10. ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ (ΜΙΕΖΑ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιχνίδι αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού πακέτου «Εκπαιδευτικό υλικό για τη λίμνη της Ορόκλινης» που ετοιμάστηκε στα πλαίσια του έργου «Αποκατάσταση.
Advertisements

Διαμοιρασμός Internet με PPTP server στο mikrotik
Διαδίκτυα και το Διαδίκτυο (Internetworking and the Internet)
The KaZaA Overlay: A Measurement Study Παρουσίαση: Πεχλιβάνη Φωτεινή Σταθοπούλου Ευγενία Φωτόπουλος Βασίλης Authors: Jian Liang, Rakesh Kumar, Keith W.
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
Maturity Onset Diabetes of the Young
Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή. Η γεωγραφική θέση της ΕΟΚΕ.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Η ιστορία της Γης χωρίζεται σε αιώνες, περιόδους
Εισαγωγή στα Δίκτυα και Διαδίκτυα Βασικά θέματα ασφάλειας δικτύων ΠΡΟ.ΜΕ.Σ.Ι.Π Δίκτυα και Διαδίκτυα.
Τομέας Γεωδαισίας και Τοπογραφίας 3ο Εξάμηνο
Παρουσίαση εκπαιδευτικής βαλίτσας για τη Λίμνη της Ορόκλινης
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ Ν. Καστάνη.
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Μελέτη και Υλοποίηση Πιλοτικού Δικτύου IPv6 Επίβλεψη: Χρίστος Κ. Ζάχος Γκέκας Δημήτριος Παπαγεωργίου Ιωάννης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ ΙΙ Μάθημα 3 Αρχεία δεδομένων – Διαγράμματα.
Όνομα : Χρήστος Πυλαρινός Μαρκαντωνάτος Γ 3 Εργασία για την « Οικουμενική κίνηση » Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Γιώργος Καπετανάκης.
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Πανεπιστήμιον Ιωαννίνων Τ.Θ Ιωάννινα
Μετάπλαση Η αντιστρέψιμη εκείνη κατάσταση κατά την οποία ένας τύπος ώριμου κυττάρου (επιθηλιακού ή μεσεγχυματικού) αντικαθίσταται από άλλο ώριμο κυτταρικό.
Αναγκαιότητα μετάβασης στο IPv6. Internet History Late 1980s Exponential growth of the Internet Late 1990: CLNS proposed as IP replacement –
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ Ι
ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό.
Στέλιος Παναγούτσος Αν. Καθηγητής Πανεπιστημιακή Νεφρολογική Κλινική ΔΠΘ.
ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ Αίτια του εγκλήματος = όροι ή συνθήκες που η ύπαρξή τους θεωρείται ότι παράγει το έγκλημα. Παράγοντες του εγκλήματος.
1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 13 Η - ΠΕΙΝΑ & ΚΟΡΕΣΜΟΣ - ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ;
Επικοινωνίες Πρόσβασης Επίκουρος Καθηγητής Βασίλης Στυλιανάκης Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον Matlab 7 ~ 14.
Επιβλέποντες: Δ. Θεοδώρου, Καθηγητής ΕΜΠ Χ. Τζουμανέκας, Μεταδιδακτορικός ερευνητής ΕΜΠ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΥΡΟΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΗΣ ΣΕ ΟΥΡΟΘΗΛΙΑΚΟ ΚΑΡΚΙΝΟ Κοριτσιαδης Γ. Επ. Νοσκομείο Μεταξά.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Қуат.
Elektrické vlastnosti látok
Διαταραχές Na + και K + από τη χρήση αντιβιοτικών Θεόδωρος Ελευθεριάδης Επίκουρος Καθηγητής Νεφρολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε) Εργαστηριακή Άσκηση - Υπηρεσία NAT Ιφιγένεια Φουντά Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. 1 Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Καλώς ήλθατε!.
Ερώτηση 2.6 Υποθέστε ότι θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή από έναν απομακρυσμένο πελάτη προς έναν εξυπηρέτη, όσο το δυνατόν ταχύτερα. Θα χρησιμοποιούσατε.
WebRTC Web Real Time Communications
ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΗ ΜΕΘ
Βελτιστοποίηση εικόνας
Σπάνια περίπτωση αντιμετώπισης υποθαλαμικής νοσογόνου παχυσαρκίας με γαστρική παράκαμψη μακριάς έλικας σε ασθενή με χειρουργηθέν κρανιοφαρυγγίωμα Δημήτριος.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3o Ενότητες Α μέρος
Διαχείριση & Ασφάλεια Δικτύων Διάλεξη 8 – Εργαστηρίο
FREEMAT Πίνακες και array.
Network Address Translation (NAT)
Αιτίες, κλινικά χαρακτηριστικά και αντιμετώπιση.
Epigenetics in T-cell ALL
Διαδίκτυα και το Διαδίκτυο (Internetworking and the Internet)
Διδάσκων: Δρ. Γενειατάκης Δημήτρης
Χρήση διττανθρακικών σε διαβητική κετοξέωση και γαλακτική οξέωση
Κυτταρικός κύκλος - Απόπτωση
Aggelos Banos, PhD Herakleion, Crete,
Αναπλ. Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομίας
Αναστολείς IFNα στο συστηματικό ερυθηματώδη λύκο
Σεμινάριο συγγραφής πρότασης LIFE Ξάνθη, 27 Μαρτίου 2017
Ημερίδα Υποψήφιων Διδακτόρων 2018
Ασθενείς σε αντιοστεολυτική αγωγή
Αρχιτεκτονική ΙΑ-64 Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών
LËNDA: VIZATIM TEKNIK ME GJEOMETRI DESKRIPTIVE GJEOMETRI DESKRIPTIVE
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Κυτταρικός κύκλος - Απόπτωση
Boriss Poļakovs, LU Cietvielu fizikas instituts
Semantics.
конец III – cередина VII в.
Μιχαλησ λιοντοσ Παθολογοσ ογκολογοσ
© Architecture: Art & Build + Atelier d’architecture Paul Noël
Figure 8 Multimorbidity in heart failure in the community
Figure 3 Suggested approach for the diagnosis of IPF
Η Γλώσσα των διαλόγων του Πλάτωνα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10. ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ (ΜΙΕΖΑ)

Στην περιοχή μεταξύ Κοπανού, Λευκαδίων και Νάουσας εντοπίζεται η αρχαία Μίεζα, μια από τις σπουδαιότερες πόλεις της ‘Ερατεινής Ημαθίας’, κατά τον χαρακτηρισμό του Ομήρου (Ξ 226) Τη Μίεζα διάλεξε ο Φίλιππος Β’, για να δημιουργήσει εδώ, στη θέση του Ιερού των Νυμφών, τη Σχολή όπου ο μεγάλος φιλόσοφος Αριστοτέλης δίδαξε τον μετέπειτα αυτοκράτορα Αλέξανδρο Εδώ, ο μελλοντικός βασιλιάς της Μακεδονίας μαζί με έναν εκλεκτό κύκλο μαθητών από γόνους ευγενών μακεδονικών οικογενειών μυήθηκε στη φιλοσοφία και στην ποίηση, στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Ο Αλέξανδρος παρέμεινε στη Σχολή μέχρι το 340 π.Χ., οπότε επέστρεψε στην Πέλλα για να ασκήσει καθήκοντα αντιβασιλέα, κατά την απουσία του πατέρα του. Η επίδραση της αριστοτελικής σκέψης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νεαρού διαδόχου, αλλά και στη φιλοσοφία ζωής που είχε ο μετέπειτα κοσμοκράτορας για την ηθική και την πολιτική, γνωρίζουμε πως στάθηκε καθοριστική. Παρά το σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας της Σχολής, τρία μόλις χρόνια, η συνύπαρξη στο χώρο αυτό του Αριστοτέλη, μιας από τις μεγαλύτερες σε παγκόσμιο επίπεδο πνευματικές φυσιογνωμίες, και του Αλέξανδρου, της γοητευτικότερης ίσως προσωπικότητας του αρχαίου κόσμου, αναδεικνύει τη Σχολή Αριστοτέλους ως ένα ιστορικό τόπο με παγκόσμια ακτινοβολία. .

Οι αρχαίοι συγγραφείς Πλούταρχος (Αλέξ. 7) και Πλίνιος (Nat. Hist Οι αρχαίοι συγγραφείς Πλούταρχος (Αλέξ. 7) και Πλίνιος (Nat. Hist. XXXI,30) αναφέρονται στα κείμενα τους στη Σχολή του μεγάλου φιλοσόφου, που προσκλήθηκε από το Φίλιππο Β΄ να αναλάβει την αγωγή του δεκατριάχρονου τότε γιου του, Αλέξανδρου (343/2 π.Χ.). Ο Πλούταρχος, περιγράφοντας στο Βίο του Αλεξάνδρου το χώρο που επιλέχτηκε για την ίδρυση της βασιλικής Σχολής, αναφέρει το ''περί Μίεζαν Νυμφαίο'', δηλαδή το Νυμφαίο κοντά στη Μίεζα, με τους υπόσκιους περιπάτους και τις λίθινες έδρες, που σώζονταν ακόμη στην εποχή του και επισημαίνει μάλιστα ότι επιδεικνυόταν ως αξιοθέατο.

Ο χώρος είχε γίνει γνωστός στην έρευνα από το Γάλλο περιηγητή Delacoulonce στα μέσα του 19ου αι. αλλά το 1965 καθαρίστηκε για πρώτη φορά από τη βλάστηση και ένα τμήμα του ανασκάφτηκε τα επόμενα χρόνια από το Φώτη Πέτσα, ο οποίος, συνδυάζοντας εύστοχα τις γραπτές πηγές, τις τοπογραφικές παρατηρήσεις και τα ανασκαφικά δεδομένα, ταύτισε τη θέση με τη Σχολή του Αριστοτέλη. Την εποχή της βασιλείας του Φίλιππου Β’, η πόλη Μίεζα γνωρίζει μεγάλη ακμή και αναδεικνύεται σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του βασιλείου της Μακεδονίας, όπως μαρτυρούν το αρχαίο θέατρο, οι ρωμαϊκές επαύλες και άλλα μεγάλα κτίρια που έχουν ερευνηθεί στην περιοχή, η Μίεζα εξακολουθεί να ακμάζει και μετά την κατάλυση του Μακεδονικού Κράτους από τους Ρωμαίους το 168 π.Χ., στα ύστερα ελληνιστικά και στα ρωμαϊκά χρόνια. Τα σημαντικότερα επισκέψιμα μνημεία της περιοχής είναι: οι 4 μακεδονικοί τάφοι, που σώζουν εντυπωσιακά δείγματα αρχαίας ζωγραφικής, το Νυμφαίο-Σχολή του Αριστοτέλους, και το αρχαίο θέατρο, το οποίο αναστηλώνεται.

Ο Αριστοτέλης διδάσκει τους νεαρούς Μακεδόνες στη Μίεζα.

Πολιτιστικό κέντρο σχολής Αριστοτέλη Το Πολιτιστικό Κέντρο Σχολής Αριστοτέλους είναι ένα ολοκληρωμένο κέντρο Πολιτισμού και αναψυχής. Βρίσκεται στην περιοχή «Ισβόρια» 2 χλμ. από το Κέντρο της Νάουσας, και στον χώρο που περιβάλλει το αρχαιολογικό μνημείο της Σχολής Αριστοτέλους, το «Νυμφαίο της Μίεζας». Ανήκει στο Δήμο Νάουσας και είναι δωρεά της οικογένειας του μεγάλου ευεργέτη της πόλης, Χρήστου Λαναρά. Η μοντέρνα αρχιτεκτονική μορφή του κτιρίου όπου κυριαρχούν το ξύλο, το μέταλλο και η πέτρα, εναρμονίζονται με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Στους άνετους χώρους του Πολιτιστικού Κέντρου, ο επισκέπτης μπορεί, αφού ξεναγηθεί στον αρχαιολογικό χώρο της Σχολής Αριστοτέλους, να ενημερωθεί για την ιστορία και τη σημασία του μνημείου.

Επιμέλεια Εργασίας Γρούιος Πέτρος Πολυδωρόπουλος Παναγιώτης Σαββάκης Βασίλειος