Ιουστινιανός και Θεοδώρα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων
Advertisements

10. To Παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης Φράγμα Αποσελέμη ‘ Από το όραμα στην πράξη’ Αρχαιολογικά ευρήματα στη λεκάνη κατάκλυσης και στην.
ΙΤΑΛΙΑ ΝΙΚΟΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ Η Ιταλία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός εξωτερικού για τους Έλληνες. Είναι μια πολύ όμορφη χώρα που επηρέασε.
ΓΕΡΑΣΚΛΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ.
H στάση του νίκα και οι αιτίες της
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
Βυζαντινός Πολιτισμός
ΕΛΕΝΗ.  Η Αγορά ήταν, στις αρχαίες ελληνικές και ρωμαϊκές πόλεις, το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. Στην αγορά γινόταν.
Η Κωνσταντινούπολη στολίζεται…
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΒΕΝΕΤΙΑ.
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Η Ρωμαϊκή Τέχνη.
Συντελεστές: Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης: - Επιθεωρητής Τέχνης - Επιθεωρητής Τέχνης - Σύμβουλοι εκπαιδευτικών - Σύμβουλοι.
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
Θεσσαλονίκη και Άγιος Δημήτριος : μύθος και πραγματικότητες
Αχειροποίητος: η εκκλησία της Θεοτόκου
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ Τα δάπεδα των κτιρίων, κοσμικών και εκκλησιαστικών, επιστρώνονταν με μαρμαροθετήματα, όπου χρωματιστές πέτρες και μάρμαρα συνταιριάζονταν.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Ναταλία Πούλου-Παπαδημητρίου, Παλαιοχριστιανικό κιονόκρανο με άκανθα «πεταλούδα» από το Πυθαγόρειο της Σάμου, ΔΧΑΕ 14 ( )
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
© Χάρης Κωνσταντέλλιας
Σελίδα από τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, π
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Δημητρακοπούλου-Σκυλογιάννη Ν., Γλυπτά των «σκοτεινών» χρόνων στη νέα μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, Σύμμεικτα 17,
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα Ε: Μεταβυζαντινή Τέχνη (1453 – αρχές 19ου αι.) –
2 ο ΕΠΑΛ Σερρών «Εξωραϊσμός του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις» Σχολ. έτος
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Αρχιτεκτονικά προπλάσματα και οι απεικονίσεις τους.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γ ΟΜΑΔΑ Δ’ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.
Πούλου-Παπαδημητρίου, Ν
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
Τα ψηφιδωτά του Βυζαντίου
Μέρη της βασιλικής Περίβολος. Αίθριο. Πρόπυλο. Νάρθηκας. Διακονικό.
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Το Παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι. Κεφ 10 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιουστινιανός και Θεοδώρα: οι αυτοκρατορικοί πίνακες στον Άγιο Βιτάλιο της Ραβέννας

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, άποψη της αψίδας

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, το διάχωρο με το ψηφιδωτό του Ιουστινιανού και της ακολουθίας του

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, το διάχωρο με το ψηφιδωτό της Θεοδώρας και της ακολουθίας της

Βενετία, νοτιοδυτική γωνία των υπερώων του αγίου Μάρκου, κεφαλή αγάλματος

Βενετία, Άγιος Μάρκος, κεφαλή αυτοκρατορικού αγάλματος από την Κωνσταντινούπολη, α’ ήμισυ 6ου αι. Κατά την λαϊκή παράδοση, πρόκειται για την κεφαλή του πλοιάρχου Francesco Bussone κόμη Carmagnola, †5 Μαϊου 1432 http://laststatues.classics.ox.ac.uk/database/discussion.php?id=826

Φλωρεντία, Μουσείο Bargello, αρ. Carrand 24 Αυτοκράτειρα Αριάδνη (;) σύζυγος του Ζήνωνος (474-491) και του Αναστασίου (491-518) (†513/515) Φλωρεντία, Μουσείο Bargello, αρ. Carrand 24 https://npress.lib.uiowa.edu/feminae/DetailsPage.aspx?Feminae_ID=30952 Βιέννη, Μουσείο της Ιστορίας της Τέχνης, αρ. X 39 https://www.google.com/culturalinstitute/beta/asset/empress-ariadne/MQGRFBuB--iLoA

Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, αρ. RF 1525 Κεφαλή τύπου Αριάδνης-Αμαλασούνθας, τέλη 5ου – αρχές 6ου αι.

Μιλάνο, Castello Sforzesco, Μουσείο αρχαίας τέχνης, αρ. 755 http://laststatues.classics.ox.ac.uk/database/discussion.php?id=1132

Λονδίνο, Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου, αρ. 139-1866. Υπατικό δίπτυχο του Ρούφου Γεννάδιου Πρόβου Ορέστη, περ. 530. http://collections.vam.ac.uk/item/O69490/rufus-gennadius-probus-orestes-diptych-unknown/

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, το διάχωρο με το ψηφιδωτό του Ιουστινιανού και της ακολουθίας του

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, το διάχωρο με το ψηφιδωτό της Θεοδώρας και της ακολουθίας της

Ραβέννα, Άγιος Βιτάλιος, άποψη του ιερού βήματος από ΝΔ και κάτοψη