Ιθκιέρδο Μαρία Ιωακίνα 1ο ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ 2012 – 2013 « Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» Υπεύθυνοι καθηγητές: Βαχτσεβάνου Ασπασία Ιθκιέρδο Μαρία Ιωακίνα Μακαντάσης Αθανάσιος
Βήματα Επιλογή θέματος Συγκρότηση ομάδων 4-5 μαθητών Ενημέρωση για το Πρόγραμμα και για τα προς μελέτη κτίρια Καταγραφή ιδεών
Παρακολούθηση σεμιναρίου στη Νάουσα Πληροφορίες (μεθοδολογία, τρόπος άντλησης πληροφοριών, οργάνωση, συντονισμός, παρακολούθηση εργασιών)
Πώς οργανώσαμε τις επισκέψεις
1) Επίσκεψη στο ΚΠΕ Νάουσας
Εργαστήρι ελεύθερης έκφρασης
2) Επίσκεψη στα κτίρια που μελετούσαμε στη Θεσσαλονίκη: Ξενοδοχεία Τourist , Tobacco Βίλκα Μύλος Λιμάνι ΄Ελληνο-αυστριακή εταιρία καπνού (Άssos Odeon) Καπνεργοστάσιο «Aλατίνη»
Βίλκα Μύλος
Οι ομάδες στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Πρόσοψη της Ελλήνο-αυστριακή καπνοβιομηχανία (Assos Odeon)
3) Συνάντηση με τους υπευθύνους στη Βίλκα και στο Μύλο 4) Συνάντηση με τον Διευθυντή του ξενοδοχείου Tobacco και Tourist 5)Συνέντευξη με την Κα. Roland, κόρη του κυρίου Roland πρώτου κατασκευαστή ασανσέρ στη Θεσσαλονίκη (Βιντεοσκόπηση) 6) Φωτογράφηση όλων των προαναφερθέντων
Δημιουργία τελικών προϊόντων : α) Αφίσα για το Πρόγραμμα β) Αφίσα για κάθε εργασία γ) DVD με όλες τις εργασίες και φωτογραφικό υλικό
Διάχυση των αποτελεσμάτων των εργασιών
Συμμετοχή στην ημερίδα « Για μία βιώσιμη πόλη»
Παρουσίαση των εργασιών στους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς του σχολείου μας στις 15/5/2013, ημέρα πολιτιστικών εκδηλώσεων
Οδηγίες για ένα καλό- δημιουργικό Πρόγραμμα Ο καθηγητής να είναι ενημερωμένος για το θέμα εργασίας που επιλέχτηκε από τις ομάδες και να μπορεί να δώσει κατευθυντήριες στους μαθητές Αυστηρότητα στην επιλογή των μαθητών για το σχηματισμό ομάδων Οι εργασίες κατά προτίμηση να υλοποιούνται στο χώρο του σχολείου
Οι μαθητές να είναι από την ίδια τάξη (ώστε να έχουν ίδιο πρόγραμμα για να αποφεύγεται η δυσλειτουργία του προγράμματος) Είναι σημαντικό να υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ των συναδέλφων που υλοποιούν το Πρόγραμμα Συνεργασία με τον/την Διευθυντή/τρια, το σύλλογο καθηγητών και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
Συμβουλή προς τους συναδέλφους Να μη διστάζουν να αναλαμβάνουν την υλοποίηση Προγραμμάτων, καθώς: Ενεργοποιούνται και ομαδοποιούνται οι μαθητές Αναπτύσσουν χρήσιμες δεξιότητες πέρα από τα μαθήματα
Ευαισθητοποιούνται για ποικίλα θέματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, κ Ευαισθητοποιούνται για ποικίλα θέματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, κ.α.) Ο υπεύθυνος καθηγητής έρχεται πιο κοντά στους μαθητές του και αποκτά πολύτιμες εμπειρίες μέσα από αυτή η συνεργασία Το εκπαιδευτικό έργο αναπτύσσει σημαντικές διαστάσεις και ολοκληρώνεται με άρτιο τρόπο Θεσ/νίκη 10/10/2013
Καλά και δημιουργικά προγράμματα. Βαχτσεβάνου Ασπασία Ιθκιέρδο Μαρία Ιωακίνα Μακαντάσης Αθανάσιος Θεσσαλονίκη 10/10/2013