Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eκκλησιαστική τέχνη. Ονομάζεται η τέχνη (ναοδομία,
Advertisements

Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Ιωάννα Ιωάννου Μαρίνα Χατζηχάννα Στ’ τάξη
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
H εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς
Πραγα η «χρυση πολη».
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΒΕΝΕΤΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Θεσσαλονίκη και Άγιος Δημήτριος : μύθος και πραγματικότητες
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΤΥΠΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΝΑΩΝ.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Πολιτιστικό πρόγραμμα 4 ου Γυμνασίου Ευόσμου Σχολικό Έτος Παλαιοχριστιανικοί Ναοί και Βυζαντινά Μοναστήρια,ένας θησαυρός στην πόλη μας Υπεύθυνες.
Αβαείο Γουεστ Μινστερ Από την Κορίνα Αθανασιάδου.
Αγία Σοφία Χρηστος Πανουργιας Εβιτα Παγωμενου Θανια Σουρετη Ντορινα Μπετσικα.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Η ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ. Αναφέρεται με το όνομα αυτό, που σημαίνει κυριολεκτικά την πόλη τη χωμένη στην άμμο, από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Και πράγματι, η Αμμόχωστος υπήρξε.
ΓΑΛΛΙΑ. Εθνικό σύνθημα: Liberté, Égalité, Fraternité Ελευθερία, Ισότητα, Αδερφοσύνη Εθνικός ύμνος: La Marseillaise (Η Μασσαλιώτιδα) Σημαία της Γαλλίας.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Ιερός ναός Τιμίου Σταυρού Δολιανών Ξανθίππη Βρή - Τάξη Β’1
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Χριστόδουλος Νικηφόρου Ε΄τάξη
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
 Τα μοναστήρια ως πνευματικά κέντρα  Από το 650 περίπου μέχρι τα μέσα του 9 ου αι. χώροι καλλιέργειας γραμμάτων και τεχνών τα μοναστήρια και οι αυλές.
 Τα μοναστήρια ως πνευματικά κέντρα  Από το 650 περίπου μέχρι τα μέσα του 9 ου αι. χώροι καλλιέργειας γραμμάτων και τεχνών τα μοναστήρια και οι αυλές.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΒΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Β2 2016-2017

Η ΔΥΣΗ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ Από την εποχή του Αποστόλου Παύλου μέχρι τον 9ο αιώνα σε όλη την Ανατολή και κυρίως την Κων/πόλη κυριαρχούσε ο ρυθμός της Βασιλικής. Ως εκ τούτου η Δύση ,ακολούθησε τα πρότυπα της Ανατολής και ο ρυθμός της βασιλικής αποτέλεσε την αφετηρία για την εξέλιξη της Ναοδομίας. Οι Παλαιοχριστιανικές βασιλικές ήταν τεράστια επιμήκη οικοδομήματα διαιρούμενα εσωτερικά με κιονοστοιχίες , καταλήγοντας στην ανατολική μικρή πλευρά σε αψίδα. Το μεσαίο κλίτος ήταν το πιο ευρύχωρο και το ψηλότερο. Οι κίονες που χώριζαν τα κλίτη δεν είχαν ραβδώσεις και κατέληγαν σε περίτεχνα κορινθιακά κιονόκρανα. Η βασιλική του Αγ. Απολλιναρίου (5ος αιώνας – Ραβέννα, Ιταλία)

10ος -12ος αιώνας ρομανικός ρυθμός Ρωμαϊκά στοιχεία ανάμεικτα με ντόπια των ευρωπαϊκών λαών , κυρίως γερμανικών φύλων, δημιούργησαν τη βάση για την ανάπτυξη της ρομανικής τέχνης. Ο ρομανικός ρυθμός γεννήθηκε στη Γαλλία και εξαπλώθηκε σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, κύρια χαρακτηριστικά του είναι: Συμπαγή ογκώδη οικοδομήματα Επιβλητικές διαστάσεις Οι τοίχοι έχουν μεγάλο πάχος Οι κίονες και οι πεσσοί επίσης Οι πύργοι και τα καμπαναριά ξεπερνούν το ύψος της σαμαρωτής στέγης Χρησιμοποιείται ημικυκλική αψίδα Ναός του αβαείου των Βενεδικτίνων στο Μούρμπαχ-νότια Αλσατία 1160

Καθεδρικός ναός Ντάραμ- Αγ Ιάκωβος της Κομποστέλας Καθεδρικός ναός Ντάραμ- Αγ Ιάκωβος της Κομποστέλας Είναι συνήθως τρίκλιτη βασιλική με μακρύ εγκάρσιο κλίτος στα ανατολικά . Ο ρομανικός ρυθμός έχει πολλές μικρότερες αψίδες που αποτελούν παρεκκλήσια. Ο τρούλος έχει κατάληξη πολυγωνική ή πυραμιδοειδή. Χαρακτηριστικοί ναοί ρομανικού ρυθμού είναι η Παναγία του Πουατιέ (Γαλλία), ο Καθεδρικός ναός του Ντάραμ (Αγγλία), ο ΄Αγ Ιάκωβος της Κομποστέλας (Ισπανία)

12ος αιώνας γοτθικός ρυθμός Γνωστότεροι ναοί γοτθικού ρυθμού σήμερα είναι: Η Παναγία των Παρισίων Στη Γαλλία δημιουργήθηκε ο γοτθικός ρυθμός όπου οι εμπνευστές του κράτησαν μόνο τον πέτρινο σκελετό του ρομανικού ρυθμού και έκαναν τις εξής αλλαγές: Μετέτρεψαν τις στρογγυλές αψίδες σε αιχμηρές Στη θέση των τοίχων μπήκαν μεγάλα παράθυρα με υαλογραφήματα(βιτρώ) Ο θόλος τώρα είναι ψηλότερος Το κτίριο δίνει την εντύπωση ότι υψώνεται προς τα πάνω.

Μητρόπολη του Στρασβούργου Αβαείο του Ουέστμινστερ

Ιταλία :οι ιδιαιτερότητες του γοτθικού ρυθμού Ιταλία :οι ιδιαιτερότητες του γοτθικού ρυθμού Στην Ιταλία το οικοδομικό υλικό είναι πλίθες και τούβλα με επικάλυψη των τοίχων από μάρμαρο που διέθετε άφθονο η χώρα. Η παράδοση θέλει τους τοίχους καλυμμένους από τοιχογραφίες και ψηφιδωτά και έτσι μικρό είναι το ενδιαφέρον των ιταλών για παράθυρα με βιτρό. Τα γλυπτά δεν κυριαρχούν στο εσωτερικό αλλά επικρατεί η τοιχογραφία και ο ζωγραφιστός ή ψηφιδωτός διάκοσμος. Οι ιταλικοί ναοί αντί του υπερβολικού ύψους διαθέτουν μεγάλο πλάτος.

15ος-16ος αιώνας Αναγέννηση Στην εκκλησιαστική αρχιτεκτονική αναβιώνουν αρχαίοι ρυθμοί , κυριαρχεί ο νατουραλισμός . Τον 16ο αιώνα η ακμή της Αναγέννησης κυριαρχεί πλήρως στην Ιταλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Αγ. Πέτρος στην Ιταλία.

Γενικά η εκκλησία της Δύσης χρησιμοποίησε κατά κόρον ανάγλυφα αγάλματα για τη διακόσμηση των ναών. Συμπερασματικά η εξέλιξη της τέχνης των δύο χριστιανικών εκκλησιών φανερώνει πως η Ανατολή έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον στο πνευματικό περιεχόμενο της τέχνης ενώ η δύση στην αισθητική της μορφής.