Όμιλος: Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΓΟΝΙΣΜΟΣ; Η αναπαραγωγή εξημερωμένων ζώων -αναπαράγοντας τα πιο επιθυμητά και ευνουχίζοντας και δολοφονώντας τα υπόλοιπα έγινε το μοντέλο.
ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑΚΑΙΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
Αλγόριθμος Tonelli-Shanks
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Μια μέθοδος κατασκευής fractal επιφανειών παρεμβολής και εφαρμογή αυτών στην επεξεργασία εικόνων Το πρόβλημα Μας δίνεται μια εικόνα και θέλουμε να την.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΟΤΗΤΑ Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΧΑΟΣ και (μη-) προβλεψιμότητα Σίμος Ιχτιάρογλου Σπουδαστήριο Θεωρητικής Μηχανικής Τομέας Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής Τμήμα Φυσικής Α.Π.Θ.
Σοφία Πιτέρη, Μαθηματικός, M.Sc., Ph.D.
Συστήματα Συντεταγμένων
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Αριθμητικές Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Θεωρία & Λογισμικό Τμήμα Πληροφορικής - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ι. Η. Λαγαρής.
ΤΟΜΕΣ.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 7.4 – 7.6 NP ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ.
Κεφάλαιο 22 Νόμος του Gauss
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Άλυτα προβλήματα μαθηματικών
Ποίηση και μαθηματικά.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Fields medal Πότε θεσμοθετήθηκαν? Ποιο είναι το έπαθλο? Ποια τα κριτήρια? Διάσημοι μαθηματικοί που διακρίθηκαν με Fields Medal ή το αρνήθηκαν και άλλοι.
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
On user-defined features Christoph M Hoffmann and Robert Joan-Arinyo Ανδρέας Φωτίου.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
ΤΕΙ Αθήνας: Σχολή ΤΕΦ: Τμήμα Ναυπηγικής Εφαρμογές Η/Υ στην Ναυπηγική ΙΙ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ NA0703C39 Εξάμηνο Ζ’ Διδάσκων Κωνσταντίνος Β. Κώστας Παρουσίαση.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Εργασία: Ζιάκα Κατερίνα, Ιωαννίδου Χριστίνα Τμήμα: Β΄1 Όμιλος Φυσικής Αγωγής.
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
Σύνοψη Διάλεξης 2 Η Διαστολή του Σύμπαντος υπακούει στο νόμο του Hubble Το Σύμπαν περιλαμβάνει ποικιλία γνωστών σωματίων. Η πυκνότητα ενέργειας Ακτινοβολία.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Ο μαγικός αριθμός π.
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Πι.
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Μαθηματική λογοτεχνία
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όμιλος: Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Όμιλος: Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών Επιμέλεια: Σπάρου Χαρά

Εικασία Poincare

Με τι ασχολείται η εικασία Poincare; Ασχολείται με έναν κλάδο τον μαθηματικών,την τοπολογία.Τι ειναι ομως η τοπολογια; Αιώνες πριν,χάρη στον Euler,δημιουργήθηκε ο κλάδος αυτος,στον οποίο η γεωμετρία είναι πιο ασθενής,αυτο σημαίνει οτι,δύο σχήματα είναι ισοδύναμα αν έχουν την ίδια μορφη.Δεν υπάρχει δηλαδή καμία διαφορά ανάμεσα σε μια κηλίδα μελανιού και έναν δίσκο,ή ανάμεσα σε ένα τετράγωνο και έναν κύκλο.Η ιδιότητα αυτή να έχουν την ίδια μορφή εκφράζεται μαθηματικώς με την έννοια του ομοιομορφισμού.

Χάρη στην τοπολογία μπορούμε να κατασκευάσουμε εναν κύλινδρο από ενα χαρτί(ορθογώνιο παραλληλόγραμμο),απλά ενώνοντασ τις δυο του πλευρές.Αν το χαρτί αυτο είναι αρκετά μεγάλο μπορούμε επίσης να το στρίψουμε μια μισή στροφή πριν την ένωση,έτσι θα πάρουμε την διάσημη ταινία του Möbius.Είναι το το πιό απλό παράδειγμα μιας μη- προσανατολισμένης(δέχεται μια μόνο πλευρά) τοπολογικής πολλαπλότητας(αντικειμενα της τοπολογίας)

Τι είπε ο Poincare; Ο Poincare υποστήριξε οτι οποιδήποτε θεωρία κι αν μελετούσε ηταν απαραίτητη η βοήθεια της τοπολογίας για να κανει μελέτες καμπυλων,ολοκληρωμάτων και μη ομοιόμορφων συναρτήσεων δυο μεταβλητών και εν τέλει μεσω αυτης έθιξε ένα σημαντικό πρόβλημα της θεωρίας των ομάδων, την έρευνα των ομάδων που περιλαμβάνονται μεσα σε μια δεδομένη συνεχή ομάδα.

Τι έκανε ο Poincare;Πότε έγιννε γνωστό; Θέτοντας ως παράδειγμα τη παραμόρφωση μιας σφαιρας σε δακτύλιο,υποστήριξε ότι δεν ειναι δυνατόν να συμβει κάτι τετοιο δίχως να σκισουμε τη σφαιρα.Τότε πώς θα μπορούσαμε να περιγράψουμε και να χαραστηρίσουμε αυτές τις δύο διαφορετικές πολλαπλότητες;Η δημοσίευση το 1985 της Analysis situs θα σφραγισει το πεπρωμένο της σύγχρονης τοπολογίας.Ο Poincaré εκθέτει εκεί την ιδέα να συνδέσει στις πολλαπλότητες κάποιες σταθερές που δεν είναι πια αριθμοί αλλά πλήρεις αλγεβρικές δομές!Έτσι δημιουργει τη δομή της αλγεβρικής τοπολογίας.

Μέσω της Analysis situs καθορίζεται ποια στερεά σώματα ή πολλαπλότητες σε αφηρημένους μαθηματικούς χώρους άνω των 3 διαστάσεων,είναι ισοδύναμα απο τοπολογικής αποψης με μια σφαίρα και ποια όχι.

Η εικασία του Poincare μέσω της καθημερινότητας

Η εικασία Poincaré δηλώνει ότι: όλες οι συμπαγείς πολλαπλότητες διάστασης n=3 (ή περισσότερο)είναι ομοιομορφικές σε μια σφαίρα διάστασης n.

Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα,πολλές εργασίες έχουν αφιερωθεί στην εικασία αυτή και το 1961-1962, η εικασία αποδεικνύεται για όλες τις διαστάσεις μεγαλύτερες του 5 (n=5 από τον Zeeman, n≥7 και για n≥5 από τον Smale για n=6 από τον Stallings). Είκοσι χρόνια αργότερα η περίπτωση για n=4 αποδεικνύεται από τον Freedman (1982), έτσι ώστε το μονο που είχε μείνει ήταν να αποδειχθεί για την περίπτωση της διάστασης 3.

Αλλά η μνημειακή δυσκολία απόδειξης αυτής της τελευταίας περίπτωσης άξιζε να εμφανιστεί η εικασία αυτή μεταξύ των επτά «προβλημάτων της χιλιετίας» του Clay Mathematics Institute.

Αποδείχτηκε τελικά η εικασία; Το 2002 και το 2003, επεκτείνοντας τις εργασίες του Ρ. Hamilton (1982), ο Grigori Perelman εκδίδει στο Internet τρία άρθρα που συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να αποδείξει μια πρόβλεψη οφειλόμενη στο W. Thurston στο τέλος 1970 την«εικασία γεωμετρικοποίησης».Αλλά ουσιαστικά αυτή ηταν η απόδειξη για n=3.

Ποιός είναι ο Pelerman; Ο Grigori Perelman έγινε διάσημος αρνούμενος αρκετά βραβεία.Η τελευταία άρνηση του Μεταλίου του Κλάδου Fields Metal, το βραβείο με το μεγαλύτερο γόητρο στα Μαθηματικά, ήταν αυτή που τον έφερε στο προσκήνιο.Οι εργασίες του Perelman,ενός λαμπρού αλλά τελείως αντικοινωνικού επιστήμονα,έχουν φέρει ένα νέο και εύφορο όραμα της γεωμετρίας στις τρεις διαστάσεις.