One minute may save a life

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Προσωπικές δεξιότητες
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

One minute may save a life Proiectul European: “One Minute may save a life” Financed by: European Commission acting through A.N.P.C.D.E.F.P. Contract No.: 2015-RO01-KA202-014982 Duration: 1 October 2015 – 30 September 2017 One minute may save a life

Ασφάλεια και Κίνδυνος

Ασφάλεια: Αναφέρεται στην ασφάλεια του ατόμου, για παράδειγμα, στην πρόληψη Ασφάλεια: Η εφαρμογή προληπτικών μέτρων, η εφαρμογή μέτρων για την ασφάλεια εμπιστευτικών / μυστικών πληροφοριών Επείγουσα ανάγκη: Αναφέρεται στην προστασία και τον περιορισμό του κινδύνου. Οι δομές που εμπλέκονται στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης (διάσωσης) είναι η αστυνομία, η πυροσβεστική υπηρεσία, οι πρώτες βοήθειες και η πολιτική προστασία. Στη Ρουμανία υπάρχει η επιθεώρηση υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Κίνδυνος: Η πιθανότητα εμφάνισης ενός δεδομένου γεγονότος που χαρακτηρίζεται από κάποια σοβαρότητα ζημιών σε ανθρώπους, αγαθά ή / και στο περιβάλλον. Κίνδυνος: Η εγγενής ιδιότητα ενός παράγοντα που προκαλεί ζημιά. Ζημία: Φυσική βλάβη του προσώπου με άμεση ή έμμεση έκθεση σε κίνδυνο.

Exercise Ρόλος παιχνιδιού - οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες που προσομοιώνουν τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης με τη σειρά τους χρησιμοποιώντας τις έννοιες που έχουν εξηγηθεί θεωρητικά. Από τη μία πλευρά, η ομάδα που δεν προσομοιώνει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα προσφέρει λύσεις και θα βρει λύσεις.

Αξιολόγηση Κινδύνου – Κλίμακα Ποιοτικής Αξιολόγησης Πιθανότητα Μέγεθος Πολύ χαμηλά Αμελητέος Μετριοπαθής Μεγάλο μεγάλο Πολύ υψηλή Πολύ υψηλή

Αντίληψη του Κινδύνου Ο κίνδυνος αντιμετωπίζεται από το γνωστικό μας σύστημα με δύο τρόπους: αναλυτικό και εμπειρικό. Είναι αλήθεια ότι η σωστή αντίληψη του κινδύνου είναι όπου η εμπειρία διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Αλλά είναι δύσκολο να διεξαχθεί μια πειραματική δραστηριότητα, όπως η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με το μεθυσμένο, για να δούμε τι είναι. Ως εκ τούτου, μπορεί να είναι σημαντικό για το προσωπικό έκτακτης ανάγκης να γνωρίζει μηχανισμούς που εμπλέκονται στην αντίληψη του κινδύνου, ο οποίος φυσικά περιλαμβάνει ψυχολογικούς μηχανισμούς. Σε γενικές γραμμές, το ανθρώπινο μυαλό τείνει να εξετάζει τις "πιο επικίνδυνες" καταστάσεις, εκείνες με μεγαλύτερη σοβαρότητα (για παράδειγμα καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε θάνατο), ενώ τείνει να αξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο «λιγότερο επικίνδυνο» είναι οι καταστάσεις που συνδέονται με χαμηλότερη σοβαρότητα (Όπως καταστάσεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν σωματική ακεραιότητα).

Άσκηση Φανταστείτε ότι σας δίνονται δύο ποτήρια σαφούς υγρού και πρέπει να πίνετε ένα. Το πρώτο προέρχεται από τον κ. Raed Arafat, τον δεύτερο από μια χημική εταιρεία. Ποια θα πίνετε; Οι περισσότεροι αποστολείς θα επιλέξουν εκείνο που προέρχεται από τον κ. R.A., ακόμη και αν δεν διαθέτουν κανένα στοιχείο σχετικά με το περιεχόμενο των δύο γυαλιών.

Αναλύστε τη μελέτη των στατιστικών σχετικά με την αιτία, τα στοιχεία και τη δραστηριότητα που πραγματοποιείται προκειμένου να εκπονηθεί αξιολόγηση κινδύνου. Πρόληψη Εφαρμογή και επιβολή όλων των μέτρων που προκύπτουν από την ανάλυση για την πρόληψη επικίνδυνων συμβάντων. Προστασία Εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία όλων των μέτρων προστασίας των προσώπων και των αγαθών.

Διαχείριση: Σύνολο δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται και στις δύο φάσεις, τόσο κανονικές όσο και κρίσιμες, διαχείριση έκτακτης ανάγκης

Εγκέφαλος και αντίδραση στο Κίνδυνο   Εγκέφαλος και αντίδραση στο Κίνδυνο

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ dr. Leli

Πως δουλεύει ο Ανθρώπινος Εγκέφαλος Υπό την ώθηση δύο ειδών ενεργειών: Συνείδηση Υποσεινήδητο dr. Leli

Ανθρώπινος Εγκέφαλος dr. Leli

Το αριστερό ημισφαίριο - το συνειδητό μυαλό Αναγνωρίστε ένα γεγονός σε 0,3-0,5 δευτερόλεπτα αφού συνέβη Έχει περιορισμένη αντίληψη Είναι λογικό Αναλύει τα προβλήματα και δημιουργεί λύσεις Χρησιμοποιήστε λέξεις, δηλαδή, λεκτική γλώσσα Λειτουργεί με πληροφορίες 5 + 2 Να αντιληφθεί την ώρα dr. Leli

Δεξιά ημισφαίριο - το υποσυνείδητο μυαλό Απεριόριστη αντίληψη Παράλληλα λειτουργεί με μεγάλο αριθμό στοιχείων Χρησιμοποιήστε μη λεκτική γλώσσα Χρησιμοποιήστε τη διαίσθηση και τις συσχετίσεις Χρησιμοποιεί εικόνες, αισθήσεις, σκέψεις, συναισθήματα, μουσική Μάθετε από εμπειρίες που ζουν ή παρατηρούνται Δεν αντιλαμβάνεται την ώρα dr. Leli

Εσωτερική επίλυση συγκρούσεων Neocortex Μεσολαβητής Ο ερπετός εγκέφαλος Ένστικτα Σεξουαλική, επιβίωση dr. Leli

Σχετικά με τα Συναισθήματα

Συναισθήματα είναι Συναισθηματικές αντιδράσεις, σύντομες, αλλά έντονες Ψυχικές και ψυχικές καταστάσεις Εμφανίζονται σπάνια, χωρίς συνειδητή ανάμειξη χρειάζονται μερικά δευτερόλεπτα dr. Leli

Συναισθήματα Το κέντρο των συναισθημάτων είναι η αμυγδαλή, στο άνω άκρο της σπονδυλικής στήλης, κάτω από την παρεγκεφαλίδα. dr. Leli

Συναισθήματα Διακρίνονται σε πρωτεύοντα και πολύπλοκα Σύνθετα συναισθήματα προκύπτουν από το συνδυασμό των πρωταρχικών (Envy, χαρά, ντροπή, άγχος, παραίτηση, ζήλια, ελπίδα, απώλεια, αδίκημα, νοσταλγία, απογοήτευση κ.λπ.) dr. Leli

7 Βασικά Συναισθήματα Έκπληξη Λύπη Απέχθεια Χαρά Φόβος Θυμός Περιφρόνηση dr. Leli

Κατεβάστε τα Συναισθήματα Ταυτοποίηση Αποδοχή Έκφραση ΔΡΑΣΗ dr. Leli

Αρνητικά Συναισθήματα Ζηλιάρης   Αμφιβολία   Ζηλεύω   Απελπισία   Κατάθλιψη   Ενοχή   Πόνος   Φόβος   Βιασύνη   Μανία   Ματαίωση dr. Leli

Θετικά Συναισθήματα Mandriole Αγάπη Ευτυχία Χαρά Ανεκτικότητα Ελπίδα dr. Leli

ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ dr. Leli

Επιβίωση του είδους Ανθρώπινη συμπεριφορά σε καταστάσεις κινδύνου Ίδια για έναν προϊστορικό άνθρωπο που αντιμετωπίζει ένα ζώο και για έναν υπάλληλο που αντιμετωπίζει έναν προϊστάμενο dr. Leli

Ανταπόκριση στο άγχος, την απειλή, τον κίνδυνο ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΦΥΓΗ ΜΑΧΗ dr. Leli

Η επαυξητική ανταπόκριση Το κίνημα προσελκύει την προσοχή Επίδραση της χελώνας Επιτρέπει στον εγκέφαλο να κάνει κάποιες αξιολογήσεις Κατάψυξε όταν άκουσε dr. Leli

Η Αντίδραση της Φυγής Ξεφορτωθείτε την απειλή, δημιουργήστε μια απόσταση Στον σύγχρονο κόσμο, "δράσεις διαφυγής" (γυρίζοντας το κεφάλι σας, ισιώνοντας τα πόδια σας στην πόρτα) Προσαρμογή της σημερινής στρατηγικής για να μετατραπεί ο φόβος σε θυμό για να απορριφθούν οι επιτιθέμενοι dr. Leli

Αντίδραση της πάλης Το λιθικό σύστημα λαμβάνει και διατηρεί δεδομένα από το εξωτερικό   Αρχειοθετεί και διατηρεί αρχεία για αρνητικές εμπειρίες (ένα καμένο δάχτυλο, κακά σχόλια) και θετικό Ο ερπετός εγκέφαλος δεν αντιδρά ορθολογικά dr. Leli

Καταστάσεις κινδύνου Άμεση εμπειρία Από μαρτυρία Απειλή ή φυσική επίθεση, Σεξουαλική κακοποίηση, Φυσικές / ανθρωπογενείς καταστροφές, Σοβαρή μηχανή, τρένο, αεροπλάνο συντρίβεται. Για να παρατηρήσετε το θάνατο, τον τραυματισμό ή την απειλή ενός άλλου προσώπου, Ενδοοικογενειακή βία, Ατύχημα, Καταστροφή οποιουδήποτε είδους. dr. Leli

Συμπεριφορά απόκρισης Ο εγκέφαλος Κινητοποιεί όλη την διαθέσιμη ενέργεια για την επιβίωση του σώματος Οι μη σημαντικές δραστηριότητες (πέψη, έλεγχος σφιγκτήρα κύστης) σταματούν Παρεμβάλλεται στον εγκέφαλο (κατάσταση αύξησης, παγετός, σοκ) για να σώσει το σώμα από το θάνατο dr. Leli

Συμπεριφορά απόκρισης Υπερενεργοποίηση Επιταχυνόμενος παλμός και αναπνοή, διέγερση, τάση των μυών, γνωστική εξασθένηση, απώλεια της περιφερειακής όρασης, λευκό πρόσωπο Σταδιακή Η ασυλία, η αδυναμία, ο χρόνος επιβραδύνεται, Παράλυση (το άτομο δεν μπορεί να κινηθεί, να ουρλιάζει ή να αισθάνεται). Περιτοματικό διαχωρισμό Αναλγητική λειτουργία (το μυαλό και το σώμα αναισθητοποιούνται). dr. Leli

Ερευστικότητες που επηρεάζουν τις αποφάσεις Έχουμε συντομεύσεις, κόλπα, στερεότυπα και προκαταλήψεις - γενικά γνωστές ως "ευρετικές". Αυτά τα ευρετικά επηρεάζουν τον τρόπο ερμηνείας των κινδύνων, τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε την πιθανότητα μελλοντικών γεγονότων, τον τρόπο με τον οποίο εξετάζουμε το κόστος και αξιολογούμε τους συμβιβασμούς. Έχουμε τα μέσα να δημιουργούμε γρήγορα καλές απαντήσεις ακόμη και με περιορισμένες γνωστικές ικανότητες. Τα ευρετικά (από την ελληνική heuriskein - find) είναι δεξιότητες που αποκτώνται από τον εγκέφαλο κατά την εξέλιξη. Τα ευρετικά ήταν χρήσιμα για την ανθρώπινη επιβίωση σε επικίνδυνα περιβάλλοντα όπου το homo sapiens υπέστη μετασχηματισμό από θηράματα σε θηρευτές, οπότε ο εγκέφαλος εξελίχθηκε και οι αποφάσεις έπρεπε να είναι γρήγορες και αποτελεσματικές.

Διαδικασία Απόφασης Εμείς οι άνθρωποι, στην καθημερινότητά μας, αντιμετωπίζουμε αποφάσεις που μπορούν να αυτοματοποιηθούν ή όχι (ποια ρούχα να φορέσουν εκείνη την ημέρα, τι να συζητήσουν σε μια συζήτηση, τι να φάτε κλπ.). Αυτές οι αποφάσεις επηρεάζουν περισσότερο ή λιγότερο τη συμπεριφορά μας. Πώς γίνονται αυτές οι αποφάσεις; Πώς μας επηρέασαν; Πώς επηρεάζουν οι αποφάσεις μας οι άλλοι; Πώς επηρεάζουμε τους άλλους; Υπάρχουν ερωτήσεις στις οποίες η απάντηση μπορεί να αποσαφηνίσει ορισμένες συμπεριφορές τόσο των δικών μας όσο και άλλων που δεν καταλαβαίνουμε. Ειδικά σε μια δουλειά όπως η αποστολή έκτακτης ανάγκης, είναι μερικές φορές σημαντικό να αποφασιστεί ότι κάνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Σχέδιο λειτουργίας επικοινωνίας CONTEXT ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ Κωδικοποίηση Μήνυμα Αποκωδικοποίηση ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ Αποκωδικοποίηση ΜΗΝΥΜΑ Κωδικοποίηση ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ dr. Leli

Συστατικά της Επικοινωνίας Συμφραζόμενα Πού, πότε και πώς να λαμβάνετε μηνύματα. Εκφωνητής Το πρόσωπο που μεταφέρει το μήνυμα Κωδικό Σύστημα των σημείων με τα οποία έχουν δημιουργηθεί τα μηνύματα (γλώσσα) Λεκτικό Μύνημα και μη λεκτικές μεταδόσεις Δέκτης Αποδέκτης των πληροφοριών από τον πομπό Ανταπόκριση, απάντηση υποδοχής στο μήνυμα του πομπού dr. Leli

Λεκτική / Γραπτή Επικοινωνία Παραλεκτική Επικοινωνία Μορφές Επικοινωνίας 1 Λεκτική / Γραπτή Επικοινωνία 2 Παραλεκτική Επικοινωνία 3 Μη Λεκτική Επικοινωνία Dr. Leli

Μορφές Επικοινωνίας Γραπτή επικοινωνία: Επιστολή, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, φαξ κ.λπ. Λεκτική γλώσσα: λέξεις. Paraverbal Γλώσσα: Ήχοι, θόρυβοι. Ετερότητες της φωνής. Μη λεκτική γλώσσα: Χειρονομίες, εκφράσεις, μικροεκφράσεις. dr. Leli

Τα συστατικά της παραβερβιακής επικοινωνίας Φωνή Ένταση Ήχου Σφραγίδα Λεκτική ροή dr. Leli

Συστατικά της μη λεκτικής επικοινωνίας Οπτική επαφή Μίμηση (παρουσία ή απουσία χαμόγελου) Απτική Proxemics Cronemica Οσφρητική διέγερση Θερμική διέγερση dr. Leli

ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ C.V. C.P.V. C.N.V. 7% 38% 55% dr. Leli

Αποτελεσματική παραβατική επικοινωνία Υγιείς εκδηλώσεις Αποφεύγει το παιχνιδιάρικο της φωνής, το whining, τον εκούσιο βήχα, aaaa .... Διατηρεί την ελεγχόμενη αναπνοή Ρυθμός ομιλίας Να είστε συνεπείς με τις πληροφορίες που μεταδίδονται. Αποφεύγει τον χαμηλό ρυθμό της ομιλίας ή έναν πολύ συναγερμό Διακοπές στην ομιλία Κατάλληλη χρήση. Μια σύντομη παύση πριν από το μήνυμα κλειδί θα επιστήσει την προσοχή σε αυτό Stammer και ένταση της φωνής Προσαρμοσμένο σε αυτό που μεταδίδεται. dr. Leli

Είναι ικανότητα. Μπορεί να αποκτηθεί! Ακρόαση Ροή Συμμετοχική Είναι ικανότητα. Μπορεί να αποκτηθεί! Ενεργοποίηση dr. Leli

Η ενεργή ακρόαση περιλαμβάνει ερωτήσεις και σχόλια Η ενεργή ακρόαση περιλαμβάνει ερωτήσεις και σχόλια dr. Leli

Ανάπτυξη ερωτήσεων Σαφής, συνοπτική διεύθυνση. Μια ερώτηση, και στη συνέχεια η απάντηση αναμένεται. Ανοιχτές ερωτήσεις ("τι", "γιατί", "πώς"). Αποφύγετε τις ερωτήσεις που περιείχαν την απάντηση σε αυτές (αποδεκτή κατά τη διαπραγμάτευση). Αποφύγετε τις επαγόμενες απαντήσεις σε ερωτήσεις (αποδεκτές κατά τη διαπραγμάτευση). dr. Leli

Στοιχεία για αποτελεσματική επικοινωνία Εμπάθεια Ενεργητική Ακρόαση Ανατροφοδότηση Αναγνώριση του μηνύματος Κίνητρο Ευελιξία dr. Leli

Προσδιορισμός εσφαλμένων κλήσεων Προσδιορισμός εσφαλμένων κλήσεων

Μαθηματική Αναλογία CV CNV A M CV CNV dr. Leli

Αλήθεια / Ψέμα Αλήθεια – Η πρόθεση / προσπάθεια να δοθούν αληθινές πληροφορίες Ψέμα - η σκόπιμη επιλογή να προκληθεί κάποιος λάθος χωρίς να υπάρξει προειδοποιήση dr. Leli

Ψέμα Η αλλαγή της αλήθειας αποτελεί ένα φυσικό ανθρώπινο παράγοντα Παρέχει μια εύκολη διέξοδο από ευθύνες και απαντήσεις Συμβατικά ψέματα, αναγκαία dr. Leli

Από λανθασμένες πληροφορίες Είδη Ψεμάτων Από παράλειψη Από διαστρέβλωση Από λανθασμένες πληροφορίες Από Ψευδολογία dr. Leli

Τρόποι να πεις ψέματα Άρνηση - Λάθος απαντήσεις σε μια άμεση ερώτηση. Ο πιο αγχωτικός τρόπος να πείτε ψέματα Παράλειψη (αποφυγή) - η πιο κοινή μορφή ψεύδους. Το άγχος είναι μικρό (μπορεί να ειπωθεί "ξέχασα" ή σκέφτηκα "όχι σημαντικό") Κατασκευή - δημιουργία μιας ιστορίας. Η πιο σκληρή μορφή ψεύδους. Υπονοεί καλή μνήμη και γρήγορη σκέψη Υπερβολή – Υπερβολικές πληροφορίες Ελαχιστοποίηση / Μεγιστοποίηση - Μειώστε / Αυξήστε τη σοβαρότητα των προβλημάτων dr. Leli

Αλλαγή Γνωστικών ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ Αλήθεια dr. Leli

Αλλαγή της Γνώσης Βελτιώσεις για απαντήσεις στις πληροφορίες Θυμηθείτε για ενδεχόμενες επαναλήψεις ΨΕΜΑ Επαλήθευση της αξιοπιστίας Η αξιοπιστία της ιστορίας Κατασκευή ψεμάτων dr. Leli

Τρόποι αναγνώρισης Ψεμάτων (F.B.I.) Απομάκρυνση από συγκεκριμένο άτομο Ροή πληροφοριών – Αξιοποίηση για αύξηση της αξιοπιστίας Φωνή - Αλλαγές στον τόνο της φωνής (σε άτομα που βρίσκονται ασυνείδητα) Σύντομα επεισόδια βήχα Μια "μάθηση" έκθεση Υστερικό γέλιο - ο χρόνος dr. Leli

Ανάλυση φωνής Ο τόνος, η συχνότητα της φωνής, αλλαγές σύμφωνα με τα συναισθήματα που αισθανόμαστε σε συγκεκριμένη στιγμή. Ένας υψηλότερος τόνος από το φυσιολογικό μπορεί να προσδιοριστεί από ένα συναίσθημα όπως ο θυμός ή ο φόβος Ένας χαμηλός τόνος μπορεί να δημιουργηθεί από ανασφάλεια, θλίψη, λύπη ή ανία dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων (C.I.A.) Ανάλυση κειμένου Ανάλυση περιεχομένου Καθορισμός της τυπικής εμφάνισης μιας δήλωσης που αντιστοιχεί στην αλήθεια - τον κανόνα Προσδιορίστε όλα όσα διαφέρουν από τον κανόνα dr. Leli

Σημάδια Υποψίας Αλλαγή του χρόνου του ρήματος – Υπόθεση Cioaca Λέξεις με αρνητικό συναίσθημα, ψυχολογικοί δείκτες φορτισμένοι συναισθηματικά Απευθείας απάντηση (Το έκανες αυτό) Επανάληψη ερώτησης Αντίθετες δηλώσεις ThΗ απάντηση στην ερώτηση από άλλο άτομο το οποίο δεν έχει σχέση dr. Leli

Σημάδια Υποψίας Υπερβολική ευγένεια Αδυναμία απαντήσεως στην ερώτηση: αρνούμαι να απαντήσω στην ερώτηση Αναφορά σε προηγούμενη δήλωση Δηλώσεις χωρίς απάντηση Μοντελοποίηση αποκλεισμού ("Μπορώ μόνο να σας πω ... το μόνο που μπορώ να πω ...") Πειστικές δηλώσεις (η φήμη μου είναι παρθένη) dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων Εγώ - Εμείς Πρώτο άτομο - μετάβαση από το άτομο στον ενικό στον πληθυντικό (Εγώ - Εμείς) Περίπτωση 1 "Συνάντησα τους φίλους μου στον κινηματογράφο, παρακολούθησα μαζί τους την ταινία" Lucy "και έφαγα κάτι μαζί. Σταμάτησα να τους πίνω κάτι στο δρόμο τους πίσω στο Mossano Cafe στο Decebal. Τα μεσάνυχτα και στη συνέχεια πήγα στο σπίτι. "- Δεν υπάρχει τίποτα να μην είναι εκτός κανόνα. "Εμείς συναντήσαμε τον κινηματογράφο, σε μια ταινία, τότε καταναλώσαμε πίτσα, σταματήσαμε να πίνουμε κάτι στο μπαρ και μέναμε εκεί μέχρι τα μεσάνυχτα, τότε γυρίσαμε πίσω στο σπίτι." - Διαφέρει από τον κανόνα, δεν χρησιμοποιεί καθόλου dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων - Αποσύνδεση Περίπτωση 2 " Με ανάγκασε να τον ακολουθήσω στο δάσος "είναι δήλωση σύμφωνα με το πρότυπο. «Περπατήσαμε στο δάσος» απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τον εμπειρογνώμονα, διότι σε περίπτωση επιθετικότητας, το θύμα αποσπάται από τον επιτιθέμενο, η εγγύτητα ή η ιδιωτικότητα αποκλείεται Σύνδρομο Stocholm Σύνδρομο Ciocciara dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων - Ονόματα Περίπτωση 3 Ένας άνδρας ερευνάται επειδή πυροβόλησε τη γυναίκα του στο κεφάλι του. Η γυναίκα πέθανε αμέσως, ο σύζυγός της λέγοντας ότι ο πυροβολισμός ήταν τυχαίος. Στη δήλωσή του ανέλυσε λεπτομερώς τι συνέβη εκείνη την ημέρα, χρησιμοποιώντας τη λέξη σύζυγο στην ιστορία του γεγονότος. dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων – Ονόματα Σκηνή Λήψης και Περιγραφή: Έχασα τον έλεγχο του όπλου και είδα τη κάννη να είναι προς το πρόσωπο της Έλενας. Προσπάθησα να το ελέγξω αλλά από ατύχημα πυροδοτήθηκε και είδα αίμα στο πρόσωπο της Έλενας. dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων - Ονόμα Όταν μι δήλωση ξαφνικά δείχνει τη χρήση του βαπτιστικού ονόματος, τότε χρειάζεται η προσοχή του ειδικού Το όνομα της συζύγου, Έλενα, εμφανίστηκε στη περιγραφή. Τα άτομα που διαπράττουν τέτοια εγκλήματα δεν μπορούν να υποθέσουν ότι έχουν κάνει κακό σε κάποιο κοντινό τους άτομο. Ως αποτέλεσμα, ο άντρας αποσύρει την οικογενειακή του σχέση και ξαφνικά η γυναίκα του έχει γίνει Έλενα. dr. Leli

Ανάλυση λέξεων - Αλλαγή χρόνου ρήματος Περίπτωση 4 (Cioaca) "Η Elodia ήταν ένας επιθετικός άνθρωπος, ήταν άσχημος για μένα και για το γιο μου". Στις πρώτες ώρες των δηλώσεων, μιλάει για την στο παρελθόν, σαν να γνώριζε ότι δεν ήταν πια ζωντανός. Λέει το όνομά του, μιλάει για το γιο του, οπότε θέλει να αποσυνδεθεί Μια αλλαγή του ρήματος στην περιγραφή της επιθετικότητας μπορεί να μας οδηγήσει σε μια ψευδή δήλωση. Ο άνθρωπος που παράγει το ψέμα δεν έχει χρονική θέση dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων – Αχρείαστες Πληροφορίες Περίπτωση 5 Μια γυναίκα πέθανε πυροβόλησε με ένα πυροβόλο όπλο. Όταν ο άντρας ερευνήθηκε, περιέγραψε το όπλο του λεπτομερώς και το προηγούμενο του κυνήγι γράφοντας λίγες σειρές για την ημέρα που η σύζυγός του πέθανε. Στην περίπτωση αυτή, η προσοχή κατευθύνθηκε σε άλλα στοιχεία που δεν είχαν καμία σχέση με τη δολοφονία της γυναίκας, δίνοντας λίγες πληροφορίες γι 'αυτό Ως σημαντικό γεγονός. Είναι μια ύποπτη συμπεριφορά dr. Leli

Ανάλυση λέξεων Έλλειψη πειστικών στοιχείων Η απάντηση σε μια ερώτηση που απαντά «δεν θυμάμαι» ή «νομίζω ότι ... νομίζω ότι ...... δηλώνει την αβεβαιότητα Εάν το συμβάν είναι ρουτίνα, οι μνήμες μπορεί να είναι ασαφείς Αναμένεται ότι οι μνήμες θα είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρες εάν ένα μεγάλο γεγονός (ένα έγκλημα, μια επίθεση, κλπ) dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων Οι κλήσεις έκτακτης ανάγκης εντοπίζουν ανίχνευση ανίχνευσης Εάν το άτομο που καλεί είναι αθώο, εστιάζει σε εκείνον που χρειάζεται βοήθεια Υπάρχουν αμφιβολίες όταν ο καλούντος εστιάζει στον εαυτό του, περιγράφοντας το πρόβλημα χωρίς να ζητά βοήθεια στο άτομο που αντιμετωπίζει δυσκολίες dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων – Σχετικότητα των δεδομένων πληροφοριών Περίπτωση 1 SU: ποιο είναι το επείγον; Πρόσωπο: Μμμ ... Χρειάζομαι κάποιον εδώ για το κοριτσάκι μου Ένας ένοχος τείνει να παραλείπει τις αποφασιστικές λεπτομέρειες, να παρέχει πληροφορίες σύγχυσης και ακρίβειας, πληροφορίες που δεν έχουν καμία σχέση με το γεγονός dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων - Πληροφορίες SU: "Τι συμβαίνει;" Το πρόσωπο: «έκαμε εμετό ... Όταν έπεσε από το καλάθι έτριψε νερό, της είπα να καθίσει, αλλά έπεσε στο πάτωμα Αυτός που κάλεσε είναι ο θετός πατέρας ενός 4χρονου κοριτσιού και ανέφερε δύο φορές τη λέξη ύδωρ, ακόμη και αν δεν το ζήτησε. Οι έρευνες έδειξαν ότι το μικρό κορίτσι πήρε μια γουλιά από το ποτό της αδελφής. Ως τιμωρία, ο πατέρας έδεσε τα χέρια του στην πλάτη του και την ανάγκασε να πίνει σχεδόν δύο λίτρα νερού. Το μωρό πέθανε λόγω της χαμηλής συγκέντρωσης νατρίου στο αίμα που προκαλείται από ταχεία λήψη νερού dr. Leli

Ανάλυση Λέξεων Περίπτωση 2 SU: ποιο είναι το επείγον; Πρόσωπο: Είμαι στο μπαρ στο bg Magheru. Υπήρχε μια ανακατασκευή όπλων. Υπάρχουν άνθρωποι εδώ που χρειάζονται άμεση βοήθεια Αθώοι άνθρωποι, ζητήστε αμέσως βοήθεια, δίνοντας σαφή και συνοπτικά στοιχεία dr. Leli

Ανάλυση λέξεων Συμπεριφορά προς το θύμα Περίπτωση 3 Ένας πατέρας καλεί για ένα πρόβλημα για την κόρη του για τέσσερα χρόνια Τι συμβαίνει με την κόρη σου; Πρόσωπο: Δεν ξέρω Έχει πάρει τα χάπια; Πρόσωπο: Ίσως βάζει πάντα τα χέρια του όπου δεν είναι. Λίγο καιρό πριν είχε μια νευρική κατάρρευση. Μπορεί να έχει πάρει κάτι. dr. Leli

Ανάλυση λέξεων Συμπεριφορά προς το θύμα Το να κατηγορείς ένα άτομο που χρήζει βοήθειας αποτελεί απόδειξη για ψέμα Αντί να ανησυχεί για το τι συμβαίνει εκείνη την εποχή και να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες, ο πατέρας κατηγορεί το κορίτσι Ο λόγος είναι ότι ο πατέρας είναι ένοχος για το τι συνέβη με το κορίτσι, και στη συνέχεια καταδικάστηκε για δολοφονία dr. Leli

Ανάλυση λέξεων; Συμπεριφορά προς το θύμα Ένα αθώο πρόσωπο επικεντρώνεται σε κάποιον που χρειάζεται βοήθεια. (Πρώην - αυτός ο άνθρωπος χρειάζεται βοήθεια. Βιαστείτε) Υπάρχουν αμφιβολίες όταν ο ήχος κουδουνίσματος εστιάζει στον εαυτό του dr. Leli

Τι είναι το Άγχος Ψυχολογική ανταπόκριση του σώματος σε εξωτερικές καταστάσεις (Παράγοντες Άγχους). Το αίσθημα της υποβολής σε ισχυρή πίεση, μια κατάσταση που το σώμα μας αισθάνεται σαν μια απειλή Μπροστά στα γεγονότα που μας κάνουν να νιώθουμε απειλούμενα ή που αμβλύνουν την ισορροπία μας, το σώμα υπερασπίζεται και ανταποκρίνεται Το άγχος δεν μπορεί να αποφευχθεί! Dr. Leli

Το Άγχος Η αντίδραση της φυγής ή της μάχης Κατά την αντιμετώπιση του κινδύνου, η φυσιολογική απόκριση του σώματος είναι η απελευθέρωση της αδρεναλίνης και της υδροκορτιζόνης (κορτιζόλης) Μόλις τελειώσει ο κίνδυνος, οι λειτουργίες του σώματος επιστρέφουν στο φυσιολογικό. Η επιστροφή στην κανονική κατάσταση αποδεικνύεται από χαλάρωση των μυών, ξήρανση των χεριών, χαλάρωση του στομάχου, σταθεροποίηση του παλμού. Μακροπρόθεσμα, η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές, ψυχολογικές, φυσιολογικές και συναισθηματικές. Μία από αυτές τις αρνητικές συνέπειες είναι η καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος Dr. Leli

Μηχανισμοί λειτουργίας Άγχους Συμπτώματα Πηγές Ψυχολογική Αντίδραση Επιδράσεις Θετικές Αρνητικές Dr. Leli

ΤΟ ΑΓΧΟΣ Φυσική ώθηση Προσαρμογή Χημική Ώθηση Βιολογική Ενεργοποίηση Οργανικό Άγχος Άμυνα Βιολογική Ώθηση Ασθένεια Κοινωνική Ώθηση Dr. Leli

Θετικό Άγχος Αρνητικό Άγχος Ένα συγκεκριμένο επίπεδο άγχους μπορεί να είναι θετικό, διότι μας κάνει να νιώθουμε πιο επιφυλακτικοί και μας επιτρέπει να ξεπεράσουμε κάποιες καταστάσεις.

ΤΟ ΑΓΧΟΣ Eustress Distress Επωφελές, επικοδομοιτικό άγχος Έχει θετική επίδραση τόσο στη γνωστική όσο και στη υγεία Αρνητικό, καταστροφικό άγχος Σε μια κατάσταση υπερβολικής πίεσης, το άτομο δεν αντιδρά αποτελεσματικά Dr. Leli

Θετικό Άγχος Αρνητικό Άγχος   Θετικό Άγχος Αρνητικό Άγχος Βραχυπρόθεσμα Θέτω στην κίνησιν Μπορεί να προκαλέσει μια ενδιαφέρουσα αίσθηση Βελτιώνει την απόδοση Είναι καλό Είναι ωφέλιμο Σημαντικό για ψυχική και σωματική ευκινησία Συγκεντρώνει την ενέργεια Συγκεντρωθείτε το μυαλό Μπορεί να είναι επιβλαβές, ειδικά μακροπρόθεσμα Εξαντλημένος Πιέζοντας Καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα Αυξάνεται με το χρόνο Μπορεί να προκαλέσει ψυχολογικά προβλήματα Μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης Dr. Leli

ΑΓΧΟΣ ΟΞΥΣΣ ΧΡΟΝΙΚΟ Στρες ≠ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ Η ανταπόκριση του σώματος στους στρεσογόνους παράγοντες σε μια κατάσταση όπου το άτομο εμπλέκεται για μεγάλες χρονικές περιόδους και με επαναλαμβανόμενη έκθεση. Η απάντηση του οργανισμού στον στρεσογόνο παράγοντα σε περίοδο 24 ωρών Στρες ≠ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ Στρες: Η πρώτη αντίδραση του σώματος όταν εμφανίζεται ένας αγχωτικός παράγοντας Άγχος: μια από τις πιθανές συνέπειες του στρες. Ο φόβος χωρίς ιδιαίτερη αιτία Dr. Leli

Άγχος στη Δουλειά Ο Αγχώδης Οργανισμός Ο Αγχώδης Εργαζόμενος Ο Αγχώδης Οργανισμός   Μείωση της παραγωγικότητας   Σύγκρουση στην εταιρεία   Μείωση της έννοιας της ιδιότητας μέλους   Μη συμμόρφωση   Αυξημένη απουσία από την ικανοποίηση Ο Αγχώδης Εργαζόμενος  Χαμηλή εργατική δύναμη Μπορούν να γίνουν λάθη  Είναι περισσότερο συγκρουσιακός Ψυχομετρικός Κίνδυνος Dr. Lel

Διανοητικός (συναισθηματικό) Types Φυσικά Διανοητικός (συναισθηματικό) Dr. Leli

Φυσικά Συμπτώματα Προβλήματα στον ύπνο, εφίδρωση και απώλεια της όρεξης γενικά, πονοκεφάλους, τάσεις των μυών, ζάλη, ναυτία και δυσπεψία (δυσκολία στην πέψη). Μπορεί επίσης να υπάρξει αύξηση της συχνότητας αναπνοής, αίσθημα παλμών, πόνοι που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιακής προσβολής. Αυτά τα συμπτώματα οφείλονται στην απελευθέρωση ορμονών στο ανθρώπινο σώμα, την αδρεναλίνη και τη μη αδρεναλίνη, τα οποία αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό και τη συχνότητα της αναπνοής. Όλα αυτά είναι μια απλή γενετική απόκριση προκειμένου να προετοιμαστεί το σώμα για απειλή ή έκτακτη ανάγκη. Μπορεί επίσης να υπάρξει μείωση της ροής αίματος στο δέρμα και μείωση στη δραστηριότητα του στομάχου (κλασικό οζίδιο στο στομάχι) Dr. Leli

Συμπεριφορά και συναισθηματικά συμπτώματα Αυξάνει το άγχος και την ευερεθιστότητα, μειώνοντας έτσι την αυτοεκτίμηση, επειδή το άτομο αισθάνεται διστακτικός και φοβισμένος. Σταθερές ανησυχίες και αρνητικές σκέψεις, απώλεια αυτοπεποίθησης, απώλεια κινήτρων, κατάθλιψη Η ρύθμιση της διάθεσης μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά. Το άτομο είναι πολύ ενοχλημένο πιο συχνά, πράττει παράλογα, γίνεται πιο επιθετική. Όλα αυτά μπορούν να κάνουν το άτομο να αισθάνεται χειρότερα, να αυξάνει το άγχος και την κατάθλιψη. Αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ και τσιγάρων, τάση προς απομόνωση, ανικανότητα να καθίσετε ήσυχα, δυσκολία στη χαλάρωση, διαταραχή του ύπνου Dr. Leli

Γνωστικά Συμπτώματα Έλλειψη συγκέντρωσης, απόσπασης της προσοχής, κενά μνήμης, υπερβολικές αντιδράσεις, αναποφασιστικότητα, λανθασμένες αποφάσεις, αρνητικές σκέψεις σε συνεχή βάση πάνω στο ίδιο το άτομο. Dr. Leli

Πολλοί τύποι καταστάσεων μπορεί να προκαλέσουν άγχος Πολλοί τύποι καταστάσεων μπορεί να προκαλέσουν άγχος Το άγχος μπορεί να συμβεί σε διαφορετικά επίπεδα Προκαλείται από σημαντικά γεγονότα (διαζύγιο, απόλυση, μετακίνηση, θάνατος, ασθένεια) Καθημερινά (η αίσθηση ότι δεν εκτιμάται στην εργασία, συζητήσεις με την οικογένεια κ.λπ.) Dr. Leli

Λόγοι Άγχους Γεγονότα ζωής: γεννήσεις και θάνατοι, γάμοι και διαζύγια, μετεγκαταστάσεις, αλλαγές εργασίας, ατυχήματα Σοβαρές ασθένειες: καρκίνος, διαβήτης, καρδιακά προβλήματα ... Εθισμοί: το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, τα τυχερά παιχνίδια. Συχνά το οινόπνευμα, το κάπνισμα και τα ναρκωτικά μπορούν να δημιουργήσουν έναν φαύλο κύκλο, στον οποίο εμφανίζεται διαφυγή για να βρει άνεση πίεσης που στη συνέχεια δημιουργεί μια χειρότερη κατάσταση που οδηγεί στην κατάθλιψη και τη χρήση φαρμάκων, ηρεμιστικών, υπνωτικών φαρμάκων, φαρμάκων κατά του άγχους. Dr. Leli

Λόγοι Άγχους Εργασία: σύγκρουση με το αφεντικό ή τους συναδέλφους, υπερβολική εργασία ή πίεση εργασίας, έλλειψη αναγνώρισης, ώρες εργασίας, έλλειψη γνώσεων και δεξιοτήτων, ανεπαρκείς εργαλεία για το χώρο εργασίας, θορυβώδες εργασιακό περιβάλλον ή ανθυγιεινό. Οικογενειακή ζωή: συζήτηση με συγγενείς, φροντίδα παιδιών ή ηλικιωμένων ή άρρωστων συγγενών, προβλήματα υγείας ή συμπεριφοράς (κατάχρηση ναρκωτικών, αλκοόλ κλπ.) Για παιδιά ή στενούς συγγενείς. Χρήματα: Ανησυχία για την έλλειψη χρημάτων, χρεών Συναισθήματα: μοναξιά, κατάθλιψη, άγχος, οργή, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απώλεια ή αύξηση βάρους. Dr. Leli

Γεγονότα που μπορούν να προκαλέσουν άγχος Το άτομο αποτυγχάνει να αντιμετωπίσει το άγχος Παράγοντα άγχους Φυσικό / βιολογικό, φωτισμός, θερμοκρασία ... κοινωνική Αλληλεπίδραση με άλλους, δι επαφή οικιακών υπηρεσιών, κοινωνικές προσδοκίες συγχυτική Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, της αυτο-εικόνας, της αντίληψης του ελέγχου των γεγονότων Dr. Leli

Προσωπικές Επιπτώσεις του Άγχους METAFORA RAPT HANDSA Η κούκλα που πέφτει θα σπάσει σε πολλά κομμάτια ανάλογα με Το υλικό της κούκλας (αντιπροσωπεύει την αντίσταση τραυμάτων του ατόμου)   Υλικό εδάφους (αντιπροσωπεύει το περιβάλλον) Η δύναμη με την οποία ρίχνεται (αντιπροσωπεύει την ένταση του τραύματος και τη διάρκεια του συμβάντος)) Dr. Leli

Προσωπικές Επιπτώσεις του Στρες Πίεση από άλλους Εξουθένωση Dr. Leli

Καταπίεση Από το αγγλικό ρήμα "στον όχλο" για να κάνετε απειλητικές ενέργειες   Ο μύθος προκαλεί άγχος, αλλά όχι όλα που σημαίνει άγχος είναι η παρενόχληση Ψυχοκοινωνική και διαπροσωπική ψυχολογική διαταραχή, η οποία συνίσταται στην επίθεση, την προσβολή, τον κοινωνικό αποκλεισμό ενός ατόμου Dr. Leli

Καταπίεση Συναισθηματική Καταπίεση Μεταξύ συναδέλφων (οριζόντια) Μεταξύ ενός ανώτερου και ενός συνεργάτη (κάθετα) Strategic Mobbing Πράξη που αποσκοπεί στην επίτευξη ιεραρχίας ή αναδιάρθρωσης ή για άλλους σκοπούς σε μια επιχείρηση Διπλή καταπίεση Το θύμα υφίσταται επίσης παρενόχληση στην εργασία και στην οικογένεια Dr. Leli

Εξουθένωση Φυσική και συναισθηματική εξουθένωση η οποία προκαλείται από χρόνια συναισθηματική ένταση Είναι σαν ένα ηλεκτρικό καλώδιο μέσω του οποίου περνάει ένα υπερβολικό ρεύμα και καίει μέσα του Dr. Leli

Το Σύνδρομο της Εξουθένωσης Συναισθηματική εξάντληση: η απώλεια ενέργειας και το αίσθημα της απώλειας των συναισθηματικών πόρων Αποπροσωποποίηση: αδιαφορία, απόσπαση, αδιαφορία που χαρακτηρίζεται από την τάση να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι ως αντικείμενα Η αντίληψη της προσωπικής ανεπάρκειας: χαρακτηρίζεται από την αίσθηση ότι σε σχέση με άλλους οι δικές της ικανότητες είναι πολύ κακές Απώλεια της ικανότητας ελέγχου Dr. Leli

Τα συναισθηματικά συστατικά που εμπλέκονται στη διαχείριση του στρες Γνωστικές σκέψεις και εκτιμήσεις (σκληρός δίσκος) Φυσιολογικές αλλαγές (παρακολούθηση) Συμπεριφορά (εκτυπωτής) Dr. Leli

Προσοχή !!! Η διαχείριση των συναισθημάτων είναι διαφορετική από την πνιγμό τους !! Η αντιμετώπιση συναισθηματικών γεγονότων συνεπάγεται συναισθηματική νοημοσύνη Dr. Leli

Στρατηγικές Διαχείρησης Οι στρατηγικές προσέγγισης που το άτομο θέτει σε δράση στο συμπεριφορικό, γνωστικό και / ή συναισθηματικό επίπεδο ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ Ελέγξτε και μειώστε τις αρνητικές επιπτώσεις μέσω της προσαρμογής ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ Συμπεριφορές που δεν επικεντρώνονται στου παράγοντες άγχους και δεν εφαρμόζονται Κάθε άτομο έχει το δικό του τρόπο διαχείρισης ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ Κάθε γεγονός έχει ένα πιθανό παράγοντα άγχους, αλλά κανένα γεγονός δεν μπορεί να είναι αγχωτικό αν δεν το αποφασίσει το άτομο Dr. Leli

Προσαρμοστικές στρατηγικές Παρακολούθηση, αξιολόγηση και τροποποίηση, προκειμένου να μειωθεί ο αντίκτυπος του γεγονότος Μη προσαρμοστικές στρατηγικές: Αδυναμία διαχείρισης, ρύθμισης και μετριασμού των αρνητικών συναισθημάτων Dr. Leli

Ψυχολογική Προσαρμοστικότητα Ένα πολυδιάστατο κατασκεύασμα που διευκολύνει την αποτελεσματική προσαρμογή και προωθεί την ανάπτυξη του ατόμου στο πλαίσιο των στρεσογόνων παραγόντων Η ικανότητα να μετατρέψει μια αγχωτική εμπειρία σε μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης και μάθησης που μπορεί να οδηγήσει στην αναδιοργάνωση της ζωής Επίπεδα Πηγών Προσαρμοστικότητας: Ατομικό Κοινωνικό, Σχετικό Dr. Leli

Διαχείριση Άγχους Dr. Leli

Τα αρχικά βήματα 1. Κατανοήστε πότε εμφανίζεται το πρόβλημα και τα συμπτώματα. Συνδέστε τα με την πίεση που αισθάνεστε. Μην αγνοείτε σημεία του σώματος, όπως ένταση των μυών, κόπωση, πονοκεφάλους. 2. Εντοπίστε την αιτία του προβλήματος. Κατατάσσει αυτά τα ζητήματα, εκείνα που θα επιλυθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, εκείνα που χρειάζονται χρόνο και εκείνα για τα οποία δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για εκείνους που δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα 3. Αναθεωρήστε τον τρόπο ζωής και την εργασία σας. Παίρνετε υπερβολική ευθύνη; Υπάρχουν δραστηριότητες που μπορείτε να μεταβιβάσετε σε άλλους ή ποιες άλλες μπορούν να κάνουν; Μπορείτε να κάνετε τα πράγματα με πιο ήσυχο τρόπο; Ορίστε τις προτεραιότητες και αναδιοργανώστε τη ζωή σας. Δεν μπορεί να γίνει τώρα! Dr. Leli

Στο τόπο εργασίας Σχεδιάστε και οργανώστε τις δραστηριότητές σας Διαχειρίζεται το χρόνο με τη λίστα TO TO. Προτεραιότητα στις εργασίες. Να είστε ρεαλιστές σχετικά με το χρόνο που απαιτείται για να τις εκτελέσετε. Έτσι αφήνει περιθώρια για απρόβλεπτες δραστηριότητες Αποφύγετε τις υπερβολικές υπερωρίες και την υπερβολική υπευθυνότητα. Πάρτε διαλείμματα. Από ένα έως τρία λεπτά κάθε ώρα και χαλαρώστε. Για το μεσημεριανό γεύμα, αλλάζει πάντα το τόπουγια να λέει όχι συχνότερα. Μη κάνετε πράγματα που δεν μπορείτε να κάνετε ή δεν θέλετε να κάνετε Επιλύει τις συγκρούσεις Στο σπίτι κάντε τη μετάβαση Dr. Leli

Στην οικογένεια Αλλάξτε ρούχα, διευκολύνετε τη μετάβαση Αλλάξτε μερικές λέξεις με τα μέλη της οικογένειας στην είσοδο του σπιτιού. Πάρτε 5-10 λεπτά για να καθίσετε μόνοι σας Δραστηριότητες σχεδιασμού στο σπίτι. Σκεφτείτε περισσότερα για τα πράγματα που κάνατε παρά για τα πράγματα που δεν κάνατε Αναθέστε τις ευθύνες στα μέλη της οικογένειας Επιλύει οποιαδήποτε σύγκρουση Κάντε έναν οικογενειακό προϋπολογισμό Για σύντομες περιόδους, αποσυνδέστε πλήρως από τις καθημερινές δραστηριότητες (Απενεργοποιήστε το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, το κινητό τηλέφωνο) Dr. Leli

Φαγητό Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή ξεκινώντας από το πρωινό Τρώτε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Περιορίζει τον καφέ, την καφεΐνη, το αλκοόλ, το κάπνισμα. Εάν είναι δυνατό, μία φορά την εβδομάδα τρώει μόνο το μεσημέρι. Τσαλλίστε αργά και αισθανθείτε καλά μαζί σας Dr. Leli

Τεχνικές Χαλάρωσης Μεταξύ 5 και 30 λεπτών το πρωί για χαλάρωση και διαλογισμό. Μην σηκωθείτε ξαφνικά από το κρεβάτι, μείνετε λίγο ή κοιτάξτε έξω από το παράθυρο Επαναλαμβανόμενες τεχνικές χαλάρωσης γίνονται όλο και πιο αποτελεσματικές κάθε μέρα. Εισάγει αυτή τη ρουτίνα στην καθημερινή ζωή. Μπορείτε να το κάνετε ενώ βρίσκεστε στο αυτοκίνητο, πριν από τα γεύματα, πριν πάτε για ύπνο ανά πάσα στιγμή ... Γιόγκα, μουσική, μυϊκή χαλάρωση, μασάζ, αρωματοθεραπεία Τεχνική χαλάρωσης Εμπνέει τη μύτη (μετρά μέχρι 4), στη συνέχεια διατηρεί (μέχρι 7) και λήγει στη μύτη. Επαναλάβετε τέσσερις φορές Dr. Leli

Διαχείριση Άγχους Αναπνοή Μεγάλη σημασία στη διαχείριση του άγχους Δίνοντας προσοχή στην αναπνοή σας, γνωρίζετε τις αισθήσεις του σώματος Η βαθιά αναπνοή έχει μια ηρεμιστική δράση και μειώνει το στρες, την ένταση και τα αρνητικά συναισθήματα, το θυμό ή το άγχος. Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενισχύει την ενέργεια και βελτιώνει την κατάπληξη. Χρησιμοποιήστε την τεχνική κάθε μέρα, κάνετε μια συνήθεια Μυϊκή ένταση Συχνά δεν συνειδητοποιούμε ότι οι μύες είναι τεταμένοι Η συνειδητοποίηση της έντασης των μυών Όταν τονίζεται, οι μύες είναι τεταμένες. Η τάση για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους Dr. Leli

Διαχείριση Άγχους Υπόλοιπο Προσπαθήστε να κοιμηθείτε τουλάχιστον 7-8 ώρες τη νύχτα. Αν δυσκολεύεστε, κοιμηθείτε λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο ύπνος βοηθά στην εξισορρόπηση του σώματος. Σε περίπτωση στρες, εμφανίζονται προβλήματα ύπνου. Κατανόηση των ψυχολογικών μηχανισμών Συμμετέχει σε συγκρούσεις και επίλυση προβλημάτων. Επίλυση των συγκρούσεων Η επίλυση των συγκρούσεων μπορεί να επιτευχθεί με τη συνεργασία και την αφοσίωση Dr. Leli

Διαχείριση Χρόνου Διευκρινίστε το σχέδιο δράσης σας και τις εργασίες που θέλετε να ολοκληρώσετε Διευκρινίστε τις προτεραιότητές σας Μοιραστείτε το σχέδιο δράσης σε στόχους και εργασίες που είναι διαχειρίσιμα Εκχωρήστε ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να ολοκληρώσετε τους στόχους σας Εξάλειψη καθυστερήσεων Συμβόλαιο όταν είναι δυνατόν Dr. Leli

Κοινωνική Επαφή Μια θεμελιώδης στρατηγική στη διαδικασία διαχείρισης του στρες είναι να αλληλεπιδράσει και να μοιραστεί με άλλους το αγχωτικό συμβάν Dr. Leli

Τεχνικές Dr. Leli

Αποφύγετε τα παράλογα συμπεράσματα Προσέξτε τι νομίζετε Φράσεις όπως "θέλω να τον νικήσω" διαιωνίζουν τον θυμό, ενώ φράσεις όπως "Θα σκέφτομαι ήρεμα αύριο και θα εξηγήσω τα επιχειρήματά μου" μειώνει την οργή Αποφύγετε τα παράλογα συμπεράσματα Μη γενικεύετε: "Είμαι πάντα πολύ αργός" ή "Κανείς δεν μου δίνει ποτέ δικαιοσύνη" Γενικεύοντας, δημιουργεί την εσφαλμένη εντύπωση ότι αυτό συμβαίνει πάντα, οδηγώντας σε αισθήματα ψεύτικης αυτοεκτίμησης. Dr. Leli

Μην τοποθετείτε ετικέτες Καταστρεπτικές ετικέτες: "Είναι κακό," "Δεν έχει το ελάχιστο σεβασμό" υποδηλώνει ότι η κατάσταση είναι αρνητική και ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα για να βελτιωθεί Αποφύγετε την ερμηνεία των σκέψεων των άλλων Δεν γνωρίζουμε τους λόγους ή τις σκέψεις άλλων. Κάντε ερωτήσεις για να μάθετε Μην ορίσετε κανόνες για τη συμπεριφορά των άλλων. Αυτό οδηγεί σε απογοήτευση και θυμό, διότι οι προσδοκίες δεν θα ικανοποιηθούν Dr. Leli

Δεν υπερβάλλει τη σημασία ενός γεγονότος Η μετατροπή ενός αρνητικού γεγονότος σε μια καταστροφή σημαίνει τη μετατροπή της πραγματικότητας Διάλογος θετικά μαζί σας Αποφύγετε τις αρνητικές αυτοματοποιημένες σκέψεις και μάθετε να έχετε θετικές και εποικοδομητικές σκέψεις. Dr. Leli

Συμπεριφορά Dr. Leli

Μοντέλο Συμπεριφοράς Τα συμπεριφορικά σχήματα είναι ενέργειες που έχουμε την τάση να επαναλαμβάνουμε σε ορισμένες καταστάσεις Για παράδειγμα, όταν είστε νευρικοί, γυρίστε την πένα στο χέρι σας, όταν είστε θυμωμένος, αυξήστε τον τόνο όταν είστε ευτυχισμένοι χαμογελώντας Μάθετε να αναγνωρίζετε τις συμπεριφορές σας Ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεστε μπορεί να προκαλέσει κάποια συγκίνηση. Πρέπει να προσδιορίσετε τις συμπεριφορές σας. Dr. Leli

Συναισθηματική Νοημοσύνη (ΣΝ) Ικανότητα αναγνώρισης της έννοιας των συναισθημάτων και της επιρροής τους στη συμπεριφορά Κατανόηση της αντίληψης των συναισθημάτων και του τρόπου διαχείρισης των συναισθημάτων Dr. Leli

Συναισθηματική Νοημοσύνη Η Βιωματική Ζώνη Η Στρατηγική Ζώνη Αξιολόγηση, Έκφραση και Αναγνώριση Συναισθημάτων Η χρήση των συναισθημάτων Για τη διευκόλυνση των σκέψεων Κατανόηση Συναισθημάτων Διαχείριση Συναισθημάτων Dr. Leli

Ο Δεκάλογος του Αντί-Στρες Επιλέξτε Υγιεινή Ζωή Ακούστε το κορμί σας Γνωρίστε τον εαυτό σας Επιβράβευση Βελτιώστε την αναπνοή σας Ζητήστε βοήθεια όταν νιώσετε ότι τη χρειάζεστε Γελάστε και ψάξτε για μια θετική κατάσταση Σκεφτείτε θετικά Αποδεχτείτε την αλλαγή Υιοθετήστε Στρατηγικές Χαλάρωσης Dr. Leli

"Να διαχειριστείτε συναισθηματικά το άγχος αυτού του προγράμματος! Συγχαρητήρια! … το γνωρίζατε "Να διαχειριστείτε συναισθηματικά το άγχος αυτού του προγράμματος! Dr. Leli