ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΗΝΑ: ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Advertisements

Κυκλοφοριακοί – Πολεοδομικοί - Περιβαλλοντικοί Στόχοι  Δημιουργία συνθηκών ασφαλείας για την κίνηση των ποδηλάτων.  Απελευθέρωση πεζοδρομίων από σταθμευμένα.
Αποτελέσματα έρευνας για την απόκτηση βασικών δεδομένων
Επιστημονική Επιτροπή «ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ/ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» Γιάννης Φραντζεσκάκης,
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας Παρεμβάσεις του Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας στον τομέα Περιβάλλοντος Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης.
Η Μαγούλα Είναι μια αστική περιοχή στην δυτική πλευρά του Θριασίου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Νέα δεδομένα στην οικοδομησιμότητα ακινήτων
Σύσταση Διαδημοτικού Δικτύου Συνεργασίας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” "Σχεδιασμός και χάραξη πολιτικής για έργα.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄: ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αλληλεξάρτηση Χρήσεων Γης και Συγκοινωνιακού Συστήματος
Re-think-Athens Ανασχεδιασμός της λεωφόρου Αμαλίας, ολόκληρης της ζώνης ανάμεσα στην Ακαδημίας και τη Σταδίου, καθώς και της οδού Πατησίων μέχρι το Αρχαιολογικό.
ΟΜΑΔΑ 6 Εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πάτρας.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ-ΜΜΜ,ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΗΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΠΟΔΗΛΑΤΑ
« Επιπτώσεις από την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου » 1.
Τ.Ε.Ε. ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Συνεδρίαση 10 Ιανουαρίου 2006 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 1 η : ΑΙΤΙΑ,
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
IANOS. ΚΥΚΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ «ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» Συζήτηση: «ΠΟΛΗ ΚΑΙ Ι.Χ. – Μια Ασφυκτική Σχέση» 30 Μαρτίου 2007 Βιώσιμη Κινητικότητα. Η Μείωση της.
Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕCOMOBILITY. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΣΟΣΤΑΕΡΩΤΗΣΗ 1 Με τι συνηθίζετε να πηγαίνετε στο σχολείο; Α) με τα πόδια Β) με το αυτοκίνητο Γ) με λεωφορείο.
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Οδική ασφάλεια και  οδός  κυκλοφορία  περιβάλλον.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 01/42/ΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Κριτική παρουσίασης (Ομάδα Διοίκησης-ΓΠΣ) Μάθημα: STUDIO ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ-ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Τ.Μ.Χ.Π.Π.Α. ΠΜΣ: “ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Γεώργιος Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΟΣ ΜΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ > ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ.
Jessica Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ JESSICA ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ Μανώλης Ματσάγκας.
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΣΒΑΚ – ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ
Πρόγραμμα Συνεργασίας ( Π.Σ.) Interreg V-A Πρόγραμμα Συνεργασίας
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου / Εκδήλωσης
ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ Οικονομική ,κοινωνική , πολιτιστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας. Μια καθαρή, όμορφη, βιώσιμη πόλη. Να.
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΕΙΧΗΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ν.Α.Μ.Ε
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Τομέας Μεταφορών & Τεχνική Βοήθεια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Διπλωματική εργασία: "Διερεύνηση δυνατοτήτων διεύρυνσης της ήπιας κυκλοφορίας στην πόλη του Βόλου " Φοιτήτρια: Χλέμπου Ευφροσύνη Επιβλέπων: Σαπουνάκης Αριστείδης Βόλος, Σεπτέμβριος 2015

Βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Περιεχόμενα Εισαγωγή Βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Η περίπτωση της πόλης του Βόλου Η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόλο Συμπληρωματική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων Ανάλυση αποτελεσμάτων Προτάσεις 2/34

Διασφάλιση της βιωσιμότητας της πόλης του Βόλου 1. Εισαγωγή Στόχος: Διασφάλιση της βιωσιμότητας της πόλης του Βόλου Ενίσχυση της χρήσης των ΜΜΜ Διασφάλιση ήπιων τρόπων μετακίνησης μέσω ολοκληρωμένων και κατασκευασμένων με ασφάλεια δικτύων Μέθοδος: Ανάλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων Έρευνα υφιστάμενων δικτύων πεζοδρόμων-πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων 3/34

2. Βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι: “η ανάπτυξη που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σημερινών γενεών, χωρίς να υπονομεύει την ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες” Βιώσιμη Κινητικότητα είναι κάθε μορφή ανθρώπινης κινητικότητας που ανταποκρίνεται στις διάφορες φυσικές και κοινωνικές προκλήσεις χωρίς να υπονομεύει την ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες. Ήπια κυκλοφορία περιλαμβάνει αλλαγές στην σχεδίαση των δρόμων με εγκατάσταση φυσικών μέτρων που σκοπό έχουν την μείωση, των ταχυτήτων των μηχανοκίνητων οχημάτων και του κυκλοφοριακού φόρτου, προς όφελος κοινωνικών δραστηριοτήτων και σκοπών περιλαμβάνει μέτρα που στόχο έχουν την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς στον αστικό ιστό. Ακόμη, περιλαμβάνει μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας τα οποία αλλάζουν την κυκλοφοριακή ροή μέσα σε μία κατοικημένη περιοχή 4/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Ορισμοί πεζόδρομου ΓΟΚ (αρ.2) "ο δρόμος που προορίζεται κυρίως για την εξυπηρέτηση των πεζών". ΚΟΚ, (αρ.2) "πεζόδρομος είναι η οδός η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από τους πεζούς και για είσοδο- έξοδο προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, παρόδιων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή και έκτακτης ανάγκης". ΝΟΚ (αρ.2) "ο δρόμος που προορίζεται αποκλειστικά για την κίνηση των πεζών " Ανάγκη πεζοδρόμησης Προστασία, ασφάλεια και άνεση στη μετακίνηση των πεζών. Ανάδειξη των στοιχείων του πολεοδομικού σχεδιασμού. Μείωση των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κυκλοφορίας. Κάλυψη ολοκληρωμένων καθημερινών λειτουργιών. Σύνδεση του αστικού ιστού με χώρους πρασίνου. 5/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Είδη πεζοδρόμων Βαθμός ανοχής αυτοκινήτου Αμιγείς Πρόσβαση ορισμένες ώρες Πρόσβαση για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων Δρόμοι «Ήπιας κυκλοφορίας» Χρήσεις Κατοικία Εμπορικοί Τουριστικοί Αναψυχής Αρχαιολογικοί- Ιστορικοί Δευτερογενούς τομέα Ενταγμένοι σε πάρκα 6/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Επιπτώσεις πεζοδρόμων Θετικές Ασφαλής κίνηση πεζών Αίσθηση απεγκλωβισμού Αξιοποίηση δημόσιου χώρου Μείωση χρήσης ΙΧ Αρνητικές Κίνδυνος Ελλιπούς σχεδιασμού Χρήσεις γης περιοχής Αστικός εξευγενισμός Οικονομική ανάπτυξης Μείωση κυκλοφοριακού φόρτου Μείωση περιβαλλοντικής ρύπανσης 7/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Πρόσβαση μηχανοκίνητων οχημάτων στην πόλη Βιτόρια Διαδρομές στην πόλη Φράιμπουργκ Πηγή χάρτη: Αργυροπούλου, 2012 Δίκτυο πεζοδρόμων στο Ντελφτ Πηγή χάρτη: BCN, 2014 Πηγή εικόνας: google maps 8/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Πεζόδρομοι στην Λάρισα (πράσινο χρώμα) Πεζοδρόμηση Ηρακλείου Κρήτης (πρόταση) Πηγή χάρτη: Δήμος Ηρακλείου, 2012 Πηγή χάρτη και εικόνας: Δήμος Λαρισαίων, 2008 9/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Ορισμός ποδηλατοδρόμου ΚΟΚ "η οδός ή το τμήμα της οδού που αποτελεί αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας ποδηλάτων" Ανάγκη δημιουργίας ποδηλατοδρόμων Μέτρο μείωσης της κυκλοφοριακή συμφόρησης Δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας και προστασίας από την μηχανοκίνητη κίνηση 10/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Είδη ποδηλατοδρόμων Αποκλειστικοί Λωρίδες ποδηλάτου Διάδρομοι συνοδευτικοί Αυτόνομος ποδηλατόδρομος Μικτοί Κύρια χρήση ποδήλατο Ανεξάρτητες διαδρομές συνύπαρξης με πεζούς Οδοί ποδηλάτου με μικτή χρήση Δευτερεύουσα χρήση ποδήλατο Πεζή και ποδήλατα Περιοχές ήπιας κυκλοφορίας 11/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Επιπτώσεις ποδηλατοδρόμων Θετικές Χαμηλό κόστος Δεν ρυπαίνει το περιβάλλον Μικρό μέγεθος Σωματική άσκηση Αρνητικές Καιρικές συνθήκες Εκτεθειμένος ποδηλάτης Μορφολογία εδάφους Μέσος χρόνος μετακίνησης συγκρίσιμος 12/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες SolaRoad Ολλανδία Ποδηλατόδρομος Βίνσεντ βαν Γκογκ, Ολλανδία Πηγή εικόνας: solaroad.nl, 2009 Πηγή εικόνας: koutipandoras.gr, 2014 Ποδηλατόδρομος φίδι, Κοπεγχάγη Κάτοψη ποδηλατόδρομου φίδι, Κοπεγχάγη Πηγή εικόνας: copenhagenize.com, 2014 Πηγή εικόνας: copenhagenize.com, 2014 13/34

3. Σχεδιασμός για πεζούς και ποδηλάτες Δίκτυο ποδηλατοδρόμων Καρδίτσας Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Λάρισα (γαλάζιο χρώμα) Πηγή εικόνας: Δήμος Καρδίτσας, 2015 Ποδηλατόδρομος Μεσολογγίου Πηγή χάρτη: Δήμος Λαρισαίων, 2008 Πηγή εικόνας: Χαραλαμπάκης, 2008 14/34

4. Η περίπτωση της πόλης του Βόλου 4. Η περίπτωση της πόλης του Βόλου Βόλος Πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας Μαγνησίας Το Π.Σ. 125.248 κατοίκους (απογραφή 2011) Σύνδεση με αναπτυξιακό άξονα S (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Καβάλα) Γειτνίαση με ΠΑΘΕ Τα σχέδια πόλης ξεκινούν να θεσπίζονται από το 1882-3 ΓΠΣ 1985, δεν έχει αναθεωρηθεί ΡΣ δεν θεσπίστηκε 15/34

4. Η περίπτωση της πόλης του Βόλου 4. Η περίπτωση της πόλης του Βόλου Ιεράρχηση οδικού δικτύου Διαδρομές αστικού ΚΤΕΛ Βόλου Πηγή: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 2006 Πηγή: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 2006 16/34

5. Η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόλο Δίκτυο Πεζοδρόμων Βόλου Οδός Ερμού Οδός Τάκη Οικονομάκη Οδός Αντωνοπούλου Πηγή Χάρτη: Πολεοδομία Βόλου, 2015 Πηγή εικόνων: Προσωπικό αρχείο 17/34

5. Η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόλο Μέσο πλάτος πεζοδρομίων Βόλου Κατάσταση/ποιότητα πεζοδρομίων Βόλου Εμπόδια επί των πεζοδρομίων Πηγή χαρτών: Μπαρτζώκας-Τσιόμπρας, 2013 18/34

5. Η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόλο Μελέτη Δικτύου Κορμού του Δικτύου Ποδηλατοδρόμων Α’ φάση Ποδηλατοδρόμων Β’ φάση Ποδηλατοδρόμων Πηγή Χάρτη: Βλαστός κ.α, 2004 Πηγή εικόνων:Τμήνα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, 2009 19/34

5. Η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόλο Οδός Αλμυρού Οδός Ρ. Φεραίου Οδός Αργοναυτών Πηγή εικόνων: προσωπικό αρχείο 20/34

6. Συμπληρωματική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων Σκοπός να συγκεντρωθούν οι απόψεις των κατοίκων σχετικά με τa δίκτυα πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων Μέγεθος δείγματος 130 άτομα Συμμετείχαν μέλη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιστημονικοί υπεύθυνοι σχετικών προγραμμάτων του Δήμου Βόλου Τα ερωτηματολόγια μοιράσθηκαν με δύο τρόπους μέσω διαδικτύου και έντυπα Βόλο 21/34

7. Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερώτηση 6: Για ποιό λόγο κινείστε προς το κέντρο της πόλης; Πρώτη επιλογή Δεύτερη επιλογή Τρίτη επιλογή 22/34

7. Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερώτηση 8: Με ποιό μεταφορικό μέσο πραγματοποιείτε τις μετακινήσεις σας στο κέντρο της πόλης; Ερώτηση 9: Πόση ώρα χρειάζεστε για να μεταβείτε από την αφετηρία στον προορισμό σας; Ερώτηση 10: Για ποιό λόγο επιλέγετε το παραπάνω μεταφορικό μέσο; 23/34

7. Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερώτηση 12: Πόσο συχνά χρησιμοποιείτε τα παραπάνω δίκτυα (κατά κύριο λόγο): Συχνότητα χρήσης δικτύου πεζοδρόμων Συχνότητα χρήσης δικτύου ποδηλατοδρόμων 24/34

7. Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερώτηση 14: Πως θα χαρακτηρίζατε τις ελλείψεις; Ελλείψεις δικτύου πεζοδρομίων Ελλείψεις δικτύου πεζοδρόμων Ελλείψεις δικτύου ποδηλατοδρόμων 25/34

7. Ανάλυση αποτελεσμάτων SWOT Ανάλυση Δυνατότητες Αδυναμίες Η πολεοδομική διάταξη της πόλης βασίζεται στο Ιπποδάμειο σύστημα, δηλαδή στον ορθογωνικό κάνναβο Απουσία έντονων κλίσεων του εδάφους Διαθέτει μεγάλο παραλιακό μέτωπο που ευνοεί τις μετακινήσεις με τα πόδια ή με το ποδήλατο Προσπάθεια προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας μέσω μελέτης ποδηλατοδρόμων Υστέρηση στην ορθολογική εξυπηρέτηση της διερχόμενης οδικής κυκλοφορίας μέσω του περιφερειακού άξονα Λανθασμένη μελέτη ποδηλατοδρόμων Έλλειψη χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων Έλλειψη αστυνόμευσης για την παράνομη στάθμευση στο κέντρο της πόλης και γενικότ6ερη δυσκολία τήρησης ή/και επιβολής των κανόνων του ΚΟΚ Οι αραιές και αργές διαδρομές των ΜΜΜ σε συνδυασμό με την αυξημένη τιμή των εισιτηρίων Ευκαιρίες Απειλές Δυνατότητες βελτίωσης των υποδομών ποδηλάτου Δυνατότητες βελτίωσης της οδικής κυκλοφορίας Προώθηση της κίνησης με μέσα ήπιας κυκλοφορίας, ειδικά λόγω της μορφολογίας του εδάφους της πόλης Στροφή προς καινοτόμες βιώσιμες λύσεις, στον τομέα των μεταφορών που έχουν εφαρμοστεί στην Ευρώπη Έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευράς Δήμου για μελέτες (π.χ. ποδηλατοδρόμων) Ανεπαρκής συμμετοχή των πολιτών, από πλευράς του Δήμου σε θέματα μεταφοράς Μειωμένοι δημοτικοί πόροι, λόγω οικονομικής κρίσης, για κατασκευή ή αναβάθμιση υποδομών μεταφοράς Πηγή πίνακα: ιδία επεξεργασία 26/34

8. Πρόταση 27/34 Άξονες προτεραιότητας πρότασης 1ος Άξονας: Αποφόρτιση της κυκλοφορίας 2ος Άξονας: Κατασκευή Δικτύου πεζοδρόμων Ορθολογική λειτουργία της περιφερειακής οδού. Διερεύνηση εφαρμογής Τραμ και mini Bus Υπηρεσία δανεισμού δημόσιων ποδηλάτων Πολιτική στάθμευσης Α’ φάση: Πεζοδρόμηση οδού Κουμουνδούρου Πεζοδρόμηση οδού Αντωνοπούλου Πεζοδρόμηση οδού 54ου Συντάγματος Β’ φάση: Πεζοδρόμηση οδού Τ. Οικονομάκη 3ος Άξονας: Κατασκευή Δικτύου ποδηλατοδρόμων 4ος Άξονας: Υποστηρικτικές δράσεις Α’ φάση: Ποδηλατοδρόμηση οδού Αργοναυτών Ποδηλατοδρόμηση οδού Ρ. Φεραίου Ποδηλατοδρόμηση οδού Κασσαβέτη Ποδηλατοδρόμηση οδού Κανάρη Ποδηλατοδρόμηση Μεταμορφώσεως Β’ φάση: Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων πάνω Από το ύψος της οδού Αναλήψεως Σύνδεση δικτύου με Αλυκές και Αγριά Ποδηλατοδρόμηση οδού Γαλλίας Συντήρηση- επισκευή πεζοδρομίων Κατασκευή δημοσίων χώρων στάθμευσης Εισαγωγή νέου κυκλοφοριακού νόμου στις "κίτρινες περιοχές" Επίβλεψη σχεδίου έκτασης καταστημάτων Αύξηση κυκλοφοριακής αστυνόμευσης Εγκατάσταση βυθιζόμενης μπάρας σε εισόδους και εξόδους πεζοδρόμων Αναπλάσεις Εκστρατείες ευαισθητοποίησης κατοίκων 27/34

8. Πρόταση 28/34 Προτεινόμενο δίκτυο Τραμ Σχέδιο κατασκευής της υποδομής Τραμ Πηγή χάρτη: ΔΕΜΕΚΑΒ, 2010; Πηγή χάρτη: ΔΕΜΕΚΑΒ, 2010; 28/34

8. Πρόταση 29/34 Προτεινόμενο δίκτυο πεζοδρόμων Πηγή χάρτη: ιδία επεξεργασία 29/34

8. Πρόταση 30/34 Προτεινόμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων Πηγή χάρτη: ιδία επεξεργασία 30/34

8. Πρόταση Τυπική Διατομή δικτύου ποδηλατοδρόμων στην οδό Ρ. Φεραίου Πηγή εικόνας: Βλαστός, κ.α., 2004 και ιδία επεξεργασία Τυπική Διατομή δικτύου ποδηλατοδρόμων στην οδό Μεταμορφώσεως Πηγή εικόνας: Βλαστός κ.α., 2004 και ιδία επεξεργασία 31/34

Πηγή εικόνας: Βλαστός κ.α., 2004 8. Πρόταση Τυπική Διατομή δικτύου ποδηλατοδρόμων στην οδό Κασσαβέτη Πηγή εικόνας: Βλαστός, κ.α., 2004 και ιδία επεξεργασία Κόμβος στην οδό Κασσαβέτη Πηγή εικόνας: Βλαστός κ.α., 2004 32/34

8. Πρόταση 33/34 Προτεινόμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων Πηγή χάρτη: ιδία επεξεργασία 33/34

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!! 34/34