Καμινάρη Χαρούλα Καπετανάκη Μαριέλα Γ2’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
Advertisements

Κώστας Χατζησταματίου,
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Τα ουράνια σώματα στη λαϊκή παράδοση
ένας τόπος με μακραίωνη ιστορία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική
Πηνειός ποταμός Στέφανος Χρυσικός.
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ένας τύπος φέρνει την κοπέλα του στο σπίτι της
Άγιος Ιλαρίωνας Το κάστρο του Άγιου Ιλαρίωνα βρίσκεται στην Κύπρο στην Κατεχόμενη επαρχία Κερύνειας Από Λάμπρο Παναγή, Λήδα Νεοφύτου, Σοφία Χριστοφόρου.
Έκπληκτος, αρχίζει να παρακολουθεί τις κότες του, και ανακαλύπτει ποιά είναι υπεύθυνη γι αυτό το κατόρθωμα.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Το γιοφύρι της Άρτας.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Το γιοφύρι της Άρτας Γιώργος Κάκαρης Γ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Του γιοφυριού της Άρτας
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ και οι παραλογεσ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΥ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε στην αυλή ενός χωριάτικου σπιτιού µια χελώνα, που είχε έναν µεγάλο καηµό. Ήθελε να πετάξει στον ουρανό όπως τα πουλιά. -
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Η καστροπολιτεια της Μονεμβασίας
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Λάμπρος Ζησιμόπουλος Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΛΑΝΤΑΣ Γαλλική μπαλλάντα > βαλλίζω (χορεύω). Ποίημα τραγουδιστικό και χορευτικό. Έχει σταθερή μορφή. Αποτελείται από 4 στροφές:
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΗ ΔΑΝΑΗ ΡΑΝΤΖΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΛΛΙΑΡΟΥ ΒΕΝΙΑ.
Γεφύρι της Άρτας Καμαρινόπουλος Ιωάννης Γ2. Η ιστορία του γεφυριού της Άρτας To Γεφύρι της Άρτας είναι μια γέφυρα φτιαγμένη από λίθο στο ποταμό Άραχθο,
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
ΞΕΝΙΤΙΑ Ονοματεπώνυμο: Κόνιαρη Ζωή Όνομα Καθηγητή: κ. Ζάχου Μάρθα
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΕΤΡΙΝΩΝ ΓΕΦΥΡΙΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
28η Οκτωβρίου 1940 ΕΙΚΟΝΕΣ.
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καμινάρη Χαρούλα Καπετανάκη Μαριέλα 2015-2016 Γ2’ Το Γεφύρι της Άρτας Καμινάρη Χαρούλα Καπετανάκη Μαριέλα 2015-2016 Γ2’

Η συγκεκριμένη παραλογή,την οποία δημιούργησε κατά την παράδοση η λαϊκή μούσα,στηρίζεται σε μια μακραίωνη παράδοση και ειναι σχετική με την θεμελίωση μεγάλων έργων. Το δημοτικό αυτό τραγούδι ανήκει στην κατηγορία των παραλογών. Οι παραλογές είναι πολύστιχα αφηγηματικά τραγούδια με ποικιλία ως προς το περιεχόμενο.Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ο δραματικός τόνος αλλά και το παραμυθικό στοιχείο. Η συγκεκριμένη παραλογή εμπνέεται και συνάμα στηρίζεται στη διαδεδομένη αντίληψη / δοξασία ότι για να στεριώσει ένα κτίσμα απαιτείται η θυσία ενός ζωντανού πλάσματος στα θεμέλιά του. Κατ’ επέκταση, απαιτείται μια μεγάλη θυσία για την πραγμάτωση και περάτωση κάθε σημαντικού και θεμελιώδους έργου. Το τραγούδι αυτό είναι γραμμένο σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο. Το δημοτικό αυτό τραγούδι έχει επινοηθεί από το λαό αλλά δεν γνωρίζουμε τον δημιουργό του.

Πληροφορίες για το Γεφύρι To Γεφύρι της Άρτας (στην λαϊκή παράδοση γιοφύρι της Άρτας) είναι λιθόκτιστη γέφυρα του ποταμού Αράχθου, του 17ου αιώνα μΧ, στην πόλη της Άρτας, που έγινε πασίγνωστη από το ομώνυμο θρυλικό δημοτικό τραγούδι που αναφέρεται στην "εξ ανθρωποθυσίας" θεμελίωσή του. Το πέτρινο γεφύρι της Άρτας, είναι το πιο ξακουστό στην Ελλάδα και αυτό βέβαια το χρωστάει στο θρύλο για τη "θυσία της γυναίκας του πρωτομάστορα", που η λαϊκή μούσα τον έκανε τραγούδι. Ο λόγος κατασκευής του συγκεκριμένου γεφυριού ήταν η επικοινωνία των ανθρώπων,που ζούσαν στις απέναντι όχθες του ποταμού Αράχθου.

Περιεχόμενο του έργου Πολλοί μάστορες προσπαθούν μάταια να χτίσουν το γεφύρι της Άρτας, κάθε πρωί το κτίζουν αλλά αυτό το βράδυ γκρεμίζεται. Μπροστά στην απογοήτευσή τους ένα πουλί – αγγελιοφόρος που εμφανίζεται ως από μηχανής θεός δίνει τη λύση: για να θεμελιωθεί το γεφύρι πρέπει να θυσιαστεί η γυναίκα του πρωτομάστορα. Ο ίδιος νιώθει απέραντη λύπη και βρίσκεται σε αδιέξοδο, μπροστά στο κοινωνικό καθήκον και την συζυγική αγάπη.Αποφασίζει να υπακούσει στην εντολή και με διαμεσολαβητή το πουλί καλεί τη γυναίκα του να έρθει στο γεφύρι. Εκείνη πρόσχαρη ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του συζύγου της ο οποίος με αφορμή ότι έχει χάσει το δακτυλίδι του, την αναγκάζει να κατεβεί στα θεμέλια, προκειμένου να το ψάξει και να ικανοποιήσει το σύζυγό της. Από το σημείο αυτό ξεκινά το στοίχειωμα της γυναίκας, η οποία μόλις συνειδητοποιεί την απάτη, παραπονείται για τη μοίρα τόσο της ίδιας όσο και των αδελφών της και οργισμένη εκστομίζει κατάρα. Όταν όμως θυμάται τον αδελφό της και το πιθανό πέρασμά του από το γεφύρι, αμέσως μετατρέπει την κατάρα σε ευχή.

Τα βασικά πρόσωπα του δημοτικού τραγουδιού Πρωτομάστορας: υπεύθυνος για την κατασκευή του γεφυριού, αγαπάει πολύ την γυναίκα του, υπερτερεί το κοινωνικό συμφέρον σε αντίθεση με την ζωή της γυναίκας του Πουλί: δίνει άμεση λύση στο πρόβλημα ως αναφορά την κατασκευή του γεφυριού, μετατρέπει το μήνυμα που του λέει ο πρωτομάστορας,μεταφέρει το αλλαγμένο μήνυμα στην γυναίκα Γυναίκα: δέχεται να πάει στο χώρο κατασκευής του γεφυριού,δείχνει προθυμία στο να πιάσει το δαχτυλίδι,δέχεται το στοίχειωμα,αγαπάει πολύ τον αδερφό και τον σύζυγό της

Μια παραλαγή του τραγουδιού,βασισμένη σε αληθινά γεγονότα Η ιστορική έρευνα διατυπώνει ότι ο θρύλος αυτός έκρυβε πολλά χρόνια μια ιστορική αλήθεια για την περιοχή της Άρτας και γενικότερα της Ηπείρου. Όταν χρειάστηκε να περάσει από τη περιοχή μεγάλη δύναμη τουρκικού στρατού ζητήθηκε η βοήθεια των κατοίκων για τη δημιουργία μιας γέφυρας. Τότε προστρέξανε πάρα πολλοί δηλώνοντας ότι γνωρίζουν να κτίζουν, προκειμένου να κερδίσουν κάποια εύνοια. Όταν όμως έμαθαν οι κάτοικοι το σκοπό για τον οποίο θα πέρναγε το τουρκικό ασκέρι πήγαιναν τη νύχτα και γκρέμιζαν ότι την προηγούμενη οι ίδιοι είχαν φτιάξει. Όταν οι Τούρκοι ζήτησαν να μάθουν γιατί αργεί τόσο πολύ το έργο εκείνοι απάντησαν ότι τελικά είναι στοιχειωμένο το μέρος πιστεύοντας ότι οι Τούρκοι ή δεν θα περνούσαν ή ότι θα επέστρεφαν. Τότε ο τούρκος διοικητής (πουλάκι) διέταξε τη σύλληψη του Πρωτομάστορα και της γυναίκας του και τη θανάτωσή τους. Τότε φοβούμενοι όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι Έλληνες για τη τύχη που θα τους περίμενε, έσπευσαν και ολοκλήρωσαν το γεφύρι συνοδεύοντας με κατάρες το τουρκικό ασκέρι. Μετά όμως την εθνεγερσία του 1821 και αναμένοντας την απελευθέρωσή τους από τον ελληνικό στρατό (αδελφό στη ξενιτιά) οι προηγούμενες κατάρες έγιναν ευχές.

Το γεφύρι της Άρτας στην σημερινή εποχή

Το λαογραφικό μουσείο του γεφυριού Άρτας