Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Προσωπικές δεξιότητες
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΣΥΜΜΌΡΦΩΣΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΉΨΕΙΣ - ΣΤΕΡΕΌΤΥΠΑ Δήμητρα Παπαστεργίου Λάρισα 2016.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ & ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ «ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ» 1 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Ερμηνευτική προσέγγιση
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η έννοια της επιχείρησης
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Ομάδες Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία Βάσια Αγαπητού.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς

Θεματικές Ενότητες (1) Ορίσετε την ομάδα και να διακρίνετε τους διαφορετικούς τύπους ομάδων. Εντοπίσετε τα πέντε στάδια εξέλιξης της ομάδας. Δείξετε πώς οι απαιτήσεις των ρόλων αλλάζουν σε διαφορετικές καταστάσεις.

Θεματικές Ενότητες (2) Παρουσιάσετε πώς οι κανόνες (νόρμες) και το κύρος (status) ασκούν επιρροή στη συμπεριφορά ενός ατόμου. Αντιπαραβάλετε τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία της ομαδικής λήψης αποφάσεων. Αξιολογήσετε τα στοιχεία για τις πολιτισμικές διαφορές όσον αφορά το κύρος της ομάδας και την κοινωνική οκνηρία καθώς και τις επιδράσεις της ποικιλομορφίας στις ομάδες.

Ομάδες 8-4 Δύο ή περισσότερα άτομα, που αλληλεπιδρούν και βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση, που συνενώθηκαν προκειμένου να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους Τυπική Ορίζεται από τη δομή του οργανισμού Άτυπη Ούτε τυπικά δομημένη ούτε οργανωσιακά προσδιορισμένη

Τέσσερις τύποι ομάδων Τυπικές ομάδες Άτυπες ομάδες 8-5 Τυπικές ομάδες Άτυπες ομάδες Ομάδα διοίκησης – καθορίζεται από το οργανόγραμμα Ειδική ομάδα – εργάζονται από κοινού για να ολοκληρώσουν μια εργασία Ομάδα συμφερόντων – προσχωρούν σε ομάδες για να επιτύχουν μια συγκεκριμένη επιδίωξη η οποία αφορά όλα τα μέλη Φιλική ομάδα – τα μέλη έχουν ένα ή και περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά

Γιατί μπαίνουν οι άνθρωποι σε ομάδες; 8-6 Ασφάλεια Κύρος Αυτοεκτίμηση Δημιουργία κοινωνικών δεσμών Εξουσία Επίτευξη στόχου

Το μοντέλο εξέλιξης ομάδας πέντε σταδίων 8-7 Σχηματισμός Αβεβαιότητα σχετικά με το σκοπό, τη δομή και την ηγεσία Αντιπαραθέσεις Ενδοομαδικές συγκρούσεις, τα μέλη αντιστέκονται στους περιορισμούς Εδραίωση κανόνων Η ομάδα εμφανίζει συνεκτικότητα και έχει έντονη ομαδική ταυτότητα Απόδοση Η ομάδα είναι απολύτως λειτουργική και εργάζεται βάσει στόχων Λήξη Διάλυση για προσωρινές ομάδες

Βασικά σημεία και κριτική για το μοντέλο πέντε σταδίων 8-8 Αποτελεσματικότητα ομάδας: Γενικά οι ομάδες είναι πιο αποτελεσματικές όσο προχωράνε Σύγκρουση στην ομάδα: Μερικές ομάδες χρειάζονται τη σύγκρουση, είναι πιο παραγωγικές στο στάδιο ΙΙ. Ασαφή στάδια Τα στάδια δεν είναι πάντα διαδοχικά Πολλαπλά στάδια μπορεί να τρέχουν ταυτόχρονα Ενδεχόμενη υποχώρηση σε προηγούμενο στάδιο

Ιδιότητες της ομάδας 8-9 Ρόλοι Νόρμες Κύρος Μέγεθος Συνεκτικότητα

Ιδιότητα 1 της ομάδας: Ρόλοι 8-10 Μια σειρά αναμενόμενων προτύπων συμπεριφοράς που αποδίδονται σε κάποιον ο οποίος κατέχει μια δεδομένη θέση σε μια κοινωνική μονάδα Αντίληψη ρόλου – η άποψή μας για το πώς πρέπει να ενεργήσουμε σε μια δεδομένη κατάσταση Προσδοκίες ρόλων – ο τρόπος που οι άλλοι πιστεύουν ότι θα πρέπει να ενεργείτε σε ένα δεδομένο πλαίσιο Σύγκρουση ρόλων – σύγκρουση που επέρχεται όταν πολλαπλοί ρόλοι είναι ασύμβατοι

Ιδιότητα 2 της ομάδας: Νόρμες-Κανόνες 8-11 Αποδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς σε μια ομάδα που υιοθετούν όλα τα μέλη Ισχυρά μέσα επηρεασμού της συμπεριφοράς: Νόρμες απόδοσης Νόρμες εμφάνισης Νόρμες κοινωνικών διευθετήσεων Νόρμες κατανομής πόρων

Διδάγματα από τις μελέτες Hawthorn 8-12 Η παραγωγικότητα αυξήθηκε γιατί οι ομάδες λάμβαναν την προσοχή των παρατηρητών – όχι λόγω των αλλαγών στο περιβάλλον Οι εργαζόμενοι σε ομάδες δεν μεγιστοποιούν τις ατομικές οικονομικές ανταμοιβές Τα πρότυπα της ομάδας ορίζονται και επιβάλλονται από την ίδια την ομάδα

Συμμόρφωση Ομάδες αναφοράς: Μελέτες του Asch: 8-13 Ομάδες αναφοράς: Ομάδες στις οποίες το άτομο γνωρίζει στοιχεία για τα άλλα μέλη, ορίζει τον εαυτό του ως μέλος και νιώθει ότι τα μέλη της ομάδας είναι σημαντικά Τα άτομα προσπαθούν να συμμορφωθούν στις νόρμες αυτών των ομάδων Μελέτες του Asch: Τα μέλη επιθυμούν να αποφύγουν να είναι εμφανώς διαφορετικά Τα μέλη με διαφορετική άποψη νιώθουν έντονη πίεση να συνταχθούν με τους άλλους Το επίπεδο συμμόρφωσης έχει μειωθεί από τη δεκαετία του 1950

Παρεκκλίνουσα συμπεριφορά στο χώρο εργασίας 8-14 Εκούσια συμπεριφορά που παραβιάζει σημαντικούς οργανωσιακούς κανόνες και με αυτό τον τρόπο συνιστά απειλή για την ευημερία του οργανισμού ή των μελών του Είναι πιθανό να ευδοκιμήσει όταν: Υποστηρίζεται από τις νόρμες των ομάδων Οι άνθρωποι ανήκουν σε ομάδες

Ιδιότητα 3 της ομάδας: Κύρος 8-15 Μια κοινωνικά καθορισμένη θέση ή κατάταξη που αποδίδεται σε ομάδες ή σε μέλη ομάδων από άλλους Καθορίζεται από: Την εξουσία που ασκεί κάποιος επί των άλλων Την ικανότητα ενός ατόμου να συμβάλει στους στόχους μιας ομάδας Τα προσωπικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου

Αντίκτυπος του κύρους Τα μέλη υψηλού κύρους: 8-16 Τα μέλη υψηλού κύρους: Απολαμβάνουν συνήθως περισσότερη ελευθερία παρέκκλισης από τις νόρμες Προβάλλουν μεγαλύτερη αντίσταση στις πιέσεις συμμόρφωσης Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα μέλη ομάδων επηρεάζεται από το κύρος: Τα άτομα υψηλού κύρους είναι πιο δυναμικά Τα μέλη χαμηλότερου κύρους ενδέχεται να μη συμμετέχουν Η δημιουργικότητα της ομάδας ενδέχεται να πλήττεται

Ιδιότητα 4 της ομάδας: Μέγεθος 8-17 Οι μικρότερες ομάδες ολοκληρώνουν τις αποστολές πιο γρήγορα Οι μεγάλες ομάδες σημειώνουν σταθερά υψηλότερες επιδόσεις στην επίλυση προβλημάτων

Κοινωνική οκνηρία Αίτια: Αίτια: Πρόληψη: 8-18 Αίτια: Αίτια: Πρόληψη: Πρόληψη: Θεωρία ισότητας – άνιση κατανομή εργασίας Διάχυση ευθύνης – η σχέση ανάμεσα στη συνεισφορά ενός ατόμου και την παραγωγή της ομάδας είναι νεφελώδης Ορίστε ομαδικούς στόχους Αυξήστε τον δια-ομαδικό ανταγωνισμό Εφαρμόστε την αξιολόγηση από συναδέλφους Κατανείμετε τις ομαδικές ανταμοιβές με βάση τη μεμονωμένη συνεισφορά του κάθε ατόμου

Ιδιότητα 5 της ομάδας: Συνεκτικότητα 8-19 Ο βαθμός στον οποίο τα μέλη έλκονται μεταξύ τους και έχουν παρακίνηση να παραμείνουν στην ομάδα Οι νόρμες που έχουν να κάνουν με την απόδοση είναι η παρεμβαλλόμενη μεταβλητή για την παραγωγικότητα και τη συνεκτικότητα Υψηλή συνεκτικότητα με υψηλές νόρμες δίνει υψηλότερη παραγωγικότητα

Ενίσχυση της συνεκτικότητας 8-20 Κάντε την ομάδα πιο μικρή Ενισχύστε τη συμφωνία με ομαδικούς στόχους Αυξήστε το χρόνο που περνάνε μαζί τα μέλη Αυξήστε το κύρος της ομάδας και την υποτιθέμενη δυσκολία συμπερίληψης στην ομάδα Τονώστε τον ανταγωνισμό με άλλες ομάδες Δώστε ανταμοιβές στην ομάδα και όχι σε μεμονωμένα στα μέλη Απομονώστε χωροταξικά την ομάδα

Ομαδική λήψη αποφάσεων 8-21 Ισχυρά σημεία Αδύνατα σημεία Παράγει πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση και γνώση Αυξημένη ποικιλομορφία απόψεων Αυξημένη αποδοχή μιας λύσης Είναι χρονοβόρα Πιέσεις συμμόρφωσης Η συζήτηση μπορεί να μονοπωλείται από ένα ή από κάποια μέλη Αόριστη ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα

Αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα 8-22 Αποτελεσματικότητα: Ευστοχία – η ομάδα είναι καλύτερη από το μέσο άτομο αλλά χειρότερη από το πιο εύστοχο μέλος ομάδας. Ταχύτητα – τα άτομα είναι ταχύτερα. Δημιουργικότητα – οι ομάδες είναι καλύτερες. Βαθμός αποδοχής – οι ομάδες είναι καλύτερες. Αποδοτικότητα: οι ομάδες είναι γενικά λιγότερο αποδοτικές.

Συμπτώματα αγελαίας σκέψης 8-23 Αλλοίωση της πνευματικής αποδοτικότητας, του ελέγχου της πραγματικότητας και της πνευματικής κρίσης του ατόμου ως αποτέλεσμα των ομαδικών πιέσεων Εμφανίζεται όταν τα μέλη: Εκλογικεύουν την όποια εναντίωση στους ισχυρισμούς Ασκούν πιέσεις σε όσους εκφράζουν αμφιβολίες, προκειμένου να υποστηρίξουν την πλειοψηφία Τα μέλη που έχουν αμφιβολίες σιωπούν/υποβαθμίζουν τους ενδοιασμούς τους Εκλαμβάνουν τη σιωπή ως θετική ψήφο

Ελαχιστοποίηση της αγελαίας σκέψης 8-24 Περιορίστε το μέγεθος της ομάδας (≤10) Ενθαρρύνετε τους ηγέτες των ομάδων να επιζητούν τη συνεισφορά όλων των μελών και να αποφεύγουν να εκφράζουν τις δικές τους απόψεις Ορίστε ένα «συνήγορο του διαβόλου»

Ομαδική μεταστροφή 8-25 Η ομαδική συζήτηση ωθεί τα μέλη προς μια πιο ακραία θεώρηση της θέσης που ήδη τηρούσαν Οι ομάδες συχνά παίρνουν θέσεις πιο παρακινδυνευμένες Μπορεί να οφείλεται στη διάχυση ευθύνης

Τεχνικές ομαδικής λήψης αποφάσεων 8-26 Οι ομάδες που αλληλεπιδρούν συναντιούνται πρόσωπο με πρόσωπο και στηρίζονται τόσο στη λεκτική όσο και στη μη λεκτική επικοινωνία για να επικοινωνήσουν Καταιγισμός ιδεών Δημιουργεί μια λίστα δημιουργικών εναλλακτικών Πρόβλημα: παρακώλυση της παραγωγής Τεχνική της ονομαστικής ομάδας Θέτει περιορισμούς στη συζήτηση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, για να ενθαρρύνει την ανεξάρτητη σκέψη

Παγκόσμιες προεκτάσεις 8-27 Οι πολιτισμικές διαφορές επηρεάζουν τη βαρύτητα, την επίδειξη και την προέλευση του κύρους Η κοινωνική οκνηρία εμφανίζεται κυρίως στις ατομικιστικές κουλτούρες, όπου κυριαρχεί το ατομικό συμφέρον Η ανομοιομορφία οδηγεί σε μεγαλύτερες συγκρούσεις, αλλά η αναγνώριση σε επιφανειακό επίπεδο μπορεί να κάνει τα μέλη περισσότερο ανοιχτά και δεκτικά – έχοντας ως αποτέλεσμα καλύτερες αποφάσεις

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ 8-28 Θετική σχέση ανάμεσα στην αντίληψη του ρόλου και την αξιολόγηση απόδοσης Οι νόρμες της ομάδας μπορούν να επηρεάσουν την ατομική απόδοση είτε θετικά είτε αρνητικά Οι ανισότητες όσον αφορά το κύρος επηρεάζουν δυσμενώς την παραγωγικότητα και την απόδοση Το μέγεθος της ομάδας επηρεάζει την αποδοτικότητα Η συνεκτικότητα μπορεί να επηρεάσει την παραγωγικότητα

Να θυμάστε... 8-29 Οι νόρμες, οι ρόλοι και οι ταυτότητες σε μια ομάδα έχουν ισχυρή επιρροή στην ατομική συμπεριφορά Η συμμόρφωση μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα: οι ηγέτες πρέπει να ελαχιστοποιήσουν τις αρχικές εισροές Η ομαδική λήψη αποφάσεων δεν είναι πάντα καλύτερη από την ατομική λήψη αποφάσεων

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.