ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας Προϋποθέσεις να γίνει η Ελλάδα Διεθνές Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Πως αλλάζει η ζωή μας Η επίδραση της Τεχνολογίας
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση με ορίζοντα το Μέλλον Τα δεδομένα και οι ανάγκες της Αγοράς Εργασίας αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα. Νέα Επαγγέλματα παρουσιάζονται, ενώ συγχρόνως παλιά επαγγέλματα υποβαθμίζονται ή εξαφανίζονται.
Οι μεγάλες Επιπτώσεις στην Αγορά Εργασίας Οι επιπτώσεις ήδη άρχισαν να φτάνουν. Οι πιο μεγάλες επιπτώσεις θα φανούν στο άμεσο μέλλον. Συγκεκριμένα: Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα χαθούν 5.000.000 θέσεις σημερινές εργασίας. Η χρήση υπολογιστών θεωρείται ήδη βασική προϋπόθεση στην Αγορά Εργασίας. Google, Facebook και Amazon θα γίνουν πολύ γρήγορα πρωτοπόροι στην παροχή γνώσεων με online μαθήματα και οι αποκτημένες γνώσεις θα αναγνωρίζονται διεθνώς. Είναι απαραίτητο να ανασχεδιαστεί και να εκσυγχρονιστεί ο ρόλος των Παρόχων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις της Αγοράς Εργασίας.
Επίγνωση της σημερινής πραγματικότητας Σύγκριση μεταξύ ατόμων μέσης ηλικίας 50+ και νέων ηλικίας 20-30. Μερικά Παραδείγματα:
Άνθρωπος απέναντι στο Ρομπότ Εκεί που ο άνθρωπος κάνει τη διαφορά Άνθρωπος απέναντι στο Ρομπότ Εκεί που ο άνθρωπος κάνει τη διαφορά
Προβολή στο Μέλλον Άνθρωπος απέναντι στο Ρομπότ
Τα μεγάλα ερωτηματικά των παρόχων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Τι να διδάξω (Περιεχόμενο Διδασκαλίας). Πως μαθαίνουν (Μεθοδολογία Διδασκαλίας). Πώς να διδάξω (Προσόντα Διδασκόντων).
Τι να διδάξω Προετοιμασία για θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν σήμερα. Νέο περιεχόμενο σπουδών. Νέα φιλοσοφία στο τρόπο απόκτησης γνώσεων. Όχι μόνο απόκτηση δεξιοτήτων αλλά κυρίως διαδικασίες για συνεχή απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Απόκτηση και διατήρηση ειλικρινούς σχέσης με την κοινωνική και εργασιακή πραγματικότητα. Βασικές έννοιες προς διδασκαλία: - Ανάγκη μείζονος προσπάθειας, - Επιχειρηματικότητα, - Ικανότητες εποπτείας και διαχείρισης καταστάσεων, - Δεξιότητες επιβίωσης, - Ανθρώπινες και Κοινωνικές Αξίες.
Πως Μαθαίνουν Χρήση νέων τρόπων απόκτησης γνώσεων σε συνδυασμό με παραδοσιακούς. Στοχευμένα προγράμματα σπουδών με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Στοχευμένα προγράμματα σπουδών με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευόμενου. Προγράμματα που στοχεύουν στην Επαγγελματική Καριέρα και όχι απλά στην Επαγγελματική Απασχόληση.
Πώς να διδάξω Ο ρόλος των Online Εκπαιδευτών. Ο ρόλος των Φυσικών Εκπαιδευτών: - Εκπαιδευτικός, - Κοινωνικός, - Καθοδηγητικός προς απόκτηση εμπειριών, - Καθοδηγητικός προς το πνεύμα της αριστείας. Ο ρόλος των παρόχων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Συνδυασμός Σκέψης – Μάθησης - Υλοποίησης
Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα Να προσφέρει Επαγγελματική Εκπαίδευση τέτοιου επιπέδου ώστε να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες τις αγοράς εργασίας με το πιο αποτελεσματικό τρόπο χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης και στοχεύοντας σε ρεαλιστικούς στόχους. Να κάνει άνοιγμα στη Διεθνή Αγορά: - Γεωγραφική θέση, - Κόστος διαβίωσης, - Επίπεδο σπουδών, - Διασυνδέσεις και Συνεργασίες με Παρόχους Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από άλλες χώρες, - Ενημέρωση για τις απαιτήσεις της Αγοράς Εργασίας σε χώρες του εξωτερικού. - Αποτελεσματική σύνδεση των Αποφοίτων (Ελλήνων και Ξένων) με τη Διεθνή Αγορά Εργασίας.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!