Συστήματα επικοινωνίας των ζώων και ανθρώπινη γλώσσα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

Συνοπτικό Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ομάδων στο Ερασιτεχνικό Ποδόσφαιρο.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 8 η Διαχείριση Κόστους.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ ΤΡΥΦΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ Φαινόμενο ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ Κινητήρας Γεννήτρια.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ  Βασικές Έννοιες  Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων  Δειγματοληψία  Θεώρημα Nyquist  Κβαντισμός  Κωδικοποίηση  Παραδείγματα.
ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΜΙΝΟΞΕΩΝ ΣΕ ΧΥΜΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ Δρ. Όλγα Γκορτζή.
Πρωτεσ βοηθειεσ – ειμαι κοντα σου
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 4. ΟΠΤΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΙΜΑΛΑΙΑ Ελβίρα Αμπατζή ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ, Α΄Γυμνασίου Γεωγραφία ΣΧ. ΕΤΟΣ
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 11: Καμπύλωση του Ξύλου. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και.
 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
H MetLife στην Ελλάδα Ασφαλισμένοι σε Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Νο1 Πάροχος Ομαδικά & Επενδυτικά Προγράμματα 129εκ. Σε παροχές το
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Τύποι κινδύνων Οι βασικοί τύποι κινδύνων είναι δύο:
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Προεγχειρητική φάση χειρουργικού ασθενούς
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ.
ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.
Φυσική Γυμνασίου - Λυκείου
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
ΥΠΑΣΒΕΣΤΙΑΙΜΙΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής.
Ανθρώπινη γλώσσα και συστήματα επικοινωνίας ζώων
Τμήμα κολύμβησης Ολυμπιακού
Μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς
Αναισθησιολογία Προεγχειρητική εκτίμηση και προετοιμασία Μάθημα 3ο
Τι είναι η γλωσσολογία;
Πνιγμονή Πνιγμός είναι μια μορφή ασφυξίας που οφείλεται σε μηχανική απόφραξη της αναπνευστικής οδού. Τα συνηθέστερα αίτια πνιγμού στη χώρα μας είναι από.
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
Σ. Παπαβασιλείου, Α. Φωτεινοπούλου
ΖΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΝΟΗ.
Συγκριτική Αιματολογία αιματολογικών παραμέτρων σε διάφορα είδη ζώων
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΡΟΛΟΙ.
Χαρακτηριστικά μιας Κατανομής
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης Μάθημα : Τεχνολογία Βύρωνας Πετρίδης
Ηπια αναλγητικα, αντιφλεγμονωδη φαρμακα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ - ΜΕΘ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Εξοπλισμός ασφάλειας & Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.)
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Διατήρηση της Ενέργειας
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Φυσική του εσωτερικού των αστεριών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
מדדי מרכזיות שכיח Mo – (Mode) חציון (Median) Md –
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
β) Ποιο ρόλο παίζει η γλώσσα του κειμένου;
Ο χώρος Ποῦ; Σημείο Πόσο απέχουν;
Сабақтың тақырыбы: Фотоэффект тақырыбына есептер шығару
Толқындардың интерференция және дифракция құбылысы
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Ακαδημία Πολιτών Βόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συστήματα επικοινωνίας των ζώων και ανθρώπινη γλώσσα ήχοι- σύνδεση ήχου/σημασίας-διακριτότητα-δημιουργικότητα Εναλλαξιμότητα- σύνδεση μορφής με σημασία- μεταθετότητα

Συστήματα επικοινωνίας των ζώων και ανθρώπινη γλώσσα Εναλλαξιμότητα-σύνδεση ήχου/ σημασίας-αυθαιρετότητα-μεταθετότητα-δημιουργικότητα-αυτοαναφορικότητα Καλέσματα/ κελαηδίσματα: ακουστικό-φωνητικό κανάλι/ εναλλαξιμότητα-μεταθετότητα-μαθησιακή ικανότητα- διακριτότητα-δυϊκότητα-δημιουργικότητα

Και οι μέλισσες μιλάνε… Κυκλικός χορός 7μ./ δρεπανοειδής 7-21μ./ ταλάντωση ουράς >21μ.: ακουστικό/ φωνητικό κανάλι- σύνδεση κίνησης με σημασία/ απειρία- δημιουργικότητα-μεταθετότητα-εναλλαξιμότητα π-δ

Η βιολογική βάση της γλώσσας Ζώα Άνθρωπος Μικρά και κλειστά συστήματα συμβόλων για βιολογικές ανάγκες Σύμβολα άμεσα εξαρτώμενα από το περιβάλλον Λεξιλόγιο χωρίς όρια για τα αισθητά και τα αφηρημένα Πέρα από το άμεσο περιβάλλον, πέρα από τα αισθητά, στο παρελθόν και το μέλλον, το πραγματικό και το φανταστικό Δημιουργικότητα

Πειράματα κατά της βιολογικής βάσης της γλώσσας Gardner & Gardner (1978) Χιμπατζής Washoe 4 χρόνια 132 χειρονομίες , γενίκευση συμβόλων, δημιουργία καινούργιων σύνθετων λέξεων «άνοιξε-φαγητό-ποτό» Τerrace (1979) Χιμπατζής Nim Chimsky, 4 χρόνια για γνώση συμβόλων με γενικευμένη αναφορά, αδυναμία συνδυασμού των συμβόλων σε πλήρεις προτάσεις, άρα αδυναμία δημιουργίας καινούργιων μηνυμάτων Κοινό αποτέλεσμα: πολύς χρόνος για ελάχιστα αποτελέσματα. Συγκρίνετε τι καταφέρνει ένα παιδί σε διάστημα 4 χρόνων Συμπέρασμα: Η γλωσσική ικανότητα είναι ποιοτικά διαφορετική από τα συστήματα επικοινωνίας των ζώων και η ικανότητα αυτή περιορίζεται στο ανθρώπινο είδος.

Tα συστήματα επικοινωνίας των ζώων διαφέρουν από την ανθρώπινη γλώσσα στον βαθμό στον οποίο διαθέτουν/ δεν διαθέτουν

Τελικά, πόσο «ελεύθεροι» είμαστε μέσα στην ανθρώπινη γλώσσα; Στον συνδυασμό των γλωσσικών μονάδων φαίνεται ότι υπάρχει μια ανοδική κλίμακα ελευθερίας. Στον συνδυασμό των διαφοροποιητικών χαρακτηριστικών στα φωνήματα η ελευθερία του ομιλητή είναι μηδενική: ο κώδικας έχει εκ των προτέρων θέσει όλες τις δυνατότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη συγκεκριμένη γλώσσα. Η ελευθερία να συνδυάζει κανείς φωνήματα σε λέξεις περιορίζεται στην περιθωριακή μόνο κατάσταση της δημιουργίας καινούργιων λέξεων Στον συνδυασμό λέξεων για τον σχηματισμό προτάσεων ο ομιλητής είναι λιγότερο περιορισμένος. Και τέλος, στον συνδυασμό προτάσεων για την παραγωγή κειμένων, η ενέργεια των υποχρεωτικών συντακτικών κανόνων παύει και η ελευθερία του ομιλητή να δημιουργεί καινούργια συμφραζόμενα αυξάνει δραματικά, αν και δεν θα πρέπει να παραβλέψει κανείς τις πολυάριθμες στερεοτυπικές φόρμουλες που μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε με αποτελεσματικότητα μέσα σε συγκεκριμένες νόρμες. (Jakobson & Halle, 1956: 74)

Αυθαίρετο μορφής/ σημασίας: είστε σε θέση αντιστοιχίσετε τις παρακάτω μορφές με τις σημασίες που σας δίνονται;;; odun asa bolna wartawan inaminatu madras kyinii πρωί (ιαπων.) ρεπόρτερ (ινδον.) δάσκαλος (γλώσσα Ινδιάνων Warao Βενεζουέλας) δάσκαλος (αραβ.) μιλάω (urdu, γλώσσα του Πακιστάν) ξύλο (τουρκ.) πονάω (ρωσ.) μεγάλη ομπρέλα για τον ήλιο (στην Twi της Γκάνας)

/min/. <mean> ‘σημαίνω’ (Αγγλ. ). <mine> ‘ορυχείο’ (Γαλ. ) /min/ <mean> ‘σημαίνω’ (Αγγλ.) <mine> ‘ορυχείο’ (Γαλ.) <min> ‘γωνία’ (Ουαλ.) <min>’πόνος’ (Βασκ.) <min>’από’ (Αραβ.) <μην>ΑΡΝΗΣΗ (Ελλην.)

Κλάδοι της Γλωσσολογίας Θεωρητική/ Γενική Γλωσσολογία Εφαρμοσμένη/ Διακλαδική Γλωσσολογία ΚΕΙΜΕΝΟ Κειμενογλωσσολογία ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Σύνταξη/ Πραγματολογία ΦΡΑΣΕΙΣ Σύνταξη ΛΕΞΕΙΣ Λεξικολογία/ Σημασιολογία ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ Μορφολογία ΦΩΝΗΜΑΤΑ Φωνολογία ΦΘΟΓΓΟΙ Φωνητική Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Διδακτική Γλωσσών Υφολογία Λεξικογραφία Μεταφρασεολογία Κλινική Γλωσσολογία Δικανική Γλωσσολογία Ψυχογλωσσολογία Νευρογλωσσολογία Κοινωνιογλωσσολογία Υπολογιστική Γλωσσολογία Ανθρωπολογική Γλωσσολογία