Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014 Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης Κοκκινομηλιώτη Ελένη [Εκπαιδευτικός Γυμνασίου Κασσιώπης]
Τίτλος εισήγησης «Η Κέρκυρα από το χθες στο σήμερα μέσα από τις ηχογραφήσεις μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»
Περίληψη (5-6 γραμμές) Είμαστε όλοι συνοδοιπόροι σε έναν τόπο, στον οποίο κάποιοι ήχοι παραγκωνίζονται & κάποιοι επικαλύπτονται. Τι συνδέει μια αφήγηση από ένα διήγημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη με τα σημερινά καντούνια της Πόρτα Ρεμούντας; Πώς θα γνωρίσουν οι μαθητές τους ήχους – ορόσημα του τόπου τους; Ηχογραφώντας & φτιάχνοντας μουσικές συνθέσεις από το χθες στο σήμερα. Ποια είναι η σημασία του να διατηρηθούν οι ήχοι μέσα στο ηχοτοπίο που ζούμε καθημερινά; Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που φιλοδοξεί να συνδυάσει την παράδοση με την ακουστική οικολογία, την λογοτεχνία με τη μουσική, θα πραγματοποιηθεί από μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου με στόχο την ένταξη των μαθητών στην τοπική κοινωνία μέσα από την δική τους εισήγηση.
Λέξεις κλειδιά [Θα μας οδηγήσουν στο ΤΙ ψάχνω & ΠΩΣ θα το βρω! ] Λέξεις κλειδιά [Θα μας οδηγήσουν στο ΤΙ ψάχνω & ΠΩΣ θα το βρω! ] Σημειώστε:
ΣΥΝΕΔΡΙΟ & Θέματα που θα θίξουμε στην πορεία της εργασίας μας ΣΥΝΕΔΡΙΟ & Θέματα που θα θίξουμε στην πορεία της εργασίας μας Τι είναι ένα συνέδριο. Ποιοι είναι οι Στόχοι του - Ποιοι τους καθορίζουν Πώς επιλέγονται τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτό. Τι είναι; Πώς γίνεται μια ΕΙΣΗΓΗΣΗ & γιατί; Οι δικοί μας στόχοι.
Τρόποι εργασίας - προετοιμασίας Καθορισμός ομάδων. Συγκεκριμενοποίηση καθηκόντων στην κάθε ομάδα. Καθορισμός συνδετικών κρίκων των ομάδων. Μέθοδοι Έρευνας. [πώς ψάχνω/πού] Τρόποι εργασίας. Αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε πριν την έναρξη των εργασιών.
Συναποφάσεις 1ης-2ης συνάντησης Συναποφάσεις 1ης-2ης συνάντησης. Σημείωση: Οι ομάδες δύναται να τροποποιηθούν ανάλογα τις ανάγκες μας! [ΟΜΑΔΕΣ] – Εργασίες 1η : ηχογράφηση 2η: σύνθεση 3η: συγγραφή 4η: έρευνα [Θεοτόκης/ήχοι/ Διηγήματα] 5η : παρουσίαση 6η: Ανάρτηση σημειώσεων – οδηγιών στην ιστοσελίδα του σχολείου, στον ηλεκτρονικό πίνακα της τάξης
Πρόταση Σημειώστε εδώ τις δικές σας ιδέες & προτάσεις!
Θέματα που περιέχονται στην εργασία μας Βήματα – Μαθήματα- Διάρκεια Θέματα που περιέχονται στην εργασία μας Βήματα – Μαθήματα- Διάρκεια 1. Ακουστική Οικολογία - Εισαγωγή Τι είναι, ποιος εισήγαγε τον όρο, τι κρατάμε για την παρουσίασή μας, πώς θα μας επηρεάσει. Διάρκεια: 2 μαθήματα 2. Επίδειξη του προγράμματος “Compose with Sounds” ή άλλο προγράμματος σύνθεσης ηλεκτρονικής Μουσικής Διάρκεια: 1μάθημα 3. Μαθαίνουμε το πρόγραμμα Διάρκεια: 1 δίμηνο [τέλη Νοεμβρίου] [τεχνικές σύνθεσης-γνωριμία με την ηλεκτροακουστική μουσική] 4. Ηχογράφηση ήχων 5. Σύνθεση έργων μέσω του προγράμματος διάρκειας ως 3΄. Διάρκεια: 1 τρίμηνο [τέλη Μαρτίου] [επιλογή τελικής σύνθεσης]
Θέματα που περιέχονται στην εργασία μας Βήματα – Μαθήματα- Διάρκεια Θέματα που περιέχονται στην εργασία μας Βήματα – Μαθήματα- Διάρκεια 6. Γνωριμία με την Κέρκυρα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη Διάρκεια: 2 μαθήματα [ΚΝΛ] [ανακάλυψη ήχων του παρελθόντος μέσα από τη γραφή του Κ.Θ.] → [αναζήτηση αποσπασμάτων με ήχους μέσα από τα κείμενα του] 7. Ήχοι του χθες [στο σήμερα]: ντοπιολαλιές Διάρκεια: 1 μάθημα Ήχοι του σήμερα 8. Συγγραφή εργασίας Διάρκεια: 1 μήνας [Μάρτιος] 9. Επιμέλεια Διάρκεια: 1μήνας [Απρίλιος] 10. Παρουσίαση – Γενική πρόβα - Στήσιμο ήχου . . . Διάρκεια: 2μαθήματα
Άμεσοι επιδιωκόμενοι στόχοι από την εφαρμογή του προγράμματος προστασία - συμπεράσματα του ηχητικού περιβάλλοντος μας από ..τους ήχους του σήμερα! της ακοής μας της ηχητικής συνύπαρξής τους της παραμονής των ήχων του παρελθόντος Άλλοι: συμπληρώστε τις σκέψεις σας!
Προκύπτοντα Ζητήματα Σημειώστε ό,τι πιστεύετε ό,τι πρέπει να συζητήσουμε, ό,τι σας απασχολεί ή σας δυσκολεύει, ώστε να το συζητήσουμε στο επόμενο μάθημα!
Επόμενα Βήματα 1. Επιλέξτε ομάδα 2. Σκεφθείτε ήχους που υπήρχαν στην περιοχή που μένετε από πολύ παλιά.. ή στην Κέρκυρα γενικότερα.. 3. Αρχίστε να ηχογραφείτε σε πειραματικό στάδιο. Άλλο: προσθέστε.. Τα λέμε στο μάθημα!