Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
1.3.2 Αγορά Μορφές αγοράς Παπαδοπούλου Άννα.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στοιχεία Μικροοικονομικής Ανάλυσης IΙ
Κεφάλαιο 11 Επενδύσεις και Αναζήτηση Αξίας Χρηματοοικονομική Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η Συνάρτηση Παραγωγής, προσδιορίζει τις δυνατότητες παραγωγής ενός αγαθού ή υπηρεσίας, ως συνάρτησης των παραγωγικών συντελεστών, δεδομένης.
Ενότητα 12 : Μορφές Αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 5: Μορφές αγοράς Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 6: Θεωρία παιγνίων Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
MARKETING ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Τα προϊόντα της παραγωγής, δηλαδή τα οικονομικά αγαθά, από άλλους πωλούνται και από άλλους αγοράζονται. Ο χώρος,
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 2: Ελαστικότητες Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 5: Προσφορά – Παραγωγή – Κόστος. Διαλέξεις 8 έως 9. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση Στόχοι Γιατί υπάρχει (αγροτική) πολιτική; Πως αξιολογούμε εναλλακτικές πολιτικές; Πλεονάσματα και ανάλυση.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Ενότητα 13 : Επανάληψη – ενδεικτικές ερωτήσεις Καραμάνης Κωνσταντίνος
Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δικαστών και Εισαγγελέων
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δικαστών και Εισαγγελέων Η Μορφές Αγοράς Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δικαστών και Εισαγγελέων «Τα οικονομικά του Δικαίου Ανταγωνισμού της Ε.Ε.» Λευκωσία 27-27 Οκτωβρίου 2017 Δρ. Παναγιώτης Αγησιλάου Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου 1

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ Τέλειος ανταγωνισμός Μονοπώλιο Μονοπωλιακός ανταγωνισμός Ολιγοπώλιο 2

Εισαγωγή Υποδείγματα μορφών αγοράς Απεικονίζουν μέρος της πραγματικότητας  βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση ορισμένων βασικών οικονομικών εννοιών και πτυχών της ανταγωνιστικής διαδικασίας Βασίζονται σε παραδοχές / υποθέσεις  κάνουν πιο απλή και εύκολα κατανοητή την πραγματική λειτουργία των αγορών / συμπεριφοράς Καταλήγουν σε διαφορετικά αποτελέσματα (π.χ. συμπεριφορά επιχειρήσεων, απόδοση αγοράς) Συνιστούν σημείο αναφοράς (benchmark) επιτρέπουν να καταστεί κατανοητός ο τρόπος επίδρασης μιας συμπεριφοράς στην ευημερία των καταναλωτών κριθεί κατά πόσον η παρέμβαση των Αρχών Ανταγωνισμού είναι πιθανόν να βελτιώσει την ευημερία των καταναλωτών

Εισαγωγή Βασικά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων Αριθμός επιχειρήσεων Μέγεθος επιχειρήσεων Φύση προϊόντος (π.χ. βαθμός ομοιογένειας) Ευκολία εισόδου / εξόδου στην αγορά Δύναμη επηρεασμού τιμής Πληροφόρηση επιχειρήσεων / καταναλωτών Ειδικά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων Συμμετρία επιχειρήσεων (π.χ. κόστος) Μορφή ανταγωνισμού (π.χ. τιμές, ποσότητες, καινοτομίες, διαφοροποίηση προϊόντος)

Μονοπωλιακός ανταγωνισμός | Ολιγοπώλιο Εισαγωγή Παραδείγματα μορφών αγοράς Τέλειος ανταγωνισμός (perfect competition) Μονοπώλιο (Monopoly) Μονοπωλιακός ανταγωνισμός (Monopolistic competition) Ολιγοπώλιο (Oligopoly) Ατελής ανταγωνισμός Τέλειος ανταγωνισμός Μονοπώλιο Μονοπωλιακός ανταγωνισμός | Ολιγοπώλιο

Τέλειος ανταγωνισμός Υποθέσεις Μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων Μικρό μέγεθος κάθε επιχείρησης σε σχέση με την αγορά Ομοιογένεια προϊόντων (τέλεια υποκατάστατα) Ελευθερία εισόδου / εξόδου από την αγορά Τέλεια πληροφόρηση πωλητών και αγοραστών  Οι επιχειρήσεις είναι λήπτες τιμές (price takers)  δεν μπορούν να επηρεάσουν τις τιμές Μη ικανοποίηση των πιο πάνω υποθέσεων  ατελής ανταγωνισμός (ανάλογα με το βαθμό μη ικανοποίησης προκύπτουν διαφορετικές μορφές αγοράς)

Τέλεια ανταγωνιστική ισορροπία Τέλειος ανταγωνισμός Καμπύλη ζήτησης Δείχνει τη μέγιστη τιμή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο καταναλωτής για κάθε μονάδα προϊόντος Πλεόνασμα καταναλωτή η διαφορά μεταξύ της μέγιστης τιμής που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο καταναλωτής και της τιμής που τελικά πληρώνει Τιμή Οριακό κόστος Πρόσθετο κόστος με το οποίο επιβαρύνεται η επιχείρηση για την παραγωγή μιας επιπλέον μονάδας προϊόντος Τέλεια ανταγωνιστική ισορροπία Οριακό κόστος pc Ζήτηση Qc Ποσότητα

Μονοπώλιο Υποθέσεις Υπάρχει μόνον μία επιχείρηση Δεν υπάρχουν υποκατάστατα προϊόντα (μοναδικότητα) Η είσοδος στην αγορά είναι ανέφικτη  πολύ υψηλά εμπόδια εισόδου Τέλεια πληροφόρηση καταναλωτών  Η επιχείρηση μπορεί να επηρεάσει την τιμή (price maker)

Μονοπώλιο Αιτίες δημιουργίας Κατοχή πρώτης ύλης / γεωγραφική θέση (π.χ. ορυχείο με διαμάντια, δικαιώματα φάσματος ραδιοσυχνοτήτων, καντίνα στο ΓΣΠ) Απόκτηση πατέντας / δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας / εμπορικά μυστικά (π.χ. φάρμακα, Coke, τεχνολογία παραγωγής) Νομικό μονοπώλιο (π.χ. κρατικοποίηση, εκχώρηση αποκλειστικών δικαιωμάτων) Φυσικό μονοπώλιο (π.χ. δίκτυο μεταφοράς / διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, ύδρευσης, αγωγοί αποχετεύσεων, σιδηροδρομικό δίκτυο)  έντονες οικονομίες κλίμακας Αναπόκτητες επενδύσεις εισόδου (sunk cost) (π.χ. διαφήμιση, κεφαλαιουχικός εξοπλισμός) Μέσω επιδόσεων στην ανταγωνιστική διαδικασία Μέσω συγχωνεύσεων / εξαγορών Αντιανταγωνιστικές πρακτικές (π.χ. επιθετική τιμολόγηση, νόθευση διαγωνισμών, συμφωνίες καταμερισμού αγορών)

Μονοπώλιο Απώλεια ευημερίας Κατανεμητική αναποτελεσματικότητα (allocative inefficiency) Προκύπτει όταν υπάρχει απόκλιση μεταξύ του πρόσθετου κόστους παραγωγής της τελευταίας μονάδας (οριακό κόστος) και της αποτίμησης της εν λόγω τελευταίας μονάδας από τον καταναλωτή Μονοπωλιακή ισορροπία Κέρδος μονοπωλητή  μεταφορά από πλεόνασμα καταναλωτή Τιμή Απώλεια ευημερίας = κατανεμητική αναποτελεσματικότητα (allocative inefficiency) Οριακό έσοδο έσοδο μονοπωλητή από την πώληση μιας πρόσθετης μονάδας προϊόντος pm Οριακό κόστος pc Οριακό έσοδο Ζήτηση Qm Qc Ποσότητα

Μονοπώλιο Παραγωγική αναποτελεσματικότητα Πρόσθετη απώλεια ευημερίας λόγω παραγωγικής αναποτελεσματικότητας X-inefficiency: Μη λειτουργία με το ελάχιστο δυνατό κόστος λόγω π.χ. απουσίας ανταγωνιστικής πίεσης, αδράνειας, διατήρησης υπερβάλλουσας παραγωγικής ικανότητας, προσοδοθηρικές δραστηριότητες Τιμή Απώλεια ευημερίας p’m pm Οριακό Κόστος’ Οριακό κόστος pc Οριακό έσοδο Ζήτηση Q’m Qm Qc Ποσότητα

Μονοπώλιο Ελαστικότητα ζήτησης Μονοπωλιακή δύναμη  αντιστρόφως ανάλογη της ελαστικότητας ζήτησης Τιμή Περισσότερο ελαστική ζήτηση Ελαστικότητα ζήτησης ευαισθησία ζητούμενης ποσότητας σε μεταβολές των τιμών pm p’m Οριακό κόστος pc Οριακό έσοδο Ζήτηση Qm Q’m Qc Ποσότητα

Σύνοψη σύγκρισης Τέλειου Ανταγωνισμού και Μονοπωλίου Υπόδειγμα Τέλειου Ανταγωνισμού Υπόδειγμα Μονοπωλίου Μεγιστοποίηση κοινωνικής ευημερίας   Κατανεμητική αναποτελεσματικότητα Παραγωγική αναποτελεσματικότητα Ελαχιστοποίηση τιμών Μεγιστοποίηση εκροής

Μονοπωλιακός ανταγωνισμός Υποθέσεις Μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων Μικρό μέγεθος κάθε επιχείρησης σε σχέση με την αγορά  Δεν υπάρχει αλληλεπίδραση στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων Έλεγχος τιμών (σε κάποιο βαθμό) λόγω π.χ. ανομοιογένειας προϊόντων (ατελή υποκατάστατα) Οριζόντια διαφοροποίηση  τα προϊόντα δεν μπορούν να ταξινομηθούν με αντικειμενικό / ομοιόμορφο τρόπο από τους καταναλωτές π.χ. υποκειμενικές προτιμήσεις (π.χ. χρώμα αυτοκινήτου) Κάθετη διαφοροποίηση  τα προϊόντα μπορούν να ταξινομηθούν με αντικειμενικό / ομοιόμορφο τρόπο από τους καταναλωτές (μάρκα αυτοκινήτου) Σχετικά εύκολη η είσοδος / έξοδος από την αγορά (δυσχεραίνεται από την διαφοροποίηση των προϊόντων π.χ. κόστος R&D) Ατελής πληροφόρηση πωλητών και αγοραστών (π.χ. τοπικές αγορές)

Μονοπωλιακός ανταγωνισμός Κάθε επιχείρηση επιδιώκει να διαφοροποιηθεί  απόκτηση μονοπωλιακής δύναμης (να καταστεί η ζήτηση που αντιμετωπίζουν λιγότερο ελαστική) Εμπορική προώθηση / διαφήμιση Εμπορικά σήματα Εμπορικές ονομασίες Ιδιομορφία συσκευασίας Σχέδιο / στυλ Συντήρηση / επισκευή Εγγύηση Διαφορετικές μορφές αγοράς ανάλογα με τον βαθμό ατέλειας Παραδείγματα: εστιατόρια, υδραυλικοί, γυμναστήρια, κομμωτήρια, φροντιστήρια, candy bars, ρουχισμός

Ολιγοπώλιο Υποθέσεις Σχετικά μικρός αριθμός επιχειρήσεων Σχετικά μεγάλο το μέγεθος των επιχειρήσεων σε σχέση με την αγορά Υπάρχει έντονο στοιχείο αλληλεξάρτησης στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων (π.χ. τιμολόγηση, διαφοροποίηση προϊόντος)  κατά τη λήψη αποφάσεων ένας ολιγοπωλητής λαμβάνει υπόψη τις πιθανές αντιδράσεις των ανταγωνιστών του Ομοιογενές ή διαφοροποιημένο προϊόν

Ολιγοπώλιο Δίλλημα: ανταγωνισμός ή σύμπραξη Σύμπραξη: ρητή ή σιωπηρή συμφωνία για αποφυγή ανταγωνισμού Μέσω σύμπραξης μπορούν να συμπεριφερθούν συλλογικά ως μονοπώλιο Η διατήρηση της σύμπραξης εξαρτάται από: Αριθμό επιχειρήσεων Βαθμό ομοιογένειας προϊόντων Συνθήκες ζήτησης (σταθερή ή έντονα μεταβαλλόμενη) Εμπόδια εισόδου στην αγορά Ύπαρξη πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας Πρόκληση  Να αποφευχθεί το δίλημμα των φυλακισμένων (prisoners’ dilemma) Τιμή Ποσότητα Ζήτηση pc Qc pm Qm Οριακό κόστος έσοδο

Ταξινόμηση μορφών αγοράς Μορφή αγοράς Αριθμός επιχειρήσεων Τύπος προϊόντος Δύναμη επηρεασμού τιμής Εμπόδια εισόδου Μη τιμολογιακός ανταγωνισμός Τέλειος ανταγωνισμός Μεγάλος Ομοιογενές Καμία Καθόλου Μονοπωλιακός ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο Μικρή Χαμηλά Διαφοροποίηση προϊόντος / διαφήμιση Ολιγοπώλιο Μικρός Ομοιογενές ή διαφοροποιημένο Μικρή έως σημαντική Υψηλά Μονοπώλιο Μία Μοναδικό /ομοιογενές Σημαντική Πολύ υψηλά Διαφήμιση

Καταληκτικές επισημάνσεις Τα υποδείγματα βοηθούν στην κατανόηση ορισμένων πτυχών της πραγματικότητας  δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματικότητα Ιδιαίτερα χρήσιμα για σκοπούς σύγκρισης (σημεία αναφοράς) Σε πραγματικές υποθέσεις ανταγωνισμού η ανάλυση επικεντρώνεται στη συμπεριφορά της υπό διερεύνηση επιχείρησης και στο τι προβλέπει το οικονομικό υπόδειγμα που προβάλλεται από τα εμπλεκόμενα μέρη  βάση για θεωρία ζημίας (theory of competitive harm)

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!