Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών

2 ιδέα7 ιδέα4 ιδέα10 ιδέα8 ιδέα2 ιδέα9 Ιδέα3 Ιδέα 6 ιδέα5 ιδέα1

3 Οργάνωση κατηγορία1 κατηγορία2 κατηγορία3 κατηγορία4

4 Για την ιστορία Alex Οsborn, 1948

5 Γιατί/πότε να το εφαρμόσω
γρήγορη γέννηση ενός μεγάλου αριθμού ιδεών ενθάρρυνση δημιουργικότητας / έμμεσης σκέψης εμπλοκή ολομέλειας στηρίζεται στην ιδέα, ότι όταν οι άνθρωποι δουλεύουν μαζί, μπορούν να αποδώσουν περισσότερο από ότι τα άτομα μόνα τους Isaksen, S. G. (1998), A Review of Brainstorming Research: Six Critical for Inquiry, Creative Research Unit, Creative Problem Solving Group-Buffalo

6 Tι να έχω υπόψη Ο καταιγισμός πρέπει να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο ενιαίο θέμα/ερώτημα, όχι περισσότερα

7 Τι μου λέει η έρευνα γι’ αυτό
υπάρχει κάποιο επιστημονικό debate; Ποιο; τι μπορεί να πάει στραβά; πότε αντενδείκνυται η χρήση της τεχνικής;

8 εξειδικεύσεις/εφαρμογές/στρατηγικές
Ατομικό – ομαδικό brainstorming Αdvanced brainstoming techniques Freewriting Listing-bulleting Three perspectives Cubing…

9 Ηλεκτρονικό braistorming (ΕΒS)
Γιατί; (παιδαγωγική αξία) Πώς; (με ποια εργαλεία); Σύννεφα λέξεων (Wordle, Tagul, Tagxedo) Πίνακες σημειώσεων (Padlet, Popplet) Word – διαδραστικός πίνακας ΕΒS: Stormboard, Bubble.us

10 Βήματα εφαρμογής 1.Περιγραφή της διαδικασίας και παρουσίαση του ερωτήματος 2. Καταιγισμός ιδεών χωρίς σχόλια 3. Καταγραφή ιδεών στον πίνακα 4. Σχολιασμός ιδεών 5. Διατύπωση κριτηρίων κατηγοριοποίησης ή διάταξης των ιδεών 6. Κατηγοριοποίηση των ιδεών με βάση κάποια κριτήρια

11 Μερικοί κανόνες: http://www.youtube.com/watch?v=tgpSG2mbhPs
Αναβάλλουμε την κριτική μας για αργότερα Ενθαρρύνουμε την έκφραση, ακόμη και ασυνήθιστων ή υπερβολικών ιδεών Στο πρώτο στάδιο, η ποσότητα μετράει, όχι η ποιότητα Χτίζουμε στις ιδέες των άλλων Κάθε άτομο και κάθε ιδέα έχει την ίδια αξία

12 Αναφορές Osborn, A.F. Applied imagination: Principles and procedures of creative problem solving (Third Revised Edition). New York, NY: Charles Scribner’s Sons. (1963) Furnham, A., (2000), The Brainstorming Myth, Business Strategy Review, 2000, Volume 11 Issue 4, pp Isaksen, S. G. (1998), A Review of Brainstorming Research: Six Critical for Inquiry, Creative Research Unit, Creative Problem Solving Group-Buffalo. Lassi A. Liikkanen, Kai Kuikkaniemi, Petri Lievonen and Pauli Ojala, (2011), Next Step in Electronic Brainstorming: Collaborative Creativity with the Web, CHI 2011, May 7–12, 2011, Vancouver, BC, Canada. Shirey, M. R. (2011), Brainstorming for Breakthrough Thinking, JONA volume 41, Number 12, pp , Wolters Kluwer I Lippincott Williams & Wilkins. Βασάλα, Π. & Φλογαίτη, Ε., Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, Πρακτικά 1ου Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας, (1-4 Μαρτίου 2002), Θεσσαλονίκη 2002, σ Diehl M, Stroebe W. Productivity loss in idea generating groups: tracking down the blocking effect. J Pers Soc Psychol ;61: Stroebe, W., Diehl, M. and Abakoumkin, G. The Illusion of Group Effectivity. Pers. Soc. Psychol. Bull., 18, 5 (1992),

13 Eργαλεία http://www.wordle.net https://tagul.com


Κατέβασμα ppt "Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google