ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΤΟΥΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ; I’m somebody you live with every day.. Είμαι κάποια με την ποία ζεις μαζί… κάθε μέρα..
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Day 45: Computer repair JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
1 ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ Β: B1-B2 ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 6η.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (PATIENT SAFETY) ωφελέειν ή μη βλάπτειν ωφελέειν = θεραπευτική παρέμβαση μη βλάπτειν = ασφάλεια ασθενών.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
Αίσθηση και Αντίληψη ,./ Δαφνη Ρουμανη.
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
1 2 3 PRESENT CONTINUOUS 4.
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
PRESENT SIMPLE X PRESENT CONTINUOUS.
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek
GO.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
Νέες τεχνολογίες, Νευροβιολογία και Επιστήμες της Συμπεριφοράς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Ανάλυση Γεωργικού Οικογενειακού Εισήματος (ΓΟΕ)
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ «Το βίαιο έγκλημα στον 21ο αιώνα» 13 – 14 ΙΑΝ Τίτλος εισήγησης: «Η συμβολή των εγκεφαλικών δυσλειτουργιών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Ύλη του μαθήματος Ανόργανη Χημεία III (Oργανομεταλλική Χημεία-Κατάλυση)
Financial Market Theory
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
We can manipulate simple equations:
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Ύλη του μαθήματος Ανόργανη Χημεία III (Oργανομεταλλική Χημεία-Κατάλυση)
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Λευκή ουσία (σύνολο νευραξόνων ή νευρικών ινών)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΤΟΥΣΗΣ Neurons in culture. The large green cell is an astrocyte

ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Neuroanatomy Neurophysiology Cellular/Molecular Neuroscience Neuropharmacology Developmental Neurobiology Genetics of the NS Systems Neuroscience Behavioural Neuroscience Computational Neuroscience Theoretical Neuroscience COGNITIVE NEYROSCIENCE: how does the brain enable the mind?

Computational models of neuronal circuits Integrating anatomical and physiological data to provide “understanding” ‘I am never content until I have constructed a mathematical model of what I am studying. If I succeed in making one, I understand; otherwise I do not’ William Thomson (Lord Kelvin)

From molecules to behavior The BIG - difficult question: What does it mean “To Understand the brain?” Clearly - A THEORY is required to explains how the brain ingredients (its anatomical units; its electro-chemical signals) generate “high level” phenomena (perception, action, emotions) Spatial scale Meters Centimeters From molecules to behavior Millimeters Micrometers Nanometers

Structure of modern brain centers & central role of theory Neuroscience of Neurological & cognitive Disorders Human & Primate Behavior and Cognition Plasticity & Developmental Neuroscience Computational & theoretical Neuroscience Quantitative Analysis of Neuronal circuits

Εγκέφαλος - Νους - Συμπεριφορά Βασικές αρχές/παραδοχές: Ο εγκέφαλος σαν υπολογιστής: όλα έχουν να κάνουν με τη μετάδοση και την επεξεργασία των πληροφοριών Κάθετι που είναι ψυχολογικό είναι βιολογικό φυσιολογία/βιολογία ↔ ψυχολογία Ο εγκέφαλος μπορεί να μελετηθεί μικροσκοπικά - μακροσκοπικά ανατομικά - λειτουργικά Σκοπός η σύνδεση δομής-λειτουργίας λειτουργική εξειδίκευση, παράλληλη κατανεμημένη επεξεργασία, νευρωνικά κυκλώματα/δίκτυα Why have a brain? Movement, perception, cognition/emotion, homeostasis

"You, your joys and sorrows, your memories and your ambitions, your sense of personal identity and your free will are in fact no more than the behavior of a vast assembly of nerve cells and their associated molecules" (Francis Crick, Nobel Laureate 1962 – “the father of DNA”). "Machine think? You bet! We’re machines and we think, don’t we?" (Claude Shannon – “the father of information age”)

Εξελικτική Νευροεπιστήμη (γη 5 δις, ζωή 3.5 δις, άνθρ. εγκ. 100 χιλ)

Localisation of function? Flourens: no matter where he made the lesion, the bird recovered => aggregate field (όλα παντού) Gall & Spurzheim (~1800): φρενολογία

Gall & Spurzheim (~1800): φρενολογία

Broca (1861): ο ασθενής “tan” δεν μπορούσε να αρθρώσει λόγο (αλλά μπορούσε να μετρήσει μέχρι το 10!) Wernicke (1876): ασθενής που έλεγε ασυναρτησίες και δεν κατανοούσε γραπτό/προφορικό λόγο

Fritsch & Hitzig 1870: κινητικός φλοιός σκύλων

H. Jackson: - χάρτης του σώματος σε ασθενείς με επιληψία - πάντα μερική απώλεια σε εγκεφαλικά but… “it is rare for a patient to totally lose a function” (many regions of the brain contribute to a given behaviour)

Εγκέφαλος και ηλεκτρισμός Hess 1944 (πρόκληση ύπνου) Painfield (ΒΠΠ): ασθενείς με επιληψία (ή όγκο σήμερα) Holst & St.Paul 1960 (υποφλοιώδεις περιοχές κοτόπουλων) Πάρκινσον, κατάθλιψη Trans-magnetic stimulation (TMS)

Το ανθρωπάριο του Penfield

Histology

Italy vs. Spain: silver staining method (la reazione negra) + the neuron doctrine Cajal: unitary nature of neurons & unidirectional transmision & synapse Golgi: no discrete entities, a continuous mass of tissue sharing a common cytoplasm (note that this is a different type of debate on holisticism)

Historical perspective for “brain ingredients” Historical perspective for “brain ingredients” Key players 1665 – First use of simple microscope to view living cells (Robert Hooke) 1839 – “Cell theory” (Theodor Schwann) – but is it true for the brain? 1870 – Camilo Golgi develops his silver-based method, for randomly staining nerve cells 1887 – S. Ramon Y. Cajal uses Golgi technique – proposes the “neuron doctrine” 1891 – Hienrich Waldeyer – coined the word “Neuron” 1897 - Charles Sherrington coined the word “synapse”

Brodmann: structure implies function