Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Γιάννης Σειραδάκης Τμήμα Φυσικής, ΑΠΘ
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΚΥΚΛΟΣ B4XP20 Σχολικό Έτος:
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:ΚΥΚΛΟΣ Β΄ ΤΑΞΗ B4CE23.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Ο χάρτης του χαμένου θησαυρού…
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
start  ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΓΩΝΙΩΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ 180 ΜΟΙΡΕΣ  ΟΙ ΟΞΕΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΜΕ ΠΛΕΥΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΩΝΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ  ΟΙ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία Μαθηματικός. Στα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως των Ευκλείδη, Αρχιμήδη, Απολλώνιου και άλλων, υπήρχαν δύο ειδών.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της γωνίας
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Κύκλος.
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εμβαδόν Παραλληλογράμμου
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Ηλεκτρικό πεδίο (Δράση από απόσταση)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΩΝΙΑ ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού θα μπορείτε να: (α) δίνετε τον ορισμό της γωνίας (β) χαρακτηρίζετε γωνίες (γ) διχοτομείτε γωνία.
ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟΧΟΙ: Να μπορείτε να Δίνετε τον ορισμό της Εφαπτομένης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία) Κατσανού Μαρία Α.Μ.: Δ201718

Δραστηριότητα Δύο σταθεροί κύκλοι εφάπτονται εσωτερικά ενώ ένας τρίτος κύκλος μεταβάλλεται έτσι ώστε να εφάπτεται στον μεγαλύτερο εσωτερικά και στον μικρότερο εξωτερικά. Να δείξετε ότι η περίμετρος του τριγώνου που έχει κορυφές τα κέντρα των τριών κύκλων είναι σταθερή και ίση με τη διάμετρο του μεγαλύτερου κύκλου. Σε αυτή την δραστηριότητα ζητείται από τους μαθητές, αρχικά, να κατασκευάσουν το σχήμα. Μέσα από αυτή την διαδικασία, εμπλέκονται σε έννοιες, κάνουν υποθέσεις, χρησιμοποιούν ιδιότητες και θεωρήματα.

Κατασκευή Ζητείται από τους μαθητές να κατασκευάσουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας, το σχήμα για το οποίο γίνεται αναφορά στην δραστηριότητα. Μετά από μετακίνηση του κέντρου του κύκλου (Ε,ΕΔ), διαπιστώνεται ότι το σχήμα δεν έχει σχεδιαστεί σύμφωνα τις απαραίτητες ιδιότητες, και γι’ αυτό το λόγο , ο κύκλος δεν συνεχίζει να εφάπτεται εξωτερικά στον κύκλο (Γ, ΓΒ).

Ελεγχόμενη κατασκευή Κύκλος με κέντρο Α και ακτίνα ΑΒ.

Ελεγχόμενη κατασκευή Από εξωτερικό σημείο Γ φέρουμε εφαπτόμενες στον κύκλο, που τον τέμνουν στα σημεία Ε, Δ. Θεωρήματα: Από σημείο Γ εξωτερικό του κύκλου, φέρονται δύο εφαπτόμενες του κύκλου. Τα εφαπτόμενα τμήματα κύκλου, που άγονται από σημείο εκτός αυτού, είναι ίσα.

Ελεγχόμενη κατασκευή Φέρουμε ευθεία, η οποία διέρχεται από το Γ και τέμνει τον κύκλο στο σημείο Β. Φέρουμε τις ευθείες ΑΕ και ΑΔ. Θεώρημα: Οι ΑΕ, ΑΔ είναι κάθετες στις ΓΕ, ΓΔ αντίστοιχα.

Ελεγχόμενη κατασκευή Φέρουμε τις διχοτόμους των γωνιών Δ Γ Β και Β Γ Ε. Θεωρήματα: Κάθε σημείο της διχοτόμου μιας γωνίας ισαπέχει από τις πλευρές της. Η διακεντρική ευθεία διχοτομεί την γωνία των εφαπτόμενων τμημάτων.

Ελεγχόμενη κατασκευή Φέρουμε το ευθύγραμμο τμήμα ΖΗ. Συμπέρασμα: Το ευθύγραμμο τμήμα ΖΗ είναι κάθετο στην ευθεία ΓΒ.

Ελεγχόμενη κατασκευή Αφού το Ζ είναι σημείο της διχοτόμου της γωνίας Δ Γ Β, τότε: ΖΔ=ΖΘ. Άρα κατασκευάζουμε τον κύκλο (Ζ, ΖΘ). Αφού το Η είναι σημείο της διχοτόμου της γωνίας Β Γ Ε, τότε: ΗΕ=ΗΘ. Άρα κατασκευάζουμε τον κύκλο (Η, ΗΘ). Οι δύο αυτοί κύκλοι εφάπτονται εξωτερικά.

Επίλυση του προβλήματος Π = ΑΖ + ΖΗ + ΗΑ Πράξεις με ευθύγραμμα τμήματα. Σχετικές θέσεις δύο κύκλων. Οι κύκλοι εφάπτονται εξωτερικά, άρα η διάκεντρος ισούται με το άθροισμα των ακτινών τους (δ = ΖΘ + ΗΘ). Οι κύκλοι εφάπτονται εσωτερικά, άρα η διάκεντρος ισούται με την διαφορά των ακτινών τους (δ = ΑΕ - ΗΕ).

Μαθηματική δραστηριότητα χρήση εργαλείων και πηγών (Geogebra) ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλήματος (παρατήρηση, απόδειξη, αντίστροφη πορεία) δημιουργία εννοιολογικών συνδέσεων ανάπτυξη μαθηματικού συλλογισμού