Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων
Το Σχολείο μας
Αίτια επιλογής του θέματος Φέτος (2011-2012) στην τάξη μας και συγκεκριμένα στο μάθημα του πρώτου τεύχους της Γλώσσας μου είχαμε το μάθημα «Ασφαλώς κυκλοφορώ» Τα πολλά τροχαία ατυχήματα Εκτός από τα Γραμματικά φαινόμενα που διδάχτηκαν βάλαμε και τους παρακάτω στόχους.
Στόχοι 1 Στόχοι και σκοποί 1 Στόχοι και σκοποί 1 Δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος ελευθερίας – επικοινωνίας μαθητών. Ευαισθητοποίηση μαθητών για το θέμα. Σύνδεση του σχολείου με τα προβλήματα και την κοινωνική ζωή. Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το ρόλο τους και τη δύναμή τους ως ενεργοί πολίτες, μέσα από τις διαδικασίες επαφής τους με τους άλλους φορείς. Επιμέρους στόχοι Ανθρώπινη ασφάλεια.
Στόχοι 2 Στόχοι και σκοποί 2 Να μάθουμε μερικά από τα σήματα του Κ.Ο.Κ, τα οποία συναντάμε στους δρόμους που κυκλοφορούμε. Όπως: (STOP, προσοχή κυκλοφορούν πεζοί, Κόκκινος ή Πράσινος σηματοδότης (Γρηγόρης, Σταμάτης) Προσοχή Σχολείο,….. Να μάθουμε να περνάμε από τις διαβάσεις πεζών. (Αυτό το κάναμε και βιωματικά όταν πηγαίναμε εκδρομές με τα πόδια, ή κάναμε επισκέψεις σε χώρους δουλειάς διαφόρων επαγγελματιών,…) Να βαδίζουμε πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο. Όταν μπαίνουμε μέσα στο αυτοκίνητο πρέπει να βάζουμε τη ζώνη ασφαλείας και να καθόμαστε στο πίσω κάθισμα. Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν κάνουμε ποδήλατο. ……………………………………………………………….
Προβλεπόμενη συνεργασία με άλλους φορείς Δήμος Ιωαννιτών Σύλλογος Γονέων & κηδεμόνων Δ.Σ Κωφών & Βαρήκοων. Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων. Προβλεπόμενη διάρκεια. Δε θέσαμε χρονικό περιθώριο.
Μεθοδολογία Χρησιμοmοιήσαμε τη μέθοδο Επίλυσης Προβλημάτων. Δραστηριότητες (Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής) Επισκεφτήκαμε καταστήματα, που πουλάνε μέσα μεταφοράς π.χ. αυτοκίνητα, ποδήλατα, …..)
Το πρόγραμμά μας χωρίστηκε σε Δύο Κύκλους.
Πρώτος κύκλος Έρευνα Δράσης Αφού διαβάσαμε τα κείμενα από το βιβλίο «η Γλώσσα μου» Ασφαλώς κυκλοφορώ, μιλήσαμε για τα μέσα κυκλοφορίας. Στεριάς Θάλασσας Αέρα
Στη συνέχεια μιλήσαμε για το πώς ερχόμαστε στο Σχολείο μας. Συνδέσαμε το μάθημα και με τα Μαθηματικά (μέτρηση αποστάσεων, πόση ώρα χρειαζόμαστε για να έρθουμε στο σχολείο,….) Συνδέσαμε το μάθημα με το Εμείς και ο Κόσμος (Βρήκαμε στο χάρτη τον τόπο καταγωγής μας και ο τόπος που βρίσκεται το σχολείο μας, Μιλήσαμε επίσης με τι μέσα μπορούμε να μετακινηθούμε για να πάμε π.χ. από τα Ιωάννινα στην Κέρκυρα,….)
Σύνδεση με άλλα μαθήματα Συνδέσαμε το μάθημα και με τα Μαθηματικά (μέτρηση αποστάσεων, πόση ώρα χρειαζόμαστε για να έρθουμε στο σχολείο,….) Συνδέσαμε το μάθημα με το Εμείς και ο Κόσμος (Βρήκαμε στο χάρτη τον τόπο καταγωγής μας και ο τόπος που βρίσκεται το σχολείο μας, Μιλήσαμε επίσης με τι μέσα μπορούμε να μετακινηθούμε για να πάμε π.χ. από τα Ιωάννινα στην Κέρκυρα,….) Μιλήσαμε για την προστασία του Περιβάλλοντος (καυσαέρια,…)
Δεύτερος Κύκλος Έρευνα Δράσης Δεύτερος Κύκλος Έρευνα Δράσης Επισκεφτήκαμε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της πόλης μας. Επισκεφτήκαμε καταστήματα, που πουλάνε μέσα μεταφοράς π.χ. αυτοκίνητα, ποδήλατα, …..) Ακολουθούν φωτογραφίες από την επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πηγαίνοντας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
Καθόμαστε για να ακούσουμε τι θα μας πουν οι υπεύθυνοι του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Οι αστυνομικοί μας μιλούν για τα σήματα
Η αστυνομικός εξηγεί στην πράξη αυτά που μας είπαν προηγουμένως
Η αστυνομικός δείχνει στους μαθητές μας πως πρέπει να περνάμε απέναντι στο δρόμο.
Δε σταματάμε στη μέση του δρόμου αν μας πέσει κάποιο αντικείμενο. Δε σταματάμε στη μέση του δρόμου αν μας πέσει κάποιο αντικείμενο.
Συμπεριφερόμαστε ως οδηγοί κάνοντας ποδήλατο.
Και οι εκπαιδευτικοί κάνουν ποδήλατο
Η Λογοθεραπεύτρια του σχολείου μας με μαθήτρια του σχολείου μας.
Ξεκούραση στην παιδική χαρά κάνοντας κούνια και άλλα παιχνίδια.
Εδώ το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε. Ήταν για όλους μας μια ευχάριστη εμπειρία. Περάσαμε ευχάριστες στιγμές.