώθηκαν οι στόχοι αυτής της ενότητας;

Περισσότερες πληροφορίες Creative Little Scientists (Έργο του 7ου ΠΠ της ΕΕ 2011 – 2014) Αρχές σχεδιασμού και πρότυπο υλικό βάσει επί τόπου εργασίας www.creative-little-scientists.eu Creativity in Early Years Science Education (Έργο της ΕΕ Erasmus+ 2014 – 2017) Υλικό προγράμματος σπουδών και επιμόρφωσης για τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη (CPD) των δασκάλων για την προώθηση δημιουργικών προσεγγίσεων στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση www.ceys‐project.eu

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

© 2017 CREATIVITY IN EARLY YEARS SCIENCE EDUCATION Consortium Creativity in Early Years Science EDUCATION (2014-2017) www.ceys-project.eu © 2017 CREATIVITY IN EARLY YEARS SCIENCE EDUCATION Consortium This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by- nc-nd/4.0/.