Από την θεωρία στην πράξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα»
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
Διαχείριση απορριμμάτων
3Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «RRR TA ΑΠΟRRRΙΜΜΑΤΑ»
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Ανακύκλωση χαρτιού.
TA ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
‘ Go green ’ ( ομάδα γυαλίου ) Δήμητρα Πολίτη Ιωάννα Σπέντζου Σοφία Παναγιωτοπούλου Γιώργος Σταυρόπουλος Αγάπη Σαββίδου.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Ονομάζουμε την επαναφορά των χρήσιμων υλικών στο φυσικό και οικονομικό κύκλο. Περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν σκοπό την ανάκτηση.
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Η Ανακύκλωση Ά Λυκείου Καστελίου Σπύρος Πετράκης
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2

Δημιουργική Απασχόληση
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΥΑΛΙΟΥ.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ανακύκλωση Χαρτιού Στυλιάνα Ζυμαρά.
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Αλόγιστη χρήση αγαθών – Τεράστιος όγκος σκουπιδιών Σ.Π.Α.Μ.
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
Save the world Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα Τελευταία ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης χειρότερη θέση στον τομέα της ανακύκλωσης έχει η Τσεχία αλλά και.
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΕΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ.
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
Φύση και άνθρωπος – έννοιες αλληλένδετες!. Τα εργοστάσια, είναι ο κυριότερος παράγοντας στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα διάφορα βιομηχανικά απόβλητα.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΙΛΙΑ.
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
ΉΧΩΜΑΤΕΡΕΣΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΔΟΥΛΑΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
Τα λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
«Μονάδες μηχανικής & βιολογικής επεξεργασίας.»
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
1ο ΕΠΑ.Λ. ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Κάδοι ανακύκλωσης Σωτηρούλλα Κατσικίδη. Ο κάδος αυτός χρησιμοποιείται στην ανακύκλωση του πλαστικού π.χ. πλαστικά μπουκάλια.
Έρευνα με Υπόθεση Εργασίας την Ανάπτυξη & Εφαρμογή Πιστοποιημένου Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σε Ξενοδοχειακή Μονάδα Οδυσσέας Ν. Κοψιδάς.
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την θεωρία στην πράξη Για να διαπιστώσουμε στην πράξη τη διαφορά μεταξύ ανόργανων και οργανικών υλικών, προχωρήσαμε σε ταφή υπολειμμάτων φαγητού, χαρτιού, πλαστικών συσκευασιών, πλαστικών μπουκαλιών, γυαλιού και μεταλλικών κουτιών αναψυκτικών.

Από την θεωρία στην πράξη Μετά από τέσσερις μήνες διαπιστώσαμε πως τα οργανικά υλικά είχαν αποδομηθεί, ενώ τα ανόργανα δεν αλλοιώθηκαν καθόλου. Μέσα από τη συζήτηση που επακολούθησε, οι μαθητές έχοντας υπόψη τους και τον παραπάνω πίνακα αποσύνθεσης απορριμμάτων, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η ανακύκλωση αυτών των υλικών (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο) είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση.

Επισκέψεις Παράλληλα οργανώσαμε κάποιες επισκέψεις σε πρόσωπα ή τοποθεσίες που έχουν άμεση σχέση με την καθαριότητα του ευρύτερου περιβάλλοντός μας. Κατά σειρά επισκεφθήκαμε πρώτα τον αντιδήμαρχο Ιωαννιτών κ. Μπέγκα, αρμόδιο για θέματα καθαριότητας του Δήμου. Οι μαθητές έθεσαν τις ερωτήσεις τους στον κ. αντιδήμαρχο όπως φαίνεται και στο ερωτηματολόγιο.

Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία Περίπου 160 άτομα ασχολούνται καθημερινά στο τομέα καθαριότητας της πόλης μας Το κόστος της αποκομιδής των απορριμμάτων είναι περίπου 100 ευρώ στον τόνο. Το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων παράγει περίπου 40.000 τόνους απορρίμματα το χρόνο. Άρα η δαπάνη για την αποκομιδή των απορριμμάτων ανέρχεται σε 4.000.000 ευρώ. Τα απορρίμματα που μαζεύονται πηγαίνουν στο ΧΥΤΑ ή στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών. Στην πόλη μας υπάρχουν 300 κάδοι Ανακύκλωσης. Υπάρχει προοπτική να γίνουν περίπου 1100.

Επισκέψεις Μετά επισκεφθήκαμε το εργοτάξιο του Δήμου Ιωαννιτών. Εκεί οι υπάλληλοι μας έδειξαν τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την καθαριότητα της πόλης και την αποκομιδή των απορριμμάτων.

Επισκέψεις Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών στη Βιομηχανική Ζώνη Ιωαννίνων. Εκεί είδαμε πώς οι εργάτες κάνουν τη διαλογή αυτών των υλικών (κυρίως χαρτιού και πλαστικού) και στη συνέχεια τον τρόπο που συμπιέζονται και πακετάρονται για να κατευθυνθούν σε εργοστάσια όπου θα επεξεργαστούν και θα χρησιμοποιηθούν ξανά για την παραγωγή νέων προϊόντων.

Επισκέψεις Μάθαμε πως κάθε μέρα γίνεται διαλογή τουλάχιστον τριάντα τόνων ανακυκλώσιμων υλικών. Υλικά, που σε διαφορετική περίπτωση θα κατέληγαν στη χωματερή ή στο ΧΥΤΑ

Επισκέψεις Μια άλλη μέρα επισκεφθήκαμε το ΧΥΤΑ Ελληνικού. Μια άλλη μέρα επισκεφθήκαμε το ΧΥΤΑ Ελληνικού. Είδαμε από κοντά το μέρος που είναι χωροθετημένος, πώς είναι επικαλλυμένος με μεμβράνη για να μην εισχωρούν τα υγρά λύματα στο υπέδαφος, το βιολογικό καθαρισμό, τον τρόπο που επιχωματώνονται τα απορρίμματα κλπ. Εντύπωση μας προκάλεσε η μεγάλη ποσότητα ανακυκλώσιμων υλικών (π.χ. πλαστικά) που επιχωματώνονται. Θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν. Έτσι θα είχαμε μικρότερο όγκο απορριμμάτων, λιγότερος κόστος για την αποκομιδή τους, λιγότερη ενέργεια κλπ.

Επισκέψεις Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του γλύπτη Θ. Παπαγιάννη στο Ελληνικό. Θαυμάσαμε από κοντά τις δημιουργίες του και παρατηρήσαμε πως πολλά από τα έργα του, είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

Κατασκευή χαρτιού Μέσα στην τάξη μια μέρα επιδοθήκαμε στην κατασκευή χαρτιού. Μαζέψαμε χαρτιά που είχαν χρησιμοποιηθεί και τα κάναμε πολτό. Στη συνέχεια τον πολτό τον βάλαμε σε μια σήτα, τον πιέσαμε με ένα πλάστη και τον βάλαμε ανάμεσα σε μια εφημερίδα για να στεγνώσει, αφού βγάλαμε πρώτα τη σήτα.

Κατασκευή χαρτιού

Εικαστική έκφραση Παράλληλα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν εικαστικά με ανακυκλώσιμα υλικά

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Με την ολοκλήρωση του προγράμματος πιστεύουμε πως δόθηκαν στους μαθητές τα απαραίτητα ερεθίσματα, ώστε ως μελλοντικοί πολίτες αυτής της χώρας να υιοθετήσουν συμπεριφορές ρεαλιστικές και φιλικές προς το περιβάλλον. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι απαιτήσεις των καιρών το επιβάλλουν. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους συνέβαλλαν στην υλοποίηση του προγράμματος αυτού.