“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ...

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Σπύρος Κιουλάνης Learning by six thinking hats
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Κοινωνικές Δεξιότητες
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Τι είναι φτώχια; Καταιγισμός ιδεών.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θέματα γνωστικής ψυχολογίας Θέμα εργασίας :
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ EDWARD DE BONO» 24-28/11/14 Λιουμπλιάνα, Σλοβενία.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Συνέντευξη με νήπια.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Από το χάος στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Βασικες Εννοιες Φυσικης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
της επιμορφωτικής συνάντησης
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Επιστήμη των Υπολογιστών
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ... “Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ... Καρτσιώτου Θωμαΐς Δασκάλα Σεπτέμβριος 2017

Ορισμός δημιουργικότητας Ορισμός δημιουργικότητας Η δημιουργικότητα θεωρείται ότι είναι « ... μια ουσιαστική ικανότητα ζωής, η οποία πρέπει να ενισχυθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα »(Craft, 1999), επειδή έχει τη δυνατότητα να λύσει μια σειρά από κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά προβλήματα (Burnard & White, 2008).

Τεχνικές δημιουργικότητας στην εκπαίδευση Η χρήση ειδικών τεχνικών δημιουργικότητας των μαθητών/τριών θα βοηθήσει στην τόνωση μυαλό τους, έτσι ώστε να μπορούν να λύσουν τα προβλήματα πιο αποτελεσματικά και να δημιουργήσουν περισσότερες ιδέες.

Brainwriting Οι μαθητές/τριες εστιάζουν σ’ ένα πρόβλημα ή περισσότερα. Γράφουν αυτό που τους/ις έρχεται στο μυαλό. Συζητούν και ανταλλάσσουν ιδέες.

Brainstorming Alex Osborn (1950)

Αντίθετη ιδεοθύελλα “Reverse Brainstorming” είναι η τεχνική κατά την οποία οι μαθητές/τριες λένε τις ιδέες τους για ένα πρόβλημα απ’ την αντίθετη πλευρά: Παράδειγμα, αντί να πουν: “Πώς να μειώσουμε τα αυτοκίνητα για να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα;” Ρωτάνε: “Πώς μπορούμε να αυξήσουμε τα αυτοκίνητα στους δρόμους;”

Εννοιολογικοί Χάρτες Mind-Mapping http://freemind. sourceforge Εννοιολογικός χάρτης είναι μια τεχνική για να παρουσιαστούν ιδέες, λέξεις, εικόνες, σύμβολα και χρώματα. Οι μαθητές/τριες γράφουν το θέμα τους στο κέντρο του χάρτη και μετά τον εξακτινώνουν σε υποθέματα.  Γράφουν και ζωγραφίζουν τα «κλαδιά» του χάρτη και τα ενώνουν μεταξύ τους κάνοντας συσχετισμούς.

Mindmap mind42.com

Mindmap mind42.com

Το έξοχο πτώμα Η τεχνική αυτή επινοήθηκε από τους Σουρεαλιστές το 1925. Είναι μια μέθοδος με την οποία μια συλλογή από λέξεις ή εικόνες έχουν συλλογικά συναρμολογηθεί. Για παράδειγμα, ένα άτομο γράφει μια φράση σε ένα κομμάτι χαρτί και το περνάει στο επόμενο πρόσωπο, που προσθέτει τη δική τουςπρόταση και το περνάει σε κάποιο άλλο και ούτω καθεξής. Αντί των προτάσεων μπορεί να είναι μουσικές νότες, ή μέρος μιας ζωγραφιάς.

Υπερήρωας ή Ναπολεόντεια τεχνική Οι μαθητές προσποιούνται ότι είναι φανταστικοί υπερήρωες; -όπως Superman, Spiderman, Batman, ο James Bond κ.ο.κ. και χρησιμοποιούν τα «σούπερ» χαρακτηριστικά τους για να εκφράσουν τις ιδέες τους.

Storyboarding http://storybird.com/ http://zimmertwinsatschool.com http://zooburst.com COMICS http://www.pixton.com/gr/for-fun http://xtranormal.com On line drawing http://www.picassohead.com/ Word Clouds http://www.wordle.net/ e-books http://issuu.com/ http://www.flipsnack.com/ http://www.redjumper.net/bookcreator/ http://www.calameo.com/

For Educational Purposes Free NLVM TOOLS URL ADDRESS iboard http://www.tes.iboard.co.uk/ For Educational Purposes Free NLVM http://nlvm.usu.edu/en/nav/vlibrary.html For Mathematics Free on line Pixton http://pixton.com/ comics Free with limits Slide Share http://www.slideshare.net/ For Internet presentations Sumo paint http://www.sumopaint.com/home/ paint Animoto http://animoto.com/ Video 2conv.com http://www.flv2mp3.com/ Transform online video FLV to MP3 Mindomo http://www.mindomo.com/ Concept maps online Free for 7 maps ISSUU http://issuu.com/business e-book online YUDU http://www.yudu.com/ online magazines MINDMEISTER http://www.mindmeister.com/ Concept maps Free for 3 maps WORDLE http://www.wordle.net/ Words to graphics TAGXEDO http://www.tagxedo.com/ TOONDOO http://www.toondoo.com TITANPAD http://titanpad.com/ Cooporative writer

Τα 6 καπέλα της σκέψης - 6 thinking hats

Αυτή η στρατηγική δημιουργήθηκε από τον Edward de Bono και περιλαμβάνεται στο βιβλίο του '6 Thinking Hats' (τα 6 καπέλα της σκέψης). Τα 6 καπέλα της σκέψης είναι μια καλή τεχνική, όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τις επιπτώσεις κάποιας απόφασης, φωτίζοντάς τη από πολλές οπτικές γωνίες. Τη χρησιμοποιούμε, επίσης, όταν θέλουμε να ενθαρρύνουμε περαιτέρω σκέψη και προβληματισμό σε ένα θέμα, ή όταν θέλουμε να εξετάσουμε πώς μπορεί εφαρμοστεί μια ιδέα. Με αυτή την τεχνική μπορούμε ακόμη να διαπιστώσουμε τις αντιδράσεις των άλλων όταν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε κάτι.

Όταν εξετάζουμε ένα πρόβλημα με την τεχνική των 'Six Thinking Hats' , μπορούμε να το λύσουμε εύκολα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατές προσεγγίσεις. Γιατί ουσιαστικά αυτό γίνεται με την εφαρμογή αυτής της τεχνικής: εξετάζουμε όλες τις δυνατές παραμέτρους, επιστρατεύοντας όλες τις διαθέσιμες δεξιότητες και απόψεις. Έχει αποδειχθεί, στην πράξη ότι τα σχέδια τα οποία υλοποιούμε, έχοντας εφαρμόσει αυτή την τεχνική είναι πολύ πιο πετυχημένα και πιο εύκολα υλοποιήσιμα από άλλα στα οποία απλώς έχουμε απλώς θέσει σε πράξη μια ιδέα.

Πώς θα χρησιμοποιήσετε αυτή την τεχνική Κάθε καπέλο της σκέψης είναι ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης. Έτσι μπορούμε να ωφεληθούμε από μια αντιπαράθεση διαφορετικών απόψεων, όπως συμβαίνει όταν άνθρωποι με διαφορετική σκέψη και πεποιθήσεις συζητούν ένα θέμα.

Πληροφορίες Κρίση Δημιουργικότητα Διαίσθηση Αισιοδοξία Λογική Καπέλο Ρόλος Χρήση Άσπρο Με αυτό το καπέλο εστιάζουμε στις διαθέσιμες πληροφορίες. Πληροφορίες Φορώντας αυτό το καπέλο εξετάζετε τις πληροφορίες που έχετε και βλέπετε τι μπορείτε να μάθετε από αυτές. Μπορείτε να ψάξετε για επιπλέον πληροφορίες από τους άλλους. Μαύρο Με αυτό το καπέλο ψάχνετε όλες τις αρνητικές πλευρές της ιδέας που εξετάζετε. Κρίση Φορώντας αυτό το καπέλο παίζετε τον «συνήγορο του διαβόλου». Προσπαθείτε να βρείτε τα αδύνατα σημεία και γενικά τι μπορεί να πάει λάθος. Πράσινο Με αυτό το καπέλο μπορείτε να βρείτε δημιουργικές λύσεις σε ένα πρόβλημα Δημιουργικότητα Φορώντας αυτό το καπέλο υιοθετείτε έναν εντελώς ελεύθερο τρόπο σκέψης, όπου δεν υπάρχει θέση για κριτική. Μπορείτε να σκεφτείτε δημιουργικές λύσεις σε ένα πρόβλημα, καταθέτοντας πιθανότητες ή ιδέες. Κόκκινο Με αυτό το καπέλο κοιτάτε τα προβλήματα διαισθητικά, καταθέτοντας αυθόρμητες αντιδράσεις και συναισθήματα. Διαίσθηση Try to think how other people will react emotionally, explaining hunches, feelings, gut senses. Κίτρινο Με αυτό το καπέλο σκέφτεστε θετικά Αισιοδοξία Φορώντας αυτό το καπέλο βλέπετε τις θετικές πλευρές και τα οφέλη κάποιας απόφασης. Είστε θετικός, ενθουσιώδης, ενισχύετε τους άλλους να συνεχίσουν και τους μεταδίδετε ένα πνεύμα αισιοδοξίας ακόμη και όταν όλα μοιάζουν ζοφερά. . Μπλε Με αυτό το καπέλο συντονίζετε συναντήσεις Λογική Φορώντας αυτό το καπέλο έχετε τον έλεγχο, χρησιμοποιείτε τον κοινό λόγο. Όταν χρειάζεται συνοχή και οργάνωση είναι το μπλε καπέλο που αναλαμβάνει ρόλο.

Ένα παράδειγμα δημιουργικότητας Να πούμε μια λέξη. Κάποιος/α είπε "το σπίτι". Στη συνέχεια ζήτησε από την ομάδα να δώσει μια ακόμη λέξη που να μην σχετίζεται με το "το σπίτι" και κάποιος/α είπε "απάντηση"! Έτσι δημιουργήθηκε… «Το σπίτι των απαντήσεων" !!! (με τυχαίες λέξεις) Μετά από αυτό ένας καταιγισμός ερωτήσεων προέκυψε μεταξύ των συμμετεχόντων ένας καταιγισμός ιδεών/ ερωτήσεων (brainstorming):  Τι είναι το σπίτι των απαντήσεων;  Πού είναι;  Ποιος ζει εκεί;  Τι κάνουν;  Τι απαντήσεις μπορούμε να βρούμε εκεί;  Πώς να κάνουν τη δουλειά τους;  Ποιοί άνθρωποι πηγαίνουν εκεί;  Είναι γρήγοροι στις απαντήσεις τους ή τους παίρνει χρόνο;  Πότε ανοίγουν;  Πότε κλείνουν;  Δουλεύουν και τις νύκτες;  Πρέπει να πληρώσεις;  Πόσο;  Που φυλάνε τις απαντήσεις;  Μπορούμε να αναζητήσουμε ό,τι θέλουμε;  Έχουν απαντήσεις “έτοιμες”;  Δίνουν την ίδια απάντηση σε όλους;  Χρειαζόμαστε πραγματικά το σπίτι των απαντήσεων;  Τι είναι πραγματικά το σπίτι των απαντήσεων; Και το αποτέλεσμα; Μια φορά κι έναν καιρό ήταν «Το σπίτι των απαντήσεων" .......... Έτσι, ξεκινώντας με δύο εντελώς άσχετες λέξεις δημιουργήσαμε μια ιστορία από τις απαντήσεις ενός καταιγισμού ερωτήσεων!